Pánové, vzhledem k tomu, že dotaz považuji za nedostatečně zodpovězený, dám to placu pár tipů.
Budu vycházet ze známých úprav této lokomotivy na webu, které považuji za inspirující, ale částečně chybné:
http://modelyh0.com/navody/e499/e499.htm a
http://modelyh0.com/navody/e499ii/e499ii.htmCelou úpravu pojezdu zjednoduším, aby vyšla co nejlevněji a byly plně funkční.
Takže pro začátek budeme potřebovat další mašinku - asi z bazaru apod., resp. alespon její 2 podvozky, potom ocel. drát - hřídel pr. 1,5 mm např. od f. Graupner, silikon. hadičku vnitřního prúměru 1,5 mm - dodává Kavan a měděné vodiče se silikon. izolací průřezu 0,5mm2 - toto lze koupit v model. prodejnách - nabízím to i já na webu vinklarek.cz
Postup:
- použijeme oba nehnací podvozky které mají sběrače proudu a do jednoho z nich namontujeme originální elmotor
- osku na které se toči dvě do sebe zaklesnutá ozub. kolečka nahradíme hřídelí délky cca 26 mm (musíme lože pro hřídel upravit tak, aby hřídel vyčuhoval z podvozku cca 4-5 mm)
- na tuto hřídel samozřejmě kolečka musíme upevnit = použijeme řídké sekundové lepidlo
- takto upravíme i druhý podvozek na kterém ovšem elmotor již montovat nebudeme
- oba podvozky, resp. z podvozků přesahující hřídelky spojíme silik. hadičkou 1,5mm délky cca 15 mm - ta přenese točivý moment z jednoho podvozku na druhý
- na podvozek bez elmotoru upevníme Pb-balast o hmotnosti cca 100-120 g (odlijeme z olova hranol cca velikosti elmotoru, resp. trošku vyšší)
- druhý podvozek také zatížíme - nejjednodušší je na elmotor přilepit plátek olova
- zátěž v karoserii demontujeme - je moc vysoko a způsobuje překlápění modelu v obloucích
- silikon. vodiči spojíme podvozky s rámem (původní měděné packy které přenášely proud na rám podvozku vyhneme směrem dolů)
- vodiče elmotoru spojíme s rámem - vše samozřejmě pájíme
Tato jednoduchá úprava zaručí pohon všech 4 náprav a také sběr proudů z kolejí všemi 4-mi nápravami.