Ale no tak, to bylo je malé "rýpnutí"
Určitě nějaký slovenský bude, nehledě na to, že ještě nebyl otevřen šuplík s verzemi ČD, ŽSR atd. Všem se ale zavděčit opravdu nelze. Když udělám Olomouc, tak někdo chce Chomutov, když udělám ten, tak hned někdo bude chtít třeba Plzeň atd. Nehledě na to že všechny verze mají základ ve fotce, nebo lépe více fotkách, protože víme jak to chodí, a zase dojde na dotazy, kde že jsem to vzal, protože tak to určitě nebylo protože si to nepamatuje. Inu žijeme v Čechách /a na Slovensku tiež/, takže to prostě jinak nejde. Hned jak výrobce zainzeroval první hradeckou mám mejl plný dotazů typu "... a to bude jen jedna? Já chci celý vlak!" Asi žádnej problém, dokud budu živ a zdráv, tak může být verzí milion, ale výrobce to stejně bude dělat postupně, takže než dojde na druhý Hradec, uplnynou klidně léta... Myslím, ale že starší verze se nebudou opakovat, takže ta a ta verze vypuštěná dneska se rázem stává malou kuriozitou. Nakonec i velkovýrobci při reedici mění provozní čísla, takže takto to funguje všude.
Jinak stavebnice by jistě od věci nebyla, už jen pro různý možný přestavby. Sám si chci udělat měřící vůz ČKD. A šly by i jiný speciální vozy, takže jako nějaká okrajovka by to od věci nebylo a výrobce by jistě prodal nějaký vozy "nad plán". Např. Roco léta prodává některé vozy rozložený jako stavebnice a rozdíl ceny je oproti finále cca 8 euro. Vše je ale už hotový, nalakovaný a potištěný, jen to secvakat. To není úplně stavebnice v právém smyslu, byť to tak nazývají. Plnohodnotné stavebnice tak máme z vozů ex. VDV, což je dneska Bramos a zájem o ně je. Není o to o tom něco někde ve formě označovat, ale stačí názorný návod kam který díl patří. Myslím že se to skládá dobře, pár jsem jich postavil a na žádný podstatný problém jsem nenarazil. Tam je cena stavebnice oproti hotovému modelu cca o tři stovky nižší, což je podstatný rozdíl. Rozhodně bych nikoho, kdo to tak chce, nenazýval "vykukem", že chce ušetřit. Cena stavebnice se odvíjí od menší pracnosti oproti výrobě hotovky /odpadne kompletace, lak, potisk, složitější balení a další manuální - dražší - práce/, takže spíš za vykuka považuju toho kdo to prodává za plnou cenu, protože tyhle odpadlé náklady mu jdou do kapsy... A většinou pak žehra, jak slyším i zde, že se mu to neprodává (stejně to dělá ČS Train, kdy jeho Saska je o pade levnější jak hotovka a prodej nejde, páč logicky je tam navíc konkurence a každej si raději koupí VDV/Bramos za víc jak poloviční cenu... MTB a jiné firmy nechám už spát, protože pokud budu chtít mít ověřovací sérii zamračený pořádně tak je musím stejně zásadním způsobem upravit. Když nekoupím neobarvenou stavebnici, tak mě to stejně donutí k vložení peněz do hotovky a tu pak vykoupat, a znovu nalakovat. Zatím to dělám stejně s hektory od PMT, hromadou parních lokomotiv různých výrobců, brejlovci od Roca /u zamračený to zatím nemám zapotřebí, tam ještě nějaký verze budou přímo od výrobce, ale ŽSR čmelák upravovaný na ČSD půjde taky do smejvače...). Je fakt že ta "modelařina" mě na tom baví víc než to jen strkat do vitríny. Toliko můj názor, podložený bohužel jen zkušenostmi...