T 669.0 od Techimage

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod zdenek » čtv 18 dub, 2013 11:34 am

Díky za informaci o tom, že od roku 2009 má být rozkolí 14,4 až 14,6 , to jsem nevěděl. Bohužel problém je v tom, že modelařím již poměrně dlouhou dobu a modely, které v současné době vlastním včetně toho po čem já a mí kolegové jezdíme mají počátky někdy kolem roku 1995. A pokud v té době platila nějaká pravidla, pak je nepříjemné, že je někdo změní. ROCO si je toho zřejmě dobře vědomo a proto drží rozkolí na 14,3 a jeho výhybky jsou bez problémů s tímto rozkolím sjízdné. A můžu ujistit, že také na kolejivu PECO CODE 100 jezdíme v poměrně náročném provozu a rozkolí 14,6 nevyhovělo, až po přerozchodování na 14,2 - 14,3 problémy ustaly. Tak nevím, kde je zakopaný pes. Zřejmě si každý modelář bude muset upravit rozkolí dle kolejiva, které používá. Záleží zřejmě na firmě, CODE a poměru odbočení výhybky. Přesto si však myslím, že i dnes poměrně velká část modelářů jezdí na starších typech kolejiva s CODE 100 a úprava rozkolí na menší hodnotu by jim pomohla. Výše uvedené zkušenosti mám potvrzené z náročného provozu na výstavách, kde se jezdí hlavně na kolejivu PECO případně ROCO a PILZ.
zdenek
 
Příspěvky: 88
Registrován: čtv 18 dub, 2013 9:30 am

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod jirkan » čtv 18 dub, 2013 1:41 pm

Já jsem již na tomto vláknu mé zkušenosti několikrát uváděl, takže bych se nerad opakoval. Jezdím na kolejivu Flm, ve skryté části staré ROCO 2,5 mm, a problémy nemám, a to ani na angličanech. Takže možná je to taky trochu kus od kusu. Možná by stálo za to před koupí to u prodejce vyzkoušet na pár nesmyslně pospojovaných výhybkách, ať se ukáže.....
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 18 dub, 2013 5:19 pm

jirkan píše:Možná by stálo za to před koupí to u prodejce vyzkoušet na pár nesmyslně pospojovaných výhybkách, ať se ukáže.....


Bingo :idea:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod radeksindy » čtv 18 dub, 2013 6:44 pm

jirkan píše:Možná by stálo za to před koupí to u prodejce vyzkoušet na pár nesmyslně pospojovaných výhybkách, ať se ukáže.....



Bingo :idea:


No .... :shock: Normy zajistí, že správně sestavené kolo bude jezdit po výhybkách se správnými rozměry. Projetí jedné lokomotivy přes jednu sestavu výhybek v obchodě je slušně řečeno na hovno. Například kola podle PROTO:87 norem dokážou také projet běžné výhybky. Ale dá se z jednoho projetí něco odvozovat?
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod E27 » čtv 18 dub, 2013 6:57 pm

Mno ako vidím opäť som tu rozvinul diskusiu na tento model lokomotívy. Ako proste stále je to 50 na 50%. Kúpiť si ho alebo počkať na Roco. Príde Roco naozaj v septembri? Nebude to závisieť aj od toho, ako sa vykrištalizuje situácia v Číne, kde sa Roco vyrába? A to všetko a do toho aj úprimná odpoveď od tých, čo ten model má, že niekomu spravil šarapatu inému nie. Nuž neviem neviem.
Aha, ešte jedná otázka. Máte niekto na tomto modely spriahlo typu Kadee?
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod tusakvlasta » čtv 18 dub, 2013 7:16 pm

Napadlo mně že když to není zaručeně jen nastavením rozkolí tak může být taky vůlí v bočním pohybu 1 a 3 dvoukolí na podvozku, případně jejich správnou geometrií. Podvozky jsou dlouhý, tak je to klidně možný.
Někdo výše zmiňoval že leptaný zábradlí má hranatý nebo placatý profil. No já nevím ale podle mě je kulatý, přinejmenším oblý. Jen by měl výrobce používat nějaké pružné lepidlo, a né to křehký. Brnk jsem o čelní zábradlí a vypadlo z dirky raz dva.
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod George V. » pát 19 dub, 2013 3:39 am

E27 píše:Príde Roco naozaj v septembri? Nebude to závisieť aj od toho, ako sa vykrištalizuje situácia v Číne, kde sa Roco vyrába?


...řekl bych, že Roco už v Číně po posledním průseru nevyrába. Bardotky se dělaly v Rumunsku.

tusakvlasta píše:Napadlo mně že když to není zaručeně jen nastavením rozkolí tak může být taky vůlí v bočním pohybu 1 a 3 dvoukolí na podvozku, případně jejich správnou geometrií


...no tak to je právě blbě. Správně má být posuvné jen 2. dvojkolí v podvozku, tak jestli je to tak jak píšeš, tak to může být ten zdroj problémů. Ale to se mi nezdá, že by to udělali takhle blbě.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 19 dub, 2013 6:36 am

radeksindy píše:Normy zajistí, že správně sestavené kolo bude jezdit po výhybkách se správnými rozměry. Projetí jedné lokomotivy přes jednu sestavu výhybek v obchodě je slušně řečeno na hovno. Například kola podle PROTO:87 norem dokážou také projet běžné výhybky. Ale dá se z jednoho projetí něco odvozovat?


Myslím že odvodit se dá hlavně to, jestli to bude jezdit na výhybkách a kolejích co mám doma /Piko A a Tillig Elite/- takže vemu do krámu co mám doma - nějaký vexle a nejmenší oblouk a prubnu to - a neříkej mi že se to nějak neprojeví... Prostě bud to pojede nebo bude blbnout! Normy jsou slušně řečeno k h... když de facto každý model rovná se originál a bábě v montáží je jedno jestli tam je o několik desetin mm více nebo méně (bohužel i u ROCO - např. Němky 555 - některý jezdí potichounku, jiný v obloucích R3 a R4 šíleně skřípou...) Nevěřím že dneska a kdykoliv předtím si dával někdo z výrobců tu práci aby každý model testoval před expedicí někde na zkušebním kolejišti. Maximálně se tak kontroluje zda se točí kola a svítí to...

Na techimage čmeláku mi vadí jen to křehký zábradlí, a nyní viz diskuse výše se přidala ještě obava o jízdní vlastnosti, nicméně pořád to je moc hezký model - zvlášt ten v origo zelený - to testování a in natura prohlídka na prodejně je ale stejně naprostá nutnost, neb několik modelářů si mi stěžovalo na nevratné poškození modelu během poštovní přepravy!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod radeksindy » pát 19 dub, 2013 8:26 am

akže vemu do krámu co mám doma - nějaký vexle a nejmenší oblouk a prubnu to - a neříkej mi že se to nějak neprojeví...

Přeci každý nemusí jezdit na kusovém kolejivu, které si poskládám na pultě. Navíc tím neprokážu nic jiného, než že tvar který jsem sestavil a projel, se dá projet, u jiného to platit nemusí.

Normy jsou slušně řečeno k h...

A právě proto, že existují hlásači podobných vět i mezi výrobci, tak to podle toho vypadá. Za oceánem se už více než 50 let jezdí s RP25 a podobné věci tam neřeší. Asi proto, že kdyby si objevil výrobce nedodržuící NMRA, tak neprodá. V Evropě se desítky let prodávají výhybky, které normy nedodržují a skoro všem je to jedno (hlavně, že má brejlovec posazené vzduchojemy s přesností na desetiny). Dnešní NEM 110 a 310 (řeší vztah kolo - kolejnice) jsou naprostým základem bez kterého to fungovat nebude. Jakékoli řešení metodou pokus-omyl je k...tina.

Pokud má T669.0 od Techimage rozkolí v normě, je potřeba vzít měrku a šupleru na výhybky a hledat problém tam.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod tusakvlasta » pát 19 dub, 2013 9:49 pm

George V. píše:
E27 píše:Príde Roco naozaj v septembri? Nebude to závisieť aj od toho, ako sa vykrištalizuje situácia v Číne, kde sa Roco vyrába?


...řekl bych, že Roco už v Číně po posledním průseru nevyrába. Bardotky se dělaly v Rumunsku.

tusakvlasta píše:Napadlo mně že když to není zaručeně jen nastavením rozkolí tak může být taky vůlí v bočním pohybu 1 a 3 dvoukolí na podvozku, případně jejich správnou geometrií


...no tak to je právě blbě. Správně má být posuvné jen 2. dvojkolí v podvozku, tak jestli je to tak jak píšeš, tak to může být ten zdroj problémů. Ale to se mi nezdá, že by to udělali takhle blbě.

Já to na podvozku nezkoumal který dvoukolí je posuvný tak to mají snad správně, ale myšlenka je podle mě správná. Pokud jsou u některých podvozků problémy tak tam může být horizontální nebo vertikální odpor nebo malá vůle. Ještě jedna možnost závady by mohla být v křivě nalisovaných dvoukolích, že hážou do strany.
Já jsem se v tom ale nešťoural protože mě jezdí na zkušební Roko geoline i s vyhýbkou bezvadně :P
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod E27 » pon 22 dub, 2013 5:53 pm

Do dvoch mesiacov bude doma teda stroj od Tech-u. :) V sobotu bol v Bratislave pán, ktorý ponúka stroje a našiel som si tam pekný ruský stroj so spriahlami kadee. Takže buď ten alebo objednávka stroja červený čsd bez nárazníkov a spriahla kadee ako jazdí na východe Slovenska.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod halik » čtv 30 kvě, 2013 8:04 pm

Zdravím všechny.
Také jsem si koupil jeden kousek Čmeláka. Převládá celková spokojenost. Nicméně co mi na modelu chybí je hrdlo nádrže. Má zde na diskuzi někdo nápad co s tím.
halik
 
Příspěvky: 56
Registrován: pát 21 pro, 2012 7:53 am

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod Jozo_cz » pát 31 kvě, 2013 6:13 am

halik píše:Zdravím všechny.
Na modelu mi chybí hrdlo nádrže. Má zde na diskuzi někdo nápad co s tím.


Ale jo :lol: Nejlevněji Vás vyjde shlédnutí fotografií skutečných lokomotiv. Hrdla nádrže jsou totiž schována.
Jozo_cz
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte 16 říj, 2012 5:01 pm

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod halik » pát 31 kvě, 2013 1:17 pm

Nejsem si jistý (tyto lokomotivy jsem vyráběl na montážní lince), ale hrdlo nádrže až tak schované nebylo. Nádrž byla u strany hrdla ohnutá dovnitř.
halik
 
Příspěvky: 56
Registrován: pát 21 pro, 2012 7:53 am

Re: T 669.0 od Techimage

Příspěvekod Starej » pát 31 kvě, 2013 2:25 pm

halik píše:Nejsem si jistý (tyto lokomotivy jsem vyráběl na montážní lince), ale hrdlo nádrže až tak schované nebylo. Nádrž byla u strany hrdla ohnutá dovnitř.

Když si nejste jistý, tak si opravdu prohlédněte WEB, tam jsou stovky fotek ;-)
Pokud mluvíte o jednom hrdle a zešikmené horní ploše, montoval jste nádrže na Kocoura. Šikmou hranu nádrže se dvěma hrdly měl pouze prototyp T669.0001, který je k vidění v Lužné.
Starej
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte 31 led, 2012 8:59 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků