Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod JBr » pon 15 říj, 2012 1:21 pm

Sukafon píše:Návrh na další barevnou verzi. Tato je snad v ČR nejrozšířenější. :)


Tohle zbarveni by mela mit v provedeni CD i 742.044, ktera je v handmustru jako cervena se zlutym pruhem (CSD?). Pokud to tady cte pan Bana, tak bych navrhoval tohle cislo nechat maximalne na CSD masinu, protoze je tahle bangle uz nejaky rok predelana -- nema horni reflektor, ale pozicku, a misto samostatnych bilych a cervenych pozicek ma dole pulenou cervenou/bilou a nahore dalkovy reflektor. Ciselne nejblizsi CD cervena se zlutym pruhem by k ni byla asi havlbrodska osklivka 742.047. Obe muzu dolozit fotkama.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod mikerichter » stř 23 led, 2013 5:27 pm

Ahoj přátelé modeláři, možná budu některými vymítán jako ďábel, ale přidám sem trochu kritiky. Kritiky, které je zapotřebí k tomu, aby vznikaly kvalitnější a kvalitnější modely a minimalizoval se počet omylů. Tento model je vcelku zdařilý, ale má jednu tvarovou chybu. Všiml jste si někdo, že zkosená část kabiny lokomotivy, kde jsou boční okna, je mnohem zkosenější, než by měla být? Podíváme-li se na skutečnou lokomotivu zepředu, tak vidíme, že její čelní okna mají tvar lichoběžníku, který se velice blíží obdélníku. To je způsobené nevelkým zkosením zmiňované části kabiny. Podíváme-li se zepředu na model,tak se lichoběžníkovitá okna přibližují spíše trojúhelníku, namísto obdélníku.
Zajímalo by mě, podle jakých technických výkresů výrobce vytváří formy svých modelů, protože se nejedná o ojedinělý případ, ale všechny jeho modely trpí tvarovými odchylkami. U tohoto modelu je odchylka od reálu nejmenší, ale zato nejnepochopitelnější, protože se nejedná o věrné zachycení nějaké křivé plochy, ale o dodržení úhlu zkosení plochy rovné, tudíž nejméně problematicky proveditelného tvaru.
mikerichter
 
Příspěvky: 53
Registrován: stř 23 led, 2013 4:10 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod George V. » čtv 24 led, 2013 6:26 am

Tak, tak. Této chyby si všimli už strojvedoucí-modeláři na káčku. A já přidám ještě jednu chybu. Mně se silně nelíbí tvar nádrže. Je příliš vysoká, což je zřejmě dáno tím, že je přilepená přímo k rámu, což ve skutečnosti není. Ve skutečnosti je pod rámem zavěšená a mezi rámem a nádrží je škvíra (opticky ovšem trochu zacloněná dolů vyčnívajícími vzduchojemy). Představený CAD model 740 na modely.biz je v tomto o dost lepší, přesto bych měl výhradu i tady. Nádrž má stejné "zkosení" nahoře i dole, což je špatně. Dole je zkosena více. Stejně tak by měly více vystupovat písečníky (více se i takto bude maskovat "nesouvislost" rámu, která je u modelu zřejmě dána technologicky).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod stendy » čtv 24 led, 2013 5:17 pm

Tak, tak priklanam sa tiež ku kritike, a oprávnenej, podla vyrobnych vykresov to urcite nie je, tam je to krásne okótované keby si to vyrobca prerátal v mierke podla tychto vykresov, model by musel byť takmer dokonalý. Firma MTB ma hlboko sklamala , k návrhu modelov modelov pristupuje maximalne diletantsky :x
stendy
 
Příspěvky: 104
Registrován: úte 28 pro, 2010 11:30 am

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Bald » pon 28 led, 2013 11:52 am

To zábradlí je pracovní nebo finální? Podle fotek na mě působí až nemravně tučně, skoro to díky němu na první pohled působí jako model jiných měřítek. Úhly neznám, neposoudim, ale ve zbytku mašiny poznávám kocoura. To je dobrý. Ale to zábradlí...
H0, ep. II-VI: DRG, DR, DB, MÁV, PKP, RŽD
USA
Digitrax - SCFXD8 Super Chief Xtra 8 Amp Duplex Radio
Uživatelský avatar
Bald
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte 05 led, 2010 1:24 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod George V. » pon 28 led, 2013 12:23 pm

to Mikinko:

...a už je to tu zase, diskuze, jestli bude model, nebo hračka. Já bych tedy raději model a těch pár gramů dolů rád oželím...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vvitty » pon 28 led, 2013 12:38 pm

uz to tu bylo zminovano, tak jeste jednou - zabradli je pracovni z laseru, na modelu bude z plastu. A vyrazne stihlejsi.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod mikerichter » pon 28 led, 2013 12:43 pm

To mikinko:

Ano, chyba v 3D návrhu se může vyskytnout, ale proč tomu tak je u všech modelů MTB? Chyba se může stát, ale ne neustále dokola.
mikerichter
 
Příspěvky: 53
Registrován: stř 23 led, 2013 4:10 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Bald » pon 28 led, 2013 2:26 pm

vvitty píše:...zabradli je pracovni z laseru, na modelu bude z plastu. A vyrazne stihlejsi.
Děkuji, já to tu hledal, ale zjevně blbě :oops: :wink:
H0, ep. II-VI: DRG, DR, DB, MÁV, PKP, RŽD
USA
Digitrax - SCFXD8 Super Chief Xtra 8 Amp Duplex Radio
Uživatelský avatar
Bald
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte 05 led, 2010 1:24 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod stendy » pon 28 led, 2013 4:01 pm

To Mikinko:

pri každom modeli MTB tá istá ohraná platňa dokola :-D . Keď je na prvý pohľad zrejmé ž e má nejaký model svoje muchy, nevidím dôvod prečo o tom nehovoriť, ja som
modelár , ktorý si bezproblémov radšej priplatí za kvalitu a vernosť skutočnej predlohe ako nejakú hračku v cene modelu. Stale hovoríš ze je niekto začínajúci výrobca,
to by som nebral do úvahy, keďze ja vytýkam takmer vždy chyby vo vzhľadovej stránke modelu u ktorých je evidentné že vznikli práve v rannom štádiu návrhu modelu
a teda zanesením špatných rozmerových proporcií do 3D CAD modelu, a treba zas vziať do úvahy aj fakt že MTB má napr.určite vačší vztah ku ČSD strojom ako napr ROCO a hlavne výhodu hocikedy odbehnúť do niektorého depa a konfrontovať problémovú časť modelu so skutočným strojom v depe a to je myslím proti cudziemu výrobcovi naopak dosť značná výhoda.
Ak niekto začne tvoriť formu z nejakého 3D CAD a imortuje dáta budúcej formy do CAM procesora už nedochádza k žiadnym tvarovým zmenám modelu, CAM procesor akurát vypočíta dráhy pre obrábací nastroj ktorý obrobí daný materiál do časti budúcej formy. Data s CAM procesora sa prenesú do POSTprocesora
ktorý už priamo vektorovo riadi napr.CNCFrézu.Dáta sú v tzv.NCkóde, takže tvrdiť že tvary modelu sa posrali vo výrobe je viac ako scestné.

To že , kvalita dodržania rozmerových proporcií primárneho CAD modelu mašiny ovplyvní cenu budúcej mašiny minimálne alebo vôbec , snáď ani nemusíme diskutovať.

K modelu MTB 466.2 , najvčší problem je až príliš veľký sklon roviny bočných okien. K zábradliu sa nevyjadrujem to sa dá nahradiť hocikedy. Ale špatnú búdku už nevymeníš. Je paradoxné , že rovnako český výrobca DK-model sa stýmto problemom nepotýkal a jeho 466.2 je tvarovo vernejšia napriek určitým limitám leptov.

Ešte jeden tip pre MTB, tu na fóre je dosť erudovaných znalcov danej problematiky, s ktorými sa dá poradiť napr aj prostredníctvom SZ ešte pred zahájením výroby formy. :wink:
stendy
 
Příspěvky: 104
Registrován: úte 28 pro, 2010 11:30 am

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Ferda » pon 28 led, 2013 5:12 pm

stendy píše:Ak niekto začne tvoriť formu z nejakého 3D CAD a imortuje dáta budúcej formy do CAM procesora už nedochádza k žiadnym tvarovým zmenám modelu, CAM procesor akurát vypočíta dráhy pre obrábací nastroj ktorý obrobí daný materiál do časti budúcej formy. Data s CAM procesora sa prenesú do POSTprocesora
ktorý už priamo vektorovo riadi napr.CNCFrézu.Dáta sú v tzv.NCkóde, takže tvrdiť že tvary modelu sa posrali vo výrobe je viac ako scestné. :wink:


Tohle platí jen pokud je daný model vyrobitelný danou technologií.

Nespočítám příklady, kdy jsem zadal výrobu a dodal podklady v CADu a konečný výtvor byl zcela jiný než zaslané podklady. Většinou s odkazem "Když ta naše mašina tohle neumí!"
Ve většině případů se jaksi zapoměli doptat předem, zda jimi navrhované změny jsou akceptovatelné a spoléhali na to, že když to zaplatím, tak už to obkecají. Taky jsem téměř nezažil, že by mi někdo dal vědět předem, že na mnou požadovaný výrobek nemají dostatečnou technologii. Podotýkám, že mé požadavky byly o mnoho jednodužší výrobky než je kompletní forma pro výrobu lokomotivy a kontrola při převzetí o mnoho jednodužší. Většinou to umím proměřit na místě.
Při požadavcích na výrobu čehokoliv pro modlaření narážím neustále na limity veškerých technologií. Je jedno zda jde o 3D tisk, soustružení, frézování, vypalování, řezání vodou, laserem, nebo elektroerozí.

Takže výše zmíněné beru s rezervou, jako názor teoretika, nebo člověka, který nikdy nezkusil zadat do výroby něco s přesností na 0,001 mm a s detaily pod 0,5 mm.

Edit: Ja si ho takisto kůpim!
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod mikerichter » pon 28 led, 2013 5:23 pm

To Ferda:
Jistě, ale zde není řeč o vyfrézování nějakého mikrozávitu, či miniaturní technicky složité součástky, ale o dodržení úhlu u celkem velké plochy. A to se dá trefit i s archaickým technickým vybavením.
mikerichter
 
Příspěvky: 53
Registrován: stř 23 led, 2013 4:10 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod hummus » pon 28 led, 2013 6:41 pm

Mně zase vadí to, že na fotkách "handmusteru" jsou ventilační žaluzie i na čele s krátkou kapotou. To myslím, žadný kocour neměl. Na albínovi se to bude dát zbrousit, ale já si koura postavím asi z leptu.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 575
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Jozo_cz » pon 28 led, 2013 6:50 pm

mikinko píše: vo velkosti H0 uz to bolo zasa niekde inde .....

Ale ono je to opravdu v HO někde jinde :roll: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2665930
Věřím tomu, že pojezd bude jezdit výborně, ovšem ta kára silně kulhá. Nevím, jestli má pan Báňa možnost dostat se ke skutečné lokomotivě, ale určitě by to nebylo na škodu. I když se u řady 742 liší každých pár lokomotiv nějakými drobnostmi, tak úhly kabiny, vypouklé plechy pod žaluziemi nebo čelní dveře zadního představku (u baterií) bez prolisů zůstaly beze změn. A ta nádrž mi silně připomíná nádrž Čmeláka :lol:
A že jsem do obou řad nazbrojil hezkých pár tisíc litrů nafty.
Jozo_cz
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte 16 říj, 2012 5:01 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod wendycrx » pon 28 led, 2013 8:39 pm

Musím pochválit MTB za snahu plnit náš, ale jistě i zahraniční trh, modely ve verzích které tu prostě chybí již řadu let!Ono udělat kvalitu za dobré peníze je celkem kumšt....Ono udělat model za 50tis by určitě nebyl problém,vyhrát si s jedním kusem a šup do davu,ale jak ten dav na takový kus zareaguje??Max.tak že řekne pěkný ale za 50tis mám slušný ojetý auto.... Ale umění je skloubit vzhled a jízdní vlastnosti a také spolehlivost,a tady myslím že MTB boduje.Nejsem sice Hánulkář ale téčkař i když je to úúúplně jedno.Modely od f.MTB jsou pěkné,spolehlivé a co hlavně..no cenově dostupné a to je v dnešní době ten základ úspěchu.
Pane Báňo a celý kolektive MTB,nenechte se prosím "vytočit" od znalců kteří ještě před nějakým rokem měli na kolejích vysochaného vysoce přesně odlitého kocoura z odlitku a dělejte dál takové modely za přijatelné peníze a hlavně velice slušnou kvalitou.
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků