To Mikinko:
pri každom modeli MTB tá istá ohraná platňa dokola
. Keď je na prvý pohľad zrejmé ž e má nejaký model svoje muchy, nevidím dôvod prečo o tom nehovoriť, ja som
modelár , ktorý si bezproblémov radšej priplatí za kvalitu a vernosť skutočnej predlohe ako nejakú hračku v cene modelu. Stale hovoríš ze je niekto začínajúci výrobca,
to by som nebral do úvahy, keďze ja vytýkam takmer vždy chyby vo vzhľadovej stránke modelu u ktorých je evidentné že vznikli práve v rannom štádiu návrhu modelu
a teda zanesením špatných rozmerových proporcií do 3D CAD modelu, a treba zas vziať do úvahy aj fakt že MTB má napr.určite vačší vztah ku ČSD strojom ako napr ROCO a hlavne výhodu hocikedy odbehnúť do niektorého depa a konfrontovať problémovú časť modelu so skutočným strojom v depe a to je myslím proti cudziemu výrobcovi naopak dosť značná výhoda.
Ak niekto začne tvoriť formu z nejakého 3D CAD a imortuje dáta budúcej formy do CAM procesora už nedochádza k žiadnym tvarovým zmenám modelu, CAM procesor akurát vypočíta dráhy pre obrábací nastroj ktorý obrobí daný materiál do časti budúcej formy. Data s CAM procesora sa prenesú do POSTprocesora
ktorý už priamo vektorovo riadi napr.CNCFrézu.Dáta sú v tzv.NCkóde, takže tvrdiť že tvary modelu sa posrali vo výrobe je viac ako scestné.
To že , kvalita dodržania rozmerových proporcií primárneho CAD modelu mašiny ovplyvní cenu budúcej mašiny minimálne alebo vôbec , snáď ani nemusíme diskutovať.
K modelu MTB 466.2 , najvčší problem je až príliš veľký sklon roviny bočných okien. K zábradliu sa nevyjadrujem to sa dá nahradiť hocikedy. Ale špatnú búdku už nevymeníš. Je paradoxné , že rovnako český výrobca DK-model sa stýmto problemom nepotýkal a jeho 466.2 je tvarovo vernejšia napriek určitým limitám leptov.
Ešte jeden tip pre MTB, tu na fóre je dosť erudovaných znalcov danej problematiky, s ktorými sa dá poradiť napr aj prostredníctvom SZ ešte pred zahájením výroby formy.