Rovněž přeju všechno nejlepší v novém roce.
Taky nečekám, že by ROCO nějak pozměnilo spodek vozů. Spodek na obrázku je vytvořen z části z leptu (podlaha, díly průběžného táhla, kování, krakorce, listové pružnice, rozsochy a díly pohyblivého ložiska) a z části jsou to mosazné profily (I pro podélníky a obdélníky pro čelníky a příčníky). Bohužel vzhledem ke konstrukci skutečného vozu a modelu je nutné frézovat spodek skříně vozu. Nedokážu si představit, že by to někdo dělal v ruce. Mám to samozřejmě upnuté a na křížovém stole. Další problematická práce jsou rozsochy a pružnice. Samotné vyskládání jednotlivých listů tak hrozné není, u jednoho vozu se to dá udělat, u tří to bude trochu na hlavu. U rozsochy jsem napodobil skutečné uchycení, které na skutečném voze takto
Leptaná rozsocha se nejprve připájí zezadu na podélník a pak se ohnou šíkmé vzpěry a připájí k patě podélníku. Do toho se musí přichytit složená pružnice. A to je hrozná práce, tento vůz jsem dodělal, ale je jasné, že to bude muset být jinak. Další drobné problémy v tuto chvíli představuje přizpůsobení pro běžné RP25, protože teď je vzdálenost mezi podélníky přesně 1:87 a vejdou se tam jen H0pur/FREMO:87 kola. A také konstrukce předpokládá pohyblivá ložiska. Skříň ložiska bude plastový odlitek.
Pro hromadnější stavbu pro běžná dvojkolí RP25 je nutné udělat šablony na vrtání čelníků a podélníků (nebo je nechar komplet vyfrézovat), mít pružnice jako mosazný odlitek stejně jako ložisko a táhlové ústrojí. Oddálit podélníky a udělat pevná ložiska je jednoduché. Pokud by někomu nevadil plast, pak by asi šlo udělat odlitek rámu, k tomu odlitky detailů a nechat rozsochy z leptu.
Gerard 73 kkStB mám rozestavěnou
http://drake-model.rajce.idnes.cz/414_081/ . Teď čekám až se od Zdeňka Valtra vrátí odvrtaná kola a nové osy a bud zase pokračovat.