BR 118 DR PIKO

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod A2C » ned 04 pro, 2011 12:02 am

Nedovolil by som si tvrdiť že môže za to veľká hmotnosť, mám DF4B od Bachmanna a tá má takmer 1kg a žiadny problém
Ja by som prisúdil starej koncepcii, prípadne použitiu nekvalitných materiálov
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » ned 04 pro, 2011 9:14 am

A2C píše:Nedovolil by som si tvrdiť že môže za to veľká hmotnosť, mám DF4B od Bachmanna a tá má takmer 1kg a žiadny problém
Ja by som prisúdil starej koncepcii, prípadne použitiu nekvalitných materiálov


...hezká mašinka. A jak je na tom s počtem hnaných náprav a bandáží?

Určitě se shodnem, že snížení hmotnosti Guetzoldovi spíše prospěje, než ublíží...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod A2C » ned 04 pro, 2011 11:11 am

Mašinka je skvelá, všetkých 6 náprav je hnaných, RP25 a žiadne bandáže (US style) :-)
Chodí úplne ticho jediné čo je počuť sú nárazy koliesok o medzeri medzi kolajami :-D fakt to robí rachot ako ťažká mašina :-)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » ned 04 pro, 2011 12:52 pm

A2C píše:Mašinka je skvelá, všetkých 6 náprav je hnaných, RP25 a žiadne bandáže (US style) :-)
Chodí úplne ticho jediné čo je počuť sú nárazy koliesok o medzeri medzi kolajami :-D fakt to robí rachot ako ťažká mašina :-)


...tak se pak nediv, že ty převody vydrží. Kdyby byl takhle udělanej i Guetzold, tak to bude stejné i s použitím stávajícího materiálu. (BR119 - 4 nápravy ze 6-ti hnané, 2x bandážované = vyšší namáhání).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » čtv 19 led, 2012 8:23 am

Vracím se ještě k problému trhavé jízdy modelů PIKO. Teď jsem řešil obdobný problém s BR101 (Hobby). Příčina - špinavé sběrače (a to hodně, úplně černé(???)). Vyčištěno, napruženo. Už jezdí OK.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » ned 18 srp, 2013 1:50 pm

mám taky tuto loko. firmy gultzod teda. potřeboval bych sehnat dvojkolí pro tuto loko. pokud by někdo dal odkaz přímo na eshop, budu rád. (SZ)
už jsem provedl výměnu motorů. mám tam motorky z CDromky, a je to fajn. tiché. neskáče to, ale ted nemám pořádná kolečka aby to jelo.
stejná dvojkolí používá i BR130, kterou mám. potřeboval bych na ně i bandáže. pujdou tam některé od fy. Roco?
odlehčení proběhlo celkem úspěšně vlivem montáže nových (širších) motorů. na osvětlení se také zapracuje, ale pouze až to pojede.
obě loko mi díky dvojkolí nejedou.
přemýšlel jsem, že na BR130 dám na hnaná dvojkolí všude bandáže. jsou jen dvě. na BR118 bych dal jedno bandážované dopředu a dozadu. nebo radši čtyři bez bandáže?
ssběrače jsou u 118 problém. sou to jen ohlé drátky které se asi rády vyhřívají. já si tam hodlám dát planžetu a přez něaký drátek přímo na motor.
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » ned 18 srp, 2013 3:08 pm

No já nevím, jestli má smysl se dneska s tímhle krámem zabývat, když si můžeš koupit loko novou za cca 2000,- A zanedlouho bude i BR130. Je to úplně jiný level :) .

Tady si můžeš vybrat z nabídky je-li libo čtyřosou, nebo šestiosou:

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... 269&page=5

A tady se už chystají i ty BR130:

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... 269&page=6
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 18 srp, 2013 4:42 pm

A když vlezeš sem tak ještě ušetříš:
http://www.elriwa.de/de/categorie.html? ... ext_page=1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » ned 18 srp, 2013 5:01 pm

na to moje ježdění je mašiny za dva litry škoda. navíc se rád štourám ve věcech a musel bych na ní docela dlouho šetřit.
já potřebuji jen dvě sady. jednu bandážovanou a jednu ne.
Tady jsem našel jeden, ze kterého jsem neobjednával ještě (od ostatních jsem dostal mail že namají a pošlou...)
http://www.hobby-shop.cz/masinky/dvojkoli/dvojkoli-2x-%2801143-35%29 prosím, řekněte mi, jak poznám jinak než dle vzhledu že by to mohlo být ono...
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » ned 18 srp, 2013 5:37 pm

Jo, tyhle dvojkolí jsou ony, pro BR118. Pro BR130 jsou jiné, dělala to totiž jiná firma, ač se to možná nezdá. BR130 dělalo kmenové PIKO, BR118 dělala firma WEB Plasticart Annaberg-Buchholz (Zwickau), dříve Guetzold, niní opět Guetzold. V éře DDR patřila do koncernu PIKO. Vrtáním se v té staré 118 si moc nepomůžete. Tam je velkým problémem velký rozvor podvozku a vymílání uložení těch dvojkolí. Kocepce šneku rovnou na pastorek dvojkolí vede při velkých vůlích v uložení dvojkolí k enormnímu nárůstu odporu v převodovce a tím k velkému namáhaní motorku a projeví se to dosti razantním zpomalením modelu. Novýma dvojkolíma si moc nepomůžete, aspoň tedy ne na dlouho (prý mají o něco silnější osičky). Věřte, něco jsem se v těch 118 navrtal a nakonec jsem koupil novou, a ta je bezva...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 18 srp, 2013 6:51 pm

Pak ještě existuje varianta s bandážemi http://www.elriwa.de/de/Guetzold-01173- ... eifen.html
Obě jsou pro modely do roku 1992.
Potom jsou tyto varianty od roku 1993
http://www.elriwa.de/de/Guetzold-01178- ... eifen.html
http://www.elriwa.de/de/Guetzold-01179- ... eifen.html
nebo zkusit dvojkolí z nového modelu,pokud jsou kvalitnější a budou pasovat.
http://www.guetzold.de/pdf/47800-ETB-BR118-131-2.pdf
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » ned 18 srp, 2013 7:33 pm

nové dvojkolí má rovné zuby. takhle je má šikmé.
jak špatný rozvor? dykt BR130 ho má ještě větší. a kdyby se to mazalo vazelínou tak by to pomohlo?
dvojolí z BR130 jsem šoupnul do 118 a sedí tam jak originální.
pak tu je ještě sviňská možnost. opravit, pojezdit, a vrátit na aukro odkud to mám... že já blbec jsem tu druhou 130 před čtyřmi lety na nátlak táty pustil. mohl jsem mít jednu dvoumotorovou. Měl jsem se zbavit té 118.
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » ned 18 srp, 2013 7:49 pm

milan222 píše:nové dvojkolí má rovné zuby. takhle je má šikmé.
jak špatný rozvor? dykt BR130 ho má ještě větší. a kdyby se to mazalo vazelínou tak by to pomohlo?


...moc ne. BR130 je jednak lehčí a má hlavně jinak udělané uložení náprav. Je udělané z jiného, otěruvzdornějšího materiálu a jestli si dobře vzpomínám tak ty nápravy jsou nacvaknuté do takových bazmeků, které se snad dají i vyměnit. Já jsem původně plánoval to uložení náprav u 118 vystlat bronzovým plíškem, ale už jsem se k tomu nedostal.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod milan222 » ned 18 srp, 2013 9:09 pm

taky mě napadlo něco vykovit aby to nebylo na plastu. je pravda že ta 130 je má nacvaknuté, i sběr proudu má lepší. a skutečně má výměnné pouzdra. přinejhorším sehnat trubičku, zvrchu ubrousit a vteřiňákem vlepit.
ale kdyby se to mázlo vazelínou, tak si myslím, že by se to nemělo odírat. ale zase bude lovit prach. já nejezdím teda často. spíš jednou za dva měsíce o víkendu. nebo hlavně když přijedou kluci z moravy tak drtíme kolejnice.
jak to je u té BR130 na starém kolejivu? jakou sežere zatáčku?
já mám BR130 ted momentálně těžší než BR118. já ji odlehčil. byla dle mě těžká už kdysi.a hlavně starej motor nemotoroval na tu váhu.
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Re: BR 118 DR PIKO

Příspěvekod George V. » pon 19 srp, 2013 3:56 am

milan222 píše:...ale kdyby se to mázlo vazelínou, tak si myslím, že by se to nemělo odírat. ale zase bude lovit prach. já nejezdím teda často. spíš jednou za dva měsíce o víkendu. nebo hlavně když přijedou kluci z moravy tak drtíme kolejnice.
jak to je u té BR130 na starém kolejivu? jakou sežere zatáčku?
já mám BR130 ted momentálně těžší než BR118. já ji odlehčil. byla dle mě těžká už kdysi.a hlavně starej motor nemotoroval na tu váhu.


...to bys musel mazat odnova, ale stejně si myslím že by sis moc nepomohl (prach=brusnápasta :) ). Když si to člověk uvědomí, že by měl mazat, tak už je pozdě :D . BR130 mi bez problémů projela 380mm, což byl tehdy nejmenší oblouk. Ta 118 byla těžká tak akorát, aby něco utáhla. Že s ní měl problém motor, tak to je právě dáno tím, co jsem popisoval výše. Vymleté uložení náprav, jak podélně, tak výškově a v oblouku se to pak "kříží". Za nova jezdila super.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků