413.073 ČSD od BRAWA

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod radeksindy » stř 27 bře, 2013 6:28 pm

Asi se 1. a 2. náprava dělá na jiné lince :) Jízdní vlastnosti potvrzuji, pořád se nemůžu nabažit parádní jízdy. Na zvuk kašlu, rozhodně za něj nejsem ochotný dát přes 3000Kč. Radši peníze utratím za jiné lokomotivy nebo vozy. Takže já ji studoval jenom za necelých 10 000 :lol:
radeksindy
 
Příspěvky: 2510
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod tusakvlasta » sob 30 bře, 2013 8:57 pm

Právě jsem ji poprvé provozně vyzkoušel a rád bych si porovnal zkušenosti s ostatnímy majiteli zvukové verze. Šlape teda na první zkoušku výborně ale akorát se mi nezdá jedna věc, a to že osvětlení kabiny, občas bliká nebo svítí/nesvítí i když loko stojí, a přitom světla svítí stabilně. Zkoušel jsem poklepávat na kabinu jestli není špatný kontakt a tím to asi nebude protože žádný přímý efekt to nemělo, a taky podle manuálu F14 pro zapnutí/vypnutí osvětlení kabiny nereaguje.
Druhá věc je kouřový generátor. Bafá pěkne ale vlhne to u kořene komína, dokonce i po vypotřebování oleje, a to je k vzteku to čistit. Nevím jak to mají dělaný, jestli je komín přiletováný tak tam bude asi mikrospára. Chtěl bych poradit čím to šetrně odmastit, a jaký s ní máte zkušenosti Vy.
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod tusakvlasta » pát 26 dub, 2013 8:55 pm

Tak to jsem přesně předpokládal že ani po skoro měsíci nebude žádná odpověď. Kritici a hnidopiši si mašinu určitě nekoupí a tím pádem nemohou mít žádné zkušenosti, a zde dva majitelé analog verze mi na dotazy o zvukové verzi taky nemohou odpovědět. Tak se na to raději vyprdnu a poradím si sám.
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod jirkan » úte 30 dub, 2013 8:10 pm

Tak jsem si ji také přivezl domů (a vzhledem ke své "úchylce" :D samozřejmě zvukovou), a neodolal jsem a trochu ji otestoval.
Jízdní vlastnosti jsou dle mého názoru výborné, zdá se mi i o poznání tišší, než 422. Jede plynule i krokem (cca 1 m za 5 minut), maximálka je v tovární m nastavení trochu vyšší, cca 60 km/hod. Bez problémů projíždí i komplikované zhlaví (oblíbená pastička). Také tažná síla je odpovídající. Jen pro vyzkoušení jsem za ni pověsil krátký služebák a 4 Rybáky a zvládne stoupání 2,5% v oblouku R3 (Flm), tj cca 486 mm.
Zvuky jsou opět perfektní, využity jsou funkce až do F20.
Kromě čelního osvětlení je osvětlena i budka, žádné problémy s jejím osvětlením jsem nezaznamenal.
Co se týče zevnějšku, tak je to běžný standard BRAWy, takže vypadá skvěle. Protože ji nehodlám oblézat se šuplérou, jsem naprosto spokojen. Dle mého je to opravdu povedený kus, myslím že i o kousek lépe než 422.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod tusakvlasta » stř 01 kvě, 2013 5:17 pm

Dík za info. Jinak souhlasím že motoricky je opravdu tichá, míň už to snad ani nejde. :) Jen jsem ještě nezkoumal na co slouží zespoda tendru ten přepínač, v manuálu jsem si o tom nevšiml zmínku.
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod jirkan » čtv 02 kvě, 2013 7:07 pm

Tak ten přepínač se týká osvětlení kabiny - buď svítí spolu s čelním osvětlením, nebo se spína přes F14.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod greenery » čtv 02 kvě, 2013 7:17 pm

... aha, tak já ji zespodu nezkoumal :D . Olej do kouřáku jsem se zatím neodhodlal nalít. Je asi tišší než 422, ale ta se mi rozjíždí jemněji, musím tedy podotknout. Se šuplerou kolem ní taky nelítám, ale to, že se mi trochu rozjíždí přední nárazníky, mi vadí. Předpokládám, že jsou vlepený, tedy že srovnat je nebude úplně jednoduchý, ještě jsem s tím nelomcoval. Tabulka s číslem loko na dýmnici je nalepena zatraceně nakřivo, asi Franta Jetel.... Mají to všechny, ale ta moje tedy echt. Nejsou to žádné fatální vady, ale v souhrnu to zamrzí při té ceně. Drobounké vady laku už jsem zmiňoval. Jinak spokojenost. Vady se týkají kompletace modelu (německé soudružky?), konstrukčně je to opravdu špica.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod knoll » stř 05 čer, 2013 5:26 am

Prosím majitele o informaci, jaké má lokomotiva okolky, ve srovnání se 422 - stejně nízké (tj. 0,7 mm), nebo větší?. Údaj by měl být na krabici pod Gleislauf/Radprofil. Hrozně se mi 413 líbí, ale mám i příliš ostré oblouky FL R1 a ze zkušenosti s 422 se raději ptám, protože tam je někdy problém při průjezdu z R1 do odbočky výhybek.
Děkuji
knoll
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon 24 zář, 2012 10:10 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod greenery » stř 05 čer, 2013 5:59 am

Okolky ma stejně nízké, projede bez problédmů R2 Roco, to je tuším 36 cm.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod radeksindy » pát 07 čer, 2013 5:40 am

Na krabičce 413.0 je uvedeno 0,8mm a okolek je i okem viditelně vyšší. Pro obě je uveden nejmenší poloměr 360mm. Kola 422.0 jsem měřil v šabloně a odpovídá RP25 (tj. má ve skutečnosti 0,65mm). Ale BRAWA nehce evropské zákazníky dráždit, tak v katalogu neuvádí k výšce okolku prakticky nic.

Pokud by lokomotivy dělaly větší problémy, vyvložkoval bych výhybku. Podle NEM nesmí být šířka žlábku větší než 1,3mm. Na výhybkách co mám doma je 1,4-1,5mm. Stačí z plastových destiček patřičné tloušťky vyříznout proužek a dát na přídržnici. V srdcovce se kolo může propadat, ale to už je ten menší z problémů těchto výhybek.
radeksindy
 
Příspěvky: 2510
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod knoll » ned 09 čer, 2013 7:54 pm

Tak jsem neodolal a pořídil si jí, byť jsem měl dost obavy z těch nízkých okolků, ty jsou ale naštěstí malinko větší než RP25. Jezdí dobře i na R1 obloucích a obloukových výhybkách Fleischmann na mém kompaktním kolejišti, zvládne to i v plné rychlosti a jízdní vlastnosi jsou tak lepší než u 422 - své udělala i slušná hmotnost. Žádné křivé cedulky, nárazníky ani jiné detaily nemám. Problém je ale v tom, že se Brawa 422 a 413 nedají provozovat s ostatními lokomotivami.
knoll
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon 24 zář, 2012 10:10 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod jarnotrulli » pon 10 čer, 2013 6:27 pm

2: knoll
Proč se nedají provozovat s ostatníma lokomotivama?
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod knoll » úte 11 čer, 2013 5:05 am

Myslel jsem to obrazně, prostě proto, že když se postaví tyto lokomotivy na kolejišti vedle jiných, byť kvalitních modelů ČSD páry (v ceně 6-10 tis), tak ten rozdíl ve zpracování modelu (detaily, nátěr, kovové versus umělé) jsou opravdu hodně zřetelné a ty ostatní vypadají v přímém srovnání jako dětské hračky a proto mi to prostě dohromady nesedí. Tím nechci ostatní modely zatracovat, také Brawa je patřičně dražší, ale je to fakt.
knoll
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon 24 zář, 2012 10:10 pm

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod F. Placheta » úte 11 čer, 2013 8:32 pm

Nemate nekdo foto modelu osazeneho prilozenymi doplnky? Nejsem si uplne jisty co kam patri...
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 297
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: 413.073 ČSD od BRAWA

Příspěvekod FloP » sob 02 kvě, 2015 5:06 pm

...tak jsem se konecne stal take majitelem tohoto modelu. Je skutecne o tridu lepsi nez 422, uzasne plynula jizda s motorem Maxtron a asi i slusnymi prevody. Snaha udelat detaily co nejfiligranstejsi, atd. ... delaji model zajimavym, nicmene mi chybi jakasi "cistota" k dokonalosti. Detaily jsou mirne, ale presto ruzne pokrouceny nebo vyhnuty, par tycovi mi konci asi 3-4mm pred budkou, barva na kolech tu uz byla zminena... No a bonbonkem je jakesi tiche zvoneni nekde mezi tendrem a loko nebo v tendru pri jizde tendrem vpred (trochu to pripomina cinana...). Kdyz ji porovnam k Roco a Fleischmann param (ne modelove ale remeslne), stale ji ten punc "prusacke" dokonalosti chybi... skoda.
FloP
 
Příspěvky: 218
Registrován: čtv 22 lis, 2012 10:52 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron