BR 118 DR PIKO

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » čtv 22 srp, 2013 8:17 pm

tak jsem ladil... místo bandáži jsem dal smrštovací bužírku. no a nic. trochu lepší, ale BR130 mi pět rychlíkových vozů po rovince utíhne, když ho zatížím na hnané nápravě. obě dvojkolí měli tu bužírku. orio závaží zatěžuje i předek, který to zase asi zbržduje.
ty bandáže jsou něakej spešl matroš?
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » pát 23 srp, 2013 6:18 am

Obyč guma. Ale u té BR130 to velmi silně brzdí ten nehnaný podvozek. Ještě bych možná zkusil prohodit mezi podvozkama ty bazmeky, co drží nápravy. Přeci jen u těch hnaných by to mohlo být více projetý... Stejně na takové to "domácí žvýkání" je nejlepší těžká mašina se všema hnanýma kolama a bez bandáží. Ideální je třeba hobby Hercules ER20, nebo elektrická BR185 od Pika. I když současné varianty prý bandáže mají, ale pokud neskrouhli závaží, tak to nevadí...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3197
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 23 srp, 2013 6:39 am

No ono Roco dává obyčejnou gumu,takže nestačím bandáže měnit,FLM kvalitní,které jsou nesmrtelné.Já se při domácím ježdění bez bandáží nehnu,leda tak při posunu v nádraží. :D
tady ještě jednou srovnání kvalitní a fórové bandáže: http://lengy.rajce.idnes.cz/Pohony_parn ... to_021.jpg
Bandáže lze objednat třeba zde: http://www.elriwa.de/de/Ersatzteile/Haf ... /Piko.html
A pozor ještě na jednu věc,při mazání os dvojkolí se snadno dostane olej mezi bandáž a kolo a je vymalováno,protože se pak bandáž na kole protočí.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » pát 23 srp, 2013 6:46 am

Kdybys měl pořádný mašiny, tak nevíš co jsou to bandáže :mrgreen: . Nic ve zlým, holt páry si žádají své... Podvozkový diesel, nebo elektrika se všemi hnanými osami a hmotností kolem 500g bandáže v podstatě ani nepotřebuje (a ty se pak ani měnit nemusí).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3197
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 23 srp, 2013 9:36 am

George V. píše:Kdybys měl pořádný mašiny, tak nevíš co jsou to bandáže :mrgreen: . Nic ve zlým, holt páry si žádají své... Podvozkový diesel, nebo elektrika se všemi hnanými osami a hmotností kolem 500g bandáže v podstatě ani nepotřebuje (a ty se pak ani měnit nemusí).


Ha,ha,nemám jen páry samozřejmě,ale bez bandáží je mašina na mém kolejišti pasé.
Tahle http://lengy.rajce.idnes.cz/Elekrifikac ... e/#322.jpg má cca 500 g. Pokud má někdo kolejiště na placce,tak tam není co řešit,ale jakmile se začne blbnout se stoupáním,tak v kombinaci s obloukem je to pak jiná liga.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » pát 23 srp, 2013 9:44 am

Tahal jsem coby mlaďas pikáckou BR110 DR (bez bandáží) vlaky do 8% stoupání do 420mm oblouku, tak vím co ty mašinky dokážou...

PS: Měl jsem i BR 106 DR; mašinka je o zhruba stejný hmotnosti ale s jednou bandáží navíc, ale nutáhla tolik co BR110, stejně tak ES499 se dvěma bandážovanýma (a hnanýma) dvojkolíma. A naopak BR118 byla největší tahoun, a za ní v závěsu BR244 (opět obě bez bandáží)...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3197
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod radeksindy » pát 23 srp, 2013 12:11 pm

Konstrukce mašiny dělá víc než bandáže. Pořádně udělaná podovozková mašina opravdu bandáž nepotřebuje, taky podívejte na současné kvalitní modely. Jenomže typicky parní lokomotivy jsou bohužel konstrukčně ne zcela jednoduché a podle toho to obvykle dopadne. Znáte třeba někdo opravdu čtyřnápravový hnaný tendr provedený tak, aby ho konstrukčně tvořily opravdu dva otočné podvozky? A když je hnaná mašina, tak kolik z těch komotiv má kyvně uložené spřažené nápravy, aby to dobře sedělo?

U svých mašin jsem většinou bandáže odstranil a nahradil je běžnou nápravou a doplnil sbírání bez vlivu na jízdní vlastnosti. Ale zase nejezdím na stoupání 30% a poloměrech 400mm :-)
radeksindy
 
Příspěvky: 2510
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 23 srp, 2013 3:12 pm

George V. píše:Tahal jsem coby mlaďas pikáckou BR110 DR (bez bandáží) vlaky do 8% stoupání do 420mm oblouku, tak vím co ty mašinky dokážou...
BR 110 jsem měl taky,protože jsem už bohužel taky kmet a zase taková sláva to nebyla.Dříč byl Serjoža,ovšem dlouho mu to nevydrželo. :D Ono taky záleželo na rychlosti s jakou se na kopec vyjíždělo.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 23 srp, 2013 3:20 pm

radeksindy píše:A když je hnaná mašina, tak kolik z těch komotiv má kyvně uložené spřažené nápravy, aby to dobře sedělo?

Takové mašiny jsou,ale ta bandážovaná je většinou na pevno.


U svých mašin jsem většinou bandáže odstranil a nahradil je běžnou nápravou a doplnil sbírání bez vlivu na jízdní vlastnosti. Ale zase nejezdím na stoupání 30% a poloměrech 400mm :-)

To je přesně ten problém o kterém mluvím,pokud jezdíš po rovině,tak takové věci prostě řešit nemusíš.Jenže on ne každý chce být modulářem a pokud nějaké mašiny prostě chceš provozovat tak se holt s takovými problémy musíš popasovat. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » pát 23 srp, 2013 4:52 pm

miroslav lengyel píše:BR 110 jsem měl taky,protože jsem už bohužel taky kmet a zase taková sláva to nebyla.Dříč byl Serjoža,ovšem dlouho mu to nevydrželo. :D Ono taky záleželo na rychlosti s jakou se na kopec vyjíždělo.


...jo to byl, ale jenom dokud mu sloužily bandáže. Pak už měl problém uvézt sama sebe. Kdežto BR110, to byl držák. Díky malému rozvoru netrpěl tolik na vymílání uložení náprav, takže mi jezdil téměř pořád stejnou rychlostí.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3197
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » pát 23 srp, 2013 5:00 pm

takže 110tku když si seženu neudělám chybu. nejspíš od pika že? ale nevím no. představa, že mi táhne pět rychlákových vozů mě připadá nereálná. k nim sluší ta 130, která mi sakra nejede ani sama pokud na ní nenaložím pulkilové závaží... :D
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 23 srp, 2013 5:23 pm

milan222 píše:takže 110tku když si seženu neudělám chybu. nejspíš od pika že? ale nevím no. představa, že mi táhne pět rychlákových vozů mě připadá nereálná. k nim sluší ta 130, která mi sakra nejede ani sama pokud na ní nenaložím pulkilové závaží... :D


11O-ku do rychlíkáčů asi není to pravé ořechové a 130 je nákladní mašina.K těm vagónům by asi lépe pasovaly tyhle stroj,ale zeptej se George V 200 kterou vybrat z hlediska tahu a spolehlivosti.
http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... a-V-200-HO
http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... -BR-215-HO
http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... -218-DB-HO
http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... -BR-218-HO
Pokud by nevadila elektrika,tak já měl v minulém století tenhle stroj a co mi paměť slouží,tak jezdila slušně a hlavně měla krásně červená koncová světla. :D
http://www.bazarmodelovezeleznice.cz/ba ... va-E-11-HO
Jo a taky se mrkni na dvojkolí,těch vagónů,zda nedrhnou. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » pát 23 srp, 2013 9:43 pm

kolečka by měla být dobrá... pač to táhne malinkatá pára a utáhne to. teda jako hrabe, ale když má člověk cit, projede všechno.
když mě se musí taky ta mašina líbit... každopdně sergej je taky náhladní... a troleje nebudu mít.
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » sob 24 srp, 2013 11:37 am

BR110 spíše k osobním vagonům, nebo patrům, rychlíky asi ne. Z té nabídky výše bych bral poslední dvě BR218. Tu od Pika neznám (ale určitě bude OK), ale ta od Roco má 5-pólový motor a osvětlení i vzadu červené (i když ty světlovody dost prosvítají). V200 od Guetzolda v žádném případě nebrat, budou stejné problémy jako u BR118 (jinak je to spíše sběratelský kousek, tyhle modely se vyráběly dříve, než jsem se narodil...), a ta BR215 vypadá nějak podivně, skoro jako kdyby to ani nebylo Roco (ta moje určitě nemá nádrž na dva šroubky). A ta elektrika by určitě nebyla špatná, už jsem ji tady vychvaloval (teda pokud to bude zachovalý kousek).

BR110 vyráběl Guetzold (VEB Plasticart Zvickau/Annaberg) a prodávala se pod značkou PIKO. Asi před 6lety ji začalo též vyrábět Roco a na začátku se prodávaly kolem 2000,- jako nové, takže by se možná někde na bazaru daly sehnat za slušnou cenu. A technologicky je to samozřejmě úplně jiný kafe - LED osvětlení bílé/červené, 5-pól motor se strvačníkem, kovové převodovky...

A jetému starému sergeji od Guetzolda (PIKO) bych se raději vyhnul (no novému raději také, praskají pastorky na nápravách a ND jsou v nedohlednu). To je lepší si přišetřit a vzít ho od Roco (všech 6 náprav hnaných, z toho dvě s bandáží...).

A tady jedna BR130, na trhu bude od října, za něco málo přes 2000,-Kč. Za toliko peněz opravdu hodně muziky:
http://www.youtube.com/watch?v=4mN-ghAE ... r_embedded

P.S. Cena je samozřejmě za neozvučenou verzi...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3197
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » ned 25 srp, 2013 8:13 am

pastorky praskají snad u všeho. proto ta 118 nejede že...
ale já jsem jeden skoroprasklý pastorek zachránil průmyslovým vteřiňákem. a dnes jsem projel 130tku s novejma (ale uzkejma) bandážema. už to je konečně mašina. dal jsem tam obě kola bandážovaná. sice teda huže sbírá proud, ale pak zkusím i jedno kolo. každopádně jede.
no a sergej je doma taky. a jezdí hodně dobře... schovanej v krabici... to je druhá nejlepší mašina hned po setu BR185+BR195. na tuhle nic nemá... zatím...
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kulsud a 8 návštevníků