Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tax » pon 05 úno, 2018 12:37 am

hummus píše:...Zase jen touha pošpinit za každou cenu. Samozřejmě, že to není problém.
To, že to nedokážeš ty, ještě neznamená, že to nejde :roll:
Milane, tak by som rád vedel čo som urobil zle, keď mňa konkrétne odpoklonkoval rovno do ... ? Nebol som neúctivý, nebol som drzý, slušne som sa opýtal. A on ma pekne a slušne poslal do teplých krajín. Zrejme bude mať dvojaký meter. Ale nechajme ho tak, nech si spokojne žije a spokojne predáva tak ako chce.
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Brejla » pon 05 úno, 2018 5:46 am

hummus píše:
Brejla píše:Zkoušel jsi někdy od MTB získat ať přímo nebo přes prodejce nějaký náhradní díl? Od ROCA nebo PIKA není problém koupit díly a sestavit si model dle své představy. Cena většinou není moc lukrativní, ale jde to :!:

Zase jen touha pošpinit za každou cenu. Samozřejmě, že to není problém.
To, že to nedokážeš ty, ještě neznamená, že to nejde :roll:


Vzhledem k tvému avataru tuto mimořádně objektivní připomínku beru. :lol:
Naštěstí můj obchodník díly, které mně zajímají, od seriozních výrobců bez problému sežene. :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod George V. » pon 05 úno, 2018 6:58 am

horak píše:Aj osobny kontakt s p. Daleckym nic nepriniesol - vraj od MTB objednavaju a nic nechodi...


...no co se týká náhradních dílů, tak jim nechodí ani od jiných firem :mrgreen: Proto jsem změnil dodavatele...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Kulsud » pon 05 úno, 2018 9:06 am

Jacek píše:Kulsud:
no tak to se dá pak zobecnit na jakékoliv zboží a bohužel je to u nás velmi častý jev, pokud mě kvůli takovému přístupu nějaký obchodník odbyde nějakým "nevedeme, nemáme, nic z toho nemám", půjdu příště jinam i pro něco za mnohem vyšší cenu a pak z toho nebude mít taky nic, že...
Takže asi lépe řečeno, díly objednat jdou u obchodníků, kterým jde o zákazníka :roll:


Přesně
Kulsud
 
Příspěvky: 420
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vvitty » pon 05 úno, 2018 10:22 am

horak píše:Ja zhanam krycie plechy na strechu gulatych Bartotiek T478.1003 / 004 cez AMB, ale skusil som aj priamo MTB - ziadna odozva.
Vysledok je velke H a male o.... :oops: Doteraz nic nemam. Je to uz cca 1 rok.
Aj osobny kontakt s p. Daleckym nic nepriniesol - vraj od MTB objednavaju a nic nechodi...

Tak ja neviem ake ine krivolake zbojnicke chodnicky mate, ked ste nahradne diely od MTB zohnali... :o

Piko, Roco, Brawa ale aj FLM tam to ide. Zaujimave, ze? Preco to nejde u MTB ( ci na priamo alebo cez obchodnika)???


Za lonsky rok jsem kryci plechy zajistil tak osmi zakaznikum co si je utrhnuli.
Tech dilu u kterych je fakt problem je sehnat je par, obvykle proto ze jde o neco starsiho a uz nejsou nalisovane na dilne. Pripadne DPS muzou trvat mesic nebo dva protoze se zrovna vyrabi jine typy modelu a tak nejsou na dilne pripravene.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vvitty » pon 05 úno, 2018 10:44 am

mikinko píše:Aká réžia? diely na model vyrobím presne ako pri bežnom modeli. Model poskladám presne ako bežný model. Výlisky kasne a ďalších dielov nemusím zabaliť, odoslať na nástrek a potlač, zaplatiť za samotný nástrek a tampónovanie. Žiadna réžia navyše, len na model osádzam identickými technologickými postupmi čisté kasne, masky podvozkov, pluhy, ..... Takže minimálne : Cena komplet modelu - náklady na nástrek = cena albína .... Samozrejme, z čisto ekonomického hľadiska by som to ani ja nerobil, keby som bol výrobca ... nakoľko by som sám sebe robil konkurenciu (varianty náterov by si mohli robiť modelári sami, resp. dať si to vyrábať vo väčšom počte). Takže ja by som cenu albína ponechal identickú ako cenu komplet modelu. Kšeftárov by som odradil a bežnému modelárovi na prerábku by to nevadilo, lebo by som mu ušetril mrte roboty s odfarbením dielov ....
Samozrejme, pokiaľ by to malo ísť čisto ako stavebnica, tak to je o inom .... tam by cena mohla ísť dole len v prípade, že by sa to vyrábalo vo veľkom a boli by na to zavedené technologické postupy a balenie ....


1/ Reagoval jsem na prispevek kde zajemce chtel 4ks. A jaka rezie? No tak nekdo musi zajistit ze 4 kusy budou vyrobeny jinak nez zbytek, ze si je zajemce taky odebere, atd... Blize to rozebirat nema cenu s ohledem na to ze netusime jestli to poptaval v dobe kdy nejake vozy delali, nebo uz bylo hotovo..
2/ Proc by se mely dily beznych modelu balit a posilat na nastrik atd?
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod radula63 » pon 05 úno, 2018 8:02 pm

mikinko píše:
vvitty píše:
mikinko píše:Aká réžia? diely na model vyrobím presne ako pri bežnom modeli. Model poskladám presne ako bežný model. Výlisky kasne a ďalších dielov nemusím zabaliť, odoslať na nástrek a potlač, zaplatiť za samotný nástrek a tampónovanie. Žiadna réžia navyše, len na model osádzam identickými technologickými postupmi čisté kasne, masky podvozkov, pluhy, ..... Takže minimálne : Cena komplet modelu - náklady na nástrek = cena albína .... Samozrejme, z čisto ekonomického hľadiska by som to ani ja nerobil, keby som bol výrobca ... nakoľko by som sám sebe robil konkurenciu (varianty náterov by si mohli robiť modelári sami, resp. dať si to vyrábať vo väčšom počte). Takže ja by som cenu albína ponechal identickú ako cenu komplet modelu. Kšeftárov by som odradil a bežnému modelárovi na prerábku by to nevadilo, lebo by som mu ušetril mrte roboty s odfarbením dielov ....
Samozrejme, pokiaľ by to malo ísť čisto ako stavebnica, tak to je o inom .... tam by cena mohla ísť dole len v prípade, že by sa to vyrábalo vo veľkom a boli by na to zavedené technologické postupy a balenie ....


1/ Reagoval jsem na prispevek kde zajemce chtel 4ks. A jaka rezie? No tak nekdo musi zajistit ze 4 kusy budou vyrobeny jinak nez zbytek, ze si je zajemce taky odebere, atd... Blize to rozebirat nema cenu s ohledem na to ze netusime jestli to poptaval v dobe kdy nejake vozy delali, nebo uz bylo hotovo..
2/ Proc by se mely dily beznych modelu balit a posilat na nastrik atd?

AD 2. Pokiaľ mám správne info, tak modely pre MTB strieka nikto iný a nerobia to vo vlastnej réžii .... Ale možno sa to zmenilo .... :-)

Co mám informace, tak vlastní lakovna MTB nemá kapacitu na veškerou produkci, kterou MTB má. A proto část produkce je lak a tisk externí firma a část je ve vlastní režii.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod stiro » pon 05 úno, 2018 10:24 pm

Dobrý večer

Keď už sa tu diskutuje o náhradných dieloch od MTB, chcel by som sa opýtať, či je nejako možné sa dostať k novej búdke kocúra... Mám od nich totiž ešte pôvodného T466-2094, červeného so žltým pruhom... a bol by som rád, keby som ho takto vedel aspoň kus priblížiť realite...

Vopred ďakujem za odpoveď a prajem pekný večer...
stiro
 
Příspěvky: 162
Registrován: stř 05 srp, 2015 9:07 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod TomBart » stř 07 úno, 2018 7:48 am

tak by možná bylo rozumné se tu přestat hádat a plevelit, ne.....

Moravan: ano, s tímto souhlasím. Jenže fakta jsou jasná. MTB dělá modely tak, jak je dělá. Moc mě to mrzí, ale obávám se, že s tím nic neudělám. Máme dvě možnosti. Koupit nebo nekoupit. Když koupím, tak buď to můžu překopak, bude to něco stát a výsledek bude asi lepší, ale ne dokonalý (otázka jak hodně upravovat) a nebo to nechám tak jak to je.

Co se týče albínů, řešilo se to u bert. Z hlediska MTB chápu, že cena je téměř stejná. Je s tím práce na logistiku, tolik to zase neušetří a poptávka je setinová oproti hotovým modelům. Z hlediska modeláře mám možnost buď utřít nos nebo si koupit hotový model a sundávat z něho nátěr. Tedy cena za nový model a práce na odstranění laku a podobně. Jiná možnost není. Takže jsem vlastně rád, že to nemá nátěr. Tak to prostě je.

ČouĎák: úpravy koucoura na fotce jsem stručně popisoval buď zde nebo na FB. A je to stejné jako ten se žlutým pruhem. Práce na tři večery. Určitě by to šlo lépe, ale to jsem nechtěl. Je to už hodně práce a hlavně oprava laku, která se mi nechtěla dělat.
Takže tentokrát trochu více podrobněji:
1. sundání kastle, demontáž zábradlí a všech madel.
2. okna zalepená. Bohužel jsem nepřišel na to, jak je šetrně demontovat, tak jsem je musel páskou překrýt.
3. odstranění čelních potisků "ČD" (skutečná 199 je má jinde než model MTB)
3a. bohužel to nešlo moc sundat a když jsem to drbal, tak jsem poničil lak červené a šedé. Moje blbost. Musel jsem namíchat nějak aspoň trochu podobnou barvu a pistolí opravit. naštěstí se podařilo.
4. celý model stříknutý rezatočernou. Ředěná tak 1:1. podstatně více než když stříkám nátěry. Teď jsem použil něco jiného, každopádně u 336 a zamračených používám mix Agama rez a tmavošedá (nějak tak se to jmenuje, je to jedno, klidně černá)
5. ani ne po 12 hodinách hadříkem setřu tak, aby barva zůstala zateklá v rozích a pod.
6. tou samou barvou opatrně štětečkem natřu plochy v žaluziích (možná trochu více černé). Bohužel u kocoura velice mále výrazné a jde to blbě. Na krátké boudě z čela málo,protože tam žádné žaluzie být namají. Zase je blbost to nechat bez špíny. Takže kompromis
7. osadím madla, houkačky, vysílačku a podobně.
8. Vyměním pluh. pluh je od Beka (BV Model). Jen to tu máme urpavené tak, že je odříznuté uchycení původního pluhu a nalepeno na pluh od Beka. Víceméně stačí jen vyměnit kus za kus. Stříknutý šedou, dobarven černožlutý pruh na liště dole na pluhu. Zároveň stříknutý prvně jako samotná mašina, utřen hadrem
9. stříknu znovu. Ale jen zlehka a jen z vrchu. Vždy od středu směrem ven. Tak aby vznikla hrana nátěru na místěch, kde se špína udrží. Podvozky jen zlehka, předtím byly setřeny. Pluh jen z vrchu podle fotek skutečné loko, i když ta to má víc. Stejně tak stříknu i zábradlí. Na to nic nedrží, blbý materiál
10. sestavím, dosadím zbytek doplňků (světla, stěrače, tabulky, hadice od ČS trainu - prodává je Banko). Pigmenty došpiním nádrž, zábradlí a nárazníky.
11. hotovo, konec, jezdím. práce na chvíli. Důležité se s tím moc nepárat a neřešit kraviny.

Kabina je novou formou vyřešena, žaluzie na krátké straně mi strašně vadí, ale kdybych to chtěl předělat, tak vybrousit, lepty doplnit dvířka a přestříknout. Barvu bych asi nechytil a tak jsem to vzdal. Možná někdy u jiného, ale to už jiný nátěr něž dělá MTB a ideální z albína. Zatím jsem se ale neptal, zda je možnost albína 742.
Přílohy
27356300_1983592661657153_7964568245595857878_o.jpg
27356222_1983592888323797_2078375797302457376_o.jpg
27021926_1983591728323913_1101929318506582166_o.jpg
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Edys » stř 07 úno, 2018 8:37 am

Každopádně palec nahoru vypadá jak živá.
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod mlha » stř 07 úno, 2018 8:43 am

Tome, na xichtoknize sis o to koledoval sám tím kategorickým tvrzením
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod loscarlos » pát 09 úno, 2018 5:05 pm

Patina 742 je krásná práce. Suše závidím :-).
HO, epocha IV/V + ČSD/ČD. Nejprve analog a teď asi digitál ..... .
Uživatelský avatar
loscarlos
 
Příspěvky: 406
Registrován: úte 23 úno, 2010 8:50 am
Bydliště: okr. Benešov

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod arcade » ned 22 dub, 2018 7:34 pm

Ako sa Vam pozdava limitka T448.0910? Nezda sa Vam zlty pruh trosku uzky? Nemate niekto foto realnej lokomotivy? Horna cast ramu za zabradlim ma byt cierna?
Přílohy
10130-1.jpg
5953.jpg
arcade
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 03 led, 2012 5:53 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Vladimír_B » pon 23 dub, 2018 8:31 am

T448.0910 jako tisící vyrobený stroj (740/742) měla nátěr červená rumělka s bílým klínem. Dnes coby 740.410 jezdí v barvách UNIDO.
Jen pro ilustraci: fabrický modrý mohl jako nový vypadat zhruba takto (bez žlutého tuningu samozřejmě) http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada= ... lo=740/741
Fabrický modrý vyšíslý http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada= ... lo=740/741
Stejně jakou jim to muselo dát práci, takhle věrně znázornit zohýbané žbrblení... :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Tempotaxi » pon 23 dub, 2018 9:21 am

Obrázek
14208/86 T 448.0910 07.07.86 Synthesia Semtín

Původní nátěry lokomotiv z výroby
740 (T 448.0)
Tato řada vyjížděla z lokomotivky ve dvou "kabátech". První barevné schéma této lokomotivy bylo řešeno: modré kapoty s žlutým (chromová žluť) klínem na čele, šedý rám a pojezd, narážecí a tažné ústrojí černé. Vyjímkou v tomto barevném řešení, byla pouze T448.0910, u které byla na místo modré použita červená (rumělka) a na místo žlutého klínu byl nastříkán bílý, protože se jednalo o tisící kus své řady.
Druhé barevné schéma této lokomotivy bylo řešeno takto: oranžové kapoty s černým klínem na čele, šedý rám a pojezd, narážecí a tažné ústrojí černé.

Barevné řešení
Lokomotivy první série T448.0 měly jako základní nátěr modrou kabinu a kapoty doplněné žlutými ozdobnými pruhy ve tvaru šípů na představcích. Hlavní rám a pojezd byly černé, zábradlí žluté a pluh červenobíle pruhovaný.U druhé série byl pojezd a rám šedomodrý, od třetí série pak byla použita šeď střední. Od druhé série byl též zkrácen žlutý ozdobný proužek na boku přední kapoty. Několik strojů z druhé série mělo zábradlí krémové, u všech dalších lokomotiv pro ČSSR pak bylo zábradlí černé.
Barevné provedení polských strojů bylo shodné s českými stroji, pouze zábradlí zůstalo žluté jako u první české série. Většina lokomotiv řady T448.0 se dodávala v obvyklém modrém nátěru se žlutým pruhem. Díky problémům se zajišťováním barev v polovině osmdesátých let došlo u některých sérií
ke změnám a tak výrobní závod opustili i lokomotivy v jiných barvách. Základní rozdělení barevných polí však zůstalo zachováno. Ve všech případech byl pojezd šedý a zábradlí černé, polské lokomotivy byly vždy modré.
Přehled barevného provedení
Barva kapot Ozdobný pruh Lokomotivy Pozn.
modrá žlutý Všechny lokomotivy mimo níže uvedené stroje
žlutá černý 896 až 900
oranžová černý 772,774 až 807, 914 až 921
červená bílá 901, 903 až 909
zelená bílá 902 bílé zábradlí
žlutá bílá + khaki 830* (khaki pojezd) bílé zábrad *) Lokomotiva T448.0830 dostala firemní nátěr JZD Slušovice

Zdroj http://vlakyfobbi.blog.cz/0807/lokomoti ... 40-t-448-0
Zdroj http://spz.logout.cz/vozidla/742/lokomotiva742.html
Zdroj http://spz.logout.cz/vozidla/742/742_vyr_serie.html
Zdroj http://spz.logout.cz/vozidla/742/schemata.html
Zdroj http://www.skd.cz/lokomotivy/vcT448.htm
Zdroj https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/ ... 40-T-4480/

Vše jsem našel po internetu, jsou dokonce i dvě knížky, tak nevím proč se vypouštějí bludy. :roll: :oops: :lol: :shock: :o
Naposledy upravil Tempotaxi dne pon 23 dub, 2018 11:15 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků