Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Spřáhlo

Příspěvekod sidlo » ned 13 srp, 2017 12:03 pm

Chtěl jsem si projet mašinku i s vozy. Z výroby není osazené spřáhlo. Když jsem mašinku otočil, tak jsem zjistil, že je namontovaná pouze jedna kinematika a ta je bohužel na straně kde je namontovaná i šroubovka a brzdové hadice (pod stanovištěm č. 2). Spřáhlo se tam už nevejde.
Rozhodl jsem se namontovat kinematiku i na druhou stranu. Velmi nerad dělám rozborky lokomotiv, protože se bojím, že něco poškodím. Dle návodu na modely.biz jsem http://www.modely.biz/magazin/clanek-rada-151-cd-od-acme-v-h0/ vysunul topnou spojku z čelníku a začal sundávat karoserii. Přesto jsem topnou spojku ulomil.
Po sundání karoserie jsem chtěl namontovat kinematiku na první čelo. Bohužel jsem v sáčku s doplňky nenašel jednu pružinku do kinematiky. Nevím, jestli tam chyběla nebo jsem ji ztratil. Tak mi nezbylo kinematiku z druhého čela odmontovat a namontovat na čelo první. Jde to dost špatně, protože pluh s tlakovou nádobou nelze z šachty kinematiky sundat. Denomtáž kinamatiky s osazeným pluhem bylo jako vyndávat ježka z klece. S podobnými problémy jsem kinematiku namontoval na první čelo. Osadil jsem Roco univerzální spřáhlo http://www.roco.cc/en/productsearch/0-40397-0-0-0-0-0-0/products.html, ale sestavení karoserie vadil hák. Ten jsem musel demontovat a bál jsem se, aby se mi nerozlomil.
Po sestavení mašinky mi nedoléhala karoserie na straně oken. Bližším zkoumáním jsem zjistil, že karoserii vadí kabely od reproduktoru. Msylel jsem si, že je otočená skříň, ale podle polohy transformátoru nebyla. Tak jsem chtěl otočit transformátor, ale tomu vadil reproduktor. Reproduktor je uložen v rámu blíže k jedné straně a výlisek transformátoru je tomu uzpůsoben. O vyjmutí reproduktoru jsem se nepokoušel. Nevím, zdali byl umístěn špatně již z výroby nebo se stala chyba jinde.
Abych skřín správně nasadil, tak jsem vybrousil část plastu z dílu oken v místě kde vedou kabely od reproduktoru. Potom se už karoserii podařilo nasadit.
Výsledkem je, že mám pod prvním stanovištěm spřáhlo. Pod druhým stanovištěm mám ulomenou topnou spojku a nalomené obě brzdové hadice. Hadice tlakového vzduchu zůstaly nepoškozeny. Chybí mi jedna pružinka do kinematiky. S vozy mohu jezdit pouze druhým stanovištěm napřed (tedy vzad).

Měl jste někdo obdobné problémy?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 1591
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Dancer » sob 30 pro, 2017 8:34 pm

Mě ta má lokomotiva stále cuká. Myslím si, že budou špatně napružené sběrače nebo zanesené. Každopádně, když to tu čtu, tak se mi do té rozborky nechce... :roll:
Dancer
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod caruso82 » ned 31 pro, 2017 4:31 am

mne občas cuká tiež, neviem z akého dôvodu ale dvojkolia sa na nej zanášajú rýchlejšie ako na iných mašinách, ja všetky čistím takto https://www.youtube.com/watch?v=-36VQ81PZZs a vždy sa to potom zlepší, vyskúšaj, možno Ti to pomôže aj bez rozborky a úprav.
caruso82
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 07 črc, 2008 9:45 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Dancer » ned 31 pro, 2017 10:09 am

Takto je také čistím a ještě před tímto způsobem je přejezdu gumovou kostkou na čištění kolejí. Nicméně tento způsob nečistí dvojkolí z vnitřní strany, kde jsou sběrače proudu.
Dancer
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod elvis.jarous » sob 24 úno, 2018 11:29 am

Tak já čistim tak, že model obrátím na lopatky a zapíchnu dráty do podvozku a přes Z21aplikaci si pustim mašinu. Takhle jsem i kontroloval šajdání kol. Mámstroj z 1. serie a v době koupě na modelbazaru jsem netušil, že to šajdá jak prase. Model mi ležel doma dlouho, avšak po osazení DCC jsem s nim začal jezdit .jen zkušebně a zděsil jsem se třesení stroje, který je inak povedený. dneska jsem svlíknul bandáže, navlíkl na tužkovou baterii a žiletkou bandáže zúžil. dále jsem korektorem poopravil odštíplý bílý lak z kol. Třese se méně, dokáže jet jako šnek a to úplně v klidu.Na plných 140 km/h se tak netřese, nevim co to bude dělat na rovince, zatim testuju mašinky na kruhu.
kolejiště bude ve staré ložnici 5x4m
http://elvisjarous.rajce.idnes.cz/Moje_depo
Uživatelský avatar
elvis.jarous
 
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod mikinko » sob 24 úno, 2018 12:07 pm

elvis.jarous píše:Tak já čistim tak, že model obrátím na lopatky a zapíchnu dráty do podvozku a přes Z21aplikaci si pustim mašinu. Takhle jsem i kontroloval šajdání kol. Mámstroj z 1. serie a v době koupě na modelbazaru jsem netušil, že to šajdá jak prase. Model mi ležel doma dlouho, avšak po osazení DCC jsem s nim začal jezdit .jen zkušebně a zděsil jsem se třesení stroje, který je inak povedený. dneska jsem svlíknul bandáže, navlíkl na tužkovou baterii a žiletkou bandáže zúžil. dále jsem korektorem poopravil odštíplý bílý lak z kol. Třese se méně, dokáže jet jako šnek a to úplně v klidu.Na plných 140 km/h se tak netřese, nevim co to bude dělat na rovince, zatim testuju mašinky na kruhu.

No, ja som to plánoval riešiť úplným odstránením bandáží (výmenou za klasické bez bandáží). Avšak zatiaľ sa nechystám, lebo zo 6 kusov nemám problém ani na jednej. V každom prípade ale u modelov ACME je toto dosť drahá záležitosť, lebo zatiaľ čo napríklad u Roco ma úprava na "bezbandážovú" verziu stojí cca 5-6 € (jedna náprava), u ACME je to cca 20-22 € (nutné kúpiť celý komplet 4 ks náprav, dve rovno zahodiť a ďalšie dve použiť na výmenu).
Kolega z krúžku ide výmenu zrealizovať, tak som zvedavý - ako sa zmenia jazdné vlastnosti (nakoľko pajdanie určite nie je spôsobené šišatosťou nápravy) a ako sa to prejaví na ťažnej sile (predsa len je model o čosi ľahší ako konkurencia, hlavne tie rámy podvozkov mohli taliani robiť ako Roco z kovu a nie z plastu).
mikinko
 
Příspěvky: 927
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod scorpions » stř 25 dub, 2018 7:43 am

Zdravím všechny,
mám dotaz, který bude možná časem důležitý pro více z nás.
Při jemné manipulaci s PTG na ČEZovce 151 (to znamená na té sérii s kvalitativně absolutně tragickými pantografy) došlo k úplnému zlomení té nejtlustější části (spodní části sklopné hlavní trubky PTG). Je to šlendrián a je to neopravitelné. Nevím jak je to s dodáváním náhradních dílů od A.C.M.E., ale na bezbandážová kola již čekám několik let a stále nic. Chci se tedy zeptat, jestli někdo nahradil PTG na těchto jinak povedených lokomotivách nějakými jinými PTG od jiného výrobce. Nemusí být úplně modelově věrné, ale potřebuji, aby tam šli připevnit a musí to být samozřejmě polopantografy alespoň přibližné délky a pokud budou mít kvalitu panťáku například od ROCO (Vectron), tak to bude úplná paráda.
Díky
scorpions
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 23 lis, 2012 9:19 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod mikinko » stř 25 dub, 2018 8:08 am

scorpions píše:Zdravím všechny,
mám dotaz, který bude možná časem důležitý pro více z nás.
Při jemné manipulaci s PTG na ČEZovce 151 (to znamená na té sérii s kvalitativně absolutně tragickými pantografy) došlo k úplnému zlomení té nejtlustější části (spodní části sklopné hlavní trubky PTG). Je to šlendrián a je to neopravitelné. Nevím jak je to s dodáváním náhradních dílů od A.C.M.E., ale na bezbandážová kola již čekám několik let a stále nic. Chci se tedy zeptat, jestli někdo nahradil PTG na těchto jinak povedených lokomotivách nějakými jinými PTG od jiného výrobce. Nemusí být úplně modelově věrné, ale potřebuji, aby tam šli připevnit a musí to být samozřejmě polopantografy alespoň přibližné délky a pokud budou mít kvalitu panťáku například od ROCO (Vectron), tak to bude úplná paráda.
Díky

Otázka je, od koho si ND objednával. Treba totiž objednávať od obchodníka, ktorý od ACME berie pravidelne. Sú to totiž taliani a s nim je to ťažké. Pokiaľ totiž berie obchodník od ACME pravidelne, tak ti ND objedná (ak ich ACME má). Pokiaľ neberie pravidelne, bude to ťažké, lebo s takými prkotinami sa ACME ani nezaoberá.
No, a pokiaľ ND ani ACME nemá, tak to fakt bude na dlho .... lebo taliani sú proste salámisti .... a ich systém objednávania a dodávania tovaru je kapitola sama o sebe ....
Čo sa týka náhrady : No, pokiaľ sú to ešte originál škodovácke polopantografy, tak to robí len MTB (ale tie sú podľa mňa ešte horšie ako ACME), resp. na zákazku (neviem, tuším aj s Igorom Šefčíkom sa dá dohodnúť - tam bude kvalita super, ale asi aj cena :-)).
Alebo skúsiť Shunky .... : https://www.vlaky.net/online/diskusia/t ... 8&n#841728 (príspevok p. Fuleho).
mikinko
 
Příspěvky: 927
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Předchozí

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků