464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod dnovy » sob 09 úno, 2013 3:10 pm

Ahojte, máte ji už někdo doma? Na masinky.cz je už skladem....Jak je to kvalitativně srovantelné s velkým bejčkem?
dnovy
 
Příspěvky: 269
Registrován: ned 29 lis, 2009 12:13 pm
Bydliště: Prostějov

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod radula63 » sob 09 úno, 2013 5:35 pm

Měl jsem tu čest být u vývoje Bejčka i Ušaté. Zůstává vnitřní vybrání válců - kvůli průjezdu oblouků s menším poloměrem. Naproti Bejčkovi je vzat k lepšímu spodní kryt převodovky - ozubená kola jsou skryta. Motor Mashima, hnány všechny hlavní nápravy (u bejčka jen tři), osvětleno žlutými SMD LEDkami, rozhraní 8-mi pinové NEM 652, DPS je pod podlahou v budce, bylo dbáno na více prostoru pro montáž dekodéru a reproduktoru. Další zkušenosti nevím. Dle mého názoru je vidět, že se výrobce o něco více snažil. Před pár dny jsem ji měl v ruce (na prohlídku). Sám jsem před rokem přešel k jinému zaměstnavateli, takže se snažím psát nezávisle a snad ti bude můj popis stačit.

P.S. Pár foto a drobný popis je zde: http://www.modely.biz/magazin/clanek-us ... ros-model/
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 10 úno, 2013 7:43 pm

Nějaké teď ozvučuji, tak budou fotky a natočím i video. Zatím foto pojezdu:

Obrázek
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod SALMI » stř 19 čer, 2013 2:35 pm

Prosím majitele Ušaté od Albatrosu, zda by se mohli podělit se svými dojmy. Již dlouho okolo něj chodím u Pana Daleckého a mám neodbytný dojem,
ze zadní podvozek při pohledu z profilu nějak nesedí pod tendrem. Jsem pidlooký, nebo je zadní náprava příliš vzadu.
Od začátku jsem se na ní těšil a toto mě stále odrazuje.
SALMI
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 16 úno, 2009 7:47 pm

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod jirkan » čtv 20 čer, 2013 8:57 pm

Tak já už ji nějaký čas mám (v digitálu a se zvukem), a musím říct, že pocity jsou - mírně řečeno :wink: - rozporuplné.
Takže nejdříve klady.
Lokomotiva je dost těžká, díky tomu je dobrý sběr proudu i na problémnových místech, i tažná síla je v pořádku (holt celokovové provedení má své výhody). I průjezdnost malými poloměry a ostrými výhybkami je bezproblémová. Protože jsem ušatou pořídil již ozvučenou, nemusel jsem řešit jinak dost krkolomnou cestu "dovnitř" - viz bejček téhož výrobce.
No a teď ty problémy. Uchycení obou podvozků s běhouny je na výkyvném oji, na kterém je přímo nasazena i šachta pro spřáhlo. Vlastní podvozek je na oji připevněn otočně, bez náznaku kulisy nebo nějakého podobného vedení - tedy tak, jak to starší z Vás asi znají z modelů z 60. let :evil: . Navíc šachty pro spřáhla jsou vysunuty hodně ven, zejména ta zadní - odhadem tak o 5 mm. Při spojení se soupravou pomocí normálního očkového spřáhla je tak mezera mezi nárazníku neskutečně veliká. Bohužel, nemohl jsem vyzkoušet, co se s tím dá dělat při použití krátkého spřáhla (mám podezření, že bude problém v zatáčkách díky pevnému spojení s ojí), protože spřáhlo je do šachty ..... zalepeno :mrgreen: . Na destruktivní cestu jsem si zatím netroufl.
Problémem zejména optickým je pak fakt, že vybrání v zadní části rámu pod tendrem pro kola zadního podvozku se jaksi nepodařilo vyrobit :wink: se stejnou roztečí, jako je vzdálenost os běhounů v podvozku, takže při pohledu z boku je zadní běhoun viditelně posunut dozadu (zřejmě v důsledku toho je pak posunutá i šachta pro zadní spřáhlo.
No a nakonec jedna lahůdka, která je ovšem (doufám) zřejmě jen výsadou mého modelu. Při průjezdu levého oblouku o poloměru kolem 500mm při jízdě směrem dopředu došlo občas ke zkratu někde mezi zadními běhouny a kostrou modelu (holt celokovové prouvedení má i své nevýhody), a digitální systém na to samozřejmě zareagoval a vypnul :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Takže jsem postupně demontoval a zase montoval zpět jednotlivé běhouny a podvozky.... Nakonec jsem otočil zadní podvozek, a vše bylo OK. Jen je mi divné, že na oji, který nese přední běhouny, je vyraženo Z, a na oji, který nase podvozek se zadními běhouny, je pro změnu P :roll: (záměna ovšem není možná kvůli naznačenému obrzdění zadních běhounů.
Takže nakonec Ušatá jezdí, dá se říct, že perfektně, a zmíněné vady ani nejsou příliš viditelné :oops: . Jen ještě budu muset vymyslet, co se spřáhly....
Na závěr bych jen řekl, že chápu, že při konstrukci tak náročného modelu je třeba řešit řadu kompromisů tak, aby to nakonec vyšlo i finančně. Nicméně si myslím, že většina výše zmíněných nedostatků by šla vyřešit s nulovými nároky na zvýšení ceny výsledného produktu...
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod TomBart » pát 21 čer, 2013 11:31 am

Jaký se používají dekodéry a zvuky do ušatých?
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod jirkan » pát 21 čer, 2013 3:13 pm

Pokud vím, tak je tam 8PIN rozhraní. Ta, co mám já, je osazena dekodérem ZIMO (přesný typ neznám) a zvuk je použit jeden za standardně nahraných v dekodéru, tuším že tam použili BR 86, ale je to bez záruky.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod knoll » ned 23 čer, 2013 5:29 am

ad Jirkan: jak ostré oblouky konkrétně projede? u FLM alespoň R2 (420mm) nebo i R1 (356) ? NEvím, proč tento údaj výrobce neuvádí. A co se týče výhybek, tak i bloukové FLM a angličana?
knoll
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon 24 zář, 2012 10:10 pm

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod jirkan » ned 23 čer, 2013 11:49 am

Zkoušel jsem Flm 420 mm i angličana (i protioblouk ze dvou na sebe navazujících angličanů). Obloukové Flm ani menší poloměry na kolejišti nemám, takže nemohu posoudit.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod greenery » ned 23 bře, 2014 3:56 pm

.... jsou nějaké další postřehy po půl roce? Uvažuji o ní, trochu mě zarazila ta spřáhla (Jirkan)...
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod jirkan » ned 23 bře, 2014 8:13 pm

Možných je několik špatných řešení. Já jsem zatím jako provizorium přidělil lokomotivě služebák, se kterým bude jezdit, a na něm vyrobil provizorní výrazně zkrácené spřáhlo - v podstatě jen háček zapadající do očkového spřáhla na lokomotivě, zkrácený tak o 15 mm. Samozřejmě takto lze jezdit jen v jednom směru a jen s jedním konkrétním "přechodovým" vozem. Jinak do budoucna bude řešením seříznutí šachty na minimální délku a dolepení torza krátkého spřáhla. Jinak ale prvním úkolem je dostat ven to původní spřáhlo, což asi nedestruktivní cestou nepůjde...
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod greenery » pon 24 bře, 2014 6:52 am

jirkan píše:Možných je několik špatných řešení. Já jsem zatím jako provizorium přidělil lokomotivě služebák, se kterým bude jezdit, a na něm vyrobil provizorní výrazně zkrácené spřáhlo - v podstatě jen háček zapadající do očkového spřáhla na lokomotivě, zkrácený tak o 15 mm. Samozřejmě takto lze jezdit jen v jednom směru a jen s jedním konkrétním "přechodovým" vozem. Jinak do budoucna bude řešením seříznutí šachty na minimální délku a dolepení torza krátkého spřáhla. Jinak ale prvním úkolem je dostat ven to původní spřáhlo, což asi nedestruktivní cestou nepůjde...


No to je dilema, za tu cenu jsou 3-4 jiné mašiny..... a přitom je to taková blbost :twisted:
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod mišák » úte 19 srp, 2014 10:54 pm

Ušatà je doma, digitalizace a ozvučení není zas až takový problém. Použil jsem zimmo mx 645 a klasickou kostku. U dekodéru zkrátit dráty na co nejmenší délku tak aby se dal otočit o 90º k patici, potom jde zasunout čàstečně do tendru. Kostka do kotle pod dyšnu a dráty táhnout pod vanou. Zvuk má pan Petr Smutek.
Jinak spřàhla z šachet dou vyndat s trochou větší síly v tahu.
Přední šachtu není potřeba zkracovat, zato zadní ano. Spřáhla jsem zajistil skrz šachtu a spřáhlo čepem.
mišák
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř 15 srp, 2012 11:27 pm
Bydliště: Brno

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod TomBart » ned 16 lis, 2014 7:12 pm

464.008
Přílohy
TMB_1294_01.JPG
TMB_1292_01.JPG
TMB_1289.JPG
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: 464.016 - Ušatá - ČSD Albatros

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 17 lis, 2014 10:36 am

Tome, po pravdě - jak jsi spokojen? Mě na modelu krom ceny furt odrazuje humpolácké provedení nýtů a hlavně obava jak se to bude chovat na poloměrech kolem 420 mm. Mám přímý veksle PIKO, obloukový PECO a jinak Tillig - ale zatáčky 422mm piko ve skrytáku a smyčce. BR01,5 mi právě na přechodu R2 (422mm) a přímá Piko veksle furt vypadává předním běhounem!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: J.Š. a 19 návštevníků