Jacek píše:Ahoj Čoudo,
tohle není MSTS, viz neustálé hádky kolem jistého balíku zvuků. Jaké jsou nahrávky, takové jsou zvuky. Podobných přípomínek je mnoho, ale hodně se rozcházejí. Jeden tvrdí, že tohle má být tak, druhý, že jinak, přičemž na nahrávce není ani jedno z toho. Čemu pak věřit, když na tom člověk nikdy nejel Taky nejde vytvářet zvuk, který na nahrávce není.
Čouda píše:Nazdar Jacku!
Zvukový projekty máš perfektní, jako vždycky, ale tentokrát jsi se dopustil jedné chyby. Ventilátor odporníku se točí nejrychleji na druhým stupni a nejpomaleji na 26. To samý se pak opakuje i na serioparalelu. Je to dáno tím, že motory ventilátorů odporníku jsou napájeny z úbytku napětí na odporech. Od 21. nebo 22. (přesně si to nepamatuju, el. loko mě nikdy moc nezajímaly) je odporník nedostatečně chlazen a není tedy žádoucí setrvávat na těch stupních po delší čas.
Ahojte,
vypočul som si zvuk 151, bojím sa ako to dopadne s 350-tkou...
Tvoje zvuky sú super, ale súhlasím s kolegom Čouda, pretože naozaj najvýkonnejší je vetrák odporníkov na nízkych stupňoch a bez zvuku je na jazde pri vyšších stupňoch po 27 stupeň. keďže som už bývalý rušňovodič, ale na týchto strojoch som čo to odjazdil môžem ti potvrdiť to čo sa tu už spomenulo. Dokonca sa nedoporučuje jazdiť na stupni 21-26, ale čo najrýchlejšie to odkrokovať až po 27 stupeň tzv hospodárny plus shutnovanie. AK robím prechod zo série do sérioparalelu tzv preskok, tak opäť nabehnú vetráky odporníkov na plno až po 51 stupeň keď od cca 46-51 sú krytické stupne a poznám machrov, ktorý práve na nehospodárnych stupňoch odpálili FECHRAL odporníky a lokomotíva sa stala nepojazdná...