Hnací vozy k soupravám HO!

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod Bastr » pon 13 čer, 2011 5:37 pm

Je v prodeji spousta modelů vlakových souprav jak jednopodlažních,tak patrových většinou v barvách Německých dopravců!Ve skutečnosti jsou tyto soupravy vybaveny na jednom konci Hnacím vozem,v některých případech i oběma hnacími,koncovými vozy!Bohužel u modelů jsou prozatím v nabídce jen řídící vozy bez pohonu!Nevím proč se nevyrábí ty hnací vozy k jednotkám například u firmy Roco,které ve skutečnosti ty hnací vozy mají-např.patrové Elefanty,které má firma Roko v několika barevných provedeních(bohužel ne v barvách ČD)a bohužel jen vložený a řídící vůz bez pohonu,to samé i jednopodlažní soupravy DB Fernverkehr,u kterých se vyrábí také jen vložené a řídící vozy bez pohonu.Hnací vůz byl pouze u několika typů starších souprav epochy III.-IV.FIRMY Roco a jsou u napevno spojených souprav a motoráků-ale to jsou jiné kategorie!
Budou se někdy vyrábět samotné hnací vozy?
Přílohy
HNACÍ HLAVA A HNACÍ VŮZ K SOUPRAVĚ ICE.jpg
HNACÍ HLAVA A HNACÍ VŮZ K SOUPRAVĚ ICE.jpg (103.96 KiB) Zobrazeno 8774 krát
Bastr
 
Příspěvky: 31
Registrován: stř 13 dub, 2011 5:08 pm

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod mnitka » pon 13 čer, 2011 5:41 pm

Bastr píše:Je v prodeji spousta modelů vlakových souprav jak jednopodlažních,tak patrových většinou v barvách Německých dopravců!Ve skutečnosti jsou tyto soupravy vybaveny na jednom konci Hnacím vozem,v některých případech i oběma hnacími,koncovými vozy!Bohužel u modelů jsou prozatím v nabídce jen řídící vozy bez pohonu!Nevím proč se nevyrábí ty hnací vozy k jednotkám například u firmy Roco,které ve skutečnosti ty hnací vozy mají-např.patrové Elefanty,které má firma Roko v několika barevných provedeních(bohužel ne v barvách ČD)a bohužel jen vložený a řídící vůz bez pohonu,to samé i jednopodlažní soupravy DB Fernverkehr,u kterých se vyrábí také jen vložené a řídící vozy bez pohonu.Hnací vůz byl pouze u několika typů starších souprav epochy III.-IV.FIRMY Roco a jsou u napevno spojených souprav a motoráků-ale to jsou jiné kategorie!
Budou se někdy vyrábět samotné hnací vozy?


Tohle půsopí trošu zmateně :mrgreen:

Vždyť DB žádné hnací vozy pro "elefanty" ani IC soupravy nemá :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod mnitka » pon 13 čer, 2011 5:42 pm

mnitka píše:
Bastr píše:Je v prodeji spousta modelů vlakových souprav jak jednopodlažních,tak patrových většinou v barvách Německých dopravců!Ve skutečnosti jsou tyto soupravy vybaveny na jednom konci Hnacím vozem,v některých případech i oběma hnacími,koncovými vozy!Bohužel u modelů jsou prozatím v nabídce jen řídící vozy bez pohonu!Nevím proč se nevyrábí ty hnací vozy k jednotkám například u firmy Roco,které ve skutečnosti ty hnací vozy mají-např.patrové Elefanty,které má firma Roko v několika barevných provedeních(bohužel ne v barvách ČD)a bohužel jen vložený a řídící vůz bez pohonu,to samé i jednopodlažní soupravy DB Fernverkehr,u kterých se vyrábí také jen vložené a řídící vozy bez pohonu.Hnací vůz byl pouze u několika typů starších souprav epochy III.-IV.FIRMY Roco a jsou u napevno spojených souprav a motoráků-ale to jsou jiné kategorie!
Budou se někdy vyrábět samotné hnací vozy?


Tohle půsopí trošu zmateně :mrgreen:

Vždyť DB žádné hnací vozy pro "elefanty" ani IC soupravy nemá :!: :!: :!: :!: :!: :!:

To co je na obrázku je fikce :wink:

Ve skutečnosti je vždy na jednom konci klasická "LOKOMOTIVA".
Přílohy
ic-2807-nach-muenchen-hbf-500506.jpg
ic-2807-nach-muenchen-hbf-500506.jpg (172.89 KiB) Zobrazeno 8762 krát
hier-ein-re8-leipzig-hbf-506801.jpg
hier-ein-re8-leipzig-hbf-506801.jpg (184.13 KiB) Zobrazeno 8762 krát
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod _Mike_ » úte 14 čer, 2011 10:05 am

Tiez som nepochopil povodnu otazku, ze na co sa vlastne autor pyta.

Roco vyraba napr. ICE1 start set kde je jeden hnaci voz a jedna maketa bez motora.

Pre IC supravy naozaj hnacie vozy nie su. Treba rozlisovat ICE (co boli na povodnych obrazkoch) a IC.
_Mike_
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 06 dub, 2011 12:01 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod vape777 » stř 15 čer, 2011 7:59 am

Na obrázkoch sú riadiace vozne. Je to vozeň bez pohonu so stanovišťom strojvodcu na čele riadiacej kabíny. Komunikačne je prepojený s lokomotívou na opačnom konci súpravy a pri jazde riadiacim vozňom vpred je súprava ovládaná z riadiacej kabíny.
vape777
 
Příspěvky: 96
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod michal_n_cz » stř 29 čer, 2011 9:38 am

Bastr píše:Je v prodeji spousta modelů vlakových souprav jak jednopodlažních,tak patrových většinou v barvách Německých dopravců!Ve skutečnosti jsou tyto soupravy vybaveny na jednom konci Hnacím vozem,v některých případech i oběma hnacími,koncovými vozy!Bohužel u modelů jsou prozatím v nabídce jen řídící vozy bez pohonu!

Jak píše mnitka na obrázku je fiktivní model bez reálné předlohy. Taková vozidla co odpovídají tvému popisu. Hnací vůz - spíše jakási lokomotiva jen s jedním stanovištěm co více či méně pasuje opticky k soupravě vozů s řídícím vozem jsou ve skutečnosti celkem ojedinělá, např.:
Re 450 SBB (S-bahn Zürich) viz. http://de.wikipedia.org/wiki/SBB_Re_450, fotky: http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... at_id=1232 . V modelu je lokomotiva od f. HAG a vozy od f. Fleischmann.
Pak ještě E 464 FS http://de.wikipedia.org/wiki/FS_E_464 fotky: http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... 692b120d04 . V modelu to dělá tuším ACME.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 842
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod Bastr » stř 23 kvě, 2012 4:22 pm

No takovou,ale se shodným předkem,nebo i s prostorem pro cestující!
Bastr
 
Příspěvky: 31
Registrován: stř 13 dub, 2011 5:08 pm

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod jirkan » čtv 24 kvě, 2012 4:26 pm

Trochu bych se v tom pokusil udělat pořádek. To, co je na prvním obrázku, je souprava hnacího a řídícího vozu (i když ve zjednodušeném provedení) ucelené vlakové soupravy typu např. německých ICE - něm. Triebkopf a Steuerkopf, tedy doslova ta hnací a řídicí hlava. Ty můžeme najít jak v provedení pouze jako strojová část (ICE 1), nebo i s oddíly pro cestující (třeba ICE 3). Podle délky soupavy je strojový vůz ("lokomotiva") na obou koncích vlaku (např. ono ICE 1), nebo pouze na jedné straně. Pak je na druhé straně pouze řídící vůz, tj. vůz s řídícím stanovištěm, ale bez pohonu. Mezi ně se vkládají speciální vložené vozy. Tedy nic z této jednotky se nekombinuje s normálními vozy. Soupravy tohoto typu včetně vložených vozů nabízí ve zkráceném i nezkráceném provedení všichni renomovaní výrobci ve všech běžných velikostech. V nabídce je obvykle jakási základní sada, tvořená nejčastěji dvojicí hnacích vozů (z nichž jeden bývá maketa bez pohonu) nebo jedním hnacím a jedním řídicím vozem, občas doplněná o vložený vůz. Další vložené vozy se pak dokupují samostatně až do modelové délky, což může být třeba i 14 vozů. Samostatná hnací část (tedy jen samotná Triebkopf) se pokud vím nikde nenabízí, protože se ani v reálu takto nepoužívá. (Pozn: do této kategorie lze zařadit i různé další soupravy počínaje slavnými německými SVT, VT 11, holandsko - švýcarským RAMem, přes francouzské TGV a konče třeba naší emilkou či současným Pendolinem).

To, co je na dalších obrázcích, jsou normální soupravy složené z lokomotivy a běžných rychlíkových či patrových vozů. Protože zejména německé železnice se již dlouhou dobu snažily racionalizovat provoz kyvadlových vlaků, začaly se již dávno používat řídicí vozy, tj. běžné osobní, rychlíkové nebo patrové vozy opatřené na jednom konci řídicím stanovištěm (ještě dříve se toto řešení prosadilo u motoráků). Souprava je pak řazena vždy s lokomotivou na jedné straně a v případě potřeby tedy jede řídicím vozem vpřed, lokomotiva v koncové stanici soupravu neobjíždí. Ale jedná se vždy o soupravu tvořenou běžnými vozy a běžnou lokomotivou. Asi všichni toto řešení známe z dob NDR, kdy takto upravené jezdily čtyř i pětidílné patrové soupravy, někdy i zdvojené, a poháněné V 100, V 180 nebo E 11. U nás se toto řešení moc neprosadilo, protože ČSD byly trochu moc konzervativní.....
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod Bastr » pát 25 kvě, 2012 2:02 pm

Tak to musí být ta jednokabinová lokomotiva jako je ta FS E464 , ale s tím předkem jako má ten řídící vůz!
Prý už existuje i Škoda 109E 380 v jednokabinové verzi,ale tu jsem ještě neviděl!-Ta bude možná v soupravách
vozů typu Y proti řídícímu vozu 961"sysel"!Z vozů typu Y se středovými dveřmi jsou řazeny i elektrické soupravy
EM řady 450,488,560 ,které mají dva hnací vozy s oddílem pro cestující!I motoráky řady 853,854,954 jsou z
běžných velkoprostorových vozů typu Y s motorovým a řídícím vozem!
U City Elefantu se dělají dvě verze řada 471 s řídícím a hnacím elektrickým vozem a řada 951 souprava s
řídícím vozem tažená lokomotivou(ŽSSK).
Bastr
 
Příspěvky: 31
Registrován: stř 13 dub, 2011 5:08 pm

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod "Beňa" » pát 25 kvě, 2012 7:55 pm

V tom cos napsal je tolik debilit že přemýšlím, jestli si z nás děláš prdel nebo to myslíš vážně. Nic z toho, co jsi napsal, není pravda, vůbec nic. To co ty chceš ani neexistuje, to co vkládáš jako obrázek toho, co požaduješ, je montáž mspaint level 0, co po nás tady vlastně chceš?
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 148
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod mnitka » pát 25 kvě, 2012 8:02 pm

Obrázek

Co je to proboha je za obrázek :?: :?:
Ani jedno z těch vozidel nemá reálnou předlohu :!: :!:
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod Bastr » sob 26 kvě, 2012 2:08 pm

Tak jsem přidal fotografie elektrické soupravy 450,která je složená ze dvou hnacích a dvou vložených vozů,které jsou běžného typu akorát se středovými dveřmi.Teoreticky by mezi ně šly přidávat další!U motorové soupravy 854-954 je to podobné-mezi motorový a řídící vůz jsou také řazeny vozy běžného typu
-většinou bývá jeden čí dva!Na dalším obrázku je vidět totžné čelo kabiny CityElefantu 471 a slovenské verze 951 težené lokomotivou.Na dalším obrázku je
jednokabinová lokomotiva FS E464.Řídící vúz 964"sysel" je též přestavěn z běžného osobního vozu jako tomu u hnacích vozů soupravy 450.Lokomotiv Škoda
109E 380 je několik typů se dvěma podlouhlýmy reflektory,nebo se čtyřmy kulatýmy reflektory 2x2 nad sebou jako má"Sysel"!-Tvar předního skla mají shodné
obě!O té jednokabinové jsem četl někde na internetu,ale neviděl jsem ji ještě!
Přílohy
VERZE JEDNOTKY 471 CITY ELEFANT A 951 ŽSSK.jpg
motorový vůz 854-954 jednotka.jpg
jednotka řady 460.jpg
Naposledy upravil Bastr dne sob 26 kvě, 2012 2:14 pm, celkově upraveno 1
Bastr
 
Příspěvky: 31
Registrován: stř 13 dub, 2011 5:08 pm

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod Bastr » sob 26 kvě, 2012 2:11 pm

Takže mluvím pravdu!Možná,že ta označení nemám přesně!
Přílohy
NÁSTUPNICTVÍ 460-961.jpg
LOKOMOTIVA 109E 380 ŠKODA PÁROVÁNÍ S 961.jpg
jednokabinová lokomotiva FS E464.jpg
Bastr
 
Příspěvky: 31
Registrován: stř 13 dub, 2011 5:08 pm

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod Bastr » sob 26 kvě, 2012 2:46 pm

Jednokabinová lokomotiva SBB Re 450 Je sice pro patrovou soupravu,ale jak je vidět může jezdit i sama!-Zak by se mohly tyto lokomotivy vyrábět i jako samostatné modely!?Možná,že je jich díky přestavbám ze starších verzí víc typů-možná i ve verzi ICE!
Ten hnací vůz soupravy 450 také může jet sám!
Přílohy
jednokabinová lokomotiva SBB Re 450.JPG
LOKOMOTIVA SBB Re 450 050 3.jpg
LOKOMOTIVA SBB Re 450 050 3.jpg (49.64 KiB) Zobrazeno 7350 krát
Bastr
 
Příspěvky: 31
Registrován: stř 13 dub, 2011 5:08 pm

Re: Hnací vozy k soupravám HO!

Příspěvekod "Beňa" » sob 26 kvě, 2012 4:56 pm

Sice nevím proč reaguju na naprostou kravinu, možná to souvisí s tím že z těchto věcí budu dělat za dva týdny státnice, ale řada 380 neexistuje ve více provedeních než je to na fotce, určitě nebude existovat verze s jedním stanovištěm, proč by to proboha někdo dělal? Máš pocit že taurus k railjetu je taky s jedním stanovištěm? Stokrát jsme ti tu napsali že to co chceš neexistuje, nikdy se to nevyrábělo, ani v modelu, ani v reálu! Tak co vlastně chceš? Dokážeš napsat aspoň jednu větu tak, aby se z ní dalo pochopit co chceš? Ohledně tvého mluvení pravdy, rozebereme si ten slint co jsi sem dal včera, tedy:

Tak to musí být ta jednokabinová lokomotiva jako je ta FS E464 , ale s tím předkem jako má ten řídící vůz! - Posté, nic takového neexistuje!
Prý už existuje i Škoda 109E 380 v jednokabinové verzi,ale tu jsem ještě neviděl! - Neexistuje, a nikdy ani nebude!-Ta bude možná v soupravách vozů typu Y proti řídícímu vozu 961"sysel"!
Z vozů typu Y se středovými dveřmi jsou řazeny i elektrické soupravy
EM řady 450,488,560 ,které mají dva hnací vozy s oddílem pro cestující!I Zase blbost, nauč se poznat typ vozu Y, naprosto odlišné! motoráky řady 853,854,954 jsou z
běžných velkoprostorových vozů typu Y s motorovým a řídícím vozem! - Nejsou, motoráky jsou prostě vyráběné jako motoráky, řídící vozy jsou vyrobené z vyřazených poštovních vozů Postmw - ani jedno nemá s vozy typu Y nic společného!
U City Elefantu se dělají dvě verze řada 471 s řídícím a hnacím elektrickým vozem a řada 951 souprava s
řídícím vozem tažená lokomotivou(ŽSSK).
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 148
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků