BR 118 DR PIKO

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » pon 19 srp, 2013 5:04 pm

tak pořídím nové bandáže, složím, otestuji, a pokud to bude dobré, pujde asi pryč. mám tři ty dvojkolí, dvě s bandáží a jedno bez. testnu tu i tu BR130.
mě se ten motor netočil ani na prázdno. prostě to chtělo plnej kotel nebo nic, a šíleně řval.
dají se sehnat střeva pojezdu k BR130? tj ty šnekové hřídele a ostaní. abych měl dvoumotor. ona mi nikdy pořádně netáhla. a ta 118 táhla, dokud měla bandáže. ty se sjely. plastové zuby rozlámaly.
závěr mám takovej, že nej. loko co mám je E69. přejede i ty nejhorší koleje, tah docela i slušný, akorád záběr nic moc. s interníma závažíma to je docela tahoun, ale jedna je nemá. napadlo mě zbandážovat jedno rezervní dvojkolí pomocí soustruhu. tyhle maj taky motory z CDromky. měly problém jako ta 118.
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » pon 19 srp, 2013 5:21 pm

Podle mne nejlepší mašiny byly BR244, BR211, BR242. Dvoumotorový elektriky; elektromotor s příčně uloženou osou, tudíž žádné šneky, žádné bandáže. Akorát se do nich špatně sháněly uhlíky (ale na druhou stranu ty uhlíky zase vydržely). A pak jsem měl rád i BR110.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 19 srp, 2013 5:36 pm

Nevím jestli znáš tuhle stránky,ale zkus se mrknout a třeba si něco vybereš.
http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » pon 19 srp, 2013 8:09 pm

aby byla trochu představa, tak to je moje "kolejiště" http://amperak.rajce.idnes.cz/kolejiste_snad_na_dobu_neurcitou rozšiřovat ho budu o 70cm dozadu ihned jak seženu kolejivo. jinak toto je finální podoba. modelové to moc není, ale simulovat skutečný provoz už lze. bohužel mám dlouhodobý nedostatek lokomotiv, takže postupně se snažím slepovat vraky. a taky z důvodu že kolejiště nemám, nechci ani něaké pěkné stroje.
jo na těch stránkách si vyberu... docela zajímavé ceny a stroje, které se mi líbí. tak mužu napsat třeba ježíškovi :D zítra posháním něakou bandáž, a uvidím.
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 20 srp, 2013 5:24 am

Ale tak každý jsme nějak začínal,začal bych tím,že bych začal vyměňovat U kolejivo za profilové,byť třeba Pilz.Na výše zmiňovaném bazaru se dá občas sehnat za slušné peníze,případně koupit podloží a navléknout do něj samostatné pruty,dá se dost ušetřit.Nebo se také dají koupit stavebnice výhybek,kde se dá také dost ušetřit proti nákupu hotových vekslí.Co se mašin týče,rozebrat na prvočinitele,vše bezvadně vyčistit,zejména komutátor.Uhlíky vyčistit,zbrousit,aby nebyly na komutátoru jak nákrčník,napružit přítlačné pružinky atd.
A pokud bys chtěl pořídit nějakou slušnou mašinu a pořídíš např.tohle: http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... 2-Cargo-Ho
tak budeš překvapen co všechno jedna mašina utáhne.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » úte 20 srp, 2013 5:34 am

miroslav lengyel píše:A pokud bys chtěl pořídit nějakou slušnou mašinu a pořídíš např.tohle: http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... 2-Cargo-Ho
tak budeš překvapen co všechno jedna mašina utáhne.


...jak tohle může něco utáhnout, když to má hnané jen dvě nápravy. Fleischmann v nových trakcích NEBRAT!

když už budeme radit, tak lepší je třeba TOTO:

http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... -218-DB-HO

a nebo ještě lepší je TOTO:

http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... -BR-218-HO
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » úte 20 srp, 2013 8:48 pm

mám profilové kolejivo. akorád je problém s krácením. to moje kolejiště není navždy. to je jen na vyřádění. takže koleje neřežu. ale suprově se dají zastrčit do starých papírových. takže rovné úseky sou z flexi (srovná nerovnosti) po profilových koukám často. klasiku už víceméně nenakupuji. jelikož to mám v suchu, tak mi žádné kolejivo nekoroduje. kupodivu ho ani nemusím čistit. čistím jen jazyky vyhybek a lokomotivy.
tak úprava mašin proběhla. teď tuním. mám dle amára postaveno nezávislé osvětlení mašin. až na pískánítoho zdroje je to suprové.
Dnes sem se stavoval v místním vlakoobchodě... bandáže nevede ani jiné ND. takže si je splaším jinde. ten motorák už taky potřebuje novou bandáž...
jinak je tu někde sekce "koleje na koberci" ? já bych se tam někam založil. abych mohl občas otravovat a nezasíral tu diskuzi o BR118.
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 21 srp, 2013 7:28 am

George V. píše:
miroslav lengyel píše:A pokud bys chtěl pořídit nějakou slušnou mašinu a pořídíš např.tohle: http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... 2-Cargo-Ho
tak budeš překvapen co všechno jedna mašina utáhne.


...jak tohle může něco utáhnout, když to má hnané jen dvě nápravy. Fleischmann v nových trakcích NEBRAT!

A co má být,že má hnané jen dvě nápravy? :shock: Ony páry od Roca mají také hnané nápravy v tendru a přes kardan ještě nápravy na mašině a přesto se v tahu ani omylem nemůžou srovnávat s mašinou od FLM,která má hnané jen 2 nápravy v tendru.Tahle argumentace mi přijde jako čím víc proužků,tím víc Adidas. :lol:
Co znamená FLM v nových trakcích nebrat?????
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » stř 21 srp, 2013 7:53 am

Novými trakcemi se i v odborné literatuře rozumí diesely a elektriky a FLM je bohužel v drtivé většině dělá jen s jedním hnaným podvozkem. Čím více hnaných os, tím lepší jízdní vlastnosti. To je fyzika, která platí jak na velké tak na "malé" dráze a tu neokecáš. Já mám, bohužel, velmi špatné zkušenosti s modely s jedním hnaným podvozkem. Že to u modelů pár může fungovat trochu jinak, nepopírám, tam můžou být ještě jiné vlivy.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 21 srp, 2013 10:43 am

George V. píše:Novými trakcemi se i v odborné literatuře rozumí diesely a elektriky a FLM je bohužel v drtivé většině dělá jen s jedním hnaným podvozkem. Čím více hnaných os, tím lepší jízdní vlastnosti. To je fyzika, která platí jak na velké tak na "malé" dráze a tu neokecáš. Já mám, bohužel, velmi špatné zkušenosti s modely s jedním hnaným podvozkem. Že to u modelů pár může fungovat trochu jinak, nepopírám, tam můžou být ještě jiné vlivy.


No tak ono kdybys to napsal tak nějak po česku,třeba modely dieselových nebo elektrických lokomotiv,tak bych se neptal. :D
Argument,že čím více hnaných os= lepší jízdní vlastnosti je samozřejmě nesmysl jako hrom.Podle Tebe by pak měla Nohabka od Pika lepší jízdní vlastnosti než mnou zmiňovaný stroj,což je samozřejmě další nesmysl a srovnávat skutečnou železnici s modelem je už úplně mimo mísu,takže zůstaňme radši u modelů.Ono nezáleží ani tak na počtu hnaných náprav a teď se bavím navíc ještě o bandážovaných nápravách,ale také na velikosti kol,uspořádání náprav v pojezdu a pochopitelně na váze modelu.
Pro ilustraci přikládám 2 obrázky modelů parních lokomotiv a zkus si tipnout,který má větší tah.
1/ http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/4171_13338.pdf
2/http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/4139_13294.pdf

Pokud máš špatné zkušenosti s modely s jedním hnaným podvozkem,tak by bylo nanejvýš vhodné uvést také výrobce modelu.
Srovnávat totiž např. FLM s Pikem asi nebude to pravé ořechové.To nemyslím nijak zle,ale tak to prostě je.Že jsou mašiny s oběma podvozky hnanými,dokonce má každý podvozek svůj motor a mašina má problém uvézt sama sebe je také dostatečně popsáno.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » stř 21 srp, 2013 10:58 am

miroslav lengyel píše: Pro ilustraci přikládám 2 obrázky modelů parních lokomotiv a zkus si tipnout,který má větší tah.
1/ http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/4171_13338.pdf
2/http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/4139_13294.pdf


...tipoval bych 2 (za předpokladu kvalitních bandáží). Ono tady možná mícháme jabka s hruškama. Já mám především na mysli jízdní vlastnosti a tažnou sílu z pohledu adheze. Za podmínky kvalitních bandáží a dostatečné hmotnosti už může do výsledné tažné síly modelu jako nějaké absolutní měřitelné veličiny promlouvat i dosažitelný kroutící moment motorku a další vlivy tento moment ovlivňující (např. odpory v převodovce).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 21 srp, 2013 5:40 pm

Uhodls :D jde o to,jak jsou uspořádány hnané nápravy na podvozku.1001,0101 nebo 1100.To poslední má třeba Roco na BR 18.1 a byť má mašina přes kardan hnanou i mašinu,tak tažná síla je u FLM větší.Podstatná je také zátěž hnaného podvozku.Nevím z čeho to FLM dělá,ale do hlavy bych tím dostat nechtěl.Jinak FLM jiné než kvalitní bandáže nedělá,zabýval jsem se tím tady: http://lengy.rajce.idnes.cz/Pohony_parnich_lokomotiv/
Já mám na mysli samozřejmě také jízdní vlastnosti s pohledu adheze a tahu,to je ostatně na domácím kolejišti alfa a omega vzhledem ke stoupáním,kterým se mnohdy nelze úplně vyhnout.Páráda pak je,když se dají nápravy v podvozku zaměňovat jako to jde třeba u některých od Roca.Je docela sranda,jaký to má vliv na tah mašiny.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » stř 21 srp, 2013 6:55 pm

když na to tak koukám... tpo aby člověk tu mašinku před koupí rozebral... :)
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 22 srp, 2013 12:21 am

milan222 píše:když na to tak koukám... tpo aby člověk tu mašinku před koupí rozebral... :)


Netřeba rozebírat,stačí si na stránkách výrobce najít rozkreslenou mašinu a jsi v obraze. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » čtv 22 srp, 2013 4:21 am

miroslav lengyel píše:Netřeba rozebírat,stačí si na stránkách výrobce najít rozkreslenou mašinu a jsi v obraze. :D


...přesněji řečeno seznam náhradních dílů, německy Ersatzteilblatt
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků