Stránka 7 z 8

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2013 6:28 pm
od radeksindy
Asi se 1. a 2. náprava dělá na jiné lince :) Jízdní vlastnosti potvrzuji, pořád se nemůžu nabažit parádní jízdy. Na zvuk kašlu, rozhodně za něj nejsem ochotný dát přes 3000Kč. Radši peníze utratím za jiné lokomotivy nebo vozy. Takže já ji studoval jenom za necelých 10 000 :lol:

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: sob 30 bře, 2013 8:57 pm
od tusakvlasta
Právě jsem ji poprvé provozně vyzkoušel a rád bych si porovnal zkušenosti s ostatnímy majiteli zvukové verze. Šlape teda na první zkoušku výborně ale akorát se mi nezdá jedna věc, a to že osvětlení kabiny, občas bliká nebo svítí/nesvítí i když loko stojí, a přitom světla svítí stabilně. Zkoušel jsem poklepávat na kabinu jestli není špatný kontakt a tím to asi nebude protože žádný přímý efekt to nemělo, a taky podle manuálu F14 pro zapnutí/vypnutí osvětlení kabiny nereaguje.
Druhá věc je kouřový generátor. Bafá pěkne ale vlhne to u kořene komína, dokonce i po vypotřebování oleje, a to je k vzteku to čistit. Nevím jak to mají dělaný, jestli je komín přiletováný tak tam bude asi mikrospára. Chtěl bych poradit čím to šetrně odmastit, a jaký s ní máte zkušenosti Vy.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2013 8:55 pm
od tusakvlasta
Tak to jsem přesně předpokládal že ani po skoro měsíci nebude žádná odpověď. Kritici a hnidopiši si mašinu určitě nekoupí a tím pádem nemohou mít žádné zkušenosti, a zde dva majitelé analog verze mi na dotazy o zvukové verzi taky nemohou odpovědět. Tak se na to raději vyprdnu a poradím si sám.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: úte 30 dub, 2013 8:10 pm
od jirkan
Tak jsem si ji také přivezl domů (a vzhledem ke své "úchylce" :D samozřejmě zvukovou), a neodolal jsem a trochu ji otestoval.
Jízdní vlastnosti jsou dle mého názoru výborné, zdá se mi i o poznání tišší, než 422. Jede plynule i krokem (cca 1 m za 5 minut), maximálka je v tovární m nastavení trochu vyšší, cca 60 km/hod. Bez problémů projíždí i komplikované zhlaví (oblíbená pastička). Také tažná síla je odpovídající. Jen pro vyzkoušení jsem za ni pověsil krátký služebák a 4 Rybáky a zvládne stoupání 2,5% v oblouku R3 (Flm), tj cca 486 mm.
Zvuky jsou opět perfektní, využity jsou funkce až do F20.
Kromě čelního osvětlení je osvětlena i budka, žádné problémy s jejím osvětlením jsem nezaznamenal.
Co se týče zevnějšku, tak je to běžný standard BRAWy, takže vypadá skvěle. Protože ji nehodlám oblézat se šuplérou, jsem naprosto spokojen. Dle mého je to opravdu povedený kus, myslím že i o kousek lépe než 422.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: stř 01 kvě, 2013 5:17 pm
od tusakvlasta
Dík za info. Jinak souhlasím že motoricky je opravdu tichá, míň už to snad ani nejde. :) Jen jsem ještě nezkoumal na co slouží zespoda tendru ten přepínač, v manuálu jsem si o tom nevšiml zmínku.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2013 7:07 pm
od jirkan
Tak ten přepínač se týká osvětlení kabiny - buď svítí spolu s čelním osvětlením, nebo se spína přes F14.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2013 7:17 pm
od greenery
... aha, tak já ji zespodu nezkoumal :D . Olej do kouřáku jsem se zatím neodhodlal nalít. Je asi tišší než 422, ale ta se mi rozjíždí jemněji, musím tedy podotknout. Se šuplerou kolem ní taky nelítám, ale to, že se mi trochu rozjíždí přední nárazníky, mi vadí. Předpokládám, že jsou vlepený, tedy že srovnat je nebude úplně jednoduchý, ještě jsem s tím nelomcoval. Tabulka s číslem loko na dýmnici je nalepena zatraceně nakřivo, asi Franta Jetel.... Mají to všechny, ale ta moje tedy echt. Nejsou to žádné fatální vady, ale v souhrnu to zamrzí při té ceně. Drobounké vady laku už jsem zmiňoval. Jinak spokojenost. Vady se týkají kompletace modelu (německé soudružky?), konstrukčně je to opravdu špica.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: stř 05 čer, 2013 5:26 am
od knoll
Prosím majitele o informaci, jaké má lokomotiva okolky, ve srovnání se 422 - stejně nízké (tj. 0,7 mm), nebo větší?. Údaj by měl být na krabici pod Gleislauf/Radprofil. Hrozně se mi 413 líbí, ale mám i příliš ostré oblouky FL R1 a ze zkušenosti s 422 se raději ptám, protože tam je někdy problém při průjezdu z R1 do odbočky výhybek.
Děkuji

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: stř 05 čer, 2013 5:59 am
od greenery
Okolky ma stejně nízké, projede bez problédmů R2 Roco, to je tuším 36 cm.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: pát 07 čer, 2013 5:40 am
od radeksindy
Na krabičce 413.0 je uvedeno 0,8mm a okolek je i okem viditelně vyšší. Pro obě je uveden nejmenší poloměr 360mm. Kola 422.0 jsem měřil v šabloně a odpovídá RP25 (tj. má ve skutečnosti 0,65mm). Ale BRAWA nehce evropské zákazníky dráždit, tak v katalogu neuvádí k výšce okolku prakticky nic.

Pokud by lokomotivy dělaly větší problémy, vyvložkoval bych výhybku. Podle NEM nesmí být šířka žlábku větší než 1,3mm. Na výhybkách co mám doma je 1,4-1,5mm. Stačí z plastových destiček patřičné tloušťky vyříznout proužek a dát na přídržnici. V srdcovce se kolo může propadat, ale to už je ten menší z problémů těchto výhybek.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: ned 09 čer, 2013 7:54 pm
od knoll
Tak jsem neodolal a pořídil si jí, byť jsem měl dost obavy z těch nízkých okolků, ty jsou ale naštěstí malinko větší než RP25. Jezdí dobře i na R1 obloucích a obloukových výhybkách Fleischmann na mém kompaktním kolejišti, zvládne to i v plné rychlosti a jízdní vlastnosi jsou tak lepší než u 422 - své udělala i slušná hmotnost. Žádné křivé cedulky, nárazníky ani jiné detaily nemám. Problém je ale v tom, že se Brawa 422 a 413 nedají provozovat s ostatními lokomotivami.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2013 6:27 pm
od jarnotrulli
2: knoll
Proč se nedají provozovat s ostatníma lokomotivama?

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: úte 11 čer, 2013 5:05 am
od knoll
Myslel jsem to obrazně, prostě proto, že když se postaví tyto lokomotivy na kolejišti vedle jiných, byť kvalitních modelů ČSD páry (v ceně 6-10 tis), tak ten rozdíl ve zpracování modelu (detaily, nátěr, kovové versus umělé) jsou opravdu hodně zřetelné a ty ostatní vypadají v přímém srovnání jako dětské hračky a proto mi to prostě dohromady nesedí. Tím nechci ostatní modely zatracovat, také Brawa je patřičně dražší, ale je to fakt.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: úte 11 čer, 2013 8:32 pm
od F. Placheta
Nemate nekdo foto modelu osazeneho prilozenymi doplnky? Nejsem si uplne jisty co kam patri...

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: sob 02 kvě, 2015 5:06 pm
od FloP
...tak jsem se konecne stal take majitelem tohoto modelu. Je skutecne o tridu lepsi nez 422, uzasne plynula jizda s motorem Maxtron a asi i slusnymi prevody. Snaha udelat detaily co nejfiligranstejsi, atd. ... delaji model zajimavym, nicmene mi chybi jakasi "cistota" k dokonalosti. Detaily jsou mirne, ale presto ruzne pokrouceny nebo vyhnuty, par tycovi mi konci asi 3-4mm pred budkou, barva na kolech tu uz byla zminena... No a bonbonkem je jakesi tiche zvoneni nekde mezi tendrem a loko nebo v tendru pri jizde tendrem vpred (trochu to pripomina cinana...). Kdyz ji porovnam k Roco a Fleischmann param (ne modelove ale remeslne), stale ji ten punc "prusacke" dokonalosti chybi... skoda.