Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Starej » úte 03 pro, 2013 3:45 pm

vlado.s píše:To by ta frajeřina musela mat aj sirsi rozchod pokial sa nemylim.

V reálu ano, v modelu se to neřeší. Široký rozchod 1520 jezdí na klasickém H0 kolejivu, tedy 16,5mm
Starej
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte 31 led, 2012 8:59 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » úte 03 pro, 2013 7:07 pm

Akurát problém je v tom, že ČS200 bol totálne odlišný od ES499.0 :mrgreen:
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod vlado.s » úte 03 pro, 2013 7:45 pm

E27 píše:Akurát problém je v tom, že ČS200 bol totálne odlišný od ES499.0 :mrgreen:

Prototypy 001 a 002 tvarovo naozaj vychadzali z vyzoru 150/350. Az stroje od cisla 003 mali zagulatene kabiny a spustu dalsich zmien, tie uz skutocne vyzerali odlisne.
III-IV-V, ČSD-ČD-ŽSR, 1950-2000.
vlado.s
 
Příspěvky: 99
Registrován: ned 03 lis, 2013 4:29 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » stř 04 pro, 2013 7:10 am

Kolegovia, myslím si, že diskutovať o čs200 v tejto téme je také divné, páč obetovávať takúto krásnu lokomotívu je totálne zbytočné.

čs200 bola možno čelom kocipovaná ako lokomotíva rady 350/150 a to je tak asi všetko. Rozmery, ventilátory a iné prvky neodpovedajú lokomotíve rady ES499.0
Dvere sú posunuté ďalej, okná na stanovišti, FECHRAL odporníky sú posunuté a vlastne celé je to iné.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Druhý prototyp v múzeu
Obrázek
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod vorisekml » stř 04 pro, 2013 11:08 am

Když tu jsou borci co skousnou těch pár "malých" odlišností na MTB bangli, tak si najde dvojička z esíček svoje "takymodeláře".
Jinak ruské mašiny se už dělají a dělat budou viz Eurotrain. Jejich Čmelák podle fotek nevypadá vyloženě špatně.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Zx1974 » stř 04 pro, 2013 3:59 pm

E27 píše:Kolegovia, myslím si, že diskutovať o čs200 v tejto téme je také divné, páč obetovávať takúto krásnu lokomotívu je totálne zbytočné.


Milerád ji obětuji na jiné vhodné stroje ze Škodovky, než se trápit s pojezdem od Pika.
Zx1974
 
Příspěvky: 380
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Xpaulus » ned 12 led, 2014 6:46 am

Xpaulus píše:Zajímalo by mě, ačkoliv výrobce dodává zvukový dekodér ESU, zda již někdo - p.Dalecký třeba - zkusil do loko vložit zvukáč ZIMO s paticí MTC například "MX644D zvukový dekodér pro HO s MTC 21pin"


Přidám odkaz na ozvučení a foto od JACKA pro dekoder MX644D
http://www.jacek-modely.cz/ozvuceni-lokomotivy-350-acme/
Xpaulus
 
Příspěvky: 55
Registrován: pát 01 úno, 2013 3:22 pm
Bydliště: Praha, občas Ostrava, někdy Plzeň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » pon 13 led, 2014 4:24 pm

Xpaulus píše:
Xpaulus píše:Zajímalo by mě, ačkoliv výrobce dodává zvukový dekodér ESU, zda již někdo - p.Dalecký třeba - zkusil do loko vložit zvukáč ZIMO s paticí MTC například "MX644D zvukový dekodér pro HO s MTC 21pin"


Přidám odkaz na ozvučení a foto od JACKA pro dekoder MX644D
http://www.jacek-modely.cz/ozvuceni-lokomotivy-350-acme/

ten zvuk sa mi moc nepáči. neviem či je to reprákmi, ale viac počujem na popredí ventilátory trakčákov ako vetráky odporníkov. A pri rozjazde dominujú ventilátory odporníkov. Druhý fakt je ten, že zvuk na videu pri rozjazde mi príde taký akoby postupne sa zrýchlujúci vetrák.. možno na živo to počuť inak. Ale sluch mám dobrý a tieto mašinky poznám až moc dobre. :wink:
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » pon 13 led, 2014 8:23 pm

E27 píše:ten zvuk sa mi moc nepáči. neviem či je to reprákmi, ale viac počujem na popredí ventilátory trakčákov ako vetráky odporníkov. A pri rozjazde dominujú ventilátory odporníkov. Druhý fakt je ten, že zvuk na videu pri rozjazde mi príde taký akoby postupne sa zrýchlujúci vetrák.. možno na živo to počuť inak. Ale sluch mám dobrý a tieto mašinky poznám až moc dobre. :wink:

Tak líbit se samozřejmě nemusí, ty zvuky dělám pro sebe :wink: Můžu k tomu jen napsat, že všechno je z autentických nahrávek. Pokud jde o technickou stránku, to mělo před pár lety svůj dlouhý vývoj, když jsem nastavení pro simulátor řešil s několika fíry. Tak snad nelhali. Tady jsou podrobnosti:
http://www.jacek-modely.cz/zvukovy-projekt-350/

Jinak zvuk na videu je dost nekvalitní, lepší zatím zveřejňovat nebudu.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » úte 14 led, 2014 9:11 am

Vzhľadom na fakt, že som robil rušňovodiča a na týchto strojoch som jazdil, a ako si dobre spomínam pred tým, než som odišiel od železnice by to malo byť nasledovné:

Rozjezd

na 1. stupni se rozběhne ventilátor trakčních motorů. Běží v celém rozsahu výkonu a jeho otáčky jsou neměnné, čili výška zvuku stejná
Nie som si istý, prvý stupeň som zaradil a keď mal stroj statický menič, tak bolo ticho, až na druhom stupni sa rozbehli vetráky odporníkov, ktoré svojím revom prehlučili vetráky trakčákov.

na 2. stupni se spustí ventilátor odporu. Je to ten charakteristický kravál. Otáčky se s navoleným výkonem zvyšují, tzn. výška zvuku se mění podle výkonu
viď hore.
na 27. stupni se ventilátor odporu vypne
áno vypne sa, pretože ide plný prúd do trakčákov ale! Ak shuntuješ na seriovom zapojení, revú trakčné motory a ani nie vetráky. Je to taký iný zvuk než ventilátor motorov.
na 33. stupni se opět zapne
Je to preskok zo seriového na serio-paralel. Mašinka pri vyradení páky zo shuntu len na jazde robí preskok. Na displeji začne skákať 28, 29,30, tu ako by mašinka poskočila a chytila akoby druhý dych a okrem hluku odporníkov začnú viac hučať trakčné motory, pretože začínajú dostávať viac prúdu.
na 51. stupni se vypne a už se po plný výkon nezapne
Nie, ale hučia trakčáky ako utrhnuté. Keďže sa jedná o jednosmerné motory, tak pracujú až do maximálneho vyčerpania, Nezabudni ešte na shunty, takže máš 56 stupňov a 5 shuntov a stroj ide ako po masle.
Brždění

při ubírání stupňů se děje totéž, jen v opačném pořadí
při zkrokování na nulu oba ventilátory utichnou
To keby sa dalo nastaviť tak, že by si nejakou funkciou vypol vetráky a hučali by zotrvačnosťou len trakčáky..

při rozjezdu se zapne ventilátor trakčních motorů, po něm se zpožděním ventilátor odporu
Mno pokiaľ si ja spomínam, tak vetrák trakčákov tak nehučí ako odporníkový, ak nemáš zapnuté vetráky v automatike, ale ich máš trvale v chladení počas letného obdobia..

Dúfam, že som niečo neprehliadol.Viem, že sa za tú dobu veľa zmenilo, ale filozofia týchto odporových lokomotív je rovnaká ako pri rade 131 (dvojička)
Hlavne počuť na stanovišti stykače.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » úte 14 led, 2014 10:42 am

E27 píše:Vzhľadom na fakt, že som robil rušňovodiča a na týchto strojoch som jazdil, a ako si dobre spomínam pred tým, než som odišiel od železnice by to malo byť nasledovné:
....

Tak je nutné si uvědomit, že od té doby prošly lokomotivy rekonstrukcí, takže některé věci jsou jinak. Z pohledu zvukaře je to jak píšu, mimochodem nejsou tam už pneumotor, takže zvenku žádné cvakání "stykačů" není. U verze před rekonstrukcí jsou. Další věc jsou taky dost omezené možnosti dekodérů, ZIMO ani jiný neumí zvuk trakčních motorů reálně. Frekvence zvuku při plné rychlosti modelu může být pouze 2,5x vyšší, ale aby zvuk odpovídal reálu, bylo by třeba tak desetinásobku.

Tady je jeden rozjezd, kde je slyšet nejdřív rozběh ventilátorů trakčáků a až potom ventilátoru odporu:
http://www.youtube.com/watch?v=tW9roacN500
Je na tom jasně slyšet, že ho až tak moc nepřeřve, ale to už je zase záležitost nahrávek.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod TTmili » úte 14 led, 2014 11:06 am

Nechci vám do toho pánové kecat, ale podle logiky, zapojení a popisu původních 350 (a i jiných "odporných" lokomotiv s tímhle způsobem chlazení) jste si ani jeden nevšimli jednoho základního faktu pro ventilátor odporníku. A to že je napájený z napětí na odporníkách, takže se na prvních stupních točí nejrychleji a chladí nejvíc (je to logické když v ten moment zatěžujeme celý odporník), a postupně jeho otáčky i účinost klesají. Nevím jak je to na 350 po řadě rekonstrukcí, ale předpokládám, že na tohle se nesahalo. Proto také technika jízdy (alespoň u 150 a 151 to tak platí, nikoho kdo jezdí na 350 neznám) doporučuje co nejméně se zdržovat na jízdních stupních cca 22 - 27 a to samé platí pro posledních 5 stupňů na paralelu.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » úte 14 led, 2014 11:36 am

...nechci rejpat, ale neplatí tohle především při EDB. Při rozjezdu by to asi moc rozumné nebylo, tam bych to viděl spíše na externí napájení. Navíc první odporovky snad ani extra ventilátory neměly a odporníky ofukovaly ventilátory TM...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » úte 14 led, 2014 1:39 pm

Jacek ,
ja ti 100% garantujem, že ten rušňovodič najprv pustil vetráky až následne začal radiť... Od železnice som odišiel v dobe, keď som jazdil aj na prerobených a mal som česť aj s neprerobenou gorilou jazdiť. Zvuk stykačov je počuť pri vyraďovaní, samozrejme to nepočuť zvonku až na definitívne vyradenie jazdných stupňov, keď je nielen oblúk počuť, ale je efektne aj vidieť cez okno z vonka. Ja sa nechcem hádať, samozrejme je omedzený zvuk aj v rámci dekódera. Ja som povedal svôj pohľad ako človeka, čo tie stroje poznali. Som preč už od 2006-7 roku od železnice, takže pamäť strácam.

TTmili, všimol a hovorím to tu, že odporník je nahlučnejší na nižších stupňoch a následne počuť hluk trakčákov. Viď príspevok vyššie.

Opakujem, že je super mať ozvučenú lokomotívu, je super mať aspoň nejaký zvuk :) Ja nemám doma tento model, mám do toho hovoriť čo najmenej, ale len som podotkol svoj pohľad na daný model.

ja dávam do pozornosti video, kde hneď prvý záber svedčí o tom, že začal radiť jazdné stupne, kde nabehli vetráky trakčákov pri druhom jazdnom stupni plus zvuk odporníkových vetrákov... 0:32 sekund


http://www.youtube.com/watch?v=DNgN2BpSps4
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » úte 14 led, 2014 2:10 pm

E27 píše:ja dávam do pozornosti video, kde hneď prvý záber svedčí o tom, že začal radiť jazdné stupne, kde nabehli vetráky trakčákov pri druhom jazdnom stupni plus zvuk odporníkových vetrákov... 0:32 sekund

Tady je vidět, že na každém videu je trochu něco jiného, u prvního se rozběhne větrák trakčáků a po něm větrák odporů. Z toho pro mě vyplývá, že můžu vytvořit ještě další verzi :) Ono je z pohledu zvukaře jedno co se děje na stanovišti a ve strojovně, kvůli takovým detailům mám např. u brejlovců asi 10 verzí a některé se od sebe dost liší, přitom je všechno z autentických nahrávek.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků