Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » pon 23 dub, 2018 10:34 am

Dále každá lokomotiva v postavených sériích byla jiná, stačí se podívat na fotky.
Obrázek
13.7.1993 - Praha Vysočany 8875/74 T 448.0513 Poldi Kladno, © Václav Vyskočil
Obrázek
14.12.89 SONP Kladno 15326/89 T 448.0957 I
Obrázek
12250/83 T 448.0793 SHR č.260 (Báň.st.Most)
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » pon 23 dub, 2018 11:02 am

Lokomotiva T448.0830 dostala firemní nátěr JZD Slušovice
Khaki pojezd, žlutá a bílá skříň, bílé zábradlí.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » pon 23 dub, 2018 9:25 pm

Že je každá lokomotiva řady T 448.0 jiná dokazuje tenhle snímek. Na lokomotivě je namontován pluh.
Obrázek
T448.0840 Slovnaft vlečka Rišňovce - Kľačany foto MAJO771
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Aleson » stř 25 dub, 2018 12:23 am

Problém s modrou barvou tohoto modelu už jsem v minulosti řešil (toto je už minimálně druhá série stejného modelu).
Pro porovnání jsem před časem nafotil srovnání barevného brejlovce ČD Cargo od Rivarossi s touto "Šmoulinkou" T448.0910
porovnani-modre.jpg

Myslím si, že Brejlovec poměrně věrně odpovídá barevně své předloze.

U ČSD se používala pro elektrické lokomotivy MODŘ NÁVĚSTNÍ ČSN 4550
Modr-navestni-CSN4550.jpg
Modr-navestni-CSN4550.jpg (16.44 KiB) Zobrazeno 6644 krát


Domnívám se (vzhledem ke vzpomínkám na některé vlečkové T448.0), že tato modř byla použita i pro nátěr těchto vlečkových lokomotiv. A to i proto, že dostupnost a paleta barev byla v době rozvinutého socialismu dost bídná :-).
Modrá barva nebyla asi nijak kvalitní, protože například lokomotivy ES499.0, které byly z výroby nalakovány (zřejmě
právě touto) sytou modrou , byly po pár letech provozu "vyšisovány" do velmi světlé, matné - sežrané - modré.

T448_0687_Brno_vlecka_jatka_d.jpg

Takto vypadala téměř nová T448.0687 na vlečce jatek v Brně někdy kolem roku 1978 focená za podmračeného dne na diapozitiv ....

Víc o barevném provedení lokomotiv a používaných odstínech v dobách ČSD se lze dočíst v mém příspěvku nazvaném
"Barvy,barvy,barvičky" na druhé stránce fóra o modelech H0
Aleson
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » stř 25 dub, 2018 11:08 am

Porovnávat barvu lokomotivy podle barvy na fotce nelze. Už jen použitý typ fotoaparátu, filmu, fotopapíru a diapozitivu se chovají ke svému vzniku, chemickým procesům a stáří produktu úplně jinak. Lepší by bylo mít originál odlitou použitou barvu ve skle, která je vzduchotěsně uzavřena a skladována v temné místnosti. I přesto tam bude docházet chemickému procesu. Odloupnutá barva a její chemická analýza ukáže jen momentální stav barvy, její složení ale neudává přesné poměry v době vzniku barvy. A dříve byla většinou barva acetonová, dnes jsou barvy jiné.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Aleson » stř 25 dub, 2018 3:14 pm

To Tempotaxi :
Je jistě pravda, že všechny uvedené faktory hrají roli v barevném podání. Dalším nezanedbatelným faktorem je focení na slunci a ve stínu nebo při zamračené obloze. Ale fotím vlaky už ca 40 let a mám přece jen ty barvy trochu v oku.
Nevím, jestli ČKD používalo více modrých odstínů pro tyto lokomotivy, ale ty, které jsem viděl byly prostě tmavě modré a odstín modelu MTB tomu naprosto neodpovídá ..... Jak se měnil nátěr např. po dílnách nebo vlivem působení
slunečního záření, to je věc jiná....
Aleson
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod brudr » stř 25 dub, 2018 5:02 pm

Tady taT448ka vypadá na tom návrhu tmavší, než ta MTB. I ta žlutá je taková víc žlutejší. Zkuste kontaktovat přímo pana Strupa, třeba má podklady podle kterých si to nechal udělat.
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Aleson » stř 25 dub, 2018 10:14 pm

To Brudr :
Ano,takto barevně vypadala T448.0 z výroby .... Škoda, že na to nikdo neslyší a zpochybňuje ..... Ve velikosti TT to bohužel není moc platné . :?
Aleson
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 26 dub, 2018 8:23 am

Většina tehdejších fotek lokomotiv T 448.0 jsou jen černobílé, a přesné určení barev je nemožné.
Obrázek
A Já si zase pamatuji lokomotivy, které byly v SONP Kladno a ty zase mají světlejší modrou.
Ono bylo také XIII. sérií a nikdo Vám neřekne, zda ve všech sériích byla barva stejná nebo rozdílná. Když výroba byla od roku 1973 až do 1989. A barevné fotky z těchto let je tak málo.
Na prospektu je lokomotiva T 448. 0569, II. série, vyrobená v roce 1976 pro Cement. Mokrá u Brna.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Aleson » pát 27 dub, 2018 11:15 pm

Tak. Protože jsem vcelku zarputilý :mrgreen:, věnoval jsem trochu času shánění informací z dob dávno minulých.
Podařilo se mi získat kontakt na jednoho ochotného člověka, který mi poskytl informaci o přesném barevném provedení lokomotiv T448.0 z ČKD

Použité barvy jsou v následující tabulce :

T448-barvy.jpg
T448-barvy.jpg (37.14 KiB) Zobrazeno 5999 krát

Z tabulky je zřejmé, že v průběhu času došlo ke změně barvy rámu a zábradlí lokomotivy ...

Ale odstín modré na továrním stroji by měl být zhruba tento (je možné, že dodávané barvy mohly mít mírné odchylky) :

Modr-navestni-CSN4550.jpg
Modr-navestni-CSN4550.jpg (16.44 KiB) Zobrazeno 5999 krát


Nebyl jsem si přesnými odstíny použitých barev sám jistý, teď už jsem. Pokud tomu ani teď někdo nevěří, je to jeho věc.
Z existující barevné fotografie je dobře vidět, že její modrá barva byla podstatně tmavší, než na modelu. A to bez ohledu na stáří, kvalitu a ostatní technické parametry fotografie (pokud ji někdo úmyslně
barevně neupravoval).

Většině z vás vadí kdejaká tvarová či rozměrová nepřesnost, ale špatné barevné provedení řady modelů zůstává v řadě
případů bez povšimnutí .... Přitom zrovna s tímto by si výrobce mohl poměrně snadno poradit....
Naposledy upravil Aleson dne ned 29 dub, 2018 9:36 pm, celkově upraveno 1
Aleson
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Aleson » sob 28 dub, 2018 12:19 am

Ještě poslední příspěvek na toto téma :
Představte si horký letní den, kdy slunce rozpaluje všechno do běla. Stíny pod mašinou jsou téměř černé a světle šedý rám barevně skoro splývá s bílým pluhem.... Kdo chodí fotit a má rád prosluněné záběry, dobře to zná. Ale s takto velkým dynamickým rozsahem si moc dobře neporadil ani diapozitivní film. A digitál je na tom ještě hůř ...(pokud tedy nemáte
nějaký ten profesionální full frame za 100 litrů ) :wink:

Pokusil jsem se citlivě upravit úrovně, kontrast a zažloutlé barevné tónování původní fotografie T448.0910. S odstínem modré jsem nedělal nic. Vozovka jistě nebyla ve skutečnosti pískově žlutá, jako na původní fotografii.
Ale je to samozřejmě jen marná snaha, pokusit se trochu přiblížit realitě ...

Původní soubor :
T4480910.jpg


Upravený :
T4480910u.jpg


Tím končím, tvá Máňa . 8)
Aleson
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » sob 28 dub, 2018 8:26 am

Nějak mně to nedalo, tak jsem zapátral ve své archívu.
Zde výsledek: Kniha – POD ZNAČKOU ČKD.
Obrázek
Takže tisící lokomotiva byla T 448.0909, která měla červeno bílý nátěr.
Lokomotiva T 448.0910 měla modro žlutý nátěr už z výroby.


Takže vše co jsem přebíral z jiných zdrojů je špatně. A nepravda se šíří pořád stále.
Ano model měl být o něco tmavší, ale takhle se bude lépe model patinovat. On ten žlutý pruh tam také není na 100% nastříkán bez průsvitu modré barvy.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod brudr » sob 28 dub, 2018 2:20 pm

Takže vše co jsem přebíral z jiných zdrojů je špatně. A nepravda se šíří pořád stále.
Ano model měl být o něco tmavší, ale takhle se bude lépe model patinovat. On ten žlutý pruh tam také není na 100% nastříkán bez průsvitu modré barvy.



MTB ty žlutý pruhy, aspoň v TT, nešplíchá, ale tiskne.
Naposledy upravil brudr dne ned 29 dub, 2018 1:57 pm, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Jarda H. » ned 29 dub, 2018 7:21 am

To brudr :
fakt je nutný použít tlačítko CITOVAT a tím kopírovat v odpovědi obrázek předcházejícího příspěvku ?! Zcela zbytečně se obrázek objevuje 2x za sebou !! Proč se nepoužívá jednoduše tlačítko ODPOVĚDĚT ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod brudr » ned 29 dub, 2018 1:38 pm

Jarda H. píše:To brudr :
fakt je nutný použít tlačítko CITOVAT a tím kopírovat v odpovědi obrázek předcházejícího příspěvku ?! Zcela zbytečně se obrázek objevuje 2x za sebou !! Proč se nepoužívá jednoduše tlačítko ODPOVĚDĚT ?!



Používám to z důvodu,aby bylo jasné nač se odpovídá.
Upraveno, snad to takto bude v pořádku.
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků