Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Tramvaj » pát 24 úno, 2017 10:56 pm

Dovolím si dodat k porovnání fotografie čelních partií lokomotivy.
Foto skutečného stroje jsem si vypůjčil z http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... ie&id=5096
Přílohy
CIMG5075.JPG
1421048198_1.jpg
1421048198_1.jpg (111.03 KiB) Zobrazeno 2602 krát
HO-analog-ČSD 70-80 léta
Uživatelský avatar
Tramvaj
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08 zář, 2009 4:42 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod mac » sob 25 úno, 2017 8:11 am

Ano,ta hrana s madlem pod okny měla být níž a ty okna by měly být delší směrem dolů.
Když se podíváte na nějakou tovární fotku, tak je vidno jak ta modrá je potom místo na hraně
nad madlem níž. Tohle se obecně ví. Ale Hanýsek plácá že průser je zcela někde jinde a takto
nám to dokázat nechce.
mac
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon 25 bře, 2013 4:26 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod mikinko » sob 25 úno, 2017 9:06 am

Ako už bolo spomínané, čelo má určité nedostatky. Jedným z nich je aj to, že je správna celková šírka lokomotívy, ale šírka zúženej časti čela je o cca 1,4 mm menej ako by mala byť. Následne pri dodržaní ďalších proporcií sú síce čelné okná správne vysoké, ale sú užšie o cca 0,7 mm, a zároveň je výraznejšia tá zošikmená hrana s okapom (merané nie z fotiek, ale z technických výkresov). V každom prípade je však preto potrebné, aby ten, kto dodáva ACME podklady pre 163/363 proporcie dobre postrážil - predsa len to tým talianom nebehá pod oknami a tak sú 100% odkázaní len na výkresovú a fotografickú dokumentáciu. Bol by som rád, keby 163/363 prišla minimálne v takej modelovej a tvarovej kvalite, ako svojho času Roco robilo Sergeje (aj keď ani tam nebolo všetko 100%), alebo 1014 .... Brejlovce Roco tiež zvládlo dobre, zato barča .... tam si môžu s MTB smelo podať ruky :-) (aj keď tu musím paradoxne priznať, že MTB sa mi páči viac)
Aj tá 150/350 ACME nie je 100%, určite sa to dalo urobiť aj lepšie. Na druhej strane ale tých chýb tam nie je toľko a model ako celok vyzerá veľmi dobre.
P.S. Samozrejme, niekomu toto vadiť môže - ale malo by to byť vždy o vecnom a faktickom pomenovaní skutočnosti, a nie o umelom vymýšľaní chýb a nedostatkov, ktoré model nemá ....
mikinko
 
Příspěvky: 1163
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Mcx » sob 25 úno, 2017 9:11 am

A co tak tvarová odlišnost krajních oblouků čelní plochy oken na horním okraji lokomotivy, zde je rozdíl markantní... holt jak na každém modelu, je zbytečné se v v tom šťourat, buď se mi model líbí nebo ne a podle toho kupuji... a je mi jedno kdo ho vyrobil.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1729
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod sidlo » sob 25 úno, 2017 9:29 am

Mcx píše:A co tak tvarová odlišnost krajních oblouků čelní plochy oken na horním okraji lokomotivy, zde je rozdíl markantní... holt jak na každém modelu, je zbytečné se v v tom šťourat

Tak s tímto musím zásadně nesouhlasit. :!: Co by potom dělali místní kritici MTB? :?: :lol:
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 2198
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Hanysek » sob 25 úno, 2017 9:52 am

Jak už tu někteří nakousli… Zešikmení horní části čela při čelním pohledu, i dík tomu úzká okna a široký okap, od něhož prolis pokračuje nesprávně vzhůru, přitom má být vodorovně. Vysoké čelo nad strojvedoucím, zaoblení rohu kabiny nemá být čtrvkruh, ale křivka s proměnlivým poloměrem, která sahá od vrchní části čelních oken až do poloviny jejich šířky, pak už má být vrch čela kabiny rovný. Čelní okna mají sahat až do výše okapu. Při pohledu zboku zarazí vzduchojem schovaný za schůdky, přitom má být mezi pluhem a schody. Až budu mít dalších 5 minut času, tak Vám tu klidně najdu další a další kiksy :twisted: Tohle je ještě horší, než je Roco Zmrzačená, kterou jsem považoval za „první ligu” nasekaných chyb :D
Hanysek
 
Příspěvky: 83
Registrován: sob 01 říj, 2011 9:29 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Mafry » sob 25 úno, 2017 10:00 am

Hanysek píše:Je možné, že někdo neumí a nechce vyvinout snahu, a zapojit svoji bystrou mysl k vygůglení fotografií modelu a pohledat někde na (třeba) uloz.to fotografie lokomotivy řady 150/151/350, a pak si je v klidu porovnat? Já naštěstí model nevlastním, tudíž jej nemohu vyfotografovat. A vzhledem k úrovni konkrétních vláken, kde se plive bez jakýchkoliv podkladů, nevidím důvod, proč ztrácet jakýkoliv svůj nedrahocenný čas. Nicméně závidím tomu naivovi, který při prostém porovnání fotografií modelu a předlohy z předoboku vidí zmenšeninu skutečné lokomotivy :twisted:


Jak očekávané :lol: :lol: . Škoda, že jste si neprošel předehry k těm Vašim "konkrétním" vláknům, kde bylo vždycky ukázáno srovnání. Něco jako tady výše ta čelní fotka modelu a lokomotivy.

