Stránka 5 z 8

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pát 20 pro, 2013 11:16 pm
od drobecoct
tusakvlasta píše:Chtěl bych se taky zeptat. Která z těchto dvou verzí je vhodnější pro předělávku na KkStb, a co všechno by bylo potřeba upravit. Doufám totiž že se do budoucna konečně objeví nějaký Parádní rychlíkový vozy.
Ještě bych se chtěl zeptat jestli někdo ví přes jaké CV se přidává hlasitost u zvukové verze. :?:

Ak je tam dekodér Zimo, tak hlasitosť sa pridáva cez CV 266.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: sob 21 pro, 2013 12:35 am
od tusakvlasta
od drobecoct:
Ak je tam dekodér Zimo, tak hlasitosť sa pridáva cez CV 266.
Je to origo, tak asi určitě ano. Ještě dotaz: Dá se to naladit přes multimaus???

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: sob 21 pro, 2013 1:19 am
od A2C
ano dá sa to úplne v pohode, niekoľko krát som si to nastavoval práve cez MM

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: sob 21 pro, 2013 9:37 am
od drobecoct
tusakvlasta píše:od drobecoct:
Ak je tam dekodér Zimo, tak hlasitosť sa pridáva cez CV 266.
Je to origo, tak asi určitě ano. Ještě dotaz: Dá se to naladit přes multimaus???

Dá, ale multimaus vie nastavovať len do CV 255, ak chceš nastavovať vyššie CV, traba to upraviť. Daj model na koľaje a uprav CV 7 na hodnotu 220, potom ti všetky CV pôjdu o 200 menej, tzn. že pokiaľ chceš zmeniť CV 266, tak zadáš CV 66 + hodnotu hlasitosti napr. 150 a takto môžeš skúšať, až budeš s hlasitosťou spokojný. Ovšem pozor, na konci programovania nezabudni zmeniť CV 7 na hodnotu 0, aby ti to potom neblblo. Tým zrušíš odrátavanie 200 od CV a všetko bude fungovať OK.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: sob 21 pro, 2013 10:09 am
od A2C
Popravde mám SW 1.02 a nenastavoval som cez CV7 vyššie adresovanie, resp. mi to zvládalo bez nutnosti prestavovania, skús a uvidíš, prípadne vykonaj úpravu popísanú vyššie :)

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: sob 21 pro, 2013 5:46 pm
od radeksindy
Chtěl bych se taky zeptat. Která z těchto dvou verzí je vhodnější pro předělávku na KkStb, a co všechno by bylo potřeba upravit.

Rozhodně je potřeba verze s dvoudílnými dvířky - tedy 375.022. Ale šli by i jiné, je potřeba se vyhnout ÖBB verzi s prodlouženou střechou. Míra úprav bude záležet na požadovaném detailu. Ale asi se nevyhnete novému nástřiku, protože je potřeba spoustu vecí sundat a zůstanou tam díry. Proto si myslím, že ROCO nikdy kkStB verzi nevyrobilo.

Doufám totiž že se do budoucna konečně objeví nějaký Parádní rychlíkový vozy.

Chorobný a ničím nepodložený optimismus :lol:

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: sob 28 pro, 2013 7:50 pm
od tusakvlasta
drobecoct píše:
tusakvlasta píše:od drobecoct:
Ak je tam dekodér Zimo, tak hlasitosť sa pridáva cez CV 266.
Je to origo, tak asi určitě ano. Ještě dotaz: Dá se to naladit přes multimaus???

Dá, ale multimaus vie nastavovať len do CV 255, ak chceš nastavovať vyššie CV, traba to upraviť. Daj model na koľaje a uprav CV 7 na hodnotu 220, potom ti všetky CV pôjdu o 200 menej, tzn. že pokiaľ chceš zmeniť CV 266, tak zadáš CV 66 + hodnotu hlasitosti napr. 150 a takto môžeš skúšať, až budeš s hlasitosťou spokojný. Ovšem pozor, na konci programovania nezabudni zmeniť CV 7 na hodnotu 0, aby ti to potom neblblo. Tým zrušíš odrátavanie 200 od CV a všetko bude fungovať OK.

Děkuji za srozumitelný návod na změnu hlasitosti, teď mi to konečně funguje.
S úpravou na KkStb určitě ještě dlouho počkám, snad tomu začnou někteří výrobci věnovat konečně pozornost. Zdá se mi jako kdyby toto označení bylo pro výrobce nějaké prašivé, nebo co, přitom by u některých vagonů stačilo asi jen dát jinou barvu a potisky. Možná se mýlím, nejsem tak zběhlý v oboru. :P

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: ned 29 pro, 2013 9:25 pm
od radeksindy
S úpravou na KkStb určitě ještě dlouho počkám, snad tomu začnou někteří výrobci věnovat konečně pozornost.

Bohužel to nevypadá. Ve stávajícím programu ROCO je řada 109 Südbahn, která ovšem ve verzi v první epoše nebyla vyrobena a zřejmě ani nebude.

přitom by u některých vagonů stačilo asi jen dát jinou barvu a potisky.

Nestačilo. Jediné existující sériové vozy z dob kkStB jsou dvounápravové vozy se 7m rozvorem Liliput. Co to převzal Bachmann a přidal na spodek kinematiku (to už je skoro 10let), tak jejich kkStB verze se v omezené sérii vyrobila jednou. Nic jiného není a pochybuji že kdy bude.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pon 30 pro, 2013 1:08 pm
od Ronoath
radeksindy: Mohl bych poprosit o katalogová čísla těch vozů?

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pon 30 pro, 2013 7:25 pm
od radeksindy
Liliput
L327345, osobní vůz Be 10-644
L327355, osobní vůz Ce 21-998
L327325, poštovní vůz Fg 40-565

Jestli byly i jiné verze nevím. Nikdy jsem nekoukal, zda čísla přesně odpovídají, ale rámcově jsou správná. Poštovní vůz odpovídá provedení stavěnému až za BBÖ, to se od kkStB verze liší ve světlíku, detaily bočnice atd. Celkové rozměry a tvar sedí.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: čtv 20 lis, 2014 9:15 pm
od PEPAN.EPAN
Dobrý den. Mám hrbouna roco. Mám koleje Fl. A na výhybkach vyskakuje přední kolo. Nějaká rada?

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: čtv 20 lis, 2014 10:43 pm
od radeksindy
Nějaká rada?

Vyhodit výhybky Fleischmann, je to krám. Výhybky Fleischmann nedodržují normu NEM a to bohužel hned v několika klíčových bodech. Drážky v srdcovce jsou širší než maximálně přípustných 1,3mm a k tomu navíc ani délka a tvar přídržnic neopovídá. Hrboun od ROCO je navíc vybaven modelovějšími koly s nízkým okolkem RP25. Běhoun při průjezdu není vůbec srdcovkou správně vedený a vypadne.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pát 21 lis, 2014 3:35 am
od miroslav lengyel
PEPAN.EPAN píše:Dobrý den. Mám hrbouna roco. Mám koleje Fl. A na výhybkach vyskakuje přední kolo. Nějaká rada?

Mrkni na vypružení toho běhounu,někdy dovede udělat pěknou paseku.Jinak od radeksindy jsem ani jinou radu nečekal,naopak já znám lidi zde s fóra,kteří zde již několikrát uvedli,že na kolejivu Fleischmann jezdí i s RP 25 bez problémů.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pát 21 lis, 2014 6:51 am
od jirkan
Potvrzuji. Mám hrbouny 2 a kolejivo flm. Na výhybkách ani jeden z nich nevykolejuje. Problémy byly na několika místech v obloucích, kde jsem musel pečlivě srovnat nerovnosti.

Jinak pro zajímavost, prvního hrbouna jsem pořídil ještě jako limitovanou sérii rakouské ř. 310, a ten je naprosto OK. Problémy začal dělat až ten nový ČSD, a to tak, že vyskakovala první náprava tendru. Když jsem tendry prohodil, zlobil ten nový na staré lokomotivě a naopak. Takže nevím, jestli nějaká inovace :mrgreen: . Fakt je, že ten starý nemá bandáže. :?: :!: Po zmíněné úpravě kolejí je vše bez problémů.

Vyskakování běhounů u některých lokomotiv se mi zatím vždy podařilo odstranit mírnou korekcí rozchodu dvojkolí, chce si to s tím trochu pohrát.

Jinak v případě těch původních hrbounů nabízelo kdysi ROCO pro ty, kterým by vypadávaly běhouny, náhradní sadu dvojkolí s normálním profilem. Dnes už tato nabídka není, nouzovým řešením je použít běhoun pro AC (kolejivo Maerklin je jak známo ještě větší "zmetek" než flm, proto ho - hlavně kvůli spolehlivosti- používá většina modelářů v Evropě :lol: ). Bude ale třeba vyřešit vzájemnou izolaci kol.

Re: Hrboun 375.0 ČSD Roco

PříspěvekNapsal: pát 21 lis, 2014 8:10 am
od radeksindy
Tady jde o to, čemu se říká spolehlivý provoz.

mírnou korekcí rozchodu dvojkolí

Pokud si pohrajete s rozkolím, tak se to správně nazývá, tak to je také cesta. Jenomže věc se má takto. Výhybky GFN nesplňují normy NEM proto, že se výrobce snažil stále udržovat kompatibilitu vlastních výrobků. Do začátku sedmdesátých let vyráběl Fleischmann v měřítku 1:85 a dokonce norma používaná pro styk kolo/kolejnce byla jiná. Ta uvažovala rozkolí do 14,2mm, zatím co původní normy NEM měly rozsah 14,3 až 14,5mm, dnes dokonce o desetinku víc. Takže když si zkusíte přeměřit rozkolí modelů Fleischmann, tak většina jich je mimo normu a na jiných kolejivech dělá problémy. Protože vozy GFN často pořizuji, tak musím pravidelně seřizovat rozkolí, aby bylo podle normy, protože nepoužívám kolejivo GFN. Podobný problém byl třeba s výrobky Klein a KMB. Kolejivo GFN je z historických důvodů děláno pro vysoký okolek a trochu jiné parametry dvojkolí.

kolejivo Maerklin je jak známo ještě větší "zmetek" než flm, proto ho - hlavně kvůli spolehlivosti- používá většina modelářů v Evropě :lol:

Nejen většina, ale všichni. On totiž jiný výrobce kolejiva pro system Märklin není :) A taky uživatelé Märklinu neznají kola RP25. Ale kdyby vás zajímalo, jaké je nejpoužívanější kolejivo pro stavbu kolejiště na dvojkolejnicovém systému, tak je to podle německých časopisů ROCO Line. Mimochodem normy NEM nesplňuje také, ale díky lepší geometrii dělá menší problémy.