Stránka 1 z 1

ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: úte 05 črc, 2011 7:53 am
od dnovy
Nevíte někdo náhodou jak odpojit tendr? Na návodu jsou jen šipky od sebe jako rozpojení od lokomotivy ale mám strach zabrat. Je tam náhon hřídele+nějaký háček co ten tendr drží. Taky se mi nepodařilo odmontovat kotel, ze spodu jsou 2 šroubky. Jeden jsem vyšrouboval a vypad a druhý už šel navolno ale nevypadl ale kotel od podvozku nešel..Tak nevím kde dělám chybu. Dík.

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: úte 05 črc, 2011 2:08 pm
od Michal Dalecký
Nepises jestli je to rada 50 nebo 52, ale je to v principu u obou stejne. Mezi loko a tendrem je kulisa, ktera ma na konci vidličku, ktera zapadne do čepu v tendru. Staci lehce zatahnout a z tendru se vycvakne. Před tim je ale lepsi vyjmout dil s uhlim s celem tendru a odpojit konektor. Kadran ma dva dily zasazene do sebe, tam neni problem. U kotle vyšroubovat ten hlavni dlouhy šroub a použit trochu síly a hlavně před tím vycvaknout budku a armatury ktere vedou do budky aby se nevylomily. Pak jde kotel ven, je nacvaknuty na dil mezi valci v oblasti komina a mista pro kourovy generator. Za ty leta uz vim kam sahnout :) a delam to uz temer poslepu, stejne jako ted hrbouny :)

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: čtv 20 čer, 2013 2:48 pm
od knoll
Uvažuji o kouřovém generátoru do němky Roco 555.0259. Je to v návodu, ale nepochopil jsem, jak se generátor zapojí, je to nějaký nacvakávací typ (vypadá to, že se má akorát zasunout) - to nechápu, tam je nějaký konektor? Další nesrozumitelnost je spuštění generátoru ve zvukové verzi - vypadá to, že se zapíná F1 spolu se zvuky. To se mi nelíbí, dá se nějak original zv. dekoder naprogramovat, aby se kouř zapínal svou speciální funkci?

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: pát 21 čer, 2013 3:41 pm
od A2C
Úprimne vykašli sa na dým, iba to sviní model :(

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: stř 13 dub, 2016 8:23 am
od MontyJack
knoll píše:Uvažuji o kouřovém generátoru do němky Roco 555.0259. Je to v návodu, ale nepochopil jsem, jak se generátor zapojí, je to nějaký nacvakávací typ (vypadá to, že se má akorát zasunout) - to nechápu, tam je nějaký konektor? Další nesrozumitelnost je spuštění generátoru ve zvukové verzi - vypadá to, že se zapíná F1 spolu se zvuky. To se mi nelíbí, dá se nějak original zv. dekoder naprogramovat, aby se kouř zapínal svou speciální funkci?



Už jsi na to přišel?
Sám bych teď taky potřeboval poradit s kouřovým generátorem. jaký koupit a jak přidělat a jak aktivovat.

Předem děkuji za odpověď.

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: ned 07 srp, 2016 11:18 am
od FloP
...jiný výrobce Němky - Liliput, přestavba na 555 ČSD od euroforce (2003) - už se vám stala tato nehoda - odlitek části tendru bobtná, kroutí se a rozpadá na "prach" :shock: má někdo stejnou zkušenost?

Liliput_zinkpest1m.jpg
Liliput_zinkpest1m.jpg (29.32 KiB) Zobrazeno 9387 krát

images.jpg
images.jpg (6.4 KiB) Zobrazeno 9387 krát

Liliput_zinkpest3.jpg

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: ned 07 srp, 2016 1:34 pm
od Polabský
FloP píše:...jiný výrobce Němky - Liliput, přestavba na 555 ČSD od euroforce (2003) - už se vám stala tato nehoda - odlitek části tendru bobtná, kroutí se a rozpadá na "prach" :shock: má někdo stejnou zkušenost?

Liliput_zinkpest1m.jpg

images.jpg

Liliput_zinkpest3.jpg



Vážený kolego,
materiál z kterého je odlitek je něco jako slitina Zinkal.
Ze slitin tohoto typu se dělávaly také přesné odlitky, například karburátory a jiné drobné díly.
Stejně tak z podobného materiálu byly částečně vyráběny modely PICO Expres a první modely PIKO,
parní a elektrické lokomotivy, tuším typ ME 102 a ME 103 .
Podobně je užívaly modelářské firmy, mimo jiné i Liliput a Klenbahn.
Tento materiál má perfektní zobrazovací schopnost ale zároveň velkou necnost, trpí mezimolekulární galvanickou korozí.
Je to něco podobného ale ne totožného jako, "cínový mor" .
Tím dochází k nevratnému rozpadu.
Jediná možnost je zabránit přístupu vlhka a vzduchu ke kovu.
Je zajímavé, že velmi často tato degradace také začne v blízkosti čepů ocelových hřídelek.
U nás v muzeu se na slitiny tohoto typu preventivně aplikuje vysokovzlínavý silikonový olej, nebo kvalitní bezbarvý nátěr.
Doporučuji díl vyměnit a vše preventivně ošetřit.
Je mi líto, že jsem Vás nepotěšil.
Hezký den.

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2016 6:14 am
od Petr S.
FloP píše:...jiný výrobce Němky - Liliput, přestavba na 555 ČSD od euroforce (2003) - už se vám stala tato nehoda - odlitek části tendru bobtná, kroutí se a rozpadá na "prach" :shock: má někdo stejnou zkušenost?

Liliput_zinkpest1m.jpg

images.jpg

Liliput_zinkpest3.jpg


Ahoj , mám i nemám . Na zinkový mor doplatila jedna ! ze dvou 434.1 od Kleinbahna ( asi po 45 letech ) . Liliputí němky zatím drží ( 20 let ) . Ta várka co tě potkala , byla zřejmě špatně namíchaná slitina nebo technologická nekázeň u serie modelů co byly v provedení ČSD od Euroforce ( Krokodil ) asi před 6 lety . Procházka na Vinohradech je měl asi před 2 lety ve výprodeji jako nepojízdné .
Nový tednr , jinak to nevidím .
Petr S.

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2016 10:45 am
od radeksindy
U 555.0 Liliput mě to potkalo také. Nevím jestli se už rám úplně rozpadl, protože od doby kdy se prohnul, tak je lokomotiva pro provozní setkání nepoužitelná a leží v krabičce. Nic než nový tendr nepomůže. Čekám jestli se ROCO nevytasí s další verzí 52 ČSD a předělal bych si jinou.

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: stř 10 srp, 2016 6:19 am
od FloP
Děkuji za cenné zkušenosti a rady, jak model "zachránit" - (zbývající) rám už je pár dní v silikonovém oleji a bude (už jen) použit jako náklad na vůz... :roll: Ale trápí mne, který z tendrů Liliput (ročník) koupit, abych za měsíc, rok... nenastal identický rozpad. Tento rám je asi z roku 2002 nebo 2003... popř. zda nepoužít vanový tendr od Roco nebo Gützold s přestavbou kinematiky... :?:

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: úte 23 srp, 2016 7:12 am
od look23
Zdravím,

nevěděl by někdo o náhradě bandážových kol tendru za nebandážovaná pro model 555.0259 a 555.0010?

Děkuji

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: úte 23 srp, 2016 7:21 am
od A2C
Tipujem že je to kvôli zlepšeniu zberu z kôl.
Ale je to chyba, naviac tam zberné pliešky nedostanate a znížite ťažnú silu.
Čo ale mi bolo odporučené, kúpiť si zberacie pliešky pre 3, 4 a 5 nápravu u lokomotívy.
Keďže tieto sa osadzujú len pre lokomotívy vybavené zvukovým dekodérom z fabriky analógové verzie ho nemajú a potom to spôsobuje trhanie a výpadky.

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: úte 23 srp, 2016 9:24 am
od look23
Není to kvůli lepšímu kontaktu. Důvod je jen zbavit se bandáží, protože to má větší nevýhody než výhody, toť vše.

Re: ROCO Němka - rozborka, H0

PříspěvekNapsal: úte 23 srp, 2016 9:53 am
od greenery
taky jsem o tom přemýšlel, jednoduše to asi nepůjde. Jedině snad objednat dvojkolí bez bandáží a přelisovat kola na osy s pastorkem. Průměr osy snad bude stejný. Nenapadá mě důvod, proč by neměl být.
Bandáže jsou na obou hnacích nápravách tendru, špiní to koleje.
Asi pro to měli důvod, trochu mám obavy, že se vzhledem k velikosti, geometrii a konstrukci modelu tažná síla na malých poloměrech a do kopců prudce sníží. Asi proto nebandážovaná dvojkolí s pastorkem ani nenabízí.