Stránka 21 z 24

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: čtv 03 pro, 2015 2:00 pm
od tusakvlasta
taky mi to vyhovuje ze stejného důvodu. Hrozil jsem se že mi přijde zpráva abych si vyzvedl objednanou Kkstb, a takhle si v klidu budu moct koupit i 534.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 04 pro, 2015 11:18 pm
od jiri739
Sakra já na ní šetřil. Co teď s těma prachama? :D

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: sob 05 pro, 2015 11:19 am
od Polabský
jiri739 píše:Sakra já na ní šetřil. Co teď s těma prachama? :D



Kupte si medvídka mývala .....................................

Hezký den !!

422.021 ČSD a pohádka o řepě

PříspěvekNapsal: pát 05 srp, 2016 1:18 pm
od Aleson
Dovolím si poznámku v tomto vlákně o nové 422.021. Vybral jsem pěkný stroj, ale při "zkušebních jízdách" mu přestal svítit horní přední reflektor. :(
Předpokládal jsem nějakou drobnou závadu (nejspíš studeňák), tak jsem se rozhodl lokomotivu nereklamovat, rozdělat a opravit. Prohlédl a pročetl jsem
přiložené papíry (velká plachta), kde je model podrobně rozkreslen s čísly dílů, ale chybí tam nákres, jak lokomotivu rozebrat. V popisu, který bohužel
není v češtině, je popsáno rozebrání zhruba takto: Vyšroubujte šroub č.12 na spodku lokomotivy a opatrně sejměte "kastli". Šroub s číslem 12 se nachází
zespodu vzadu pod šachtou spřáhla a dá se celkem bez problému vyšroubovat. Když jsem to udělal, začal jsem OPATRNĚ sundávat kastli. Pak jsem si
vzpomněl na pohádku o řepě : Táhli, táhli, vytáhnout nemohli.... Zvedala se mi zadní část (budka), ale dýmnice se ne a ne hnout. Trochu jsem i páčil
mezi rámem a vodními vanami, ale ani se to nehlo.... Nebudu to protahovat. Zjistil jsem, že k tomu aby šla kastle sundat, je potřeba vytáhnout přední
čelo (dvířka) dýmnice ! :idea: Pak už šla kastle dolů bez problémů. Naštěstí jsem nic neulomil a nepoškodil, ale absence této informace v návodu mě
dost nemile zaskočila. :? Tak třeba to někomu pomůže (pokud se o tom v této diskusi už někde psalo, tak se omlouvám. Nehledal jsem to.
Závěrem: Pěkný stroj, jezdí slušně, cena vzhledem ke zpracování podle mě neúměrně vysoká. (Měl jsem v ruce asi 5 modelů a všude bylo něco - lepidlo
podél schůdků u budky, vyštíplý kousek kovu na jednom válci, drobné škrábance na různých místech, křivé přední "vedení" šoupátek ....). Dokumentace
by mohla být lepší a také česky. U modelu této cenové kategorie jsem očekával v příslušenství leptané tabulky a štítky na parojem...
Aleson

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 05 srp, 2016 4:26 pm
od Adam_B
K tomu přidám zase něco Já.

Mám od brawy obě V100 v III.ep. v digital extra z první serie. Už vyšla druhá série a je znát už na pohled rozdíl v jízdních vlastnostech. OK, co s tím?

Napsal jsem do brawy mail, zda by s tím něco udělali (pravděpodobně výměna motoru). Na druhý den, před devátou ráno jsem měl na mailu odpověd.
Ve stručnosti. OK, naše adresa, zašlete modely. Případnou výměnu motoru a veškeré opravy máte.... ZDARMA... v případě, že zašlete model přes prodejce, máte i výdaje za odeslání ZDARMA.

Já, díky tomu, že mám modely z dvou různých obchodů. Jeden v německu a jeden v česku a nechtěl jsem řešit nic s prodejcem. Jsem zaslal sám za sebe balík, kdy cena zaslání přes PPL a pojištění do 50 tisíc stálo z Hodonína na jejich centrálu do Remshalden mě vyšlo na 264 Kč mi příjde naprosto vtipné.

Čekám jaký výsledek mi příjde. Ale stačí mi, jak se z Brawy k problému postavili a dali mi i přímo možnost to mít vše "na jejich účet"...

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: sob 06 srp, 2016 6:08 pm
od tusakvlasta
Tak to zní výborně, a máte někdo taky u Brawy zkušenosti s objednáním náhradních dílů? Koupil jsem si M262 a má ulomená madla na čelech a taky bych potřeboval originální dekodér s reproduktorem pro ozvučení, jen nevím jestli to nepřijde dražší než od prodejce.
Mám takový dojem že pro prodejce je to spíš otrava. Zapíše si to ale pak to hodí k ledu. Na jeden díl čekám asi dva roky a na nedávný požadavek jsem nedostal ani odpověď jestli ano nebo ne, nebo co.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: sob 06 srp, 2016 7:35 pm
od A2C
Cez nemenovaný obchod v Bratislave som si objednával diely na Kof I. Trvalo to asi mesiac ale diely prišli naviac som ich objednával na starú Kof I ktorá má na sebe made in West Germany podľa priloženého listu ;)
Takže na nové modely si nemyslím že by to bol akýkoľvek problém

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: ned 07 srp, 2016 3:01 pm
od tusakvlasta
Tak to je optimální/snesitelná doba čekání. Jen bych ještě potřeboval vědět jestli koupit origo dekoder a reproduktor přímo od výrobce nepřijde výrazně dráž.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2016 7:28 pm
od tusakvlasta
Tak bych chtěl jen pro ostatní poznamet že Brawa je opravdu rychlá. Od soukromého objednání náhradních dílů a zaplacení převodem mi přišel balík za 10 dnů.
Rychleji to snad ani nešlo.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2016 4:47 pm
od Matěj
Nevíte někdo, zda jde u nové 422.021 se zvukovým dekodérem snížit jas světel? Připadá mi, že je moc přesvícená. Díky.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: čtv 01 zář, 2016 10:46 am
od Aleson
Snížit jas světel samozřejmě jde.
Front light 1 Brightness CV 262 hodnota 0 (min) až 31 (max).
Front light 2 Brightness CV358 hodnota 0 (min) až 31 (max).
Rear light 1 Brightness CV 270 hodnota 0 (min) až 31 (max).
Rear light 2 Brightness CV 366 hodnota 0 (min) až 31 (max).
Mám dojem, že namapování světel na tlačítko F0 bylo trochu divné, že tam byl snad někde použit ten výstup pro světla
s číslem 2, proto uvádím pro jistotu CVčka i pro ty "dvojky" Pokud budeš používat Lokomyš, měla by mít aktualizaci pro
programování vyšších adres. Já nastavuju dekodéry přes počítač a nastavovaní např. přes Roco Lokomyš už si moc nepamatuju. Já jsem slezl s hodnotou z původních max. 31 až na 5 a pořád to docela dost svítí. Zkusil bych napřed
změnit CV262, když se to neprojeví , tak ještě CV 358 (jeden z těch výstupů bude asi vypnutej). To by mělo mít
vliv na přední světla. Pak CV 270 (ev CV366 pro zadní světla).
Musím ale na závěr upozornit, že změny děláš na vlastní riziko :wink:


A já mám taky jeden dotaz :
Nevíte prosím někdo, jestli se dá sehnat kompresor na tuhle mašinu ? Od nějakého malovýrobce, odlitek, polotovar .... :?:
Díky.

Aleson

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: sob 03 zář, 2016 5:36 pm
od tusakvlasta
Aleson píše:Snížit jas světel samozřejmě jde.
Front light 1 Brightness CV 262 hodnota 0 (min) až 31 (max).
Front light 2 Brightness CV358 hodnota 0 (min) až 31 (max).
Rear light 1 Brightness CV 270 hodnota 0 (min) až 31 (max).
Rear light 2 Brightness CV 366 hodnota 0 (min) až 31 (max).
Mám dojem, že namapování světel na tlačítko F0 bylo trochu divné, že tam byl snad někde použit ten výstup pro světla
s číslem 2, proto uvádím pro jistotu CVčka i pro ty "dvojky" Pokud budeš používat Lokomyš, měla by mít aktualizaci pro
programování vyšších adres. Já nastavuju dekodéry přes počítač a nastavovaní např. přes Roco Lokomyš už si moc nepamatuju. Já jsem slezl s hodnotou z původních max. 31 až na 5 a pořád to docela dost svítí. Zkusil bych napřed
změnit CV262, když se to neprojeví , tak ještě CV 358 (jeden z těch výstupů bude asi vypnutej). To by mělo mít
vliv na přední světla. Pak CV 270 (ev CV366 pro zadní světla).
Musím ale na závěr upozornit, že změny děláš na vlastní riziko :wink:


A já mám taky jeden dotaz :
Nevíte prosím někdo, jestli se dá sehnat kompresor na tuhle mašinu ? Od nějakého malovýrobce, odlitek, polotovar .... :?:
Díky.

Aleson

Kompresor a pod. detaily jsem nedávno viděl ne jedněch stránkách, ale teď si nevzpomenu. Doporučuji ti kontaktovat p. Daleckého. On první verzi předělával a je to v jeho magazínu včetně toho jak ji rozebrat. http://www.modely.biz/magazin/clanek-pa ... -od-brawy/

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2016 6:18 pm
od Střelec
Tak jsem se pokusil dneska zajet analogovou 422.0. ležela mi doma přes tři neděle a zatím se projela jen po rovné koleji. Dneska jsem ji nechal kroužit po kochacím kroužku a po 30 minutách přerušovaného kroužení (cca 20 minut čisté jízdy) začla skákat. Jízda šla tendrem vpřed a při prohlídce, proč to blbne jsem zjistil volně se protáčející přední nápravu - ustřihly se spojovací čepy. Měl jste někdo podobný problém?

Dost mě to otrávilo. Je chyba v lokomotivě, nebo může být v kolejišti? 411.2 od FLM na něm jezdí bez problémů, o strojích od Pika ani nemluvě.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2016 6:33 pm
od Rudolf
Já měl před pár lety podobný problém s T3 také od Brawy. Lokomotivě se po delším jezdění rozpadl na jedné straně rozvod a byl také zničený plastový čep. Šla tedy na reklamaci. Po opravě po nějaké době došlo ke stejnému problému znovu. Reklamace zjevně vyřešila jen následek nikoli příčinu. Lokomotivu jsem pak rozebral včetně vyjmutí dvojkolí a zjistil jsem, že jedno dvojkolí šmajdá !!! a to hodně. Za provozu to vidět nebylo. Bylo to ale vidět, když samotné dvojkolí jelo po stole. Takže jsem potom vyměnil dvojkolí a od té doby je klid...

Ruda

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2016 7:15 pm
od jirkan
Teď vyšla 94 od ESU a někteří majitelé si stěžují na totéž. Nějak mi připadá spojovat kovová kola a kovové rozvody plastovým čepem jako poněkud zvláštní a nepříliš technické.... :mrgreen: