Stránka 44 z 44

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: čtv 09 kvě, 2019 11:44 am
od Aleson
To Sidlo :
Díky za námět na grafický program pro nastavování dekodérů. Předpokládám ale, že k jeho použití je nutný HW v podobě nějaké ústředny podporující práci s PC a čtení a zápis CV.
Já ale použivám na programování dekodérů programátor konkrétního výrobce, který má vlastní SW a dekodéry ostatních výrobců s ním přes grafické rozhraní programovat nejdou.
Dokáže u nich jen číst a zapisovat hodnoty CV na bitové úrovni... K ovládání modelů používám MultiMouse ..... Zatím mi to tak vyhovuje. 8)

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: sob 18 kvě, 2019 8:54 pm
od JaroHo
Zkoušel někdo čmeldu Piko se Zimo a Jackem?

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2019 12:41 pm
od JaroHo
Znovu poprosím o odpověď:
jaké dekodery máte ať zvuk nebo bez zvuku ve čmelácích piko? a Jak to jezdí?
děkuju moc.

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2019 4:41 pm
od jirkan
Zvukáč ESU ver. 4 a viz příspěvek výše. Centrála ROCO multimouse plus černá kostka.

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2019 4:47 pm
od horak
elvis.jarous píše:Znovu poprosím o odpověď:
jaké dekodery máte ať zvuk nebo bez zvuku ve čmelácích piko? a Jak to jezdí?
děkuju moc.


Ja mam zvukovy ZIMO MX645 P22, Zvuk ARTOL. Kondik C4 isiel von (u vsetkych masin od PIKO co mam - Cmeliak, Ragulin).
Jazdne vlastnosti OK. Vzhladom k sprevodovaniu do rychla, pomala jazda nie je optimalna. Pri rozbehu sa minimalna rychlost rozbehne skokom z nuly, nasledne ide plynule...

Je to dane nastavenim ARTOL-akov (citujem):

1. Model sa pri nízkych rýchlostiach prejavuje cukaním a preto je zdvihnuté rozbehové napätie cez CV2 na 3V (CV2=30). Po zabehnutí modelu, je možné skúsiť toto napätie znížiť zmenšovaním hodnoty CV2.
2. Z dôvodu lepšieho nastavenia, nie je u tohto modelu znížená rýchlosť cez CV5, ale cez CV57, ktoré určuje max. napätie, ktoré model dostane na motor (nastavených 10V). Prípadné znižovanie rýchlosti, je možné riešiť aj cez CV5, neodporúčam ísť pod hodnotu 210, prídete o 6. stupeň. Zvýšovanie rýchlosti je nutné riešiť pomocou zvyšovania hodnoty CV57.

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2019 4:53 pm
od JaroHo
Díky. C4 kondík způsoboval co?

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2019 5:03 pm
od horak
Kondik robil sarapatu pri jazde. Masina nahodnym sposobom znizila / zvysila rychlost, pripadne az zastavila / rozbehla. Zvuk pritom pokracoval normalne dalej...
Obdobne som riesil aj SERGEJA od GUTZOLDA, tam siel von nielen kondik, ale aj tlmivka pripojena pred motorom. Vzdy bol pouzity zvukovy ZIMO MX 645, resp. MX646.

P.S. aj ZIMO odporuca zbavit sa odrusovacich prvkov...

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2019 5:59 pm
od sidlo
ZIMO MX645P22, zvuk Jacek. Žádné úpravy zapojení jsem neprováděl.

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2019 8:56 pm
od JaroHo
Dekuji :wink:

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: ned 12 pro, 2021 7:29 pm
od JaroHo
Ahoj, teď se mi podařilo odladit čmeláka Piko zvuk zimo( Roco) a to hraním si s CV 56 kde nejlepší chování je s hodnotou 94. CV 112 na 32 ale nemá to takový vliv. Nyní jsem spokojen

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: ned 12 pro, 2021 7:49 pm
od FilipP
Zdravim. DIky za tip. To chovanie myslite jazdu alebo zvuky vzhladom na pohyb? Kedysi davno som nasiel na nete tieto hodnoty na Cmeliaka a ja som s jazdnymi vlastnostami spokojny. Kondiky som nedaval prec a mam tam ZIMO MX645P22 a Artol projekt.

CV9 = 95
CV56 = 77
CV112 = 32

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: pon 13 pro, 2021 5:24 am
od JaroHo
já mám stejné jen 77 nebylo ono, řešil jsem chvění, mašinka se při akceleraci a deceleraci cukala jak Siven při páření :mrgreen:

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: pon 13 pro, 2021 6:51 am
od FilipP
Dakujem.

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: sob 18 lis, 2023 10:51 pm
od horak
viewtopic.php?f=15&t=14226&p=329289#p329289
Nová farebná mutácia ČSĽA.

Re: Čmelák T669/770 od Piko

PříspěvekNapsal: ned 19 lis, 2023 10:03 pm
od Vladimír_B
Proč 601?
S přechodem na nové označení byla i snaha rozlišit stroje tzv. "drážního průmyslu" vlastním intervalem od 600 výše, stejně tak širočinu od 800 výše, úzké od 900. Samozřejmě průmyslová 500+ zůstala. Vždyť to jsou základy, co všichni znají... :wink: Výsledkem intervalu 600 byl zmatek a duplicity zejména v prasečích řadách. U lokomotiv ČSLA se neřešilo jestli patří pod ŽV, nebo jsou jen vlečkové. Všechny dostali 600+ a nazdar. U vlečkových armádních je zajímavé, že spadaly pod velení útvaru jež zastřešoval vlečku a né jednotně pod ŽV. Nebo si to myslím blbě? :D
A proto jsou třeba průmyslové 740 v intervalu od 400, protože nad 900 býti nemohly, ale překvapivě nad 800 ano. T448.0919 = 740.419
Trochu zmatek byl u řady T466.2, kdy DP dostal stroje z běžného neprůmyslového intervalu. Třeba 742.411...
Číslování není celoevropské ani zdaleka UIC, jaxe někde psalo - ČSD byly samozřejmě v OSŽD. Důvodem bylo prosté strojové (=počítačové) zpracování dat, kde písmenka vadí(la). A proto se taky používá kontrolní číslice.

E.: jen zajímavost - široké po staru byly taky .5, ale to je označení série, nikoliv však sériové číslo, třeba E469.5001 = 125.801, T679.5... A pak tu byla řada T458 kde .0 byly širočiny a .1 normálně rozchodné :D