radeksindy píše:Ať si to malujete jak chcete, nikdo takový paskvil vyrábět nebude. Když ROCO nejde do výrazně jistějších projektů, tak do tohoto se bude pouštět bude až ke konci 22. století
Mimochodem v mnoha zemích je podobná přestavba typickou záležitostí malých výrobců. Třeba stavebnice, kde by modelář dostal díly přesně pasující na stávající pojezd, který by zůstal buď neupravený nebo jen s malými doma zvládnutelnými úpravami. Ale to není práce pro velkosériového výrobce jako je ROCO.
Stále asi nebyla pochopena myšlenka, se kterou přišel George V. Tady nejde o nějaké dostavování nebo tak něco. Tady jde o použití holého výlisku například rámu, kinematik běhounů, nebo i třeba dalších dílů, na které by se naprojektovala další lokomotiva. Nic co tu už kdysy nebylo a co se dodnes děje. Například silně pochybuji o tom, že ROCO nevyužilo při stavbě čmeláka podvozků z nohabky. Kdejaké elektriky od různých výrobců mají evidentně úplně shodné spodky, a to tak, že kromě masek a krytu trafa se tam nic nezměnilo. Myslíš že ROCO vyvíjelo nový rám, podvozky atd. kvůli bardotce když to bylo hotové na brejlovci? Natož aby na to dělali formy. Je potřeba myslet tak nějak ekonomicky, a při vědomí, že ten díl co potřebuju už vyrábím, i když třeba s jistýma odlišnostma, který ale můžu vyřešit například dosazovanými drobnými díly, jejihž formu můžu nechat přidělat do nějakých jiných zásadních a větších celků dané lokomotivy, tak mám rázem místo například milionu za formu na rám "jen" desítky tisíc na chvilku vytížení frézky navíc při výrobě formy například na boudu. A ejhle, najednou nemusím do nákladů modelu rozpouštět 5 milionů, ale jen třeba 4,1 milionu. A když takhle ušetřím třeba i na kompletním pohonu v tendru (ROCO stejně neřeší nějakou modelovou rychlost, viz BR44 v TT) tak se ve finále třeba pod 3 miliony, neli ještě míň, a to už se sakra jinak přemýšlí i o návratnosti.
P.S. : Čísla a další konkrétní zmínky v příspěvku jsou smyšlené, nemají nic společného s realitou, avšak dávají tuším dobře znát myšlenku, kterou někteří zatím neuviděli, nebo nechtějí vidět.