Stránka 1 z 2

464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: sob 09 úno, 2013 3:10 pm
od dnovy
Ahojte, máte ji už někdo doma? Na masinky.cz je už skladem....Jak je to kvalitativně srovantelné s velkým bejčkem?

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: sob 09 úno, 2013 5:35 pm
od radula63
Měl jsem tu čest být u vývoje Bejčka i Ušaté. Zůstává vnitřní vybrání válců - kvůli průjezdu oblouků s menším poloměrem. Naproti Bejčkovi je vzat k lepšímu spodní kryt převodovky - ozubená kola jsou skryta. Motor Mashima, hnány všechny hlavní nápravy (u bejčka jen tři), osvětleno žlutými SMD LEDkami, rozhraní 8-mi pinové NEM 652, DPS je pod podlahou v budce, bylo dbáno na více prostoru pro montáž dekodéru a reproduktoru. Další zkušenosti nevím. Dle mého názoru je vidět, že se výrobce o něco více snažil. Před pár dny jsem ji měl v ruce (na prohlídku). Sám jsem před rokem přešel k jinému zaměstnavateli, takže se snažím psát nezávisle a snad ti bude můj popis stačit.

P.S. Pár foto a drobný popis je zde: http://www.modely.biz/magazin/clanek-us ... ros-model/

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2013 7:43 pm
od Michal Dalecký
Nějaké teď ozvučuji, tak budou fotky a natočím i video. Zatím foto pojezdu:

Obrázek

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: stř 19 čer, 2013 2:35 pm
od SALMI
Prosím majitele Ušaté od Albatrosu, zda by se mohli podělit se svými dojmy. Již dlouho okolo něj chodím u Pana Daleckého a mám neodbytný dojem,
ze zadní podvozek při pohledu z profilu nějak nesedí pod tendrem. Jsem pidlooký, nebo je zadní náprava příliš vzadu.
Od začátku jsem se na ní těšil a toto mě stále odrazuje.

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: čtv 20 čer, 2013 8:57 pm
od jirkan
Tak já už ji nějaký čas mám (v digitálu a se zvukem), a musím říct, že pocity jsou - mírně řečeno :wink: - rozporuplné.
Takže nejdříve klady.
Lokomotiva je dost těžká, díky tomu je dobrý sběr proudu i na problémnových místech, i tažná síla je v pořádku (holt celokovové provedení má své výhody). I průjezdnost malými poloměry a ostrými výhybkami je bezproblémová. Protože jsem ušatou pořídil již ozvučenou, nemusel jsem řešit jinak dost krkolomnou cestu "dovnitř" - viz bejček téhož výrobce.
No a teď ty problémy. Uchycení obou podvozků s běhouny je na výkyvném oji, na kterém je přímo nasazena i šachta pro spřáhlo. Vlastní podvozek je na oji připevněn otočně, bez náznaku kulisy nebo nějakého podobného vedení - tedy tak, jak to starší z Vás asi znají z modelů z 60. let :evil: . Navíc šachty pro spřáhla jsou vysunuty hodně ven, zejména ta zadní - odhadem tak o 5 mm. Při spojení se soupravou pomocí normálního očkového spřáhla je tak mezera mezi nárazníku neskutečně veliká. Bohužel, nemohl jsem vyzkoušet, co se s tím dá dělat při použití krátkého spřáhla (mám podezření, že bude problém v zatáčkách díky pevnému spojení s ojí), protože spřáhlo je do šachty ..... zalepeno :mrgreen: . Na destruktivní cestu jsem si zatím netroufl.
Problémem zejména optickým je pak fakt, že vybrání v zadní části rámu pod tendrem pro kola zadního podvozku se jaksi nepodařilo vyrobit :wink: se stejnou roztečí, jako je vzdálenost os běhounů v podvozku, takže při pohledu z boku je zadní běhoun viditelně posunut dozadu (zřejmě v důsledku toho je pak posunutá i šachta pro zadní spřáhlo.
No a nakonec jedna lahůdka, která je ovšem (doufám) zřejmě jen výsadou mého modelu. Při průjezdu levého oblouku o poloměru kolem 500mm při jízdě směrem dopředu došlo občas ke zkratu někde mezi zadními běhouny a kostrou modelu (holt celokovové prouvedení má i své nevýhody), a digitální systém na to samozřejmě zareagoval a vypnul :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Takže jsem postupně demontoval a zase montoval zpět jednotlivé běhouny a podvozky.... Nakonec jsem otočil zadní podvozek, a vše bylo OK. Jen je mi divné, že na oji, který nese přední běhouny, je vyraženo Z, a na oji, který nase podvozek se zadními běhouny, je pro změnu P :roll: (záměna ovšem není možná kvůli naznačenému obrzdění zadních běhounů.
Takže nakonec Ušatá jezdí, dá se říct, že perfektně, a zmíněné vady ani nejsou příliš viditelné :oops: . Jen ještě budu muset vymyslet, co se spřáhly....
Na závěr bych jen řekl, že chápu, že při konstrukci tak náročného modelu je třeba řešit řadu kompromisů tak, aby to nakonec vyšlo i finančně. Nicméně si myslím, že většina výše zmíněných nedostatků by šla vyřešit s nulovými nároky na zvýšení ceny výsledného produktu...

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: pát 21 čer, 2013 11:31 am
od TomBart
Jaký se používají dekodéry a zvuky do ušatých?

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: pát 21 čer, 2013 3:13 pm
od jirkan
Pokud vím, tak je tam 8PIN rozhraní. Ta, co mám já, je osazena dekodérem ZIMO (přesný typ neznám) a zvuk je použit jeden za standardně nahraných v dekodéru, tuším že tam použili BR 86, ale je to bez záruky.

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: ned 23 čer, 2013 5:29 am
od knoll
ad Jirkan: jak ostré oblouky konkrétně projede? u FLM alespoň R2 (420mm) nebo i R1 (356) ? NEvím, proč tento údaj výrobce neuvádí. A co se týče výhybek, tak i bloukové FLM a angličana?

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: ned 23 čer, 2013 11:49 am
od jirkan
Zkoušel jsem Flm 420 mm i angličana (i protioblouk ze dvou na sebe navazujících angličanů). Obloukové Flm ani menší poloměry na kolejišti nemám, takže nemohu posoudit.

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: ned 23 bře, 2014 3:56 pm
od greenery
.... jsou nějaké další postřehy po půl roce? Uvažuji o ní, trochu mě zarazila ta spřáhla (Jirkan)...

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: ned 23 bře, 2014 8:13 pm
od jirkan
Možných je několik špatných řešení. Já jsem zatím jako provizorium přidělil lokomotivě služebák, se kterým bude jezdit, a na něm vyrobil provizorní výrazně zkrácené spřáhlo - v podstatě jen háček zapadající do očkového spřáhla na lokomotivě, zkrácený tak o 15 mm. Samozřejmě takto lze jezdit jen v jednom směru a jen s jedním konkrétním "přechodovým" vozem. Jinak do budoucna bude řešením seříznutí šachty na minimální délku a dolepení torza krátkého spřáhla. Jinak ale prvním úkolem je dostat ven to původní spřáhlo, což asi nedestruktivní cestou nepůjde...

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: pon 24 bře, 2014 6:52 am
od greenery
jirkan píše:Možných je několik špatných řešení. Já jsem zatím jako provizorium přidělil lokomotivě služebák, se kterým bude jezdit, a na něm vyrobil provizorní výrazně zkrácené spřáhlo - v podstatě jen háček zapadající do očkového spřáhla na lokomotivě, zkrácený tak o 15 mm. Samozřejmě takto lze jezdit jen v jednom směru a jen s jedním konkrétním "přechodovým" vozem. Jinak do budoucna bude řešením seříznutí šachty na minimální délku a dolepení torza krátkého spřáhla. Jinak ale prvním úkolem je dostat ven to původní spřáhlo, což asi nedestruktivní cestou nepůjde...


No to je dilema, za tu cenu jsou 3-4 jiné mašiny..... a přitom je to taková blbost :twisted:

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: úte 19 srp, 2014 10:54 pm
od mišák
Ušatà je doma, digitalizace a ozvučení není zas až takový problém. Použil jsem zimmo mx 645 a klasickou kostku. U dekodéru zkrátit dráty na co nejmenší délku tak aby se dal otočit o 90º k patici, potom jde zasunout čàstečně do tendru. Kostka do kotle pod dyšnu a dráty táhnout pod vanou. Zvuk má pan Petr Smutek.
Jinak spřàhla z šachet dou vyndat s trochou větší síly v tahu.
Přední šachtu není potřeba zkracovat, zato zadní ano. Spřáhla jsem zajistil skrz šachtu a spřáhlo čepem.

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: ned 16 lis, 2014 7:12 pm
od TomBart
464.008

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

PříspěvekNapsal: pon 17 lis, 2014 10:36 am
od Petr Zatrepalek
Tome, po pravdě - jak jsi spokojen? Mě na modelu krom ceny furt odrazuje humpolácké provedení nýtů a hlavně obava jak se to bude chovat na poloměrech kolem 420 mm. Mám přímý veksle PIKO, obloukový PECO a jinak Tillig - ale zatáčky 422mm piko ve skrytáku a smyčce. BR01,5 mi právě na přechodu R2 (422mm) a přímá Piko veksle furt vypadává předním běhounem!