hrboun píše:Ještě to chce zkrátit tendr, dvojtej kompresor, kšilt za komín a na boudu, předělat vzduchojemy ....atd...a bude to super model.
To máte samozřejmě pravdu, model Roco vychází z Rakouskýho provedení, takže má tyto nedostatky. Bohužel firma na naše "nářky" neslyší a tak se na modelu nic nemění (někde jinde se někdo ptal na ty prodloužený boudy = u našich lokomotiv nikdy nebyly a na Rakouských taky ne na všech, nejspíš to byla až poválečná záležitost). Skoro tedy zázrak že nám vyhověli a udělali topeniště hnědočervenou barvou
Takže zbývá nám tradiční "dodo", ale na druhou stranu lokomotiva má alespoň reálný základ ve skutečným stroji což sedmička moc neměla, když její tendr byl k lokomotivě připojený až v hale NTM (nicméně někdy v polovině 30. let s ním chvíli jezdila - jinak měla tendry 821.005..1933/, 821.039/,818.025..1946). S tím zkracováním tendrů řady 821.0 bych byl ale nemluvil tak jednoznačně, byly tu jak zkrácený tak i v původním provedení. Jinak pro případný rejpaly, kteří znají předválečnou fotku lokomotivy 375.026 s tendrem 727.0, tak tendry u hrbounů se velice často měnily jak mezi řadou samotnou tak i s jinými lokomotivami, takže tady je konkrétní výpis toho co dvacetšestka měla: 375.026/ex 310.52 (20. 12. 1918 přivezla do vlasti prezidenta Masaryka na hlavní nádraží!/měla tendr řady 86 - poté,tendr 727.001/,…821.007,1934, 1938/,…821.021...1946, ...1948. Deponována byla 1914 Nusle - x.1.1931 Praha Masarykovo nádraží - 3.4.1933 Žilina - 22.11.46 České Budějovice – zrušen asi 1950 (čj. (820.1/54-50-5x1). Každopádně 1950 už není ve stavu.
Předělávek dpo stavu který by odpovídal naším zvyklostem je tam každopádně víc takže bude na každém jak se stím vypořádá. Jak bude přes prázdniny trošku klidu chceme nechat vyleptat některý chybějící díly jako límec za komín, usměrňovače proudění vzduchu (případně navrhněte ještě něco co by na leptu mohlo být přidáme to) apod... Tak když budete mít zájem kontaktujte mě přes SZ. Jinak vcelku odpovídající kompresor má v nabídce pan Weinert.