Stránka 6 z 8

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2013 10:05 pm
od aklman
ReichenbergW píše:Nejsi podle stylu opisování nepřesných papírů náhodou ze Svijan? To by vysvětlovalo mnohé :-)

Mám takový pocit že Herr Reichenberg opisuje "přesné" české papíry z MD v Praze na ryze slovenské lokomotivy, doporučuji použít Google http://translate.google.cz/?hl=cz&gs_rn=7&gs_ri=psy-ab&pq=vytopna&cp=7&gs_id=4&xhr=t&q=v%C3%BDtopna&safe=off&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44011176,d.Yms&biw=1280&bih=891&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wT#cs/sk/v%C3%BDtopna

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: čtv 21 bře, 2013 7:45 am
od ReichenbergW
Slovenčinu netreba prekladať. Možná že mladá generace s tím má problém, já jsem ještě narozený v dávném Československu a viem o čo idě :-) Asi by to chtělo víc rozlišovat mezi oficiálními názvy a tím co kdo napsal na papír. Myslím že zrovna tento kolega se semnou před lety hádal o překlepu označení lokomotivy TU 47.0, o to že tam měli UT 47.0 a tak to tak prostě musí být :-) Na toto téma musím svou účast v diskusi ukončit, protože jsem přes týden v Německu a nemám na to kdy. Ostatní nechť si utvoří vlastní názor, zřízení zvané "demokracie" toto umožňuje. I kdyby nic jiného, tak od doby kdy se na kořistní lokomotivy s červeným pojezdem a nutnou rudou hvězdou psalo "Ostravská dráha, výtopna Volary" a pod. jsme se myslím posunuli zase o notný kus dopředu. Samozřejmě chápu, že chybějící nýtek, nebo nápis který není zrovna podle nějakého razítka nebo strojopisu může někoho pobouřit, ale o tom modely nejsou, a k jeho vlastní spokojenosti musím doporučit známé České dodo :-) Hodně zábavy nad dalšími ČSD modely...

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: pát 22 bře, 2013 2:22 pm
od Max
Někteří vševědi skoro nic nevědí, a pak kritizují chybné zdroje druhé strany,
jako třeba že pobočná výhrevňa byl nejen Lipótvár, ale i mnohem větší Érsékújvár.
Ale hlavně že mají ty správné materiály přímo z MD v Praze.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: pát 22 bře, 2013 7:14 pm
od Max
ReichenbergW píše: Asi by to chtělo víc rozlišovat mezi oficiálními názvy a tím co kdo napsal na papír. .......musím doporučit známé České dodo :-) Hodně zábavy nad dalšími ČSD modely...

S tím dodo souhlas, o tom ta modelařina je - ale přeci jen je to jiné u mašiny za 1200, nebo za 12 000 .
Záruční doba je 24 měsíců.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: pát 22 bře, 2013 8:45 pm
od ReichenbergW
Tak takhle by jsme mohli pokračovat do alelujá. Jo jo ony České dílny (zde Č. Třebová) kam ta lokomotiva chodila tam psaly nápisy Slovensky? To dá rozum, škoda že na těch fotkách není nikde vidět "váha rušně", lebo "tendra" atd. :-) Pak by tam byla i ta "vyhrevňa", jenže ona ouha nebyla - nápisy na lokomotivě sloužící na Slovensku byly provedeny Česky - óoo jaká potupa. Zdraví děd vševěd :-)
P.S: Máme i jiné zdroje nepocházející z MD, ani z Prahy...

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: pát 22 bře, 2013 9:41 pm
od Max
Tady přece vůbec nejde o to, zda tam bude výtopna nebo výhrevňa, ale o pobočnou nebo hlavní.
Jestli Leop je podslužebnou výt.Žilina, tak on sám už není výtopna, ale jen pobočná výtopna. A je jedno, jestli to bude napsáno česky nebo třeba turecky.
A pod pobočnou výtopnu už nemůže patřit další pobočná výtopna, ale pouze vozební nebo strojová stanice.
Zde na obrázku snad to je jasný ?

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2013 8:33 am
od ReichenbergW
No tak to jsem tedy z tvých oblouků nevypozoroval :-) Jdeš na to zbytečně zeširoka. Problém je v tom, že byla reorganizace a v tom roce 1950 je tak jak říkám já, předtím byl Leopoldov pob. výt. Žiliny a po roce 1951 taky. To bych musel hledat v papírech, který mám, ale místo ztracenýho času se budu věnovat raději smysluplnějším věcem... Můžeš na tom zapracovat v archivech - vodítko jsou Ministerské výnosy kde se o tom píše v ZÚP (z úředního podnětu, jmenuje se to: Přidělení pobočné výtopny XY k výtopně YZ). Když budeš mít kliku spis najdeš. Takže resumé: v roce 50 je to prostě hlavní výtopna Leopoldov a Tr. Teplá je jeho výhrevňa/výtopna pobočná. Asi se to neosvědčilo a tak to zase vrátili. To snad není tak těžký pochopit. Nebo jo? vzhledem k tomu že je to u všech jejich lokomotiv tak to určitě není žádný překlep. Prostě jsem zachytil krátký období, což pasuje i tý pětiletce. Nakonec názvy i lokomotivy jsou putovní: např. 413.073 běhala od začátku války takto:
413.0 73 616.0 04 (v roce 1949 tendr 413.412) Spišská Nová Ves 1939; Bratislava 1941, 1943; Tr. Teplá 1957

Tak a na závěr něco na odlehčení o tom jak se u nás neevidovalo a kdejaká lokomotiva mohla stát kde chtěla :-)

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2013 3:09 pm
od Max
Měl bych dotaz jíný - aká barva byla tej pětiletky ? Byla červená ? Vždy ? Nebo jiná ?

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2013 3:36 pm
od ReichenbergW
Max píše:Měl bych dotaz jíný - aká barva byla tej pětiletky ? Byla červená ? Vždy ? Nebo jiná ?


I bílá i červená (negativní), s rantlem i bez něj, pětikoruna byla menší i větší, nebylo to jednotný... Takhle jsem ji třeba měl možnost vidět "naživo" v roce 1994 na skříni M 120.410 ve Hněvicích = emblém tedy přežil víc jak 41 let. Takto bude provedená i na M 262.101, pak už s nima dám pokoj :-). Tady to asi bylo bez podkladu anebo se podkladová červená už smyla... Ale je tam vidět stín červenýho rantlu...

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2013 5:22 pm
od Max
Velikost různá, tedy lidová tvořivost ? Nebo k tomu vrchnost vydala nějaké pokyny - barva, tvar, velikost ?
Na M vozy by museli v případě červené 5koruny malovat hezky dlouho ten rantl, u hvězdy to bylo jen 10 rovných čar žlutou.
Dle té fotky to vypadá, že to frknuli jen bílou - což na červené kastli bylo dobře kontrastní.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2013 7:26 pm
od ReichenbergW
Nějakej základ předepsanej byl, ale každý depo šlo svojí cestou. Dokonce byly i takový, že je namalovali na plech a ten pak přišroubovali na vanu páry nebo motor. Fotek s různým provedením je docela dost. Celkově jde říct, že na páru to bylo jednoduší, jako jsem udělal na 413.0, jen červený podklad a bílej emblém. Na obtahovaní zubů se už vypr.... Obvykle ještě doplnili nějaký budovatelský nápis přes celou vanu. Inu i to je historie.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2013 10:53 pm
od Max
Souhlas - je to historie, ale raději počkám až na obyčejnou mašinu v přírodních barvách.
Ono tohle taky asi bylo půl roku jako pár let předtím V-éčka, pak se to pucováním odrbalo a špínou zčernalo.
Tak jako koncem osmdesátých let ty rudý puchejře na dýmnice, ty taky byly v provozu černý.

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2013 4:04 pm
od greenery
... tak jsem se stal majitelem tohoto modelu. Jízdní vlastnosti perfektní, detaily a provedení rovněž. Co mi ale trochu kazí radost, je nástřik některých částí modelu. Občas je vidět zastříknutá nečistota. Já mám jednu takovou krupičku na jinak hladké střeše. Zprvu jsem si myslel, že to tam má být. A pak vnější nástřik kol 3 a 4 spřažené nápravy a jejich paprsků a okolků nepůsobí zrovna profesionálním dojmem. Jaké máte vy, kdož model vlastníte, v tomto směru postřehy?

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2013 5:41 pm
od radeksindy
Nástřik kotle, budky a tendru je na mém modelu čistý, ale nerovnosti na 3. a 4. nápravě potvrzuji. Nástřik boku obruče má chyby, ale on je divný sám o sobě. Tam by přece vůbec neměl být, vždyť je tam pěkně naznačeno, jak je hvězdice nalisovaná do obruče (ačkoli na modelu je to odlito v kuse). Obruč by měla být čistá v barvě kovu, takže já ho budu naopak čistit. Kolem středu 3. nápravy je takový podivný "škrábanec".

Celkově mě takové drobnosti nechávají chladným, mašina do provozu potřebuje patinu a naopak tyto hladké a bezvadně nastříkané plochy nějak "rozbít".

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2013 5:58 pm
od greenery
..... na střeše se mi smítko povedlo sloupnout a nepatrný flíček jsem zaretušoval a přeleštil, takže dobrý, nezůstalo nic vidět. Zajímavé je, že kola 1 a 2 nápravy jsou bezvadná, 3 a 4 vypadá, jako by je nějaký šmudla natíral štětcem. Je ale fakt, že to jde poznat až při podrobném zkoumání ( no a nezkoumej, za 13 litrů) a modelu to body zas až tak neubírá. Zvuky a jízda jsou parádní.