Novinky H0 2013

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod 230.106 » čtv 21 lis, 2013 10:22 am

Co se týče diskutovaného stroje 751.219, věděl by snad někdo, nemá tato lok. náhodou jiný tlumič než jiné "tlumičovky"? Proto ty změny deklů atd...?

Známý je třeba fakt ten, že na strojích, které v devadesátých letech prošly dílnami a změnily se z netlumičových na tlumičové, byly doplněny tlumiče od jakési dodavatelské formy a zvuk byl ještě více utlumen než u strojů posl.série, které měly tlumič z výroby... Bylo to poznat sluchem, i chvění země a vzduchu kolem bylo trošku jiné než u klasických tlumičovek. Hlavně reko z 752 na 749, konkrétně asi spíš stroje depa Olomouc ale i jiné, namátkou bych si vzpomněl např. 749.008, 011, 019, 119, 178, 246, 247, 251, 252, 253, 254, 258, 261, 265, 379... a jistě i další. Také by třeba někdo mohl vědět vliv osazení nebo odebrání tlumiče u jednotlivých strojů na posunutí komponentů na střeše (výfuk atp...) Možná bylo i víc variant...? Bohužel, fotografií střech je pomálu. Některé stroje tlumič měly z výroby, časem jim byl odebrán. U těch, co jej měly - ke konci provozu byla čedičová vlna v něm již vypálena, nikdo ji nedodával a tak se typický zvuk začal objevovat až byla lok. zvukově stejná, jako by tlumič neměla (myslím typický případ např. 751.223 Volary...) Taky některé netlumičovky z výroby pak tlumič měly - ale nikoli až v době zmíněných nových reko, ale již dřív (např. 751.105, 106, později třeba 093, 094, 095, 096). Osudy strojů byly dost individuální, ale nějaký přehled by jistě šel sestavit... Je teda fakt, že fandové z západu toho o zamračených ví snad víc než naši příznivci a nějaký takový přehled snad existuje...
Naposledy upravil 230.106 dne čtv 21 lis, 2013 12:45 pm, celkově upraveno 1
230.106
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 28 úno, 2013 10:27 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 21 lis, 2013 11:43 am

Děkuji všem. Nejsem ale sám kdo se něco snaží dělat, jen pro Roco se podílejí min. další tři kolegové, vše je týmová práce byť u některých výrobců jsem se zpočátku snažil sám. Kolegům za to patří také velký dík, i když občas jsou i diskuse mezi námi víc než vášnivé :-) Není to jednoduché, o tom jsem toho tady za pár let napsal víc než dost. Sám jsem s tím chtěl už několikrát seknout, ale vždy mě něco zviklalo. Za práci nebereme peníze, dostaneme "jen" model. Beru to jako koníček a tak chci aby to dál zůstalo. Věřte nebo ne jsou tisíce hodin mravenčí práce a třeba z Roca to už dostáváme úkolem, snad i za to se čas od času podaří prosadit nějaký "vysněný" model. Víc než mockrát v tom všem panuje chaos, výrobci jsou velcí, lidí do toho "kecá" víc než dost. Chyby jsou, některý se podaří zvrátit jiný prostě ne. Nejsme, a ani nemůžeme být všemocní. Že je 219 (018 ještě víc) zcela atypický stroj víme všichni, ale prostě Roco si jí poručilo i přes fakt že už jí už udělalo MTB. To samý jsou čmeláci který teď budeme mít od čtyřech výrobců. Že to ničemu neprospěje výrobcům nevysvětlíte, a dublování je zvala typická věc. Jak jsem už napsal jsem schopen to díky pochopení výrobců regulovat alespoň do tý míry že co je u jednoho nebude u druhýho nebo třetího. Jestli si ale něco udělají sami, to zase neovlivním. To jsou prostě věci daný a nikdo s nimi zatím nehne. O tom co by bylo nebo nebylo, kdybychom v tom nebyly my je těžké spekulovat. Třeba by to někdo jiný dělal líp, anebo bychom k dispozici měli jen ještě větší pseudomodely, anebo také vůbec nic. To nikdo z nás neví. Chápu že kolegu Adu dekl s jiným výfukem pobuřuje, ale s tím opravdu nebylo možné nic udělat. Modely ještě nemám, rep. dorazí mi jen 230 a další ČSD, tak předpokládám že je dekl vyměnitelný jako samostatný díl. Neměl jsem čas to zkoumat. Okapy jsme samozřejmě na čela navrhovali, forma je skládaná, takže čelo zůstalo pro všechny stejný bez úprav, zatím co rám, bočnice a střechy jsou variabilní. Určitě to špatný model není. Na každém z obou výrobců zamračených je něco, takže stoprocentní není ani jeden. V lednu a únoru nás čekají další pěkný modely ČSD a ČD tak opravdu záleží co kdo objedná a co čí peněženka i pohled unese. Budeme se snažit aby modely pěkně přibývaly i aby byly v lepší kvalitě. To ale záleží na spoustě okolnosti. Pěkný den všem .-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod Cermis » čtv 21 lis, 2013 12:11 pm

Co potřebujete s popisem ? Jak to myslíte ?
Děkuji za Info . Hned pošlu, když budu vědět.
HO / TT vše co se dá rozjet
Cermis
 
Příspěvky: 87
Registrován: stř 28 lis, 2007 8:02 pm
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 21 lis, 2013 12:22 pm

Ada píše:Co potřebujete s popisem ? Jak to myslíte ?
Děkuji za Info . Hned pošlu, když budu vědět.


Nepotřebuji nic, jen pokud se Vám něco na již hotovém modelu s popisem nebude líbit. Podklady máme, chyba se může při tom množství zpracovávaných podkladů může ale klidně přihodit. Jsme jen lidi .-) Pokud bychom snad něco sháněli, tak dám vědět. Díky
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod George V. » čtv 21 lis, 2013 1:07 pm

ReichenbergW píše:Bm pokračování


...tak já se vrátím k tomu Ostravanu. Všimli jste si také jedné věci? Vůz Bm je inovován! Jsou tam předvrtány díry pro madla u dveří a bohužel :twisted: chybí mřížka teplovzdušného topení (je tam jen natištěna jako u TT). Že by se chystaly i vozy Y/B (odporové topení)?

P.S. Ty otvory pro okna jsou tedy dost humpolácké....
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 21 lis, 2013 1:41 pm

George V. píše:
ReichenbergW píše:Bm pokračování


...tak já se vrátím k tomu Ostravanu. Všimli jste si také jedné věci? Vůz Bm je inovován! Jsou tam předvrtány díry pro madla u dveří a bohužel :twisted: chybí mřížka teplovzdušného topení (je tam jen natištěna jako u TT). Že by se chystaly i vozy Y/B (odporové topení)?

P.S. Ty otvory pro okna jsou tedy dost humpolácké....


Ano máte pravdu. Trošku se snažili to upravit, ale to asi nic nezmění na tom, že prostě ty formy jsou staré přes 20 let a to je už hodně. Chtělo by to udělat hlavně pořádná okna, ale... A jsme zase u toho :-) Je to prostě jedno s druhým. Před dvaceti lety jsme nad tím jásali, když konečně udělali nezkrácenou verzi, dneska je to už jen předmětem kritiky. Chtělo by to jídelák a hytláky.
Na druhou stranu víme zase jak zcela nové vozy dopadly v podání Roco. A zase, že Roco když chce umí. Zrovna před chvílí mi přišel pro zákazníka nádherný šestiosý Bavorský salon. Je to sice staré Roco, ale pořád je tam ta škola znát - foto je pro představu - není to novinka. Nevím čím to je, že jeden model udělají na jedna a druhý na pět mínus... Je to škoda. A tak by jsme mohli si dopisovat donekonečna. Čas je ale taky třeba věnovat jiným věcem. Třeba i těm samotným úpravám nepodárků. Dělám to taky, jen si nemyslete, že když přijde model šoupu ho hned do vitríny :-) Bohužel už se mi to v "dílnách" dost kupí .-)
Přílohy
20131121_135755.jpg
20131121_135934.jpg
20131121_135749.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod George V. » čtv 21 lis, 2013 1:52 pm

ReichenbergW píše: Ano máte pravdu. Trošku se snažili to upravit, ale to asi nic nezmění na tom, že prostě ty formy jsou staré přes 20 let a to je už hodně. Chtělo by to udělat hlavně pořádná okna, ale...


