Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod jipol57 » pát 05 srp, 2022 4:53 pm

Deathlosopher píše:.....

Jestli tam máš dekodér ZIMO, tak na adresách CV278, 279, 280, by měla být reakce na zatížení motoru. Myšleno je to tak, aby do kopce zpomalil a naopak. Zpomaluje to i do oblouku, protože je to pro motor taky zátěž. Podle mně to ale nepracuje úplně nejlíp.
Ty to popisuješ obráceně, v oblouku jede klidně, jen na rovině to blbne. Ale může to být tím, že v zatížení v obloku to rychlost omezí, ale na rovině by se chtěl rozjet, ale nějaké nepřesnosti v převodech to nepravidelně zatěžují a zpomalují.
Je to jen taková úvaha, když jsem si s tím nastavením kdysi hrál, tak mi to připadlo podobné. Když budou na uvedených adresách nuly, tak je tahle funkce vypnutá.
jipol57
 
Příspěvky: 1186
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Deathlosopher » pát 05 srp, 2022 5:12 pm

jipol57 píše:
Deathlosopher píše:.....

Jestli tam máš dekodér ZIMO, tak na adresách CV278, 279, 280, by měla být reakce na zatížení motoru. Myšleno je to tak, aby do kopce zpomalil a naopak. Zpomaluje to i do oblouku, protože je to pro motor taky zátěž. Podle mně to ale nepracuje úplně nejlíp.
Ty to popisuješ obráceně, v oblouku jede klidně, jen na rovině to blbne. Ale může to být tím, že v zatížení v obloku to rychlost omezí, ale na rovině by se chtěl rozjet, ale nějaké nepřesnosti v převodech to nepravidelně zatěžují a zpomalují.
Je to jen taková úvaha, když jsem si s tím nastavením kdysi hrál, tak mi to připadlo podobné. Když budou na uvedených adresách nuly, tak je tahle funkce vypnutá.

Jéje, moje zásadní chyba. Nenapsal jsem, že jezdím v analogu. Zkoušel jsem to i v digitálu, ale bylo to víceméně stejné. Musí to být něco mechanického, možná ta mnou popisovaná vůle v kardanu, která je i po seštelování stále malá. Nevím...
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 86
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Pawlik » sob 06 srp, 2022 6:01 am

Mně se na nějaké ACME stalo, že motor nebyl v podélném směru symetricky uložen (správná poloha není nijak definována, motor je skřípnut do gumy), a proto to mačkalo jeden kardan mezi klouby.
Vím, psal jsi už o tomhle problému.
Dá se po zvětšení vůle v kardanu s tím zlobivým podvozkem volně kývat kolem příčné osy, aniž by ten pohyb byl omezen tím, že to narazí na kardan?
Dá se při sundání DPS točit motorem ručně pomocí setrvačníku bez nějakého zasekávání/drhnutí?
Jak se točí kotva motoru a šneky, pokud člověk vyvine axiální sílu na hřídel? Jestli to není kombinace vzepřený kardan + drhnutí v ložisku vlivem působení axiální síly.
Obecně je ta kvalita ACME naprosto otřesná. Stačí se podívat, jaké šroty (nekompletní, rozbité, poškozený lak) přišly v podobě ČSD 350 se žlutým proužkem. Na AMB Modely to bylo k mání s výraznou slevou.
Tenhle kus byl asi "nejlepší": https://www.ambmodely.cz/2jac60333-2-el ... h0/d-17991
Pawlik
 
Příspěvky: 218
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Deathlosopher » sob 06 srp, 2022 10:34 am

