ČouĎák píše:spočítej-te si náklady na zpracování,kde firma chce až 600kč/h za namalování v PC.
formy v 100 tisícových položkách dle složitosti a když to umíte líp,tak se přihlašte o místo ve firmě,kde vyrábí modely.
Čekají na každého mudrlanta a dočkat se jich určitě nemůžou,kolik je jich za dveřmi ve frontě.
Proč by měl zákazník počítat náklady na vývoj a výrobu tedy opravdu netuším.
To je snad starost výrobce,aby si spočítal na kolik ho vejde vývoj,výroba a jaká bude návratnost vynaložených investic.Zde se ale bavíme o tom,že byl na trh uveden výrobek,který nefunguje jak má.Mně tedy nepřijde zrovna v pořádku,aby výrobek vykazoval takové chyby,které zde někteří popisují.Jistě není žádná legrace navrhnout výrobek tak,aby vše sedělo tak jak má,o tom nikdo nepolemizuje.Zda došlo k chybě v návrhu formy,špatnému opracování,sestavení nebo ke kombinaci více věcí najednou není podstatné.Důležitá je jediná věc a tou je,aby byl zákazník za vynaložené peníze spokojen.To zjevně většina těch,kteří si vůz pořídili není
Pak je důležité,aby výrobce nějak reagoval,což jak vidno expresně učinil.Vtip je v tom,že si mohl tuto anabázi ušetřit,kdyby fungovala jakási výrobní kontrola.Házet zde čísla z norem,když se vůz nechová jak má je k ničemu.Jak vidno,zmiňované Roco,Flm dle mcx normu nedodržuje,ale přesto jsou všichni(většina)spokojeni.To už je samozřejmě také o zkušenostech výrobce,ale to platí u jakéhokoliv výrobku nejen u železničních modelů.Pracoval jsem ve své době ve firmě na výrobu nábytku,kde angažovali jistého pana inženýra,aby připravoval výkresy pro výrobu.Excelentní projektant s obrovskými zkušenostmi,ovšem v trošičku jiném oboru.Velmi těžce zkousával,že dle jeho výkresu se prostě nábytek vyrobit nedá.
Tím chci říct jediné,žádný strom neroste do nebe a i mistr tesař se utne.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.