Mcx píše:A co tak tvarová odlišnost krajních oblouků čelní plochy oken na horním okraji lokomotivy, zde je rozdíl markantní... holt jak na každém modelu, je zbytečné se v v tom šťourat, buď se mi model líbí nebo ne a podle toho kupuji... a je mi jedno kdo ho vyrobil.

Souhlas se šťouráním, ale věcně poukázat na nedostatky špatné není (bez ohledu na to, zda jde o výrobek ACME, Brawa, MTB, ROCO,...), každý může leccos přehlídnout. Bohužel u jedné firmy se to pak stáčí na to šťourání(pravděpodobné důvody tu už byly taky x-krát napsány), na které je tu už spešl diskuze :D.
http://kzm.lokomotivy.net (DDM Havířov, H0), a něco z měřítka 1:1 - http://www.lokomotivy.net
Mafry
 
Příspěvky: 104
Registrován: stř 27 lis, 2013 10:44 am
Bydliště: Ostravsko

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » sob 25 úno, 2017 1:41 pm

Je třeba také rozlišovat, jestli se jedná o zahraniční nebo domácí firmu. Zahraniční firma zpravidla nemá tolik možností k nějakému detailnímu (a hlavně opakovanému) přeměření skutečné lokomotivy, o přístupu k tovární (nebo servisní) dokumentaci nemluvě. Ale té domácí firmě jezdí ty lokomotivy takřka pod oknem a není pro ní problém si kdykoliv vyjednat přístup do depa, nebo do servisní firmy. O konzultacích s modelářskou veřejností nemluvě.... Ale výsledek je bohužel takový, jaký je. Čím dál tím horší...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 2945
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Brejla » sob 25 úno, 2017 2:42 pm

sidlo píše:
Mcx píše:A co tak tvarová odlišnost krajních oblouků čelní plochy oken na horním okraji lokomotivy, zde je rozdíl markantní... holt jak na každém modelu, je zbytečné se v v tom šťourat

Tak s tímto musím zásadně nesouhlasit. :!: Co by potom dělali místní kritici MTB? :?: :lol:


Bohatě by jim stačil ten šlendrián s motory, pojezdy, osvětlením ........... :mrgreen: Ty tvarový nedostatky už jsou jen bonus :lol: :lol: :lol:
Brejla
 
Příspěvky: 1145
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod novk2007 » sob 25 úno, 2017 4:31 pm

Jsem opravdu nasranej na Acme . podle přítelkyně to znamená v Angličtině ta nejvyšší kvalita . :) dnes jsem musel sundat kastli z pojezdu u 150 ky no na tem problém s el propojkou jsem už nenaletěl ale smetáky jsem sundal nebyly přilepené od barvy jen ty 2 kovové cvočky co drží lyžinu byly opravdu na fest tak jsem je kleštíčkama oddálil a už fungují . takže 150 ka se projela a šla do vytriný a vyndal jsem další a to modrou krysu od Acme. Modelářská firma prý zkontrolovala jakost že model je před expedicí v pořádku . lehce jsem zvednul smeták a lyžina mě zůstala v ruce pruřinky vyskočily někam a druhej polopantograf zase fest. Bojím se co bude u té 3 modré . Takže Acme šlo s kvalitou dolů a pár milimetrobíjců tu řeší nedostatky s MTB K smíchu. Příště pokud se jim Ryclé Eso a Peršing povede si modely vyzkouším se vším všudy na prodejně než se rozhodnu ke koupi. Minulou sobotu jsem sice 150 ku na prodejně testoval ale na polopantografy jsem nějako s testováním pozapoměl .Takže se mějte a já jdu opravovat to co nějakej čínan neudělal tak jak má takže DODO Dodělej Doma .https://www.youtube.com/watch?v=r_WTkLl_3rQ
novk2007
 
Příspěvky: 463
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod A2C » sob 25 úno, 2017 4:31 pm

Mcx píše:A co tak tvarová odlišnost krajních oblouků čelní plochy oken na horním okraji lokomotivy, zde je rozdíl markantní... holt jak na každém modelu, je zbytečné se v v tom šťourat, buď se mi model líbí nebo ne a podle toho kupuji... a je mi jedno kdo ho vyrobil.

Konečne som si to všimol, na tej fotke modelu to vyzerá otrasne.

...Asi budem predávať kvôli tomu ES499.0 za cenu MTB hračiek, som zvedavý koľko odporcov tohto modelu sa mi prihlási na inzerát :lol:
By ma zaujímalo prečo tieto chyby o ktorých sa vie, sa nenahlasovali ACME už pri predstavení modelu ale sa to rieši až cca 3 roky po...
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1289
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod mikinko » sob 25 úno, 2017 4:45 pm

A2C píše:
Mcx píše:A co tak tvarová odlišnost krajních oblouků čelní plochy oken na horním okraji lokomotivy, zde je rozdíl markantní... holt jak na každém modelu, je zbytečné se v v tom šťourat, buď se mi model líbí nebo ne a podle toho kupuji... a je mi jedno kdo ho vyrobil.

Konečne som si to všimol, na tej fotke modelu to vyzerá otrasne.

...Asi budem predávať kvôli tomu ES499.0 za cenu MTB hračiek, som zvedavý koľko odporcov tohto modelu sa mi prihlási na inzerát :lol:
By ma zaujímalo prečo tieto chyby o ktorých sa vie, sa nenahlasovali ACME už pri predstavení modelu ale sa to rieši až cca 3 roky po...

Ja sa týmto nezaoberám. Nedostatkov som si vedomý, ale pokiaľ sa mi model páčil (a stále sa mi páči), tak tie nedostatky akceptujem ale nebudem si to nimi "zošklivovat". Pokiaľ sa mi model nepáči, tak na druhú stranu nebudem s výkresmi presviedčať sám seba, že to nie je také hrozné. Je to o celkovom dojme z daného modelu.
Samozrejme, mohli to ti taliani trafiť lepšie, ale z môjho pohľadu aj tak model vyzerá dobre ....
mikinko
 
Příspěvky: 1163
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod mikinko » sob 25 úno, 2017 4:50 pm

novk2007 píše:Jsem opravdu nasranej na Acme . podle přítelkyně to znamená v Angličtině ta nejvyšší kvalita . :) dnes jsem musel sundat kastli z pojezdu u 150 ky no na tem problém s el propojkou jsem už nenaletěl ale smetáky jsem sundal nebyly přilepené od barvy jen ty 2 kovové cvočky co drží lyžinu byly opravdu na fest tak jsem je kleštíčkama oddálil a už fungují . takže 150 ka se projela a šla do vytriný a vyndal jsem další a to modrou krysu od Acme. Modelářská firma prý zkontrolovala jakost že model je před expedicí v pořádku . lehce jsem zvednul smeták a lyžina mě zůstala v ruce pruřinky vyskočily někam a druhej polopantograf zase fest. Bojím se co bude u té 3 modré . Takže Acme šlo s kvalitou dolů a pár milimetrobíjců tu řeší nedostatky s MTB K smíchu. Příště pokud se jim Ryclé Eso a Peršing povede si modely vyzkouším se vším všudy na prodejně než se rozhodnu ke koupi. Minulou sobotu jsem sice 150 ku na prodejně testoval ale na polopantografy jsem nějako s testováním pozapoměl .Takže se mějte a já jdu opravovat to co nějakej čínan neudělal tak jak má takže DODO Dodělej Doma .https://www.youtube.com/watch?v=r_WTkLl_3rQ

Prave pred chvíľkou som sa povrtal v tych mojich gorilach. A zaujimave zistenie - gorily z prevej várky mali problem so zberačmi (modre ES499.0), ale poriešené za par minút (tie háčiky na zaistenie zberača odporúčam mierne obrúsiť a nie ohýbať kliešťami). 2 kusy som urobil a reku idem sa pustiť do tej tretej (tiež ES499.0, ale z druhej série). A čuduj sa svete - oba zberače fungujú super - zaistenie bez problémov, lyžina sa hýbe úplne voľne .....
mikinko
 
Příspěvky: 1163
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod novk2007 » sob 25 úno, 2017 5:06 pm

u té třetí tu jsem kupoval v Liberci u Jardy a ta byla v naprostém pořádku. ted řeším další problém u posledního smetáku prasknul mě drátek v ohybu který vede od spodní trubky směr nahoru který drží lyžinu :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ještě že mám z hudebnin stnunu 0.2 mm At to někdo napíše prosím do Makaronie že at si hlídaj ty polopantografy je to fakt síla model rozebírat a modlit se aby někde něco neprasklo nebo se neulomilo. Kdysi zlaté Piko před cca 10 roky kdy dělalo naše Elektriky nikdy ani u použítejch lokomotiv jsem žádný problém neřešil
novk2007
 
Příspěvky: 463
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Hanysek » sob 25 úno, 2017 7:22 pm

Brejla: Šlendrián s pojezdy a motory? I to se už vyvracelo v jiném vlákně. Nic nejezdí tak plynule a neutáhne tolik, co modely od MTB. A bez bandáží :D Zkus si sehnat nápravu bez bandáže na Roco Čmeldu, abys měl opět funkční hračku se 6 nápravama :twisted:
Hanysek
 
Příspěvky: 83
Registrován: sob 01 říj, 2011 9:29 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: PajaF a 4 návštevníků