SBB 474 od Roco

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod jakubklouda » úte 11 říj, 2011 4:19 am

Az ted z tyhle fotky koukam, ze je to prelepeny... Mel jsem fotku v mobilu a tam to neni skoro videt, tak jsem to prehledl... Ale tusim, ze je tam presne to, co me napadlo uz o vikendu... Ze je to predelana stridavka... Ale stejen nechapu jendu vec... To maji AC lokomotivy jine okolky? Protoze problem neni v jednom hnanem podvozku, ale prave v dvoukoli
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod mnitka » úte 11 říj, 2011 5:18 am

Předělaná střídavka to je na 100 %, ty okolky jsou záhada.
Napadá mě ještě jestli nehnané nnápravy nejsou např TRIX.

Kde se proboha kupují takové modely? Abych se tomuto obchodu vyhnul :wink:
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod Zx1974 » úte 11 říj, 2011 7:14 am

mnitka píše:...Napadá mě ještě jestli nehnané nnápravy nejsou např TRIX...

To mě mohlo napadnout. Od Trixe mám BR295 a chová se stejně, takže čeká na přezutí.

Taky by mě zajímalo, který "dobrák" má tu přestavbu na svědomí.
Zx1974
 
Příspěvky: 380
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod radeksindy » úte 11 říj, 2011 8:54 am

To maji AC lokomotivy jine okolky?

Ano, NEM 340 - norma pro střídavý systém Märklin - definuje minimální tloušťku disku 3mm (ostatní 2,8mm) a okolek maximálně 1,35mm (ostatní 1,2mm). Další problém může být v rozkolí, Märklin předpokládá minimálně 14,0mm, stadardní rozměr je však minimálně 14,4mm.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 11 říj, 2011 9:42 am

Taková malá česká prasárnička. :x
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod jakubklouda » úte 11 říj, 2011 10:06 am

Koupeno u Ben model... Pokud si pamatuji... Pripadně mě kolega opraví
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod mnitka » úte 11 říj, 2011 10:27 am

jakubklouda píše:Koupeno u Ben model... Pokud si pamatuji...

Tušil jsem to...
Zajímalo by mě porovnání vzhledu hnaných a nehnaných náprav (disky kol, brzdové kotouče...), tak aby bylo možné stanovit jestli jsou nápravy od stejného výrobce.

Nepřijde mi totiž pravděpodobné, že by roco mělo v portfoliu kola s rozdílnou výškou okolků.
Děkuji
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod Koudy » úte 11 říj, 2011 10:31 am

Ok, zatím díky všem za postřehy. Udělám ještě pár fotek na porovnání kol.
Koudy
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob 05 bře, 2011 3:26 pm

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod radeksindy » úte 11 říj, 2011 11:38 am

Nepřijde mi totiž pravděpodobné, že by roco mělo v portfoliu kola s rozdílnou výškou okolků.

Otázka je nakolik, je to nepravděpodobné. Nejde totiž jen o parametry disků kol, ale i jejich konstrukci. Náprava pro střídavý systém je elektricky vodivá, tzn. zkratuje obě kolejnice, kde je jeden pól. Takže chybí izolační vložky, tzn. je potřeba jiné vrtání a díky různým rozkolím i jiné sesazení. Navíc i kdyby mávli rukou nad velikostí okolku (to můžou, definované je maximum), tak nad šířkou mávnout nemohou. Definované je minimum a kolo pro NEM neodpovídá Märklinu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod Cermis » úte 11 říj, 2011 11:39 am

Taky by mě zajímalo, který "dobrák" má tu přestavbu na svědomí.[/quote]

Po přečtení tohoto vlákna. To tipuju na samotného výrobce a jeho členy z čínského draka.
Jen pro představu, jak Roco a jeho kumpáni se chovaji k zakazníkům.
Mám koupeno dost lokomotiv od bratra Roco. V poslední době jsem koupil několik Brejlovců. Na všech Brejlovcich něco pořád chybělo, tu nějaká součástka, tu něco chybělo dopájet. Je to jak za dobré éry (dodo) dodělej doma. To je o Čínském draku dobřé známo.
Poslední zkušenost je z rakouskou 310 (375 Hrbatou) byla taková, že když jsem jí postavil na koleje, tak nesvítila a chyběly jí stupátka. Vše vždy odneseno k prodejci. Odpověd: "reklamace je složitá ", "Seženu vám nahradní díl." Díly nejsou. Tak jsem rozjel cestu přes nahradní díly, obrátil jsem se osobně na výrobce, který mě ujistil, že jsou všechny náhradní díly k dispozici, ale bohužel...... Taky černá díra. Protože čínský drak buď ví dobře, které díly poslat do Evropy nebo náš dobře prosperující soused z Německa má zájem jen o díly, které jsou pro doplnění chybějícich dílů na naše modely úplně bezcenné. Tak jsem šel cestou kamarádů z nejmenované firmy a díly mi odlily. Z posledního nákupu jsem na sebe dost naštvaný, protože vezmu z rodiného rozpočtu 8500 .- Kč a model je nekompletní. Svědčí to o tom, že výroba u čínského draka asi není dobrá. Mám dost známých u sousedů v Rakousku a Německu a ti mi stále říkali, že Roco - das ist super Firma, diese modelle sind hochwertig. A já to bral a vzal do hlavy. Dnes jim řeknu "Nein, das ist der Schrot aus dem China. Už tu tlachám dost dlouho, tak zduř u "dodo" na Bardotkách.
HO / TT vše co se dá rozjet
Cermis
 
Příspěvky: 87
Registrován: stř 28 lis, 2007 8:02 pm
Bydliště: Č.Budějovice

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 11 říj, 2011 2:32 pm

mnitka píše:
jakubklouda píše:Koupeno u Ben model... Pokud si pamatuji...

Tušil jsem to...
Zajímalo by mě porovnání vzhledu hnaných a nehnaných náprav (disky kol, brzdové kotouče...), tak aby bylo možné stanovit jestli jsou nápravy od stejného výrobce.

Nepřijde mi totiž pravděpodobné, že by roco mělo v portfoliu kola s rozdílnou výškou okolků.
Děkuji


No v každém případě v soupisu náhradních dílů uvádí rozdílné nápravy i bandáže na DC a AC. :D
http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/ ... /63666.pdf
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod aklman » pon 17 říj, 2011 7:47 pm

Roco dela ted stejne napravy pro DC i AC (izolovane) rozdil je jenom ve vysce okolku! Kdyz tam je jenom jeden hnany podvozek je to 100 procent puvodni AC masina!
aklman
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 03 pro, 2009 11:14 am

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod Martin HO » pát 21 říj, 2011 5:08 pm

Po přečtení tohoto vlákna. To tipuju na samotného výrobce a jeho členy z čínského draka.
Jen pro představu, jak Roco a jeho kumpáni se chovaji k zakazníkům.
Mám koupeno dost lokomotiv od bratra Roco. V poslední době jsem koupil několik Brejlovců. Na všech Brejlovcich něco pořád chybělo, tu nějaká součástka, tu něco chybělo dopájet. Je to jak za dobré éry (dodo) dodělej doma. To je o Čínském draku dobřé známo.
Poslední zkušenost je z rakouskou 310 (375 Hrbatou) byla taková, že když jsem jí postavil na koleje, tak nesvítila a chyběly jí stupátka. Vše vždy odneseno k prodejci. Odpověd: "reklamace je složitá ", "Seženu vám nahradní díl." Díly nejsou. Tak jsem rozjel cestu přes nahradní díly, obrátil jsem se osobně na výrobce, který mě ujistil, že jsou všechny náhradní díly k dispozici, ale bohužel...... Taky černá díra. Protože čínský drak buď ví dobře, které díly poslat do Evropy nebo náš dobře prosperující soused z Německa má zájem jen o díly, které jsou pro doplnění chybějícich dílů na naše modely úplně bezcenné. Tak jsem šel cestou kamarádů z nejmenované firmy a díly mi odlily. Z posledního nákupu jsem na sebe dost naštvaný, protože vezmu z rodiného rozpočtu 8500 .- Kč a model je nekompletní. Svědčí to o tom, že výroba u čínského draka asi není dobrá. Mám dost známých u sousedů v Rakousku a Německu a ti mi stále říkali, že Roco - das ist super Firma, diese modelle sind hochwertig. A já to bral a vzal do hlavy. Dnes jim řeknu "Nein, das ist der Schrot aus dem China. Už tu tlachám dost dlouho, tak zduř u "dodo" na Bardotkách.


Mám stejně otřesnou zkušenost s ND od ROCO. Modeltrain po roce to vzdal, a nabídl mi houkačky a antenu od csrainu, ani další prodejce zatím neuspěl. Obrátil jsem se s prosbou o objednání dílů na spolužáka v Norimbergu, první odpověď obchodníka byla "kein problem", po 2 měsících dodali.
Naposledy upravil Martin HO dne úte 25 říj, 2011 3:12 pm, celkově upraveno 1
Martin HO
 

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod Koudy » úte 25 říj, 2011 2:35 pm

Tak koukal jsem pod tu přelepku na krabici - původně č. 69666 a značka střídaviny plus černý čtvereček.
Koudy
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob 05 bře, 2011 3:26 pm

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod kakapak » úte 27 pro, 2011 8:19 pm

jakubklouda píše:Hnanou má opravdu pouze jednu napravu(teda spis podvozek)... Fotky budu mit v pondeli nebo utery. Byla kupovana jako nova u Ben-model


Já mám tu 474 taky a jezdí supr, ale koupil jsem jí jako DC novinku v roce 2006 (měla spoždění cca 1 rok), dále mám Rijeku a DB Cargo logistic a je to v pořádku.

Jestli jste jí kupoval v Modřanech tak to je skutečně původně AC. Oni koupily několik modelů a sundaly jen tu lyžinu a nbízeli to jako klasické DC z výroby.
To mne rozčílilo a tak jsem tam napsal a následně se tam objevilo, že model je upraven z AC verze.
Bohužel co se týče AC modelů mají jiný okolky a někdy jsou hnané jen nápravy v jednom podvozku tam kde není ta lyžina na sběr proudu, naopak extrém je Piko které má viz 180/371 "údajně" kvůli této možnosti provozovat model jako AC hnané jen tři nápravy.
kakapak
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 27 pro, 2011 2:49 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků