Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod mastanec » čtv 25 úno, 2021 11:28 pm

neni li to nahodou tim, ze ACME se sledovanim trhu asi dovtipilo, ze nasinec to koupi kdyz na tom bude nalepka CD/CSD/ZSSK a no hlavne, ze to jezdi a z metru a pul to vypada jak ceska masina...
ČSD EP 3-4, H0, Digi, blog: http://goo.gl/KMybUF
mastanec
 
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:54 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod FilipP » pát 26 úno, 2021 8:02 pm

Mimochodem jak je řešen ten žlutý pruh na ACME 60333 (viz foto na předchozí stránce)? Podle obrázku to trochu vypadá jako páska nalepená na skříň 60332.

Ano, je to len nalepeny pasik a sklada sa z troch casti, jeden na cele a dva na bokoch a to prekrytie je viditelne.
Dnes som skusal vytiahnut pantograf a rozsypal sa. Bol zalepeny farbou. Ta odpadla a stredna cast vyskocila zo svoriek a odpadli pruzinky. Nastastie sa to dalo zlozit. Ale najskor ho strekli zlozeny alebo zlozili kym bola farba vlhka.
A vyberanie kasne je hotovy porod, clovek len caka co sa kde ulomi, pritom svorky boli uz mimo drazok. Najskor preto, ze od vyroby nasadili opacne kasnu. Pritom to bolo vidno, lebo kvoli tomu nepriliehala stredna cast.
Model je krasny ale montaz je veru flakarina. Az na tabulky je vsetko lepene, takze vymena je komplikovana. Je to skoda.
Inak model ma podobne riesene podvozky ako 362/163/162 akurat je to spravene poriadne. Podvozky su v rovnakej vyske, jeden sa otaca len po 2 osach a druhy po 3 a vnutri ziadny molitan. Lokomotiva je v rovine a krasne jazdi, aj velmi pomaly a motor je tichy.
V pripade dekoderu MX644C idu samostatne ovladat reflektory aj koncove svetla pre kazde celo zvlast.
FilipP
 
Příspěvky: 123
Registrován: pon 12 říj, 2020 9:47 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod MAXSUPERCARS » sob 06 bře, 2021 2:43 pm

Rýchle videjko s ČD 150 Najbrt.
Je to fakt kráska! :-)

Video tu:
https://youtu.be/r_27fhO5Az0

Obrázek
MAXSUPERCARS
Youtube: http://youtube.com/maxsupercars

Vlaky: HO, Spur 1, Z
RC lietadlá a heli
Uživatelský avatar
MAXSUPERCARS
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 03 úno, 2021 6:29 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ferret Cargo » úte 27 črc, 2021 9:39 am

Petr B. píše:Dobrý den. Já pro změnu s uraženými schůdky, které ani nebyly v krabici. Otázka je, jestli by ACME podobné zmetky poslalo třeba do takového Modellbahnshop-lippe.com...


Jak je na fotke vidno, na kryte od nápravy chýba plastová dostička pod krytom ktorá ale je na druhej náprave, aspoň u mňa to tak je. Čo aspoň myslím že spôsobuje že lokomotiva na úplne rovnej poličke stojí veľmi mierne do strany. Vie niekto o tom niečo? Má to tak byť? Chcel som nápravu rozobrať ale drží to celkom pevne pokope a nechcem nič zlomiť.
H0/N, Electric/Diesel
Strojárne Ferret s.r.o.
Uživatelský avatar
Ferret Cargo
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte 29 čer, 2021 10:28 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod petulio » pon 30 kvě, 2022 3:35 pm

Ahojte, synátorovi som kúpil 350011-3 dcc od acme. Už druhý deň sa snažím pridať do pika smartcontroller a stále ukazuje že pri čítani chyba. Mna len napadlo či ma ten chuť neoklamal a či je to fakt digitál pridávam aj foto. Dakujem za ľudí info
Přílohy
F85D3149-D46F-4EC8-A207-448309B4DD2B.jpeg
petulio
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 02 dub, 2022 8:51 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod MAXSUPERCARS » pon 30 kvě, 2022 4:12 pm

Zabudol si napísať, že ti to aj skratuje... :-) Tvoja loko je analógová verzia. Tú prepojku v strede musíš vymeniť za dekóder, aby si mohol loko ovládať digitálne.
MAXSUPERCARS
Youtube: http://youtube.com/maxsupercars

Vlaky: HO, Spur 1, Z
RC lietadlá a heli
Uživatelský avatar
MAXSUPERCARS
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 03 úno, 2021 6:29 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod A2C » sob 04 čer, 2022 9:44 am

Petr B. píše:... Otázka je, jestli by ACME podobné zmetky poslalo třeba do takového Modellbahnshop-lippe.com...


Musím sa priznať, že by toto aj mňa zaujímalo.
Nedávno som sa rozprával s mojim obchodníkom ktorý od ACME berie a spôsob ich jednania je skôr na odstúpenie od spolupráce než na seriózny obchodný vzťah. Nebudem to moc pitvať, ale štýl. "Máme to teraz vyrobené, zaplatťe do "24h" (presne si to už nespomínam či 24 alebo 48h) inak to predáme inému obchodníkovi" Zaplatili ste viac lebo sme porušili dohodu? No to je pekné, dáme Vám zľavu v ďalšej objednávke... V ďalšej objednávke zaplatíte menej a nedodajú Vám tovar lebo zabudli, že už ste zaplatili viac... jednoducho po diskusii a náhľade do pozadia obchodu s modelmi veľmi zvažujem či od ACME by som ešte niečo chcel ak by to aj vyrobili. Samozrejme nikto netuší čo urobia. A zdá sa, že ani ACME to nevie.

Ono obchodovanie s modelmi má veľa nepríjemností kedy to presahuje istú mieru slušnosti. Poviem to asi takto. Ak istý výrobca z ČR dodá modely ktoré ani nevideli kontrolu kvality a predajca by ich chcel vyreklamovať a vrátiť, tak im výrobca povie, že ak sa to stane znova v množstve viac ako 2/3 dodávky, tak už nebude dodávať svoje hračky. Doslova to tento výrobca nazve hračkami. No takže asi toľko k tomu. Nakoniec je predajca medzi mlynskými kameňmi kedy výrobca si myslí, že je nenahraditeľný (k čomu prispievajú zákazníci kedy kúpia aj krabičku s nápisom ČSD a tabuľkami lokomotívy, aj keby to nemalo kolečká a museli si ich dodať sami) na druhej strane je zákazník ktorý chce čo najnižšiu cenu.

Nebudem sa tu rozpisovať o tom, že marža na tieto modely už nie je tak vysoká ako kedysi a hlavne, že si ľudia nekupujú novú lokomotívu každý deň, či aspoň týždeň, pričom to nie je životná nutnosť, hlavne v takejto dobe...

Myslím, že si výrobcovia ktorý si to dávajú robiť za pár € v Číne zarábajú na poriadny problém kedy si svojou vlastnou nenažranosťou zabijú dojnú kravu. Najprv v podobe obchodníkov a neskôr aj v podobe zákazníkov. A táto doba je pre tento strmý pád ako robená. Pochybujem však, že sa to dostane správnym ušiam.

Ukončím tento monológ s konštatovaním, že obdivujem Michala Daleckého (s ním som nehovoril) a nemenovane aj každého predajcu železničných modelov ktorý aj v tejto dobe má tú kuráž a hrošiu kožu obchodovať s týmito výpalníkmi.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ivan » sob 04 čer, 2022 3:34 pm

Já jen malou vsuvku, omlouvám se trochu za off-topic. Měl jsem pár zákazníků z Itálie a vždy to bylo podobné a řekněme komunikačně dosti složité. Jednu chvíli na kolegyni řve že chtěl vše jinak, a za 5 minut, když pochopí, že to z legislativních důvodů jinak nejde je zas samý úsměv a chce to tak. Prostě Italové jsou živelní a někdy je těžké s nimi jednat. Proto bych se nedivil tomu, že u nich leží několik měsíců objednnávka a platbu chtějí hned. Jinak souhlas a A2C, hezky napsáno.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1686
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Petr B. » sob 04 čer, 2022 4:23 pm

Zajímavost k tématu ACME a obchodníci. Před nedávnem jsem si objednal jeden vůz od ACME u Modellbahnshop-Lippe.com, což je podle mně jeden z top 3 prodejců v SRN. Byl to vůz, který měl mít výrobce skladem a byl na dodání do 10 dní. Zaplatil jsem ho a čekal. Z Lippe mně přišla odpověď, že mně vrací peníze na účet, protože s ACME není domluvy na reklamacích. Z jejich vyjádření vyznělo, že je ACME nutí přijmout podmínku kup a nech být, takže neakceptuje žádnou reklamaci, tečka. Tak se s ním rozešli a od ACME už nic neberou, jenom doprodávají co měli na skladě. Takže pokud by to takto udělalo více významných prodejců, asi by si takový hoši od ACME a možná další dali pozor a zákazníka a prodejce by sI více vážili.

Ještě jedna zajímavost, před týdnem mně přišla nová jídelna ACME v PKP. Na jednom povozku chybělo komplet vybavení, žádné vinuté pružiny, magnetické brzdy nic, jenom holý podvozek s koly. Druhý v naprostém pořádku. To opravdu v té Číně nemohl nikdo zkontrolovat, to by uhodilo do očí každého. Naštěstí mně to prodejce vzal zpět a posílá ok vůz. Ale cosi to o ACME napovídá. Naopak nová ČD Cargo 388 001 je v naprostém pořádku a krásnější a detailněji provedený model už jsem dlouho neviděl, prostě od zdi ke zdi...

Petr B.
Petr B.
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 22 pro, 2020 8:21 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod FilipP » sob 18 čer, 2022 3:04 pm

Zdravim. Potreboval by som poradit. Viete kde zohnat resp kto by vedel vyrobit lepty na klimatizacne jednotky a bocne mriezky (namiesto povodneho okna) na 350ku? Zhanam vyse roka a neuspesne.
Dakujem
FilipP
 
Příspěvky: 123
Registrován: pon 12 říj, 2020 9:47 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Deathlosopher » pát 24 čer, 2022 9:39 am

Mně to teda nedá, abych taky nepřispěl svými zkušenostmi a to především po (posledním) příspěvku Petra B. Začal bych svou zkušeností s obchodem Modellbahnshop-Lippe.com. Nakupoval jsem tam dvakrát. První nákup jsem zhodnotil tím, že horší obchod, ne jen s modelovou železnicí, jsem nikdy nepotkal! Udělal jsem velkou objednávku, asi 10 modelů. Problém byl, že ne vše měli skladem. A to byl asi ten hlavní kámen úrazu. Objednávka se táhla 3 měsíce a to jsem si dodávku od výrobce (NMJ) zajišťoval sám (!), protože oni nebyli schopní vůbec ničeho. Jen občas odepsali na můj e-mail (nepravdivý) fakt, že model není u výrobce skladem, což jsem jim samozřejmě vymlouval a dokazoval. Takže jen díky mé komunikaci a skvělé spolupráci s lidmi (spíše jen s jedním) v NMJ jsem nakonec vše dostal. Nedávno jsem něco sháněl a poslední místo, kde to měli, bylo právě Lippe. Vzal jsem i další modely, ale dal jsem si pozor, aby vše bylo skladem. A tentokrát to šlo opravdu hladce. Musím uznat, že tam mají často super ceny plus bonusové slevy za předchozí nákupy. To už pak člověk neřeší, že i za drahou objednávku vždy platí poštovné. Ale po té první zkušenosti si raději vyberu jakýkoliv jiný obchod. :P
A pak je tu to A.C.M.E. Koupil jsem si teď jejich prototypové Eso 362 001 a Traxxe ČD Cargo 388 001. Eso --- zvednutí pantografů --- hrůza. Je to fat zápas se strachem, co zničím. Chtěl jsem přidat kinematiku i na druhou stranu, jelikož z výroby je instalovaná jen jedna. Podíval jsem do návodu a dal se do sundávání karoserie, abych se k té výměně dostal, resp. ke šroubům, co drží díl, kam patří přidat kinematiku. Ale co to --- rám a karoserie jsou spojeny hadicí, nebo co to je ve skutečnosti. Asi spíše kabel. Takže na jedné straně jsem tu plastovou napodobeninu úplně zlomil a na druhé hodně nalomil. Pak jsem teprve zjistil, že musím nejprve sundat díl s pluhy, ke kterému je to přidělané. Složil jsem přiloženou kinematiku a ta drhne tak, že se skoro nehýbe. Po dlouhém broušení už se rozhýbala. Přidělám vše na lokomotivu a zjišťuju, že to opět velice drhne, jak jsem tam ještě přidal ten pluh. Ale celkově to mimo lokomotivu už jde celkem lehce. Takže to musím ještě všudemožně zbrousit, aby se to i hýbalo na lokomotivě. Ufff, za ty prachy ...
Traxx. Je nádherný! První pokus o zvednutí pantografů a jsem tam, kde jsem byl s Esem. Nemusím psát kde. :D Každý sběrač drží dva háčky, ktré jsou prostě moc namáčklé na sběrač a jsou moc tuhé. Tak jsem šroubovákem opatrně na ně zatlačil, aby se ohnuly trošku od sběrače. Samozřejmě jsem na jeden zatlačil asi více a ohnul jsem jej tak, že se nalomil. Naštěstí jsou tam dva. Ale sběrače už s menším stresem zvednu. :P Pak jsem si lokomotivu zkusil krátce projet. Myslím, že se mi to nezná, ale lokomotiva jede na rovině cukavě (na analogu). Možná nějaký otřep v převodech. :? Pak přišel na řadu oblouk. Jeden podvozek dobré, ale druhý v jednom směru v oblouku vykolejí a v opačném směru mašinu opravdu hodně zbrzdí. Omrknul jsem ty podvozky a ten inkriminovaný asi nemá všechny díly na přesném místě a na jednu stranu se skoro vůbec neotočí (takže není problém jen v mých prudkých Roco obloucích). Ony jsou ty podvozky tak detailní, že to i vadí. Co jsem pochytil, tak každý podvozek má na každé straně takový výstupek, který jezdí ve vymezeném prostoru dílu, který je na karoserii. A něco tam asi není správně.
Já myslím, že to stačí. :D Směju se, ale jsem zklamaný ...
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 77
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Pawlik » pát 01 črc, 2022 12:56 pm

Rozhodl jsem se u lokomotiv ř. 151 a 350 ACME vyměnit kola a rád bych se podělil o svoje zážitky.
K výměně mě primárně vedla následující fakta:
- nerad provozuji dvojkolí s bandážemi, protože je k ničemu nepotřebuji,
- bandáže špiní koleje a věčně se trhají,
- dvojkolí bez bandáží nebyly u modelu k dispozici a nedají se koupit (není kde),
- doma jsem měl navíc (do objednávky se vloudil faktor 2) 6 dvojkolí z laminátky PIKO (podle mě nejkrásněji provedená z trojice ACME, PIKO, ROCO a hlavně dostupná).
Dvojkolí obou výrobců se liší délkou náprav i šířkou, respektive příčnou polohou náboje kola. Šířka kol jako takových je shodná.

Obrázek

Z velmi schematickém výkresu dvojkolí ACME v rámu podvozku je patrné to, co všichni, jež lokomotivy ACME provozují, vědí – jestli byl úmysl konstruktérů, aby se příčná vůle vymezila mezi nábojem kola a rámem podvozku (tím modelovým), tak se to nepovedlo a kola drhnou obručí o masky, což názorně dokazuje odření laku na obručích.

Obrázek
Obrázek

Při pohledu na nápravu ACME s koly PIKO je jasné, že bude potřeba vymezit velkou příčnou vůli náboj – rám podvozku, aby nedocházelo k vymezení příčné vůle dvojkolí v podvozku na dvojici obruč – maska podvozku, jako tomu bylo v originálním provedení. Tomu vyhovuje trojice mosazných podložek. Ideálem by samozřejmě byla jedna vyšší podložka nalisovaná s mírným přesahem na nápravu.

Obrázek
Obrázek

Kola PIKO jdou na nápravu ACME nasadit poměrně malou silou, čili nehrozí poškození díry náboje a případné křivé nalisování. Ačkoliv jsem to dělal ručně, nic nehází. Velmi přesně se musí vymezit nejen rozkolí (14,3 mm), ale i symetrie polohy obou kol od svislé roviny dvojkolí, na nepřesnosti není moc prostoru. Kola jsem pak proti posunu pojistil kapičkou vteřinového lepidla z vnějšku do místa, kde je náprava trošku utopená v náboji. Nakonec je potřeba vypilovat do masky podvozku znázorňující čelník skutečného rámu drážku, jinak se tam kola PIKO s vyšším okolkem nevejdou.

Obrázek
Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek

Mašinku jsem včera „trápil“ asi hodinu a úprava se zdá být funkční, chod naprosto bezproblémový, nic se netřese, nehází.
Pawlik
 
Příspěvky: 209
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod JaroHo » pát 01 črc, 2022 5:48 pm

Zlaté ručičky, mě brutálně hází krysa ČSD, tam to budu chtít řešit určitě, uvidím kolik budou stát nebandazovana dvojkolí, případně objednám vícero.diky.
P.s.: číslo dílu by nebylo?
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1423
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Pawlik » sob 02 črc, 2022 7:27 pm

51380-64 - pár dvojkolí.
Viz také https://www.piko-shop.de/is.php?id=25846 .
Těším se, až vyjde modrá ČDC 340, hned objednám pantografy a zkusím je naroubovat na 163 a 350 ACME.
U 150/151, které měly v epoše V snad všechny smykadla Schunk, si musím nechat zajít chuť, ty PIKO ještě nevyrábí.
Pawlik
 
Příspěvky: 209
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Lokomotiva 388 Traxx od A.C.M.E.

Příspěvekod Deathlosopher » pát 05 srp, 2022 1:11 pm

Zdravím, kolegové!
Chci se zeptat, nemáte-li někdo Traxxe 388 001 od A.C.M.E., který má jízdní problémy. V mém případě žel ano a sice takové, že v obloucích jede plynule, ale na rovinách velmi znatelně zpomaluje a zase se vrací do správné rychlosti. Je to víceméně pravidelné a dost rychlé, určitě dané otáčením pohonu. Jedno kolo jedné nápravy trochu šmajdá, ale nemyslím si, že je to tím, protože ten problém je dost znatelný a jen na rovinách, jak jsem zmínil. S kamarádem jsme zjistili, že k tomu podvozku je kardan dost natěsno a v obloucích se pochopitelně trochu uvolní, což by mohlo být ONO. Tak jsme unašeč kardanu posunuli, aby byl kardan volnější, ovšem nepomohlo to. Zkusili jsme ten jeden podvozek úplně mechanicky odpojit a dát tam kolečka z vagónu, aby se to točilo bez vlastního pohonu, a jelo to pak dobře a bez toho cukání. (Nejelo to teda ideálně, protože ty nápravy z vagónu mají znatelně menší průměr.)
Ono asi ani nejde o to, jestli je to tato konkrétní lokomotiva, anebo nějaká jiná se stejným problémem. Jde o to ten problém zjistit a vyřešit.
Podotýkám, že lokomotiva už je řádné zajetá. Při vyšších rychlostech už ten problém není ani znát, než že by se vytratil. Jenže s modely se jezdí spíše pomaleji než rychleji, takže je docela důležité to vyřešit.
Těch problémů na tomto modelu bylo více, ale ty ostatní už jsem je vyřešil. Je to děs, jak jdou ceny nahoru a kvalita dolů...
Děkuji za jakoukoliv radu a pomoc!
Uživatelský avatar
Deathlosopher
 
Příspěvky: 77
Registrován: sob 09 kvě, 2020 3:47 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků