Stránka 1 z 4
Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
pon 13 čer, 2011 5:37 pm
od Bastr
Je v prodeji spousta modelů vlakových souprav jak jednopodlažních,tak patrových většinou v barvách Německých dopravců!Ve skutečnosti jsou tyto soupravy vybaveny na jednom konci Hnacím vozem,v některých případech i oběma hnacími,koncovými vozy!Bohužel u modelů jsou prozatím v nabídce jen řídící vozy bez pohonu!Nevím proč se nevyrábí ty hnací vozy k jednotkám například u firmy Roco,které ve skutečnosti ty hnací vozy mají-např.patrové Elefanty,které má firma Roko v několika barevných provedeních(bohužel ne v barvách ČD)a bohužel jen vložený a řídící vůz bez pohonu,to samé i jednopodlažní soupravy DB Fernverkehr,u kterých se vyrábí také jen vložené a řídící vozy bez pohonu.Hnací vůz byl pouze u několika typů starších souprav epochy III.-IV.FIRMY Roco a jsou u napevno spojených souprav a motoráků-ale to jsou jiné kategorie!
Budou se někdy vyrábět samotné hnací vozy?
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
pon 13 čer, 2011 5:41 pm
od mnitka
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
pon 13 čer, 2011 5:42 pm
od mnitka
To co je na obrázku je fikce

Ve skutečnosti je vždy na jednom konci klasická "LOKOMOTIVA".
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
úte 14 čer, 2011 10:05 am
od _Mike_
Tiez som nepochopil povodnu otazku, ze na co sa vlastne autor pyta.
Roco vyraba napr.
ICE1 start set kde je jeden hnaci voz a jedna maketa bez motora.
Pre IC supravy naozaj hnacie vozy nie su. Treba rozlisovat ICE (co boli na povodnych obrazkoch) a IC.
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
stř 15 čer, 2011 7:59 am
od vape777
Na obrázkoch sú riadiace vozne. Je to vozeň bez pohonu so stanovišťom strojvodcu na čele riadiacej kabíny. Komunikačne je prepojený s lokomotívou na opačnom konci súpravy a pri jazde riadiacim vozňom vpred je súprava ovládaná z riadiacej kabíny.
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
stř 29 čer, 2011 9:38 am
od michal_n_cz
Bastr píše:Je v prodeji spousta modelů vlakových souprav jak jednopodlažních,tak patrových většinou v barvách Německých dopravců!Ve skutečnosti jsou tyto soupravy vybaveny na jednom konci Hnacím vozem,v některých případech i oběma hnacími,koncovými vozy!Bohužel u modelů jsou prozatím v nabídce jen řídící vozy bez pohonu!
Jak píše mnitka na obrázku je fiktivní model bez reálné předlohy. Taková vozidla co odpovídají tvému popisu. Hnací vůz - spíše jakási lokomotiva jen s jedním stanovištěm co více či méně pasuje opticky k soupravě vozů s řídícím vozem jsou ve skutečnosti celkem ojedinělá, např.:
Re 450 SBB (S-bahn Zürich) viz.
http://de.wikipedia.org/wiki/SBB_Re_450, fotky:
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... at_id=1232 . V modelu je lokomotiva od f. HAG a vozy od f. Fleischmann.
Pak ještě E 464 FS
http://de.wikipedia.org/wiki/FS_E_464 fotky:
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... 692b120d04 . V modelu to dělá tuším ACME.
Michal N.
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
stř 23 kvě, 2012 4:22 pm
od Bastr
No takovou,ale se shodným předkem,nebo i s prostorem pro cestující!
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
čtv 24 kvě, 2012 4:26 pm
od jirkan
Trochu bych se v tom pokusil udělat pořádek. To, co je na prvním obrázku, je souprava hnacího a řídícího vozu (i když ve zjednodušeném provedení) ucelené vlakové soupravy typu např. německých ICE - něm. Triebkopf a Steuerkopf, tedy doslova ta hnací a řídicí hlava. Ty můžeme najít jak v provedení pouze jako strojová část (ICE 1), nebo i s oddíly pro cestující (třeba ICE 3). Podle délky soupavy je strojový vůz ("lokomotiva") na obou koncích vlaku (např. ono ICE 1), nebo pouze na jedné straně. Pak je na druhé straně pouze řídící vůz, tj. vůz s řídícím stanovištěm, ale bez pohonu. Mezi ně se vkládají speciální vložené vozy. Tedy nic z této jednotky se nekombinuje s normálními vozy. Soupravy tohoto typu včetně vložených vozů nabízí ve zkráceném i nezkráceném provedení všichni renomovaní výrobci ve všech běžných velikostech. V nabídce je obvykle jakási základní sada, tvořená nejčastěji dvojicí hnacích vozů (z nichž jeden bývá maketa bez pohonu) nebo jedním hnacím a jedním řídicím vozem, občas doplněná o vložený vůz. Další vložené vozy se pak dokupují samostatně až do modelové délky, což může být třeba i 14 vozů. Samostatná hnací část (tedy jen samotná Triebkopf) se pokud vím nikde nenabízí, protože se ani v reálu takto nepoužívá. (Pozn: do této kategorie lze zařadit i různé další soupravy počínaje slavnými německými SVT, VT 11, holandsko - švýcarským RAMem, přes francouzské TGV a konče třeba naší emilkou či současným Pendolinem).
To, co je na dalších obrázcích, jsou normální soupravy složené z lokomotivy a běžných rychlíkových či patrových vozů. Protože zejména německé železnice se již dlouhou dobu snažily racionalizovat provoz kyvadlových vlaků, začaly se již dávno používat řídicí vozy, tj. běžné osobní, rychlíkové nebo patrové vozy opatřené na jednom konci řídicím stanovištěm (ještě dříve se toto řešení prosadilo u motoráků). Souprava je pak řazena vždy s lokomotivou na jedné straně a v případě potřeby tedy jede řídicím vozem vpřed, lokomotiva v koncové stanici soupravu neobjíždí. Ale jedná se vždy o soupravu tvořenou běžnými vozy a běžnou lokomotivou. Asi všichni toto řešení známe z dob NDR, kdy takto upravené jezdily čtyř i pětidílné patrové soupravy, někdy i zdvojené, a poháněné V 100, V 180 nebo E 11. U nás se toto řešení moc neprosadilo, protože ČSD byly trochu moc konzervativní.....
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
pát 25 kvě, 2012 2:02 pm
od Bastr
Tak to musí být ta jednokabinová lokomotiva jako je ta FS E464 , ale s tím předkem jako má ten řídící vůz!
Prý už existuje i Škoda 109E 380 v jednokabinové verzi,ale tu jsem ještě neviděl!-Ta bude možná v soupravách
vozů typu Y proti řídícímu vozu 961"sysel"!Z vozů typu Y se středovými dveřmi jsou řazeny i elektrické soupravy
EM řady 450,488,560 ,které mají dva hnací vozy s oddílem pro cestující!I motoráky řady 853,854,954 jsou z
běžných velkoprostorových vozů typu Y s motorovým a řídícím vozem!
U City Elefantu se dělají dvě verze řada 471 s řídícím a hnacím elektrickým vozem a řada 951 souprava s
řídícím vozem tažená lokomotivou(ŽSSK).
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
pát 25 kvě, 2012 7:55 pm
od "Beňa"
V tom cos napsal je tolik debilit že přemýšlím, jestli si z nás děláš prdel nebo to myslíš vážně. Nic z toho, co jsi napsal, není pravda, vůbec nic. To co ty chceš ani neexistuje, to co vkládáš jako obrázek toho, co požaduješ, je montáž mspaint level 0, co po nás tady vlastně chceš?
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
pát 25 kvě, 2012 8:02 pm
od mnitka
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
sob 26 kvě, 2012 2:08 pm
od Bastr
Tak jsem přidal fotografie elektrické soupravy 450,která je složená ze dvou hnacích a dvou vložených vozů,které jsou běžného typu akorát se středovými dveřmi.Teoreticky by mezi ně šly přidávat další!U motorové soupravy 854-954 je to podobné-mezi motorový a řídící vůz jsou také řazeny vozy běžného typu
-většinou bývá jeden čí dva!Na dalším obrázku je vidět totžné čelo kabiny CityElefantu 471 a slovenské verze 951 težené lokomotivou.Na dalším obrázku je
jednokabinová lokomotiva FS E464.Řídící vúz 964"sysel" je též přestavěn z běžného osobního vozu jako tomu u hnacích vozů soupravy 450.Lokomotiv Škoda
109E 380 je několik typů se dvěma podlouhlýmy reflektory,nebo se čtyřmy kulatýmy reflektory 2x2 nad sebou jako má"Sysel"!-Tvar předního skla mají shodné
obě!O té jednokabinové jsem četl někde na internetu,ale neviděl jsem ji ještě!
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
sob 26 kvě, 2012 2:11 pm
od Bastr
Takže mluvím pravdu!Možná,že ta označení nemám přesně!
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
sob 26 kvě, 2012 2:46 pm
od Bastr
Jednokabinová lokomotiva SBB Re 450 Je sice pro patrovou soupravu,ale jak je vidět může jezdit i sama!-Zak by se mohly tyto lokomotivy vyrábět i jako samostatné modely!?Možná,že je jich díky přestavbám ze starších verzí víc typů-možná i ve verzi ICE!
Ten hnací vůz soupravy 450 také může jet sám!
Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Napsal:
sob 26 kvě, 2012 4:56 pm
od "Beňa"
Sice nevím proč reaguju na naprostou kravinu, možná to souvisí s tím že z těchto věcí budu dělat za dva týdny státnice, ale řada 380 neexistuje ve více provedeních než je to na fotce, určitě nebude existovat verze s jedním stanovištěm, proč by to proboha někdo dělal? Máš pocit že taurus k railjetu je taky s jedním stanovištěm? Stokrát jsme ti tu napsali že to co chceš neexistuje, nikdy se to nevyrábělo, ani v modelu, ani v reálu! Tak co vlastně chceš? Dokážeš napsat aspoň jednu větu tak, aby se z ní dalo pochopit co chceš? Ohledně tvého mluvení pravdy, rozebereme si ten slint co jsi sem dal včera, tedy:
Tak to musí být ta jednokabinová lokomotiva jako je ta FS E464 , ale s tím předkem jako má ten řídící vůz! - Posté, nic takového neexistuje!
Prý už existuje i Škoda 109E 380 v jednokabinové verzi,ale tu jsem ještě neviděl! - Neexistuje, a nikdy ani nebude!-Ta bude možná v soupravách vozů typu Y proti řídícímu vozu 961"sysel"!
Z vozů typu Y se středovými dveřmi jsou řazeny i elektrické soupravy
EM řady 450,488,560 ,které mají dva hnací vozy s oddílem pro cestující!I Zase blbost, nauč se poznat typ vozu Y, naprosto odlišné! motoráky řady 853,854,954 jsou z
běžných velkoprostorových vozů typu Y s motorovým a řídícím vozem! - Nejsou, motoráky jsou prostě vyráběné jako motoráky, řídící vozy jsou vyrobené z vyřazených poštovních vozů Postmw - ani jedno nemá s vozy typu Y nic společného!
U City Elefantu se dělají dvě verze řada 471 s řídícím a hnacím elektrickým vozem a řada 951 souprava s
řídícím vozem tažená lokomotivou(ŽSSK).