Tak já už ji nějaký čas mám (v digitálu a se zvukem), a musím říct, že pocity jsou - mírně řečeno
- rozporuplné.
Takže nejdříve klady.
Lokomotiva je dost těžká, díky tomu je dobrý sběr proudu i na problémnových místech, i tažná síla je v pořádku (holt celokovové provedení má své výhody). I průjezdnost malými poloměry a ostrými výhybkami je bezproblémová. Protože jsem ušatou pořídil již ozvučenou, nemusel jsem řešit jinak dost krkolomnou cestu "dovnitř" - viz bejček téhož výrobce.
No a teď ty problémy. Uchycení obou podvozků s běhouny je na výkyvném oji, na kterém je přímo nasazena i šachta pro spřáhlo. Vlastní podvozek je na oji připevněn otočně, bez náznaku kulisy nebo nějakého podobného vedení - tedy tak, jak to starší z Vás asi znají z modelů z 60. let
. Navíc šachty pro spřáhla jsou vysunuty hodně ven, zejména ta zadní - odhadem tak o 5 mm. Při spojení se soupravou pomocí normálního očkového spřáhla je tak mezera mezi nárazníku neskutečně veliká. Bohužel, nemohl jsem vyzkoušet, co se s tím dá dělat při použití krátkého spřáhla (mám podezření, že bude problém v zatáčkách díky pevnému spojení s ojí), protože spřáhlo je do šachty ..... zalepeno
. Na destruktivní cestu jsem si zatím netroufl.
Problémem zejména optickým je pak fakt, že vybrání v zadní části rámu pod tendrem pro kola zadního podvozku se jaksi nepodařilo vyrobit
se stejnou roztečí, jako je vzdálenost os běhounů v podvozku, takže při pohledu z boku je zadní běhoun viditelně posunut dozadu (zřejmě v důsledku toho je pak posunutá i šachta pro zadní spřáhlo.
No a nakonec jedna lahůdka, která je ovšem (doufám) zřejmě jen výsadou mého modelu. Při průjezdu levého oblouku o poloměru kolem 500mm při jízdě směrem dopředu došlo občas ke zkratu někde mezi zadními běhouny a kostrou modelu (holt celokovové prouvedení má i své nevýhody), a digitální systém na to samozřejmě zareagoval a vypnul
. Takže jsem postupně demontoval a zase montoval zpět jednotlivé běhouny a podvozky.... Nakonec jsem otočil zadní podvozek, a vše bylo OK. Jen je mi divné, že na oji, který nese přední běhouny, je vyraženo Z, a na oji, který nase podvozek se zadními běhouny, je pro změnu P
(záměna ovšem není možná kvůli naznačenému obrzdění zadních běhounů.
Takže nakonec Ušatá jezdí, dá se říct, že perfektně, a zmíněné vady ani nejsou příliš viditelné
. Jen ještě budu muset vymyslet, co se spřáhly....
Na závěr bych jen řekl, že chápu, že při konstrukci tak náročného modelu je třeba řešit řadu kompromisů tak, aby to nakonec vyšlo i finančně. Nicméně si myslím, že většina výše zmíněných nedostatků by šla vyřešit s nulovými nároky na zvýšení ceny výsledného produktu...