Pawlik píše:Mně se na nějaké ACME stalo, že motor nebyl v podélném směru symetricky uložen (správná poloha není nijak definována, motor je skřípnut do gumy), a proto to mačkalo jeden kardan mezi klouby.
Vím, psal jsi už o tomhle problému.
Dá se po zvětšení vůle v kardanu s tím zlobivým podvozkem volně kývat kolem příčné osy, aniž by ten pohyb byl omezen tím, že to narazí na kardan?
Dá se při sundání DPS točit motorem ručně pomocí setrvačníku bez nějakého zasekávání/drhnutí?
Jak se točí kotva motoru a šneky, pokud člověk vyvine axiální sílu na hřídel? Jestli to není kombinace vzepřený kardan + drhnutí v ložisku vlivem působení axiální síly.
Obecně je ta kvalita ACME naprosto otřesná. Stačí se podívat, jaké šroty (nekompletní, rozbité, poškozený lak) přišly v podobě ČSD 350 se žlutým proužkem. Na AMB Modely to bylo k mání s výraznou slevou.
Tenhle kus byl asi "nejlepší": https://www.ambmodely.cz/2jac60333-2-el ... h0/d-17991

Dobrý den,
díky moc za návrhy experimentů. Vše vyzkouším a určitě to minimálně napoví. Jinak ten motor je uložený sice jen ve výřezu v rámu a uložený v gumě, ale přijde mi, že tam je hezky napevno. Ale možná není přesně uprostřed. No jsem zvědav, co odhalím. :-)
Ano, ty nepovedené modely A.C.M.E. na AMB jsem viděl. Mě by zajímalo, zdali to A.C.M.E. poslalo jako ,,normální" model, nebo měli dobrý úmysl to místo vyhození nabídnout za značně poníženou cenu. Byly ale rychle vyprodané, tak asi šikovní modeláři ocenili nízkou cenu, i když to byly lokomotivy typu pološrot.
Díky a ozvu se po experimentech s výsledky. :-)
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 86
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod JaroHo » sob 06 srp, 2022 11:24 am

pološrot, no, ono se dá dodělat ledasco a výsledek není špatný, můj banán najbrt taky něměl díl na střeše a píšťalu a tak jsem si to dodělal, odstín najbrt dva modrá mám od agamy takže lak taky nebyl problém.
Jinak někdo ten polovrak otočí třeba do vitríny tou hezčí stranou ven a stačí mu to. :wink:
taky se tu řešilo, že snad se protáčely kardany na podvozcích. Ale to nebyl traxxx, tak si říkám že bych ho asi měl taky projet abych náhodou neměl taky problém. :|
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1430
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Deathlosopher » ned 14 srp, 2022 5:04 pm

JaroHo píše:pološrot, no, ono se dá dodělat ledasco a výsledek není špatný, můj banán najbrt taky něměl díl na střeše a píšťalu a tak jsem si to dodělal, odstín najbrt dva modrá mám od agamy takže lak taky nebyl problém.
Jinak někdo ten polovrak otočí třeba do vitríny tou hezčí stranou ven a stačí mu to. :wink:
taky se tu řešilo, že snad se protáčely kardany na podvozcích. Ale to nebyl traxxx, tak si říkám že bych ho asi měl taky projet abych náhodou neměl taky problém. :|

Však jak jsem psal, šikovný modelář ocení cenu a sám si to dodělá dle svých představ. :-) Otázka je, jako co to A.C.M.E. zamýšlelo dát do prodeje...
Jenže když mašina pořádně nejezdí, tak je to větší průšvih. :?
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 86
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Deathlosopher » ned 14 srp, 2022 5:21 pm

Pawlik píše:Mně se na nějaké ACME stalo, že motor nebyl v podélném směru symetricky uložen (správná poloha není nijak definována, motor je skřípnut do gumy), a proto to mačkalo jeden kardan mezi klouby.
Vím, psal jsi už o tomhle problému.
Dá se po zvětšení vůle v kardanu s tím zlobivým podvozkem volně kývat kolem příčné osy, aniž by ten pohyb byl omezen tím, že to narazí na kardan?
Dá se při sundání DPS točit motorem ručně pomocí setrvačníku bez nějakého zasekávání/drhnutí?
Jak se točí kotva motoru a šneky, pokud člověk vyvine axiální sílu na hřídel? Jestli to není kombinace vzepřený kardan + drhnutí v ložisku vlivem působení axiální síly.
Obecně je ta kvalita ACME naprosto otřesná. Stačí se podívat, jaké šroty (nekompletní, rozbité, poškozený lak) přišly v podobě ČSD 350 se žlutým proužkem. Na AMB Modely to bylo k mání s výraznou slevou.
Tenhle kus byl asi "nejlepší": https://www.ambmodely.cz/2jac60333-2-el ... h0/d-17991

Tak se s tím Traxxem každý den chvíli trápím a jsem víceméně přesvědčený, že celý problém je v těch křivých dvojkolích. Ani jedno není v pořádku. U některých je problém, že kolo není na hřídeli nasazeno přesně kolmo, čili šmajdá, a u některých to zase vypadá, že není osa přesně uprostřed kola, čili že kolo při jízdě poskakuje. To rychlostní kolísání je pravidelné a dle pohledu to kolísání odpovídá obvodu kola.
Já jsem předtím různě vše prohlížel, zkoušel, kombinoval, až jsem nakonec skončil s hnaným jedním podvozkem. A schválně jsem ještě z něj pak vyndal jedno ozubené kolo, takže jsem to i zkoušel s jednou hnanou nápravou a ostatní se jen vezly. Všechno je jinak volné, lehce se točí atd.
Nevím, co zkusit, abych se přesvědčil na 100 % a hlavně, co pak s tím. To se A.C.M.E. opravdu vyznamenali... :twisted:
Zajímalo by mě, jestli někdo toho Traxxe máte a jak Vám jezdí. A pokud dobře, jestli jsou dvojkolí vyrobena perfektně a není tam vizuálně žádné šmajdání. To by mi taky pomohlo v tom, jestli je to opravdu těmi nekvalitními dvojkolími.
Jinak jsem vše zkoušel jak v analogu, tak v digitálu --- výsledek stejný.
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 86
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Deathlosopher » ned 28 kvě, 2023 10:07 pm

Zdravím všechny!
Chci se zeptat, zdali jste někdo neřešili u A.C.M.E. Banána 151 (k.č. 60339) prosvícení LED dálkových reflektorů tam kam nemají. Obě tyto LED svítí úplně všude --- stanoviště strojvedoucího, celá strojovna, kde je to nejvíce vidět okny na jedné straně, a pak na střeše uprostřed těmi žaluziemi. Prostě hrůza! I červené trochu svítí nahoru, ale ty určené pro dálkové reflektory jsou mnohem horší. Zkoušel jsem přidělat okolo malou krytku, do kastle jsem dal i malou neprůhlednou přepážku, ale vůbec to nepomohlo.
Nevyřešil jste to někdo nějak?
Díky!
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 86
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod richardisko » úte 21 lis, 2023 3:42 pm

Zdravím všechny,

zprovozňuji ESO 362.052 od ACME a při té příležitosti i digitalizuji. Pokud pominu první dojmy, kdy mašinka byla na jedné straně výše a na druhé níž díky chybějící podložce u jednoho podvozku, složitou výměnu modelových pluhů za ty s prostorem pro šachtu a s tím související sundávání zalepených dílů... Dále pak po ani ne několika málo hodinách ježdění jeden pomalu jedoucí podvozek a následné rozebrání lokomotivy na prvočinitele a hledání příčiny, proč jeden podvozek jede a na druhém se kola téměř netočí a lepení volného unašeče kardanu na kovovou osičku, aby oba podvozky jely zase stejně...

Lokomotiva je již konečně ozvučena a jezdí, ale jede na rychlíkovou lokomotivu zatraceně pomalu. Asi nebudu jediný, komu toto vadí. Máte prosím nějaký tip, jak lokomotivu urychlit? Pomalu jede jak v analogu, tak v DCC. Po přepočtu do modelové rychlosti se dostávám na hodnoty motoráčku jedoucího na trochu lepší lokálce, nikoliv na alespoň důstojnou rychlost pro lokomotivu na hlavní trati.

Díky za tipy, jak jste toto řešili nebo jestli se s tím mám začít smiřovat.
www.zeleznicepodbaba.cz
Uživatelský avatar
richardisko
 
Příspěvky: 61
Registrován: sob 05 pro, 2009 7:18 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Deathlosopher » úte 21 lis, 2023 9:17 pm

richardisko píše:Zdravím všechny,

zprovozňuji ESO 362.052 od ACME a při té příležitosti i digitalizuji. Pokud pominu první dojmy, kdy mašinka byla na jedné straně výše a na druhé níž díky chybějící podložce u jednoho podvozku, složitou výměnu modelových pluhů za ty s prostorem pro šachtu a s tím související sundávání zalepených dílů... Dále pak po ani ne několika málo hodinách ježdění jeden pomalu jedoucí podvozek a následné rozebrání lokomotivy na prvočinitele a hledání příčiny, proč jeden podvozek jede a na druhém se kola téměř netočí a lepení volného unašeče kardanu na kovovou osičku, aby oba podvozky jely zase stejně...

Lokomotiva je již konečně ozvučena a jezdí, ale jede na rychlíkovou lokomotivu zatraceně pomalu. Asi nebudu jediný, komu toto vadí. Máte prosím nějaký tip, jak lokomotivu urychlit? Pomalu jede jak v analogu, tak v DCC. Po přepočtu do modelové rychlosti se dostávám na hodnoty motoráčku jedoucího na trochu lepší lokálce, nikoliv na alespoň důstojnou rychlost pro lokomotivu na hlavní trati.

Díky za tipy, jak jste toto řešili nebo jestli se s tím mám začít smiřovat.

Dobrý den,
vypsal jste to přesně. Tento typ lokomotiv je technicky šílený. Na videích, které jsem viděl, se nikomu nepovedlo sundat kastli, aby se něco nezlomilo. Přesněji řečeno ta imitace kabelu (asi kabelu). Mně se to povedlo možná u jedné, kde byl jeden konec nezalepený. Výměna těch dílů za jiné, aby bylo možno dát spřáhlo i na druhou stranu, je jak píšete. Navíc mně se ani v jednom případě nestalo, že bych to prostě zkompletoval a fungovalo to. Vždycky to příšerně drhne a kinematika se sama téměř nehýbe, takže dobu brousím všude možně všechny díly, které mají po sobě klouzat. Jinak o svém Traxxu 388 001 jsem už tu někde psal. Reklamace by prý neměla cenu a zatím jsem to nevyřešil — to, že lokomotiva spíše poskakuje, než jede. Prostě jede velmi znatelně neplynule.
Nicméně jsem před chvílí zkusil svou 363 020 ČD Cargo, kterou mám zdigitalizovanou, a jede hezky a rychlostně je taktéž v pořádku. Tato by ani nemusela nějak frčet, ale v přepočtu jede rozhodně rychleji, než by musela (což lze omezit nastavením). Takže mě dost zaráží, co píšete o té své 362 052. Předpokládám, že jsou uvnitř všechny identické. Navíc jízdní problémy jste vyřešil, tak je mi to divné. Další lokomotivy tohoto typu jsem dříve zkoušel jen v analogu, ale nepamatuji si přehaně pomalou jízdu.
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 86
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod richardisko » čtv 23 lis, 2023 12:10 pm

No, ještě si zkusím pohrát s křivkami a nastavením dekodéru, jestli ta maximální rychlost není omezena právě dekodérem. Ale ani v analogu tam mašinka nijak velké rychlostní rekordy nepodávala...
www.zeleznicepodbaba.cz
Uživatelský avatar
richardisko
 
Příspěvky: 61
Registrován: sob 05 pro, 2009 7:18 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod M&T » čtv 23 lis, 2023 3:47 pm

richardisko píše:No, ještě si zkusím pohrát s křivkami a nastavením dekodéru, jestli ta maximální rychlost není omezena právě dekodérem. Ale ani v analogu tam mašinka nijak velké rychlostní rekordy nepodávala...

Treba vyskúšať a keď tak skontrolovať otáčky motoru, prevody. Lebo rýchlosť by nemala byť problém - mám doma celkovo 9 kusov 150/350/163/363 a všetky jazdia v pohode.
M&T
 
Příspěvky: 192
Registrován: sob 11 pro, 2021 1:45 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Deathlosopher » čtv 23 lis, 2023 3:56 pm

richardisko píše:No, ještě si zkusím pohrát s křivkami a nastavením dekodéru, jestli ta maximální rychlost není omezena právě dekodérem. Ale ani v analogu tam mašinka nijak velké rychlostní rekordy nepodávala...

Jak píše M&T — protože pokud jezdí i v analogu pomalu, asi to nevyřeší nastavení dekodéru. Musím taky potvrdit, že mi tyto lokomotivy jezdí dobře. Teda až na tu příšernou ,,jízdu" toho Traxxe, ale v rychlosti tam problém není.
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 86
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Pivrnec78 » pát 12 led, 2024 6:49 am

Zdravím, pořídil jsem si 350 011 od ACME z druhé ruky a mám u ní malý problém ...
Jak jsem za ni připojil vozy, tak se mi zachytly za sebe nárezníky při výjezdu z oblouku ... a to jak vozy "mz" nebo "mee" (protstě 303 mm) jak ACME, tak i Roco. Ale taky vozy "Y" Tillig se chovaly stejně.
Tak jsem se chtěl zeptat, zda se Vám to taky stalo a jak jste to případně řešili? já mám R3 Roco - 358 mm poloměr. Jedná se o krátká spřáhla Roco.
Ale 350 001 od ACME, kterou mám od novoty (od dodání) a tyto problémy nemá.
Ještě jsem tu 350 011 nerozebíral - to se chystám udělat o víkendu ... jen jsem chtěl případně vědět, na co se zaněřit ...
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Deathlosopher » pát 12 led, 2024 9:07 am

Pivrnec78 píše:Zdravím, pořídil jsem si 350 011 od ACME z druhé ruky a mám u ní malý problém ...
Jak jsem za ni připojil vozy, tak se mi zachytly za sebe nárezníky při výjezdu z oblouku ... a to jak vozy "mz" nebo "mee" (protstě 303 mm) jak ACME, tak i Roco. Ale taky vozy "Y" Tillig se chovaly stejně.
Tak jsem se chtěl zeptat, zda se Vám to taky stalo a jak jste to případně řešili? já mám R3 Roco - 358 mm poloměr. Jedná se o krátká spřáhla Roco.
Ale 350 001 od ACME, kterou mám od novoty (od dodání) a tyto problémy nemá.
Ještě jsem tu 350 011 nerozebíral - to se chystám udělat o víkendu ... jen jsem chtěl případně vědět, na co se zaněřit ...

Zdravím,
pokud ta druhá mašina problémy se zachytáváním se nemá, nejdříve bych porovnal ty dvě lokomotivy. Zaměřil bych se na délku nárazníků, jestli teda ta nově pořízená je nemá více vysunuté. A pak i na další věci, které by mohly mít teoreticky vliv, jako hadice, které tam můžou nějak vadit, ale taky jestli není spřáhlo moc zaražené v šachtě (což by ale nějak hodně jít nemělo) apod.
Co se týče rozebrání lokomotivy, tam opravdu pozor. Je tam totiž na každém čele vpravo imitace kabelu (teda myslím, že to je kabel pro vytápění), který na horní straně drží v karoserii a na spodní drží v dílu, který je součástí jiného dílu přidělaného na rámu. Musíte jej na jedné straně vyndat, jinak se Vám při sundání kastle zlomí. Blbé je to, že to výrobce často na obou stranách lepí, takže pak je to pakárna a dopadně to stejně občas zlomením. Ale pokud to zalepené nebude (spíše ta spodní část), tak je vyndání snadné. Samozřejmě manuál se o ničem takovém nezmiňuje. To je holt A.C.M.E.
Tu imitaci kabelu můžete krásně vidět zde na 4. fotce odspodu: https://www.ambmodely.cz/elektricka-lokomotiva-350-011-5-csd-a-c-m-e-recenze-17-6-2021/t-146
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 86
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků