Modely na přání od ROCO

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod petrha » sob 04 led, 2014 8:25 pm

Čouda píše:Souhlasím s Tebou. Vhodnými kandidáty by mohli být Albík, Pětasedma, Štokr. Pakliže by taková snaha někdy vznikla, přiklomil bych se ke Štokru.

Asi před devíti lety si prý Roco bralo plány na brejlovce,čmeláka a albatros. Brejlovec byl první, čmelda je v realizaci a albatros prý vyrobit nevyplatí, jelikož cena by byla okolo 30tis,-Kč, což podle mého mají pravdu, protože je to ryze česká lokomotiva. O dalších p-lok ani nemluvím, ale jestli si někdo myslí, že by s nimi na trhu uspěl, má možnost spolupracovat s kteroukoliv firmou (hlavně finančně) a nechat si jich vyrobit 600-700 ks, jestli si myslí, že je prodá.
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod look23 » sob 04 led, 2014 11:01 pm

petrha píše:Asi před devíti lety si prý Roco bralo plány na brejlovce,čmeláka a albatros. Brejlovec byl první, čmelda je v realizaci a albatros prý vyrobit nevyplatí, jelikož cena by byla okolo 30tis,-Kč, což podle mého mají pravdu, protože je to ryze česká lokomotiva. O dalších p-lok ani nemluvím, ale jestli si někdo myslí, že by s nimi na trhu uspěl, má možnost spolupracovat s kteroukoliv firmou (hlavně finančně) a nechat si jich vyrobit 600-700 ks, jestli si myslí, že je prodá.


Tak Štokr by nemusel být tak náročný. Pojezd z němky a podle mě by po něm šáhli i modeláři z Německa.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod petrha » ned 05 led, 2014 9:29 pm

look23 píše:
petrha píše:Asi před devíti lety si prý Roco bralo plány na brejlovce,čmeláka a albatros. Brejlovec byl první, čmelda je v realizaci a albatros prý vyrobit nevyplatí, jelikož cena by byla okolo 30tis,-Kč, což podle mého mají pravdu, protože je to ryze česká lokomotiva. O dalších p-lok ani nemluvím, ale jestli si někdo myslí, že by s nimi na trhu uspěl, má možnost spolupracovat s kteroukoliv firmou (hlavně finančně) a nechat si jich vyrobit 600-700 ks, jestli si myslí, že je prodá.


Tak Štokr by nemusel být tak náročný. Pojezd z němky a podle mě by po něm šáhli i modeláři z Německa.

Samozřejmě, to je jednoduché, pojezd z němky a tendr s pětačtyřicítky, to je jako natřít na modro bastarda, vyvrtat mu kulaté okna a vydávat ho za eso
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod George V. » pon 06 led, 2014 10:32 am

Tak tady zas někdo neví o čem mluví. Pojezd z němky totiž sedí na milimetry; rozvory, průměry kol a běhounu... a vzhledem k množství hnaných kol modelu se ten tendr už dá uplácat snadno... Jestli bude vůbec nějaká česká pára od Roca, tak to bude právě štokr. A pak litevka :D .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 06 led, 2014 10:48 am

George V. píše:Tak tady zas někdo neví o čem mluví. Pojezd z němky totiž sedí na milimetry; rozvory, průměry kol a běhounu... a vzhledem k množství hnaných kol modelu se ten tendr už dá uplácat snadno... Jestli bude vůbec nějaká česká pára od Roca, tak to bude právě štokr. A pak litevka :D .

Rozvor sedí, ale nesedí kola resp. počty paprsků) hlavně u běhounu je to hodně poznat. Ovšem pokud by byl Štokr v cenové hladině mezi Němkou a Hrbounem, jsem ochoten to přehlédnout. I když bych ho nejradši s RP25.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod George V. » pon 06 led, 2014 10:57 am

...tak ty počty paprsků by asi byly pod mojí rozlišovací schopnost (tedy pokud by neudělali běhoun plný :D ). Já ještě přemýšlím, jestli by nešlo udělat Mikádo z BR18.4...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod radeksindy » pon 06 led, 2014 11:51 am

Využití dílů jiných parních lokomotiv pro modely ČSD je naprostý nesmysl. Mikádo se dá z S3/6 udělat při domácím bastlení, pokud patříte mezi ty typy, kterým pár centimetrů na délku nedělá problémy :D Stejně tak štokr z němky si můžete zbastlit doma, ale jako tovární model je to neprodejné. Musí to být nutně novostavba. Dokážete si představit diskuzi o modelu za 8000Kč, který má výrazně menší nedostatky?

V současné době není pro model parní lokmotivy ČSD moc šancí. Snad si ROCO časem všimne věcí po Kleinovi. Myslím, že jestli něco má šanci, tak jsou to 170, 270 a 429 nebo jejich následovnické varianty. Pokud bude dobrý pojezd, člověk oželí i drobné odchylky, protože stejně jako třeba u 422.0 BRAWA to nepůjde vyřešit pro všechny varianty. Pokud by to bylo za cenu hrbouna, v jeho technické kvalitě s podobnými nedostatky, tak to lze překousnout.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod George V. » pon 06 led, 2014 11:56 am

Tak ještě jednou - pojezd němky sedí na štokra v základních rozměrech 100%. Prostuduj si výkresovou dokumentaci. Proč toho tedy nevyužít?

Jinak k té případné diskuzi - tady by kriticky diskutovali asi tak tři lidé (já bych mezi nimi určitě nebyl :) ). Desítky ostatních by za štokra za 8000,- chrochtali blahem. Přeci jen motorové lokomotivy máme více méně denně před očima, takže si případných nesrovnalostí snadno všimneme. Ale na štokra (nekompletního) se můžeme jet podívat akorát tak do Lužné...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod radeksindy » pon 06 led, 2014 1:31 pm

Tak ještě jednou - pojezd němky sedí na štokra v základních rozměrech 100%.

A to stačí? Kolik bude použitelných částí? Rám? Kola? Rám jako předražený náhradní díl pro 555.1 stojí u ROCO aktuálně 7,60Eura. Čeho dosáhneme použitím dílů z němky? Zlevnění? :lol: Možná spíš naskočí konstrukční hodiny, protože konstruktér místo toho, aby vzal plány na novou lokomotivu a kreslil, bude navíc studovat jak na hotový rám ve skutečné ceně 2 Eur nabastlit jinou mašinu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod Zx1974 » pon 06 led, 2014 5:32 pm

O cenu dílu nejde, ale každý díl, který by se dalo převzít by ušetřil poměrně vysoký náklady na nástroje a určitě by se konstruktéři rádi věnovali studiu jak je nabastlit, protože tak se dají ušetřit desítky tisíc (Eur).
Zx1974
 
Příspěvky: 380
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod radeksindy » pon 06 led, 2014 6:30 pm

Když ROCO dělalo před lety S3/6, tak tvrdilo, že vývoj stál 2 milióny DM. To je prostým přepočtem asi 1 mil. EUR bez inflace. 10 tis. EUR je 1%. Kolik musíš uštřit, abys vykompenzoval menší prodejnost modelu? Kolik ušetříš na na kolech, rámu a rozvodu? Toto je použitelné jen se skřípěním zubů, i tak to pro část lidí udělá model neprodejným. Teď nemluvím o samozřejmém sdílení dílů mezi modely jako ozubená kola, hřídele, motory sběrače atd. Zbytek musí být také komplet nový. Z tendru toho také moc nezbude, jen rám. Pokud se podívate, tak pětinápravový tendr má jiné zpřevodování (je totiž určen pro 01 a její varianty). Takže zbude zase jen rám. To nebude stát desítky tisíc EUR.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod fousek » pon 06 led, 2014 8:48 pm

radeksindy píše:Když ROCO dělalo před lety S3/6, tak tvrdilo, že vývoj stál 2 milióny DM. To je prostým přepočtem asi 1 mil. EUR bez inflace. 10 tis. EUR je 1%. Kolik musíš uštřit, abys vykompenzoval menší prodejnost modelu? Kolik ušetříš na na kolech, rámu a rozvodu? Toto je použitelné jen se skřípěním zubů, i tak to pro část lidí udělá model neprodejným. Teď nemluvím o samozřejmém sdílení dílů mezi modely jako ozubená kola, hřídele, motory sběrače atd. Zbytek musí být také komplet nový. Z tendru toho také moc nezbude, jen rám. Pokud se podívate, tak pětinápravový tendr má jiné zpřevodování (je totiž určen pro 01 a její varianty). Takže zbude zase jen rám. To nebude stát desítky tisíc EUR.


Zanechte té demagogie. Desítky tisíc není 10 tisíc. Taktéž když ze staré formy na rám BR52 padají výlisky za 2 eura, tak z nové formy na Štokra ty výlisky nebudou padat za 2 Eura, ale klidne i za 30 :!:
Řekněme, že těch vývoj stojí v řádech 100 tisíců euro. Opět to není 100 tisíc, ale třeba 300.000. No a tolik stojí vývoj celého modelu- tj. třeba 5 forem. A když můžeme dvě formy ušetřit tím, že pojezd, rám a převody převezmeme z existujících forem a budeme dělat jen 3 formy, kolik zhruba ušetříme? Tohle dost změní ekonomické výhledy projektu a z naprostého ekonomického propadáku to může udělat projekt v černých číslech. Toto je otázka, kterou tady nastolil George_V. I když s ním v lecčems nesouhlasím, tak v tomhle má pravdu.
fousek
 
Příspěvky: 465
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod radeksindy » pon 06 led, 2014 9:24 pm

Ať si to malujete jak chcete, nikdo takový paskvil vyrábět nebude. Když ROCO nejde do výrazně jistějších projektů, tak do tohoto se bude pouštět bude až ke konci 22. století 8)

Mimochodem v mnoha zemích je podobná přestavba typickou záležitostí malých výrobců. Třeba stavebnice, kde by modelář dostal díly přesně pasující na stávající pojezd, který by zůstal buď neupravený nebo jen s malými doma zvládnutelnými úpravami. Ale to není práce pro velkosériového výrobce jako je ROCO.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod TTmili » pon 06 led, 2014 11:00 pm

radeksindy píše:Ať si to malujete jak chcete, nikdo takový paskvil vyrábět nebude. Když ROCO nejde do výrazně jistějších projektů, tak do tohoto se bude pouštět bude až ke konci 22. století 8)

Mimochodem v mnoha zemích je podobná přestavba typickou záležitostí malých výrobců. Třeba stavebnice, kde by modelář dostal díly přesně pasující na stávající pojezd, který by zůstal buď neupravený nebo jen s malými doma zvládnutelnými úpravami. Ale to není práce pro velkosériového výrobce jako je ROCO.


Stále asi nebyla pochopena myšlenka, se kterou přišel George V. Tady nejde o nějaké dostavování nebo tak něco. Tady jde o použití holého výlisku například rámu, kinematik běhounů, nebo i třeba dalších dílů, na které by se naprojektovala další lokomotiva. Nic co tu už kdysy nebylo a co se dodnes děje. Například silně pochybuji o tom, že ROCO nevyužilo při stavbě čmeláka podvozků z nohabky. Kdejaké elektriky od různých výrobců mají evidentně úplně shodné spodky, a to tak, že kromě masek a krytu trafa se tam nic nezměnilo. Myslíš že ROCO vyvíjelo nový rám, podvozky atd. kvůli bardotce když to bylo hotové na brejlovci? Natož aby na to dělali formy. Je potřeba myslet tak nějak ekonomicky, a při vědomí, že ten díl co potřebuju už vyrábím, i když třeba s jistýma odlišnostma, který ale můžu vyřešit například dosazovanými drobnými díly, jejihž formu můžu nechat přidělat do nějakých jiných zásadních a větších celků dané lokomotivy, tak mám rázem místo například milionu za formu na rám "jen" desítky tisíc na chvilku vytížení frézky navíc při výrobě formy například na boudu. A ejhle, najednou nemusím do nákladů modelu rozpouštět 5 milionů, ale jen třeba 4,1 milionu. A když takhle ušetřím třeba i na kompletním pohonu v tendru (ROCO stejně neřeší nějakou modelovou rychlost, viz BR44 v TT) tak se ve finále třeba pod 3 miliony, neli ještě míň, a to už se sakra jinak přemýšlí i o návratnosti.

P.S. : Čísla a další konkrétní zmínky v příspěvku jsou smyšlené, nemají nic společného s realitou, avšak dávají tuším dobře znát myšlenku, kterou někteří zatím neuviděli, nebo nechtějí vidět.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Modely na přání od ROCO

Příspěvekod radeksindy » úte 07 led, 2014 12:44 am

TTmili:
Nepochopil si můj příspěvek. Já nemluvím o využívání některých konstrukčních dílů, které se naprosto přirozeně sdílejí i mezi modely jinak celkem nepříbuznými - ozubená kola, motory, kinematiky, části převodovek, kola atd. I s využitím těchto dílů se však podle mne jedná o vývoj nové lokomotivy.

Brejlovce ani Bardotku sem netahejte, od začátku se vědělo že budou obě, tak se to tomu přizpůsobilo. Navíc jsou pojezdy až na detaily stejné. Nevím kolik použije ROCO z nohabky na čmelákovi, ale jsem si jistý, že určitě nevezme bez úpravy pojezd a nehodí na něj kastli ze čmeláka.

Tady jde o použití holého výlisku například rámu

A viděl si ten rám někdy? Podíval ses třeba do soupisu náhradních dílů? Pojezdu štokra má opravdu stejné některé základní parametry pojezdu jako 50. Má uspořádání 1'E, stejné vzdálenosti os, ale tím podobnost končí. Chápu, že většinu modelářů nezajímá velikost a tvary odlehčovacích otvorů, ale asi by už někomu vadilo, že má zcela jiný tvar pod budkou kde je vidět. Horší je, že čelník je u štokra o 300mm delší (skoro 3,5mm v H0), charakteristický pro tuto lokomotivu. Bohužel u modelu 50 je rám i s čelníkem jeden odlitek, nelze jej vyměnit nebo upravit. Drobné problémy pak nastanou s navazujícímy díly, pro které může a nemusí být místo. Parní lokomotiva není motorová kde při stejných rozvorech výměnou masky může vzniknout podvozek pro zcela novou lokomotivu. Neexistuje nic jako holý výlisek rámu, existuje přesný odlitek rámu pro němky, který má daleko do rámu štokra. Míra sdílení dílů je u parních lokomotiv jiná než u skříňových, což je celkem pochopitelné.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků