Pánové zdravím a děkuji za vaše názory, ze kterých si rčitě vezmu ponaučení, ať jsou jakékoliv. Určitě mou snahou nebylo hanit modely Fleischmann jako takové. Pár jich také mám, a i když je potisk ČSD odfláknutý a dělaný bez rozmyslu, modely jako takové určitě až tak špatné nejsou. Lokomotivy řady 94, 91 i 86 jsou, pokud se detailů týče, na slušné úrovni. Každopádně jsou už na dnešní požadavky konstrukčně zastaralé, pokud třeba o ty robustní motory jde (i když hodně vydrží), nebo o velké závitové žárovky které zase zabírají hodně místa např. pro lepší dekodéry, které byly do starších modelů jen doplněny 6-pin konektorem, což už dneska už také asi málokomu vyhovuje. Nicméně vozy jsou ve srovnání s ostatními výrobci detailní méně ale stojí mnohdy o hodně víc. Ano hodně výrobků FLM poslední dobou končí v akcích což našinec jistě vítá (naposledy třeba Saz na obilniny, který patří k těm lepším). Bohužel když výrobce zkouší na našince blamáž typu vozu na chemii, který je nesmyslně natištěný na zdánlivě podobný vůz (pět polí v bočnici místo šesti a jinak neodpovídá nic - měl vypadat jako tento malosériový model
http://www.masinky.cz/produkt/6882-H0-K ... /index.htm ), tak je někde něco špatně. Ano tady jsem se nechal "oklamat" jedním naším obchodníkem, který s FLM evidentně něco dokáže domluvit, ale bohužel na špatné úrovni. A i on si pak stěžuje, že to nejde a diví se proč... To je začarovaný kruh. Bohužel žijeme v Čechách a tady se ztěží domluví dva, natož pak nějaká skupina, která by výrobci dala jasný podnět. Je to tedy tak, že výrobci a hlavně dovozci neorientujíc se v problematice něco zadají a ve výsledku remcají, že to lidi nekupují. My ale opravdu, jak zde s potěšením pozoruji, nejsme blbci co si model koupí jen proto, že je na něm natištěné ČSD (většina obchodníků svorně tvrdí, že prodej ČSD vítězí nad ČD zhruba 10:1, což taky o něčem svědčí. Lidi dneska chtějí kvalitu. Někdy je v tom zcela namočený výrobce - jako občas Roco - stačí porovnat i to co je dodnes na jejich webu jako mustr - T 334.002, nebo nyní teď ten kotel Rt, kde barva opravdu měla být jiná... To je potom hodně těžké něco dělat. Ještě ale horší je to, když výrobce podklady dostane od dovozce, nebo od někoho se kterým drží přízeň, a ten mu rovnou dá paskvil (jako třeba vozy na chemii a kyselinu od FLM, nebo Pika - tam ještě Gbs, patrák, kotlové vozy, Wap (podpořmě pana Veselého a jeho VDV modely - ten má, ač si to málokdo uvědomuje věrné modely)... Je to škoda, přitom oba výše jmenovaní výrobci mají spoustu pěkných vozů které u nás byly a jezdily, ale donekonečna opakují výrobu nesmyslů. Podklady by se jistě dohromady daly. Jenže...
Nastat může i to co se děje u Roca. Objednají si ČSD mutaci a pak jí nezařadí do programu, nebo jí odsunou ne neurčito. Nakreslená a předáná je i další Němka 555.0. Číslo a provedení zatím nemůžu prozradit abych nedostal vynadáno, ale snad po tom bídném katalogu 2011/2012 bude vše v podzimních novinkách. Zatím přiznali jen nové provozní číslo červeno-žlutého brejlovce 753 090 (omlouvám se ale je to opět DKV Liberec
ktéré jsme udělali někdy z kraje roku na jejich popud, neboť byl vyprodaný už od nich. Změna by se měla dotknout i barvy, což by v tomto případě šlo o šedou místo hnědošedé, kterou dílny měly předepsánu ale nebyla - tak se lakovalo klasikou 1100. Předány jsou i jné verze, ale marně se snažím prosadit např. čtyřku v ČSD. Prostě pořád se musíme někomu i něčemu podřizovat.
Zpět ale k Brawě. Ať je Brawa jaká je, jsou nám otevřenější a i když na začátku komunikace sice odpověděli, že nemají žádného specialistu na ČSD a o modely by zájem měli, po vypracovanání prvníh elaborátu co by šlo z mašinky řady 178 vyčarovat, se po loňském Lipsku odmlčely a nakonec se "vztah" zase oprášil přes onoho nejmenovaného obchodníka. Teď je komunikace přímá jak se vedením tak s konstrukcí, takže proběhlo i osobní setkání a teď už nás čeká jen práce a dotažení modelů do finále. Pak může každý soudit. Bude-li prodej je možná reálná šance že se do výroby dostane dlaší lokomotiva. Vše ale souvisí se vším - tedy je nutné dobře udělat, hodně prodat a máme další. Takže moje rozhodnutí je po poradě s řadkou z vás diskutujících i zde mlčících takové: verze ČSD ponese kompresor na levé straně, nebude mít baňatý komín protože nemám důkaz o tom, že se k nám s ním z Rakouska v roce listopadu 1948 vrátila. Číslo lokomotivy bude 422.031, výtopna Česká Lípa, pob. výt. Úštěk, stav z roku 1950 kdy ještě neměla rudou hvězdu. Tím dávám prostor těm kteří si budou chtít model upravit vyloženě podle sebe. Tzn. třeba dosadit hvězdu z leptu nebo změnit domicil na pozdější obodobí do Prahy střed. Pokud by se někdo měl a chtěl podělit o podklady k jiné lokomotivě této verze, budu rád když se mi ozve na mejl. Změnit nebo vydat druhou sérii je možné. Verze KkStB bude vzhledem k omezenému provedení daným dvěma krátkými vanami, jedna z lokomotiv ze série 178.40 - 44 a 48 - 50 z První Českomoravské, jak jsem psal včera. Podklady tu mám ke dvěma provozním číslům, z nichž jedno je 178.49 Arcivévoda Karel, které zřejmě kvůli té české tabulce neprojde, protože model z větší části nakoupí Rakouští a Němečtí zájemci, s čímž firma počítá. Zvolím tedy číslo druhé - zatím neprozradím, protože ještě čekám na reakce z "venku" a na výkres rovnou doplním Rakousko-Českou příslušnost k jedné konkrétní dráze, Když to projde máme vyhráno, když ne bude bez těchto nápisů. Každopádně lokomotivy si místní dráhy půjčovaly a dokonce i onen slavný Arcivévoda o svůj titul přišel o čemž existuje i spis, který řešilo až slavné C. K. Ministerstvo. Neboť šlo o zásah do Českých národních práv k čemuž měla lokomotiva privilégia. Provedení bude samozřejmě s baňatým komínem a sací brzdou. Na červené pojezdy zapomeňme - ty byly pro loko 422.0 netypické i po roce 1957 (i když pár výjimek ke konci provozu bylo), takže samozřejmě rám a kola u obou verzí budou černé. Pouze stínidla nad okny budou bílá. Popisy dle skutečnosti podle autentických záznamů a fotek. Co vy na to? U provedení KkStB mám sice volně ruce ale počítám s tím, že se klidně někdo z venku ozve a bude se silou peněz dožadovat provedení z Rakouska. A tady klidně může dojít na ještě atypičtější provedení v červeno-černo-zelené z lokomotivky Krauss. Budu se za to naše samozřejmě bít, ale můžou mě přeprat
Každopádně mají objednány ještě verze BBÖ (do roku 1938), válečné DRB si dodávají sami, po mě pak ještě chtějí poválečné ÖstB (zde mají na výběr ze dvou - okupační zóna Ruska anebo USA, s velkým nápisem Österrechei na boku - zatím se vyslovili pro první. Končit to má verzí Wiener Lokalbahnen a SŽD jako Tb 2235, k niž je fotka.
Pokud jde o vozy čekám na rozhodnutí o tom čím chtějí začít. Pak budeme licitovat dál.
Závěrem ještě jedna "naděje" k Fleischmannu. ČSD verze lokomotivy BR 38 je údajen posunutá až na říjen. Je proto možné že model bude přepracován podle výkresu pro velikost TT, který jsme předali Rocu (na jejich vlastní objednávku). Tam je provedení autentické dle dochovaných spisů a několika málo fotek. Vybrána byla také jednodómová verze, které mělo ČSD ve stavu po přeznačení v dočasném užívání jen dvě. Mělo by tedy jít o lokomotivu 377.0513 sestejně označeným tendem - a tak byla i v roce k 8. 3. 1957 zrušena. Výtopna Buhunín. Pojezd černý bez hvězdy. Revize 1948 - 1950. Tedy stav ještě před výnosem o hvězdách. Moc nadějí tomu sice nedávám, ale u velikosti N se tak stalo (byť loko byla z programu vyřazena - viz i ofic. sdělení firmy FLM). Jak vidíte jednoduchý to opravdu nemáme