Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » pon 09 čer, 2014 11:48 am

Jacek píše:Ahoj Čoudo,

tohle není MSTS, viz neustálé hádky kolem jistého balíku zvuků. Jaké jsou nahrávky, takové jsou zvuky. Podobných přípomínek je mnoho, ale hodně se rozcházejí. Jeden tvrdí, že tohle má být tak, druhý, že jinak, přičemž na nahrávce není ani jedno z toho. Čemu pak věřit, když na tom člověk nikdy nejel :D Taky nejde vytvářet zvuk, který na nahrávce není.
Čouda píše:Nazdar Jacku!

Zvukový projekty máš perfektní, jako vždycky, ale tentokrát jsi se dopustil jedné chyby. Ventilátor odporníku se točí nejrychleji na druhým stupni a nejpomaleji na 26. To samý se pak opakuje i na serioparalelu. Je to dáno tím, že motory ventilátorů odporníku jsou napájeny z úbytku napětí na odporech. Od 21. nebo 22. (přesně si to nepamatuju, el. loko mě nikdy moc nezajímaly) je odporník nedostatečně chlazen a není tedy žádoucí setrvávat na těch stupních po delší čas.


Ahojte,

vypočul som si zvuk 151, bojím sa ako to dopadne s 350-tkou...
Tvoje zvuky sú super, ale súhlasím s kolegom Čouda, pretože naozaj najvýkonnejší je vetrák odporníkov na nízkych stupňoch a bez zvuku je na jazde pri vyšších stupňoch po 27 stupeň. keďže som už bývalý rušňovodič, ale na týchto strojoch som čo to odjazdil môžem ti potvrdiť to čo sa tu už spomenulo. Dokonca sa nedoporučuje jazdiť na stupni 21-26, ale čo najrýchlejšie to odkrokovať až po 27 stupeň tzv hospodárny plus shutnovanie. AK robím prechod zo série do sérioparalelu tzv preskok, tak opäť nabehnú vetráky odporníkov na plno až po 51 stupeň keď od cca 46-51 sú krytické stupne a poznám machrov, ktorý práve na nehospodárnych stupňoch odpálili FECHRAL odporníky a lokomotíva sa stala nepojazdná...
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » pon 09 čer, 2014 2:24 pm

Může být takto?

350 na střídavině
http://jacek-modely.cz/350_1.mp3

V podstatě jsou soubory rozběhů a doběhů obráceně, lépe to už nepůjde, kapacita je využitá na 100% Zvuk nejvyšších otáček je na nejnižších stupních, při rozjezdu, ale také při zastavování.

Také někteří chtěli "obrátit" konečný zvuk, nejdřív prásknutí HV a pak teprve stáhnutí pantografu. Ale na tyto detaily se už moc nedá reagovat, protože i na videích na youtube je možné vysledovat různé situace, např. současné nebo postupně rozběhy ventilátorů při rozjezdu a to už není o "správnosti" zvuků, ale spíš o tvorbě další verze. Každý to chce tak jak to zná.

E27 píše:vypočul som si zvuk 151, bojím sa ako to dopadne s 350-tkou...

Pravděpodobně nijak, zvuk bude ten stejný :D
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod sidlo » pon 09 čer, 2014 4:40 pm

Čouda píše: ...
Ventilátor odporníku se točí nejrychleji na druhým stupni a nejpomaleji na 26.


To není tak docela pravda. Motor ventilátoru chlazení odporů není zařazen k celému odporu, ale pouze k jeho části. Proto než dojde vyřazení větší části odporu z obvodu trakčních motorů, tak jsou otáčky ventilátoru závislé na velikosti trakčního proudu a stejný zvuk se opakuje na několika rozjezdových stupních - maximální otáčky ventilátoru jsou způsobené maximálním trakčním proudem a ten pozvolna klesá až k přechodu na další jízdní stupeň. Při vysokých jízdních stupních je trakční proud nižší (viz křivka meze adheze) a proto i otáčky ventilátoru budou nižší. Na posledních odporových stupních je už úbytek napětí na odporu tak malý, že to ventilátor neuchladí, proto doporučený přechod na jízdu bez odporů.

Při brzdění běží ventilátory pouze do určité rychlosti (u ES 499.0 do 25 km/h, u E 499.2 do 50 km/h) a nikdy se nebrzdí maximálním proudem, proto budou i otáčky ventilátoru menší. Ale určitě to nebude podobná zvuková sekvence jako při rozjezdu. Navíc při brzdění do zastavení se stejně používá pneumatická brzda, protože je podstatně účinnější.

Mám dotaz. Je možné zvuk od Jacka montovat do "staré" ES 499.0 od PIKA?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » pon 09 čer, 2014 4:51 pm

sidlo píše:
Při brzdění běží ventilátory pouze do určité rychlosti (u ES 499.0 do 25 km/h, u E 499.2 do 50 km/h) a nikdy se nebrzdí maximálním proudem, proto budou i otáčky ventilátoru menší. Ale určitě to nebude podobná zvuková sekvence jako při rozjezdu. Navíc při brzdění do zastavení se stejně používá pneumatická brzda, protože je podstatně účinnější.


Tak s týmto zas nesúhlasím ja. Pri Gorile bolo viac než známe, že jej pneumatická brzda stála za prd a nikdy som nemal rád ísť Lv jazdu samotnou 350tkou, pretože nebola účinná tak ako pri 363kách :wink:
Ale áno súhlasím pneumatika je účinná :wink: , nikdy za svoju éru som slengovo rajčák(kontrolér) nezhodil do EDB pri 350tkách.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » pon 09 čer, 2014 4:54 pm

Jacek píše:Může být takto?

350 na střídavině
http://jacek-modely.cz/350_1.mp3

V podstatě jsou soubory rozběhů a doběhů obráceně, lépe to už nepůjde, kapacita je využitá na 100% Zvuk nejvyšších otáček je na nejnižších stupních, při rozjezdu, ale také při zastavování.

Také někteří chtěli "obrátit" konečný zvuk, nejdřív prásknutí HV a pak teprve stáhnutí pantografu. Ale na tyto detaily se už moc nedá reagovat, protože i na videích na youtube je možné vysledovat různé situace, např. současné nebo postupně rozběhy ventilátorů při rozjezdu a to už není o "správnosti" zvuků, ale spíš o tvorbě další verze. Každý to chce tak jak to zná.

E27 píše:vypočul som si zvuk 151, bojím sa ako to dopadne s 350-tkou...

Pravděpodobně nijak, zvuk bude ten stejný :D


Palec hore. párada a excelentné.. Toto uričte poteší mojich kolegov na dôchodku, ktorý majú ACME gorily a čakajú na ten pravý zvuk. Klobúk dole pán majster.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » pon 09 čer, 2014 5:19 pm

E27 píše:
Palec hore. párada a excelentné.. Toto uričte poteší mojich kolegov na dôchodku, ktorý majú ACME gorily a čakajú na ten pravý zvuk. Klobúk dole pán majster.


Děkuji. Tak pokud mi lidi poradí a hlavně pokud se na tom shodnou, proč to neupravit. Čili stejně upravit i 150 a 151? A jak 372, která má podobné zvuky?

sidlo píše:Mám dotaz. Je možné zvuk od Jacka montovat do "staré" ES 499.0 od PIKA?

Musel byste s tím modelem přijet ke mě, zvukový projekt by se musel podle toho upravit. A musí v tom být dekodér ZIMO.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » pon 09 čer, 2014 5:48 pm

Jacek píše:
E27 píše:
Palec hore. párada a excelentné.. Toto uričte poteší mojich kolegov na dôchodku, ktorý majú ACME gorily a čakajú na ten pravý zvuk. Klobúk dole pán majster.


Děkuji. Tak pokud mi lidi poradí a hlavně pokud se na tom shodnou, proč to neupravit. Čili stejně upravit i 150 a 151? A jak 372, která má podobné zvuky?

sidlo píše:Mám dotaz. Je možné zvuk od Jacka montovat do "staré" ES 499.0 od PIKA?

Musel byste s tím modelem přijet ke mě, zvukový projekt by se musel podle toho upravit. A musí v tom být dekodér ZIMO.


Pri 151 tke sa to líši hlavne skrutkovým kompresorom, ktorý ma rozhodne iný zvuk ako 3DSK100.
Ale na banánoch som nejazdil no pýtam sa kolegov, banány boli rekonštruované tak ako 350tky, keď bol hlavný kontrolér odpojený a stykače sa riadili pomocou elektroniky a EP ventilov. Ono to malo taký charakteristický zvuk aký mala príkladne dvojička 131-tka a trošku aj ako laminátka.. Takže ťažko povedať.
Keď by prišla od ACME gorila ES499.0 ako ďalšia avizovaná novinka, tak tam treba opätovne niečo zmeniť na zvukoch. Príkladne to, že tam musia vetráky bežať prakticky nepretržite, pretože ventilátorom bol cez remenicu poháňané dynamo na dobíjanie batérií. A zároveň tam bol hlavný kontrolér a pneumotor, ktorý vydával ten charakteristický zvuk.
http://www.youtube.com/watch?v=HSN9XZSdjH4
prosím od 1:07 alebo 1:08... počuť zvuk pneumotora...

Ale odporúčam zvuk aký si spravil teraz a dal link na neho dať aj na 150tku, samozrejme bez zvuku trafa! :mrgreen: pri zopnutí hlavného vypínača. A bacha, HV u jednosmerky je troška iné zvukovo ako u striedavej časti. Tam je to tlmené aj tým, že je to v strojovni a nie na streche.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » pon 09 čer, 2014 6:17 pm

Kompresory a ty rozdíly bych zpracované měl, myslel jsem konkrétně ten ventilátor odporu, jestli u všeho jsou otáčky nejvyšší na nejnižších stupních. Až to upravím, dám tu nové ukázky
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod sidlo » pon 09 čer, 2014 6:36 pm

Tady je trakční charakteristika E 499.2 [url]http://homen.vsb.cz/~s1i95/mvd/vozidla_e.htm##e4992[/url]. Dá se z ní odečíst jak budou řazeny jednotlivé stupně (při jaké rychlosti a tažné síle), zároveň se dá odečíst i proud trakčních motorů I = 100%. Proudu trakčních motorů budou odpovídat otáčky ventilátoru. Pro proudy s buzením < 100% se jede bez předřadných odporů (stejně jako stupeň 27 a 51).
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » úte 10 čer, 2014 10:42 am

Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod vypravecc » úte 10 čer, 2014 5:48 pm

Zdravím všechny,

já ji chci koupit přímo se zvukem od ACME, myslíte, že je tento zvuk mimo reál ? Nebo je to OK ?

děkuji
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod mastanec » stř 11 čer, 2014 7:14 am

vypravecc píše:Zdravím všechny,

já ji chci koupit přímo se zvukem od ACME, myslíte, že je tento zvuk mimo reál ? Nebo je to OK ?

děkuji


Mozna by stalo za to si precist predchozi stranku?
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=15&t=7309&start=135
ČSD EP 3-4, H0, Digi, blog: http://goo.gl/KMybUF
mastanec
 
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:54 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » stř 11 čer, 2014 11:20 am

Jacek píše:Tak můžete porovnávat:
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-ukaz ... ka-trakce/

Ahojky,

zvuky sú briliantné. Ja viem, že je to už blbosť, ale pri zopnutí striedavého HV by mal byť prakticky okamžite počuť transformátor. teraz je to so sekundovým oneskorením. Ale to už je detail. Poviem to tak. zvuky ACME od tvojho sa môžu strčiť za klobúk. ACME bolo oslovené kamarátom zo známej predajne v BA a odpoveď prišla okamžite. ACME vraj zvuky dalo originál a zvuk odpovedá predlohe. Bohužiaľ zrejme ACME svoju politiku nezmení a výsledok sa dostaví v podobe takej, že zvukové verzie sa vrátia nazad k výrobcovi. Teraz už chápem, prečo ACME vyrobil len pár kusov tohto modelu v zvukovej verzií. Asi tušil, že to bude celé zle aj keď sa búcha do pŕs, že je to 100%.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » stř 11 čer, 2014 2:00 pm

E27:
Ahoj, tak to jsem rád, děkuji za připomínky. Tu mezeru jsem smazal, už je to opravené i v ukázce.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod vypravecc » stř 11 čer, 2014 7:34 pm

mastanec píše:
vypravecc píše:Zdravím všechny,

já ji chci koupit přímo se zvukem od ACME, myslíte, že je tento zvuk mimo reál ? Nebo je to OK ?

děkuji


Mozna by stalo za to si precist predchozi stranku?
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=15&t=7309&start=135


Ujišťuju Vás, že jsem předchozí stránku četl. Jsou tam ale ukázky nějakých zvuků od Jacka, nikoli originál ACME............
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků