Stránka 1 z 2

Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2011 8:50 am
od fillipho
Zdravím,
chci se zeptat, zda tuhle lokomotivu někdo vlastní a zda do ní půjde instalovat zvukový dekodér. Ještě bych chtěl být v obrazu, co se týče působení této lokomotivy u ČSD. Na fóru jsem někde četl myslím že u eNkařů, že se používala pouze na vlečkách ale jen soukromě a správa ČSD snad neměla ani jednu, tak nevím zda tomu opravdu tak je či ne. Díky :wink:

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2011 1:46 pm
od vojtas
ČSD je neměly,snad nejblíž k ČSD byly u TSS.

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2011 1:53 pm
od fillipho
vojtas píše:ČSD je neměly,snad nejblíž k ČSD byly u TSS.


Možná to bude znít hloupě, ale v tom případě nachápu to označení ČSD

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2011 2:05 pm
od vojtas
Měly jen číslo 716,často německé popisy a jinak nic...

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2011 2:16 pm
od JBr
Pokud je to masina, ktera byla u nejake TSS, tak je oznaceni CSD spravne, protoze tratove strojni stanice spadaly pod CSD a posleze ty z ceskeho uzemi i pod CD. V roce 2005 se pak pod nazvem Tratova a strojni spolecnost, a.s. staly samostatnym dcerinym podnikem CD.

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2011 3:55 pm
od fillipho
JBr píše:Pokud je to masina, ktera byla u nejake TSS, tak je oznaceni CSD spravne, protoze tratove strojni stanice spadaly pod CSD a posleze ty z ceskeho uzemi i pod CD. V roce 2005 se pak pod nazvem Tratova a strojni spolecnost, a.s. staly samostatnym dcerinym podnikem CD.

Tohle jsem přesně potřeboval slyšet :P , díky!!! :wink:

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: stř 09 bře, 2011 6:41 am
od alf
Lokomotivy V60 žádná složka ČSD/ČD nepoužívala,pouze vlečkaři.Takže je to další trik výrobce aby to hloupí Češi koupili bez historických souvislostí..mašiny byly pouze na různých vlečkách,většinou s přechodem povoleným i na kolejiště přípojných stanic vlečky,mohly jet samy teoreticky do dílen a pod.ČSD používaly německé lok V100 jako T476..Koukněte např. na http://www.prototypy.cz Označení řadou 716 je správně,ale ne všechny lok. ho měly-mají přímo na sobě napsané,většinou jen barvou.toto téma se zde už kdysi někde rozebíralo..

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: stř 09 bře, 2011 7:27 am
od jobr
716 505-3 stale jeste zda se existuje viz : http://www.railtransport.info/galerie.php

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: stř 09 bře, 2011 7:36 am
od Jarda H.
alf píše:Lokomotivy V60 žádná složka ČSD/ČD nepoužívala,pouze vlečkaři. ..... Označení řadou 716 je správně,ale ne všechny lok. ho měly-mají přímo na sobě napsané,většinou jen barvou.toto téma se zde už kdysi někde rozebíralo..


Pár slov o tom padlo i zde : viewtopic.php?f=3&t=1843&p=30497&hilit=V60#p30497

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: stř 09 bře, 2011 9:02 am
od JBr
alf píše:ČSD používaly německé lok V100 jako T476.


Mea culpa, spletl jsem si rady. Ty nemecky osklivky s V na zacatku se mi pletou.

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: čtv 10 bře, 2011 1:34 pm
od fillipho
A já si myslel že němky mají jen označení BR kontrétně u téhle lokomotivy je to BR 106 jelikož ty doma mám dvě, jsou to stará Pika :) , tak že defacto abych to shrnul tak označení ČSD na této lokotce je špatné, mělo by tam bý pouze číslo začínající V60 plus výrobní číslo :idea:

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: ned 12 úno, 2012 6:45 pm
od jirkan
I když s dost velkým odstupem, několik poznámek resp. vysvětlivek.
Nejprve k těm písmenům na začátku. To BR je zkratka slova Baureihe, tedy něco jako se u nás používá "řada", s vlastním označením lokomotivy to nemá nic společného. Vlastní označení lokomotivní řady je pak pouze samostatným dvoumístným číslem u parních, písmenem V a trojmístným číslem u dieselových a E a dvoumístným číslem u lektrických lokomotiv. (Odpovídá našemu M resp E, S nebo ES) Motorové vozy nebo jednotky pak jsou VT resp ET. K tomu spíš jako rarita ETA je elektrická akumulátorová jednotka, SVT pak označení pro velmi rychlé motorové jednotky. Přívěsné vozy k motorákům jsou VB, řídicí vozy VS. Tak se to vyvíjelo od epochy II a po celou III. V epoše IV došlo k zásadní změně, písmena zmizela, místo nich se přešlo u DB na trojčíslí. Parní lokomotiva začíná 0 plus staré číslo (tedy býv. 64 je 064 atd.), elektrické lokomotivy začínají 1 a motorové 2, další čísla postupně přibývala, ale ta už snad nejsou tak podstatná. U DR to bylo naopak, parní lokomotivy zůstaly dvojciferné, diesely začínaly 1 a elektriky 2.
Význam čísel se dost liší. U parních lokomotiv jsou čísla řazena jednak podle uspořádání náprav, jednak podle typu lokomotiv (rychlíkavá, osobní, universální, nákladní, místní tratě atd.) Proto např. pod řadou 38 nalezneme všechny osobní lokomotivy o uspořádání náíprav 2C, i když se jedná o zcela odlišně, většinou zemské konstrukce nejrůznějších výrobců.
U diesellokomnotiv je číslo nejčastěji odvozeno o výkonu motoru v ks, takže např. zde citovaná V60 (pozdější 106) je ve výkonové řadě 600 ks. U elektrických lokomotiv se označenéí dost odlišuje, většinou zde žádná podobná logika není, spíš lze občas hledat analogie k řadám parních lokomotiv pro podobné určení - např. nízká číésla pro rychlíkové, vyšší pro universální a nákladní atd.
V současných epochách pak se dodržuje pouze počáteční číslice, dál je to užý podobně chaotické jako u nás. A to nemluvím o označení lokomotiv soukromých provozovatelů, kde najdeme cokoliv od původního označení až třeba po pouhé pořadové číslo.

No a k tomu dotazu na digitalizaci, lokomotivu mám ozvučenu ESU ještě V3,5. Pro dekodér je od výrobce místo, reproduktor jsem použil menší o průměru 20 mm, je vložen do budky místo dílu s vnitřním vybavením kabiny, takže nevadí volnému průhledu.

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: čtv 23 úno, 2012 2:47 pm
od Manteuffel
Třeba Prefa Grygov měla jednu v oranžovém nátěru.
Jako malý jsem ji často na Grygovském nádraží okukoval a studoval.
Stála tam tak do poloviny 90tých let.

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: čtv 23 úno, 2012 3:02 pm
od nexus
Vlečková V60 alias BR106 v Novém Bydžově (foto MaŠva) nicmoc scan z negativu
Obrázek

Re: Lokomotiva V60 - 716 505-3 ČSD

PříspěvekNapsal: úte 06 lis, 2012 9:38 pm
od vorisekml
Má už někdo tento model od Pika, na videu co je na drehschiebe se podivně kymácí /kachní chod/, proti Gutzoldu jen jedna hnaná osa. Jinak se model povedl, možná by stálo uvažovat o limitce nějakého našeho vlečkaře, buď jako V 60 xxxxx, nebo s českým ozč. T 435.15xx. Vím, zase německá omalovánka. Teď když je úroda echt ČSD........ Já čekám na limitku od SpieleMax /jestli nebude kachnit/.
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 10,6131513