Stránka 1 z 6

BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: pát 09 zář, 2011 5:05 pm
od martin tichý
Hoši, nemáte někdo z vás tuto lokotku??, ať už čtyř nebo šestinápravové provedení??, mám obě a u obou (daleko zřetelněji u 4nápr. verze) je problém v neplynulé jízdě, jezdí sice potichu, ale nejsou schopny přesvědčivě udržet nastavenou rychlost-trhají sebou-jako by nenápadně, ale přesto vcelku zřetelně. Navíc ta čtyřoska má problém se sběrem proudu, úplně nepochopitelně zastavuje na místech, která ostatní (i mnohem kratší lokomotivy) bez problému projíždějí-kolečka i koleje čisté!! Jedná se o relativně laciné modely, tak jestli nebude čertovo kopýtko právě v tom??,...nebo mám jen špatné kousky?? Máte někdo podobnou zkušenost?? Ještě doplním, že tak je v analog. provozu, v digitálu jsem to ještě nezkoušel.

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: pát 09 zář, 2011 5:27 pm
od vorisekml
Mám 4osou doma, je bezproblémová. Přesně tohle dělají modely kde je prasklé, nebo poškozené ozub. kolo v převodech. Budeš ji muset rozebrat a prozkoumat. Taky to může být i něco jiného, já se s touto závadou potýkám u modelů f. Gutzold. Už od nich nechci ani kolo. Druhá varianta je reklamace.

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: pát 09 zář, 2011 5:54 pm
od martin tichý
díky za odpověď, ale ozubeným kolem to myslim nebude, rychlost sice kolísá, ale jinak je jízda naprosto hladká a tichá.

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2011 11:38 am
od "Beňa"
Chtěl bych se zeptat, jak kvalitní co do zpracování je to Piko, chci 118 jako šestios, ale váhám mezi Piko a Guetzold, resp. chtěl jsem Guetzold, ale je fakt že ohledně toho praskání ozub. koleček jsem slyšel od více lidí tak nevím, abych pak pořád nesháněl náhradní díly. Díky

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2011 4:50 am
od George V.
"Beňa" píše:Chtěl bych se zeptat, jak kvalitní co do zpracování je to Piko, chci 118 jako šestios, ale váhám mezi Piko a Guetzold, resp. chtěl jsem Guetzold, ale je fakt že ohledně toho praskání ozub. koleček jsem slyšel od více lidí tak nevím, abych pak pořád nesháněl náhradní díly. Díky


...určitě bych šel do PIKO, ačkoli nemám ponětí, jak je na tom s počtem hnaných os. Ale méně než čtyři nebudou; pak to nebude vůči Guetzold žádná změna. Osobně plánuju BR 119, až bude ve zbarvení DB. Model od Guetzold je velmi těžký (přes 3/4kg), z čehož zřejmě pramení ty problémy s ozubenými koly na nápravách. Guetzolda mám (právě BR 119) a co se týká provedení, až takový zázrak to není. A jak znám PIKO, tak udělá stroj srovnatelný. Od PIKA mám ze sentimentu BR 118 DR čtyřos a když jsem jej poprvé vybalil, tak jsem si pomalu sedl na zadek, jak jsem byl překvapen kvalitou zpracování. To, že nemá drátěné madla (jediný rozdíl proti profi modelům), vůbec nevadí, protože jsou naznačena (a potištěna) velmi kvalitně. A tím suprovým osvětlením se s ním Guetzold srovnávat nemůže ani v nejmenším...

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2011 5:11 am
od martin tichý
co se týče počtu hnacích os, tak PIKO má čtyři jako gutzold, s osvětlením souhlasím, to se opravdu povedlo, svítí skutečně jen to, co má. Já mám od gutzold BR 119 také, sice nejede tak potichu , jako PIKO, zato jede naprosto plynule bez jakýhokoliv zaváhání či ztráty napětí. Jestli zvolit PIKO nebo Gutzold??,...počkal bych na ROCO, nebo aspoň BRAWA:-),..kéž by někdy.

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2011 5:20 am
od George V.
martin tichý píše:co se týče počtu hnacích os, tak PIKO má čtyři jako gutzold, s osvětlením souhlasím, to se opravdu povedlo, svítí skutečně jen to, co má. Já mám od gutzold BR 119 také, sice nejede tak potichu , jako PIKO, zato jede naprosto plynule bez jakýhokoliv zaváhání či ztráty napětí. Jestli zvolit PIKO nebo Gutzold??,...počkal bych na ROCO, nebo aspoň BRAWA:-),..kéž by někdy.


...no tak já problém jízdními vlastnostmi BR 118 nemám. Pravda, zas tak moc jsem s ní nejezdil, ale ve srovnání s BR 119 Guetzold jezdí lépe. BR 119 také moc najeto nemá (nemám zatím kolejište, jen buduji vozový park) a jezdit se mi s ní moc nechce, protože se z ní ozývají takové divné zvuky :) , hlavně v zatáčkách... Až bude PIKO, asi půjde z domu.

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2011 7:36 am
od miroslav lengyel

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: úte 20 zář, 2011 12:53 pm
od VRBKA
Nevím,jestli to bude ještě aktualní,ale mněl jsem stejný problém.Mám taky Piko Br118 4xnápr. novou a dost mi to dalo než jsem našel závadu,která vznikla po pár dnech ježdění.Vodiče,které vedou od podvozku k ploš.spoji byly ukývané v místě pájení k sběračům proudu z náprav.A to podotýkám,se stalo u obou náprav v krátké době.Tak jsem to přepájel a mám zatím klid.Pokud se to stane znovu, tak vyměním ,,drátky" za jiné. Roco je má mnohem ohebnější.

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2011 9:12 am
od martin tichý
díky za zkušenost, já se na to mrknu, ale tu trhavou jízdu mi dělá i ta 6ti osá, která je úplně nová a nemá najeto téměř nic, zkoušel jsem ji i v digitálu a je to úplně stejné, pochybuji, že by to bylo těmi drátky.

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2011 9:27 am
od George V.
No moje 118 není moc jetá a při posledním projetí to trochu dělala také, jakoby nesbíral jeden podvozek. Chtělo by to rozborku a podívat se na ty drátky a také na sběrací plíšky, jestli dobře přiléhají. Moc se mi při zběžné prohlídce nezdály. A také očistit kola (od humusu z bandáží).

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: čtv 01 pro, 2011 1:27 pm
od vorisekml
PB280498.JPG
PB280498.JPG (53.33 KiB) Zobrazeno 8865 krát
Udělal jsem si trošku předvánoční radost. Původně jsem ji nechtěl /měl jsem vyhlédnutou jinou popisovou verzi/, když jsem jí viděl naživo ve SpieleMaxu v Drážďanech neodolal jsem a koupil. Model "svazácké" /FDJ=obdoba našeho SSM/ lokomotivy depa Aue (Erzgebirge/Krušnohoří), limitovaná 200ks série pro prodejce SpieleMax. Výrobce PIKO.
Jinak jsem také provedl srovnání "houpavé jízdy" . U starší 4osé verze se to výraznější, ale jen jakoby do zahřátí motoru a s dekodérem se tato vlastnost ztrácí. Čím víc je v tahu, čím těžší má za sebou vlak tím se tato vlastnost ztrácí. Je to záhadné, motor jde volně, když točím kardanem, podvozek jde taky lehce....
Docela nepěkně mě rozladila cena. 4osu jsem letos v lednu kupoval za 60,-€ a teď ta 6osá byla 76,-€. 20% za rok to je dost....

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: čtv 01 pro, 2011 1:59 pm
od martin tichý
u mé čtyřosky se "houpavá" jízda projevuje stejnou měrou v digitálu i v analogu, zahřátí motoru na to nemá žádný vliv, je to nepěkný projev kazící radost z jinak celkem dobrého modelu, 6ti osá to dělá možná o něco méně, ale taky, koukali jsme na to dva, abych vyloučil své případné bláznosvství a je tomu bohužel tak, dobře je to vidět na spřáhle s připřaženými vozy, 119 brawa, či 132 roco to rozhodně nedělají ., 4oska je teď v reklamaci, tak jsem zvědavý, jak pochodim, nedělám si ale vůbec žádnou naději na úspěch, vzhledem k tomu, že to dělají i jiné kusy....:-(

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: pát 02 pro, 2011 6:56 pm
od jirkan
Zdravím
já mám od Pika 118 celkem 3 (2 čtyř a 1 šestinápravovou), všechny v digitálu, a problémy se sběrem proudu ani s neklidnou jízdou nemám. Co se týče Gutzolda, všechny 118 i Sergeje již mají nová ozubená kola a většinou i ta již praskají, takže asi přijde na řadu radikální řešení. Vyzkoušel jsem i doporučovanou náhradu za kovová oz. kola, to sice pomohlo, ale zase je z lokomotivy řehtačka. Takže se připojuji k názoru, že od tohoto výrobce již ani kolo....

Re: BR 118 DR PIKO

PříspěvekNapsal: sob 03 pro, 2011 7:19 am
od George V.
jirkan píše:Zdravím
já mám od Pika 118 celkem 3 (2 čtyř a 1 šestinápravovou), všechny v digitálu, a problémy se sběrem proudu ani s neklidnou jízdou nemám. Co se týče Gutzolda, všechny 118 i Sergeje již mají nová ozubená kola a většinou i ta již praskají, takže asi přijde na řadu radikální řešení. Vyzkoušel jsem i doporučovanou náhradu za kovová oz. kola, to sice pomohlo, ale zase je z lokomotivy řehtačka. Takže se připojuji k názoru, že od tohoto výrobce již ani kolo....


...problémem Guetzolda je veliká hmotnost, např. BR119 750g. Já uvažuji o tom si tu svoji odstrojit na holý rám a zařádit si s vrtačkou...