Stránka 6 z 9

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pon 04 led, 2016 9:23 am
od vlado.s
Zdravím, opäť by som sa rád spýtal na výmenu dielov na lokomotívach 375. Oba vyrobené modely majú po stranách dva vzduchojemy. Podľa fotky 026, ktorá je na tomto vlákne ale aj podľa tých, ktoré prikladám mali mašiny jazdiace pod ČSD jeden vzduchojem. Roco vyrobilo aj model s jedným vzduchojemom ale v správe DRG. Chcel by som sa teda spýtať niekto neskúsil objednať vzduchojem ako náhradný diel a nepokúsil sa jeho výmenu? Nedokážem pochopiť, že majú k dispozícii správny diel ale oni tam dajú iný :evil:

Rovnako tomu bolo aj s uhlím na tendri, ktoré som musel objednávať ako náhradný diel a meniť ho na jednom modeli, tuším 026, pretože súdruhovia sa rozhodli jeden model vyrobiť tak a druhý tak.

Je možné, že v skutočnosti má model ten vzduchojem rovnako velký a je tam len o jeden menej. V tom prípade by stačilo jeden odobrať ale bohvie ako by to vyzeralo. Každopádne uvítam akékolvek info ohladom vylepšenia modelov.

31.jpg
31.jpg (33.72 KiB) Zobrazeno 11082 krát


32.jpg
32.jpg (24.04 KiB) Zobrazeno 11082 krát


375.jpg

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 12:52 am
od VD.CSD
_

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2016 6:26 pm
od skalamep
Mohu se prosím zeptat někoho kdo e pokoušel o důkladnou přestavbu na ČSD verzi - dají se bez poškození demontovat armatury na kotli a další detaily, např. ten jednoválcový kompersor? Anebo raději vše sehnat jako ND? Díky :-)

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2016 8:51 am
od radeksindy
Přiznám, že ne zcela rozumím otázce, ale v případě důkladné přestavby přijde značná část původní armatury kotle vyhodit a nahradit novou (kompresory, napáječe atd.). Většina dílů je jen nasazená a zacvaknutá, takže jde sundat dobře.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2016 1:15 pm
od skalamep
Pravda, formuloval jsem dotaz nepřesně... Díky. Něco málo myslím zůstane (nemám to podrobně prozkoumáno), jde hlavně o madla na budce a ovládací tyčoví na pravoboku kotle. Uvažuji nad taktikou udělat úpravy na samostatných ND kotle, budky a vrchní části tendru. a z původní loko dosadit, co půjde použít. Resp. kdyby se něco nepovedlo, tak aby byla cesta zpět k původnímu stavu :-)
Jak je to s tím tendrem, je třeba jej v zadní části zkrátit, nebo některé tendry zůstaly nezkrácené?
Dříve zde byla zmínka o změnách na lokomotivě v NTM na Letné během jejího pobytu zde. Věděl by o tom někdo víc? Uvažuji nad návštěvou archivu v NTM.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2016 5:16 pm
od Rudolf
Není náhodou tendr úplně jiný ?

Ruda

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: úte 10 dub, 2018 10:15 pm
od skalamep
hrboun píše:Ještě to chce zkrátit tendr, dvojtej kompresor, kšilt za komín a na boudu, předělat vzduchojemy ....atd...a bude to super model.

Jakpak to tam potom vychází s převodovkou zadní nápravy tendru? Podle měření se zdá, že se tam po úpravě tendru taktak vejde. Nebo je nutné převod odebrat a nechat poháněnou jen první nápravu tendru?
Díky.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: stř 11 dub, 2018 3:41 pm
od Polabský
Jen pro doplnění:
Hrboun stojící na Letné má tendr Ringhoffer, se kterým zřejmě původně tento stroj nedojezdil.
Tento tendr byl údajně vybrán, jako nejstarší dostupný (ústní sdělení již nežijícího pamětníka celé akce).
Hezký den Všem.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: stř 08 srp, 2018 9:44 am
od hummus
Nevěděl by někdo které lokomotivy 375.0 dojezdily s tendrem 821.0?

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2018 11:21 pm
od skalamep
Také by mě to zajímalo, i v souvislosti s tím, jestli mám na tendru odstranit přívod elektrického osvětlení ke svítilnám? Tedy, dostaly hrbouni někdy elektrické osvětlení? Tendr mám již upravený do podoby ČSD. Musel jsem zrušit pohon zadní nápravy, i přes enormní snahu se tam převod asi o 0,5 mm nevejde.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pát 07 pro, 2018 3:12 pm
od radeksindy
Neznám fotku hrbouna ČSD s elektrickým osvětlením. Myslím, že doba, kdy se i starší mašiny vybavovaly elektrickým osvětlením přišla v době, kdy hrbouni už skončili.

Bohužel potvrzuju, že pokud si chce člověk upravit tendr 821.0 na zkrácené provedení jako má třeba 375.007 v hale NTM, tak je nutné odebrat pohon zadní nápravy. Osa motoru je totiž těsně pod úrovní horního plechu zkrácené části a překáží tam šnek. Myslím, že je to víc než 0,5 mm, ale na tom nesejde. Jedna hnaná náprava na tendru by byla málo, ale kardanem hnaná mašina to ustojí. Je to jeden z mnoha důvodů, proč vlastně nejde udělat pořádný model lokomotivy ČSD.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pát 10 dub, 2020 7:51 am
od Petr Berka
Vážení obdivovatelé hrbounů, jak je to tedy s jímkami na Hrbounech? Přestříkávám původně zelenou 310.21, vyměnil jsem dvířka za kulatá, dal dvouválcový kompresor. Jímka na levé straně mi přijde kratší, než původní Roco. Netušíte někdo, jak veliká by měly být? A neměla by být i vpravo? Tedy neměl dvě?
Na levou stranu doplním napaječ na výfukovou páru, co mám doplnit vpravo?
Tendr bude 818.0

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pát 10 dub, 2020 10:29 am
od radeksindy
Téměř na všech našich lokomotivách lokomotivách řady 375.0 byly dvě jímky, jedna vlevo a jedna vpravo. Levá je skutečně kratší než pravá, rozměr však neznám. Jedině odměřit z fotky. Nikdy ji nemám zaznamenanou pod ochozem, vždy nahoře, ale její poloha bývá různě posunutá. Pravá je delší, u některých lokomotiv připevněná zespodu pod ochozem a její poloha je podle mého názoru skoro stejná. Prakticky u všech lokomotiv je napravé straně ještě jedna menší jímka, která je třeba na muzejní 007 hodně vepředu, na fotce 013 je přímo pod dlouhou u skříňového kotle (velkaá je na ochozu). Chce to si vybrat kokrétní loko a stavět podle fotek.

V pravo na fotkách nic není, ani muzejní kromě náhonu tam nic nemá.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pát 10 dub, 2020 10:35 am
od Polabský
radeksindy píše:Neznám fotku hrbouna ČSD s elektrickým osvětlením. Myslím, že doba, kdy se i starší mašiny vybavovaly elektrickým osvětlením přišla v době, kdy hrbouni už skončili.

Bohužel potvrzuju, že pokud si chce člověk upravit tendr 821.0 na zkrácené provedení jako má třeba 375.007 v hale NTM, tak je nutné odebrat pohon zadní nápravy. Osa motoru je totiž těsně pod úrovní horního plechu zkrácené části a překáží tam šnek. Myslím, že je to víc než 0,5 mm, ale na tom nesejde. Jedna hnaná náprava na tendru by byla málo, ale kardanem hnaná mašina to ustojí. Je to jeden z mnoha důvodů, proč vlastně nejde udělat pořádný model lokomotivy ČSD.


Hrboun 007 má, pokud si dobře pamatuji, na stropě budky díry po klasickém elektrorozvaděči.
Jak se tam budu moci dostat, prověřím to.
Hezké Velikonoce Všem !!

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pát 10 dub, 2020 11:22 am
od Petr Berka
Když nemám fotku konkrétního čísla z obou stran, tak se staví těžko. Bude to kompromis.
V dráze 3/2011 je u popisu 375.011 psány vzduchojemy D=450mm L=1800mm a D=507mm L= 1450mm. Tak je udělám stejně.