...ať jsou, jaké jsou, pořád jsou lepší než Roco. A to i technologicky. Prostě celá kastle v jednom výlisku. Mně tedy ty okna až tak nevadí. I když nejsou modelová, furt se mi tak nějak líbí víc, než třeba od Roco. Prostě ten vagon na mne dělá dojem skutečného ypsilonu. A stejný dojem jsem měl i v téčku v porovnání s Kuehnem (tam to akorát dost kazí ty podvozky). Kdyby ještě z téhle skříně udělali odporáka a na podvozek dynamo, byl by dokonalej :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 21 lis, 2013 2:42 pm

George V. píše:
ReichenbergW píše: Ano máte pravdu. Trošku se snažili to upravit, ale to asi nic nezmění na tom, že prostě ty formy jsou staré přes 20 let a to je už hodně. Chtělo by to udělat hlavně pořádná okna, ale...


...ať jsou, jaké jsou, pořád jsou lepší než Roco. A to i technologicky. Prostě celá kastle v jednom výlisku. Mně tedy ty okna až tak nevadí. I když nejsou modelová, furt se mi tak nějak líbí víc, než třeba od Roco. Prostě ten vagon na mne dělá dojem skutečného ypsilonu. A stejný dojem jsem měl i v téčku v porovnání s Kuehnem (tam to akorát dost kazí ty podvozky). Kdyby ještě z téhle skříně udělali odporáka a na podvozek dynamo, byl by dokonalej :)
7

Osobně se přiznám že mě ty okna taky nevadí. Dají se případně sehnat jako lept a vagon pak vypadá moc pěkně. Ještě to ale nemám hotový. Zácpa v dílnách .-) Spodek a podvozky se dají stříknout, řada detailů se dá doplnit a upravit. Na ježdění to opravdu stačí i dneska. Co ale mají zalubem s těmi úpravami na Ostravanech zatím netuším. Zkusím to zjistit. Uvidíme třeba nás ještě překvapí .-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 21 lis, 2013 9:15 pm

Pánové musím vykecat jednu budoucí novinku, abych se lépe rozhodl pro barvu. Jakou modrou by jste dali na 372 001 ČSD? Ral 5005 nebo světlejší 5015? Původně se na skříně dvousystémových lokomotiv měla dávat ČSN 4555, která se převádí jako RAL 5005. Stejně tak olivově šedá ČSN 2179/RAL 7002 vypadá jako obyč. šedá ČSN 1100. Moc mi to na fotky ale nesedí... Tu mašinu si modrou panatuju a i jsem jí fotil. Na výstavě v Brně 89´už byla vínová. Osobně jsem spíš pro tu světlejší. Esa nebyla jednotná, ale první bastard se mi na továrních fotkách Škodovky jeví hodně světlý. Raději se zeptám abych pak nebyl pranýřován. Jde to katalogu na příští rok, patrně na podzim. Ale udělat se musí už teď. Díky plénu za názor. Dělal jsem jí téčkařům na Kühna a furt se nemůžeme rozhodnout. Vzorky má DS na stránkách. Tohle bude na model H0 Piko, ale určitě lepší jak letošní Najbrt, co? Dík .-)
Přílohy
372 001 CSD_Skoda 03.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod A2C » čtv 21 lis, 2013 9:27 pm

Sledujem to tu už dlhšie a musím poďakovať pánovi Reichebergovi za prácu čo odvádzate aj s svojimi spolupracovníkmi,
nikdy sa mi v týchto nových farbách esá nepáčili ale ako som videl túto fotografiu proste ho chcem. Krásne to dýcha históriou a krásou dôb minulých. :)
Ak to pripravuje Piko snáď to bude už podľa štandardu ktorý nastavilo v kategórii expert a v rovnakej cenovej relácii.

ešte raz ďakujem :)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod vorisekml » čtv 21 lis, 2013 10:45 pm

