Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » sob 28 dub, 2018 8:26 am

Nějak mně to nedalo, tak jsem zapátral ve své archívu.
Zde výsledek: Kniha – POD ZNAČKOU ČKD.
Obrázek
Takže tisící lokomotiva byla T 448.0909, která měla červeno bílý nátěr.
Lokomotiva T 448.0910 měla modro žlutý nátěr už z výroby.


Takže vše co jsem přebíral z jiných zdrojů je špatně. A nepravda se šíří pořád stále.
Ano model měl být o něco tmavší, ale takhle se bude lépe model patinovat. On ten žlutý pruh tam také není na 100% nastříkán bez průsvitu modré barvy.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2264
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod brudr » sob 28 dub, 2018 2:20 pm

Takže vše co jsem přebíral z jiných zdrojů je špatně. A nepravda se šíří pořád stále.
Ano model měl být o něco tmavší, ale takhle se bude lépe model patinovat. On ten žlutý pruh tam také není na 100% nastříkán bez průsvitu modré barvy.



MTB ty žlutý pruhy, aspoň v TT, nešplíchá, ale tiskne.
Naposledy upravil brudr dne ned 29 dub, 2018 1:57 pm, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Jarda H. » ned 29 dub, 2018 7:21 am

To brudr :
fakt je nutný použít tlačítko CITOVAT a tím kopírovat v odpovědi obrázek předcházejícího příspěvku ?! Zcela zbytečně se obrázek objevuje 2x za sebou !! Proč se nepoužívá jednoduše tlačítko ODPOVĚDĚT ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2507
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod brudr » ned 29 dub, 2018 1:38 pm

Jarda H. píše:To brudr :
fakt je nutný použít tlačítko CITOVAT a tím kopírovat v odpovědi obrázek předcházejícího příspěvku ?! Zcela zbytečně se obrázek objevuje 2x za sebou !! Proč se nepoužívá jednoduše tlačítko ODPOVĚDĚT ?!



Používám to z důvodu,aby bylo jasné nač se odpovídá.
Upraveno, snad to takto bude v pořádku.
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tax » ned 29 dub, 2018 1:59 pm

brudr píše:
Jarda H. píše:To brudr :
fakt je nutný použít tlačítko CITOVAT a tím kopírovat v odpovědi obrázek předcházejícího příspěvku ?! Zcela zbytečně se obrázek objevuje 2x za sebou !! Proč se nepoužívá jednoduše tlačítko ODPOVĚDĚT ?!

Používám to z důvodu,aby bylo jasné nač se odpovídá.

Ale obrázok sa dá v citácii odmazať. My tu sme snáď dosť inteligentní na to aby sme to pochopili aj bez megaobrázku :mrgreen: :lol: :twisted: :lol:
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Jarda H. » ned 29 dub, 2018 2:22 pm

Souhlas s Taxem :D ! Jinak obecně k tomu kopírování - pokud se odpovídá na předchozí příspěvek a ne na 3., 4., 5., .... příspěvek výše ve vlákně, postrádá to logiku (navíc klesá přehlednost vlákna). Radši tento problém uzavřu :wink: - snad bude lépe.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2507
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Ferda » ned 29 dub, 2018 3:11 pm

Jen pro info: Ten obrázek není kopírovaný. Je zde pouze kopie odkazu na něj.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1575
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod radula63 » ned 29 dub, 2018 7:32 pm

Doplnil bych informaci.
V H0 je v první výrobní sérii vlečkového kocoura modrého se žlutým klínem na čele žlutá barva skutečně stříkána. Ta série je tuším už rozprodána. Aktuálně je od MTB pana Daleckému dodána druhá série a ta ma žlutý klín a pruh tisknut.

V brzké době bude dodána i oranžová vatianta s černým klínem T448.0793 a 740.0795.
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 865
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Aleson » ned 29 dub, 2018 9:34 pm

Tak přece jen ještě jednou :
V první řadě se omlouvám, že jsem si neověřil tvrzení, že T448.0910 byla původně v jiném nátěru. Převzal jsem tuto informaci z nějakého dřívějšího příspěvku -a vzal jsem ji jako fakt. Knihu "Pod značkou ČKD" mám také, ale je někde zahrabaná na půdě :-( Upravil jsem svůj předchozí příspěvek, aby případně v budoucnu nemátl někoho, kdo by ho četl.

Dnes jsem měl na chvilku půjčený vzorník RAL, vyfotil jsme na slunci některé modré záložky (za velmi podobných podmínek, jako jsem fotil model T448.0910) a zde je výsledek :
Odstín RAL5015 sice neodpovídá 100% přesně nástřiku T448, ale nic bližšího jsem nenašel. Odpovídá spíš tomu Brejlovci.
(Barva RAL5010 je podle Převodní tabulky mezi odstíny podle ČSN 67 3067 a RAL, která byla zpracována Zkušebnou nátěrových hmot ČD Nymburk, náhradou barvy 4550 ČSN Modř návěstní)

porovnani-modre-RAL.jpg

A vskutku, lokomotiva by měla být "TROŠKU" tmavší .... :wink:
Aleson
 
Příspěvky: 121
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » ned 29 dub, 2018 10:54 pm

Aleson píše:Tak přece jen ještě jednou :
A vskutku, lokomotiva by měla být "TROŠKU" tmavší .... :wink:

Ano, k tomu se přikláním i Já, že lokomotiva má být správně tmavší z výroby, ale tahle se zase lépe hodí k patinování.
Těch nepřesností kolem stroje 0910 je po internetu více a jeden čerpá od druhého. Tak jsem to opsal i Já. Ale nějak mně to nedalo a pátral jsem dál.
Ono těch nepřesností má lokomotiva více. Takhle provedený bok spodku se hodí na starší série, ale pak tam zase nepatří žaluzie nad ventilátorem ve střeše. A pak jsou zase i jiné talíře u nárazníků.
Ten plechový přední kryt v boku se mohl dodatečně přidat, ale pro přesnost to pak nesouhlasy s fotkou lokomotivy.

Podle mě výrobce bral součastnou barvu stroje a ta je opravdu světlá, zašlá a špinavá.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2264
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod George V. » pon 30 dub, 2018 4:24 am

Použitý odstín mne nijak neuráží, ba právě naopak spíše odpovídá realitě, jak si ji pamatuji z dětství. Byť se samozřejmě mohlo jednat o nátěr vybledlý, nebo po dílnách....Stejný problém, jako s gorilou....
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 2762
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » pon 30 dub, 2018 6:29 pm

Ještě jsem hledal dobové fotky lokomotivy T 448.0. Úsudek ať si každý udělá sám.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2264
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » pon 30 dub, 2018 7:04 pm

Jinak si myslím, že tahle barva stroje je vhodná na patinování lokomotivy podle obrázku.
Ale taková patina se už nehodí na tak nový stroj, který byl vyroben v roce 1986, ale taková přirozená patina je až za několik let. Takže patinovat jedině pod logo ČD.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2264
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Ferda » pon 30 dub, 2018 10:00 pm

V Ostravě to bylo možné klidně i do roka. :mrgreen: :wink:
Pár kyselých dešťů, trocha popílku, malinko uhelného prachu, přidat rezavé okuje od brzdových špalků, pár průjezdů kolem horkých provozů a pak už stačil jen líný fíra. :mrgreen:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1575
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » úte 01 kvě, 2018 12:14 pm

Ferda píše:V Ostravě to bylo možné klidně i do roka. :mrgreen: :wink:
Pár kyselých dešťů, trocha popílku, malinko uhelného prachu, přidat rezavé okuje od brzdových špalků, pár průjezdů kolem horkých provozů a pak už stačil jen líný fíra. :mrgreen:

Máš pravdu, špinavé prostředí jako je vápenka, cementárna a železárna. Ale pokud se nepletu, tak v Poldi do prašného prostředí jezdily výhradně parní lokomotivy, jako jsou vápenné pece, vysoké pece, rudné bunkry, koksárna atd. Dále motor zavážel ocelárnu, šrotiště, teplárnu, skladištní rampy a veškeré přetahy na dráze mezi stanicemi podnikovými a stanicemi ČSD. Pokud stála lokomotiva pod rezavou konstrukcí za deště, tak rezavé pruhy dostala i ona.
Jen jsem chtěl napsat, že pokud si dá někdo na lokomotivu jiné číslo, než, které je přibaleno od výrobce, tak musí počítat i rozdílnou patinou, podle toho, kde lokomotiva jezdí. Zda chce lokomotivu novou nebo používanou v provozu.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2264
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků