od Ossi » pát 28 čer, 2013 9:51 pm
Prototypy brejlovců měly síta na větrákách ve stejném stylu jako zamračené. Díl střechy nad větráky byl v jednom kusu s dílem nad motorgenerátorem (střecha celé mašiny byla rozdělena pouze na dva díly, menší díl byl nad PG500). Ve střeše byly pouze otvory kryté pletivem, celý "kornout" (správně difuzér) okolo větráku byl v jednom dílu vestavěný ve strojovně. Od ověřovací série byla střecha dělená na tři díly a "kornouty" byly dělené těsně nad vrtulí. Jejich horní část byla součástí dílu střechy nad větráky a na spodním kraji střešní části byl kruh s pletivem. Hezký pohled na střechu 3001 je v knize "Pod značkou ČKD". Jinak prototypy měly stejně rozdělenou nádrž jako zamračené (nafta 3000l, voda PG 2500l), původně neměly vnitřní písečníky a na vnějších písečníkách se obráceně otevíraly dvířka pro plnění. 3006 při posledních dílnách dostala na podvozky gumokovové sloupky ve stylu kocourů T466.2 a měla funkční parní generátor. Ten byl později nahrazen balastem a namontován do 3001, když byla převedena do muzejního provozu. 3006 převzalo Cargo a nyní by snad měla stát s vylágrovaným motorem v hale v depu Ústí nad Labem. Ossi