Určitě bych volil co nejsvětlejší modrou. Byla to dost vybledlá modrá. Bastard to bude hezkej, ale za 6000,- se mě do toho moc nechce. Já je pamatuju ve skušebním provozu mezi Ústím a Chomutovem na osobácích a to už byl vínovej.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod Vik » pát 22 lis, 2013 7:01 am

ReichenbergW píše:Pánové musím vykecat jednu budoucí novinku, abych se lépe rozhodl pro barvu. Jakou modrou by jste dali na 372 001 ČSD? Ral 5005 nebo světlejší 5015? Původně se na skříně dvousystémových lokomotiv měla dávat ČSN 4555, která se převádí jako RAL 5005. Stejně tak olivově šedá ČSN 2179/RAL 7002 vypadá jako obyč. šedá ČSN 1100. Moc mi to na fotky ale nesedí... Tu mašinu si modrou panatuju a i jsem jí fotil. Na výstavě v Brně 89´už byla vínová. Osobně jsem spíš pro tu světlejší. Esa nebyla jednotná, ale první bastard se mi na továrních fotkách Škodovky jeví hodně světlý. Raději se zeptám abych pak nebyl pranýřován. Jde to katalogu na příští rok, patrně na podzim. Ale udělat se musí už teď. Díky plénu za názor. Dělal jsem jí téčkařům na Kühna a furt se nemůžeme rozhodnout. Vzorky má DS na stránkách. Tohle bude na model H0 Piko, ale určitě lepší jak letošní Najbrt, co? Dík .-)


Tento nátěr jde epochou mimo mě. Ale je škoda, že Piko neudělá další verze lokomotiv Škoda (163/363).
Uvidíme, třeba se někdo chytne v příštích letech.
H0
Uživatelský avatar
Vik
 
Příspěvky: 167
Registrován: stř 09 led, 2008 1:09 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod E27 » pát 22 lis, 2013 7:56 am

Uvítal by som svetlejšiu farbu a keby PIKO dalo aj jemnú patinu stekajúcu od odporníkov, model by dostal svoju autentickosť. Uhasili by sa tým názory kritikov, že akú farbu v skutočnosti mal. Odpoveď by bola jednoducho taká, že bol tej farby a troška vybledla respektíve kritici bledšej by boli tiež spokojný.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 22 lis, 2013 8:26 am

No nevím - na některých záběrech i ta Esa vypadají na stejnou barvu... Jinak překopat "staré" Piko do tohoto nátěru je pohodová a rychlá záležitost, není nutný vyhazovat za novou mašinu 6000! Dělal jsem jich několik například z DB variant co stály pár šupů... Horší jsou polopantografy, pořádný zatím nikdo sériově nenabízí...
Přílohy
372-02.jpg
372-02.jpg (165.17 KiB) Zobrazeno 5907 krát
372-01.jpg
03.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod ReichenbergW » pát 22 lis, 2013 8:46 am

Pánové díky za názory, byť odstín jsem se nedozvěděl. Nicmémě i podle fotek, i podle předpisu pro unifik. nátěry se i já kloním ke světlejší - tedy dám RAL 5015. V běžném provozu vznikla řada fotek, kdy byl modrý nátěr lehce tmavší a navíc byl doplněný bílou linkou nad žlutým pruhem. To ale dělat nebudu, lokomotiva bude ve stavu po vyrobení podle továrních fotek.
Prodejnost řešit nemá smysl, možná by jste se divili co se vlastně prodává nejlíp. Vynášet nějaké soudy je asi opravdu předčasné. Každopádně je to ČSD, i když typický pro určitou oblast, asi jako střídavý lokomotivy pro spodek republiky, ale své zájemce si i přes tu cenu najde. Věc jiná je že většina zákazníků si lokomotivy kupuje na ježdění a nedodělává si je. Těch co si je nechají předělat z jiných verzí taky není tolik, takže uvidíme až to vyjede. Pravděpodobně až ten podzim za rok.
Petr Zatřepálek: pěkná práce, nicméně popisy jsou nějaký chaos, bylo jich méně, blesky byly atypicky bílý atd. atd. viz foto.
163, 263, 363 od Pika zřejmě nehrozí. Můj názor .-)
Přílohy
RAL_Karte1_Blau.jpg
372 001-8_modra_02.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 32 návštevníků