SBB 474 od Roco

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod kakapak » úte 27 pro, 2011 8:29 pm

miroslav lengyel píše:Taková malá česká prasárnička. :x


Spíš holandsko - česká.
kakapak
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 27 pro, 2011 2:49 pm

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod Koudy » stř 28 pro, 2011 7:54 pm

Jo, je to hold původně AC. Kolega už objednal jako náhradní díly dvojkolí DC, tak snad brzo budeme taky jezdit.
Koudy
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob 05 bře, 2011 3:26 pm

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod Jezevec Pepa » stř 28 pro, 2011 9:40 pm

Koudy píše:Jo, je to hold původně AC. Kolega už objednal jako náhradní díly dvojkolí DC, tak snad brzo budeme taky jezdit.

Tak jsem dnes prouzdal po netu a našel náhodou zajímavej odkaz s akcí na stejnou řadu, ale DB samozřejmě originál DC verze
http://www.modellbahn-kramm.com/aktion/711-62432ovd.pdf
za 99,9euro
Jezevec Pepa
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 21 kvě, 2010 12:03 pm

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod jirkan » čtv 29 pro, 2011 9:58 pm

Jen malá poznámka na okraj - z výše popsaných důvodů má kolejivo Maerklin výšku 2,3 mm (zatím co z něj vycházející TRIX 2,1). A dále - dnes většina výrobců, kteří nabízejí DC i AC verze, ty lokomotivy stavějí identické, jen je uvnitř trochu jiné drátování - kola jsou elektricky propojena až na plošňáku. Takže konverze AC - DC je velmi snadná. A AC má ve standardu dekodér.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod mnitka » čtv 29 pro, 2011 10:05 pm

dnes většina výrobců, kteří nabízejí DC i AC verze, ty lokomotivy stavějí identické, jen je uvnitř trochu jiné drátování - kola jsou elektricky propojena až na plošňáku

u kterých výrobců tohle platí a u kterých ne??? Co právě zmiňované ROCO?
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod michal_n_cz » pát 30 pro, 2011 8:32 pm

mnitka píše:
dnes většina výrobců, kteří nabízejí DC i AC verze, ty lokomotivy stavějí identické, jen je uvnitř trochu jiné drátování - kola jsou elektricky propojena až na plošňáku

u kterých výrobců tohle platí a u kterých ne??? Co právě zmiňované ROCO?

Dá se říci, že předělávat Roco střídavé modely může být v mnoha případech relativně snadné vzhledem ke konstrukci, slušným cenám a dostupnosti ND od Roco. Samozřejmě jsou tu vyjímky a nějaká ale. Přesto, že někomu nevadí vyšší okolky protože má odpovídající koleje - jsou např. některé střídavé modely Roco co mají kola bez izolace - celokovové - takže se budou muset vymnit nebo pracne s příslušným vybavením odizolovat. Pak jak je výše zmíněno - mnohé podvozkové lokomotivy májí v AC verzi hnaný jen jeden podvozek - samozřejmě se dají dokoupit příslušné díly a doplnit pohon i do druhého podvozku, ale pak může laciná lokomotiva přijít nakonec draho.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod michal_n_cz » pát 30 pro, 2011 8:55 pm

jirkan píše:A dále - dnes většina výrobců, kteří nabízejí DC i AC verze, ty lokomotivy stavějí identické, jen je uvnitř trochu jiné drátování - kola jsou elektricky propojena až na plošňáku. Takže konverze AC - DC je velmi snadná. A AC má ve standardu dekodér.

Ne, rozhodně generálně to snadné není a má to smysl jen u některých konkrétních modelů a výrobců, při určité ceně a dalších okolnostech - např. máš rozbitý nebo neůplný DC model a ten AC jen jen zdroj dílů atd. Smysl to může mít když zháníš nějaký model co se prostě v DC obtížně shání ,ale skoro všechno se dá sehnat i v DC i mnoho Maerklin modelů - ty zrovna se většinou předělávájí blbě, protože kola nejsou izolovaná a zárověň jsou většinou zalisovaná na osičky do rámu - nejde to snadno rozebrat jak Roco atd. - bez vybavení to nedáš spátky dohromady aby to fungovalo - párovky určitě...
Co se týká dekodérů - ano, pár modelů AC konkrétně od Roca mělo zamontovaný multiprotokolový dekodér co kromě motorola formátu od Maerklina uměl i DCC, ale není to pravidlo. Běžně mají AC modely co mají standartní DC motorek jen jednoduchou elektroniku, co se stará aby se při AC napájení dal měnit směr jízdy. Pak modely od Maerklina můžou mít podle stáří všechno možné ale DCC to nebude (Delta, Motorola, mfx)
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: SBB 474 od Roco

Příspěvekod jakubklouda » ned 01 led, 2012 9:14 am

Koudy píše:Jo, je to hold původně AC. Kolega už objednal jako náhradní díly dvojkolí DC, tak snad brzo budeme taky jezdit.


To jsem sice objednal, ale Roco se nejak nemá k tomu je dodat... Jsou to uz skoro 2 měsíce co jsou objednané a pořád nic... :-(
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků