Velký Hektor T458.1/721 v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Velký Hektor T458.1/721 v H0 od MTB

Příspěvekod Adam_B » pon 08 úno, 2021 7:33 pm

Nenašel jsem zda to někdo již řešil, ale jelikož piko přišlo s hektorem. DR verze už je nějakou dobu na světě. Zajímalo by mě, od jakého výrobce hektora MTB, PMT nebo PIKO?
Cenově jsou v podstatě nastejno. Takže jde o zpracování a jízdní vlastnosti.
Díky za vaše názory.
Adam_B
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon 16 pro, 2013 9:29 am
Bydliště: Praha

Re: Velký Hektor T458.1/721 v H0 od MTB

Příspěvekod sPy-Ro » pon 08 úno, 2021 8:11 pm

Tak hlavně. Nejedná se o stejný stroj.
PMT a PIKO je stroj T435.0 (720)
MTB je stroj T458.1 (721)
sPy-Ro
 
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11 led, 2014 11:08 am

Re: Velký Hektor T458.1/721 v H0 od MTB

Příspěvekod Adam_B » pon 08 úno, 2021 9:40 pm

Jeeee, tak to se omlouvám. :roll: To bude jeden ze zásadních rozdílů mezi MTB a ostatníma, který jsem si vůbec neuvědomil :lol: :oops:
Adam_B
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon 16 pro, 2013 9:29 am
Bydliště: Praha

Re: Velký Hektor T458.1/721 v H0 od MTB

Příspěvekod sPy-Ro » úte 09 úno, 2021 3:51 pm

No já mám teda oba. PMT malého i MTB velkého. A s Pikem to pak bude oba tři :D
sPy-Ro
 
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11 led, 2014 11:08 am

Re: Velký Hektor T458.1/721 v H0 od MTB

Příspěvekod vorisekml » úte 09 úno, 2021 4:23 pm

Za mě:
PMT/CS Train - lehký, moc neutáhne. Problémy ve stoupání. Pokud se neupraví "pluh" tak první příčka pod spřáhlem ihned praskne. Mají to skoro všechny modely z druhé ruky.

PIKO - hlučnější motor (ovšem MTB řvě víc), má sice hezky provedené pískování, ovšem v provozu je to náchylné na ulomení. Osvětlena i kabina, světla po jednom, plně využito rozhraní PluX21. Má bandáže (do kříže) , což je pro někoho dobře, jinému to bude vadit. Zábradlí je z leptu, bohužel již z výroby chodí zábradlí deformované.....

MTB (T 458) pomalá rychlost /což je OK, modelově to sedí/ bohužel motor provozuje ve vysokých otáčkách a je dost slyšet. Dost amatérsky proveden transparent s řadovým označením na kapotě motoru. Nesvítí a musí se uživatelsky osadit přiloženou samolepou.
Jinak bych řekl že do provozu je to nejodolnější model/až na ten motor../
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Velký Hektor T458.1/721 v H0 od MTB

Příspěvekod Adam_B » úte 09 úno, 2021 4:43 pm

Asi počkám na PIKO, které je v plánu na říjen. Jen se řešilo zbarvení, že není? správně, ale nikdo se k tomu dál nevyjádřil... na IT vlaky mají napsáno - T435.0140, ČSD, Ep. III/IV – konkrétně provedení ve stavu z let 1968/1969, kdy byly z lokomotiv odstraněny symboly komunismu - rudé hvězdy.
Dále je na retušovaném obrázku modelu černá barva rámu podvozku – správně bude šedá.
Adam_B
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon 16 pro, 2013 9:29 am
Bydliště: Praha

Re: Velký Hektor T458.1/721 v H0 od MTB

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 10 úno, 2021 7:47 am

Ahoj Mám dva Hektory od PMT a jsem spokojen. U obou jsem měnil masky dvojkolí za "pensylvánské " podvozky, protože originál má podvozky s kyvnými rameny (byly u zkušebně T435.087 a pak u čtvrté výrobní série (u ČSD tuším čísla 139 -145). Podle fotek to bude u Pika stejné, protože vycházejí z verze exportované do DDR (V107).
K hektorovi od PMT se daly (dají?) koupit velmi kvalitní odlitky (výlisky) "pensylvánských" podvozků vč. uložení totožného s originálem, takže nebylo nutno nic brousit, tmeli a lepit. Masky se po nabarvení / nástřiku pouze lehce nasunuly na místo původních. jediná větší práce byla rozborka a sborka lokomotivy při které se člověk nevyhnul od-/při- pájení vodičů od sběru proudu.
PMT má rozhraní Plux16 a přední světla nesvítí samostatně - myšleno po jednom. Samostatné ovládání koncovek možné je.

Tažná síla odpovídá originálu, lze těžko čekat, že Hektor bude tahat 20 vozů. Podívejte se na Ostramo, kde jsou vidět zátěžové tabulky z programu Grafikon. Tyto tabulky jsou sice upraveny, ale vycházejí ze skutečnosti.
Např.: Na stoupání 15 - 18 promile (např. trať Děčín - Rumburk) tabulkově utáhne Hektor při rychlosti 30 km/h 200t . Toto odpovídá vlaku se 14 nápravami (3x čtyřnápravový vůz + služební) při ložení 14 t/nápravu (lokálky 70. - 80. léta)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2378
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Velký Hektor T458.1/721 v H0 od MTB

Příspěvekod mvck » stř 10 úno, 2021 7:34 pm

Moje zkušenosti s Hektorem MTB jsou vesměs dobré, je to jeden z mála použitelných modelů této firmy. Pomalá jízda, plynulé zrychlování jsou OK, povedl se i lak a popisky. Při vyšších rychlostech je jízda hlučnější, ale nic hrozného. Drobné nedostatky jsou jen v tištěných číslech lokomotivy, ty vypadají nepřirozeně a je vhodné je nahradit tabulkami (které nejsou součástí balení) + občas vypadává zábradlí. Za mě celkově 80 %.
mvck
 
Příspěvky: 75
Registrován: sob 02 zář, 2017 7:21 pm

Předchozí

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Ala a 3 návštevníků