Úprava výhybek PECO s izolovanou srdcovkou.

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Úprava výhybek PECO s izolovanou srdcovkou.

Příspěvekod mikesvo » sob 31 pro, 2011 4:58 pm

Nikde na WEBu jsem nenalezl popis úpravy Výhybek PECO s izolovanou srdcovkou. Jelikož na svém kolejišti budu nucen použít
výhybky s malým rádiusem ST-244 A ST-245, ze známých důvodů jsem provedl změnu na vodivou srdcovku.
Púvodní stav.
http://img545.imageshack.us/img545/3759/st2441.jpg
Nejdříve je třeba odstranit propojení vespod podloží.
http://img210.imageshack.us/img210/9417/st2442.jpg
To provedeme zapáčením šroubováčkem v místě přibodování drátku.
http://img513.imageshack.us/img513/4024/st2443.jpg
Nyní vytáhneme kolejnice. POZOR! Jsou aretované nálitky, ale silnějším tahem ve správném směru povolí.
http://img847.imageshack.us/img847/5144/st2444.jpg
Nyní odfrézujeme plastovou srdcovku.
http://img706.imageshack.us/img706/7285/st2445.jpg
Narazil jsem zde na problém, že pata srdcovky jezešikmená a větší okolky zvedají kolo nad kolejnici. Tím dochází ke ztrátě kontaktu.
Profrázoval jsem tedy celý průjezd.
http://img52.imageshack.us/img52/7637/st2446.jpg
Pro úpravu použijeme původní kolejnice. Na brusce (lze i jehlovým pilníkem) je zbrousíme tak, aby pasovaly k sobě a nepřekážely si
ani paty kolejnic.
Jelikož výjezdy z výhybky jsou dlouhé, rozhodl jsem se umístit izolační spojky již do výhybky. V mezipražcí jsem vyfrézoval lože pro spojky.
http://img819.imageshack.us/img819/8210/st2447.jpg
Kolejnice zakrátíme právě ke spojkám.
http://img72.imageshack.us/img72/5295/sl2448.jpg
Delší zbytek kolejnice použijeme pro kratší výjezd. Pro delší použijeme kolejnici novou.
http://img441.imageshack.us/img441/9375/st2449.jpg
Zespodu pod srdcovkou odfrézujeme podloží tak, aby se odkryly paty obou kolejnic.
http://img831.imageshack.us/img831/8064/st24410.jpg
Ty propájíme. Při použití kvalitní pájky není třeba ani kolejnice chladit.
Oba přívody od jazyků připájíme tamtéž. Cín zapilujeme do roviny.
http://img27.imageshack.us/img27/5323/st24411.jpg
Tím je úprava hotova.
http://img683.imageshack.us/img683/803/st24491.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/6169/st24492.jpg
Výhybku zapojujeme známým způsovem jako s vodivou srdcovkou.
mikesvo
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 18 led, 2011 7:53 pm

Re: Úprava výhybek PECO s izolovanou srdcovkou.

Příspěvekod Ferda » ned 01 led, 2012 11:08 am

Zkus to příště radši takto, Bude to pro ostatní příjemnější:


Nikde na WEBu jsem nenalezl popis úpravy Výhybek PECO s izolovanou srdcovkou. Jelikož na svém kolejišti budu nucen použít
výhybky s malým rádiusem ST-244 A ST-245, ze známých důvodů jsem provedl změnu na vodivou srdcovku.
Púvodní stav.
Obrázek
Nejdříve je třeba odstranit propojení vespod podloží.
Obrázek
To provedeme zapáčením šroubováčkem v místě přibodování drátku.
Obrázek
Nyní vytáhneme kolejnice. POZOR! Jsou aretované nálitky, ale silnějším tahem ve správném směru povolí.
Obrázek
Nyní odfrézujeme plastovou srdcovku.
Obrázek
Narazil jsem zde na problém, že pata srdcovky jezešikmená a větší okolky zvedají kolo nad kolejnici. Tím dochází ke ztrátě kontaktu.
Profrázoval jsem tedy celý průjezd.
Obrázek
Pro úpravu použijeme původní kolejnice. Na brusce (lze i jehlovým pilníkem) je zbrousíme tak, aby pasovaly k sobě a nepřekážely si
ani paty kolejnic.
Jelikož výjezdy z výhybky jsou dlouhé, rozhodl jsem se umístit izolační spojky již do výhybky. V mezipražcí jsem vyfrézoval lože pro spojky.
Obrázek
Kolejnice zakrátíme právě ke spojkám.
Obrázek
Delší zbytek kolejnice použijeme pro kratší výjezd. Pro delší použijeme kolejnici novou.
Obrázek
Zespodu pod srdcovkou odfrézujeme podloží tak, aby se odkryly paty obou kolejnic.
Obrázek
Ty propájíme. Při použití kvalitní pájky není třeba ani kolejnice chladit.
Oba přívody od jazyků připájíme tamtéž. Cín zapilujeme do roviny.
Obrázek
Tím je úprava hotova.
Obrázek
Obrázek
Výhybku zapojujeme známým způsovem jako s vodivou srdcovkou.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava


Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků