422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Rtep » stř 10 srp, 2011 4:30 pm

Ad Fleischmann je pravda, že hodně žije ze jména jako jeden z původních výrobců modelové železnice v Německu. Jsou celé skupiny modelářů, kterí mají jenom FL a zase jenom FL. Co se týče modelů mám modely I epochy a jsem spokojen je pravda, že by to chtělo trochu do nich sáhnout, ale myslím si, že za cenu kterou jsem je získal to není potřeba. Stejně se při provozu na ně dívám min z 50 a více cm. A počítač nýtů nejsem. Co bych však Fleischmannovi vytknul a to je asi to žití ze jména tak začal s řadou Magic train úzkorozchodka na HO kolejích Oe. Vydal hodně financí za modely které zásadně vycházely z rakouských předloh a byl jeden z prvních. Obrovský zájem sice omezené skupiny lidí dobrá prodejnost i jako Start sety pro děti dobrý základ pro stavbu dalších modelů, ale úspěch. Bohužel byl první a taky jako první skončil. Nedokázal tuto velikost dál rozšířit. Oproti tomu Bachmann se svou On3 slaví a začal o hodně později slaví další a další úspěchy a to je pouze Amerika. Dneska se na amerických pojezdech staví třeba RESITA. A na ebay je neustále poptávka po lokomotivách i vozech MT.
Ale to nemění můj postoj Fleischmanna mám rád a budu ho i nadále kupovat i s MT pokud ho někde seženu.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 10 srp, 2011 5:32 pm

Tak to jsem rád,že nejsem sám příznivcem FLM :D Já to vidím asi takto,někomu vyhovuje když mašinu nebo vagón vybalí s krabičky a jezdí,jiný zase ještě něco rád dolepí atd.Já vzhledem k věku(51) a orlímu zraku(2,5 na čtení) až tak moc neřeším,jestli je na mašině o jedno potrubí více nebo méně.Co ale na FLM oceňuji je fakt,že použité materiály jsou kvalitou někde jinde,takže s klidem vezmu mašinu nebo vagón do ruky,tak nemusím mít obavy,že mi něco upadne. :lol: Jistěže jsou stroje jaksi morálně zastaralé se starým bubnovým motorem nebo žárovičkami,ale také jsou již mašiny s novými motory a led osvětlením.Staré se snaží postupně rekonstruovat,ale při tom počtu strojů by se museli střelit do hlavy,aby to udělali najednou. :lol: Dělám DRG jak jsem již uvedl a s výběrem jsem spokojen.Jezdím poměrně často do Německa a když se bavím s prodejci,tak FLM je pořád špička.Mám 7 mašin FLM,2 Roco a 1 Trixe a ať se na mě zlobí kdo chce,ale např.na krásce z Württenbergu už jsem vyměňoval 2 bandáže,na FLM nic a jsou v provozu stejně dlouho.
Chápu samozřejmě ty,kteří s mašinou nejezdí,ale mají ji pro potěchu oka a duše jen ve vitríně nebo jezdí jak se říká po rovině.My co máme kolejiště doma a jezdíme po různých kopcích potřebujeme tahouny a to FLM splňuje beze zbytku.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod greenery » stř 10 srp, 2011 7:30 pm

váhám, jestli sem cpát svoje názory, ale nedá mi to
...koukám, že už jsme někde jinde, daleko od věci. Neřešme technickou kvalitu modelů, k tomu jsou tu dozajista jiná vlákna.
Rozproudila se tu debata v souvislosti se stesky a obavami výrobců o to, zda české mutace modelů prodají anebo ne a za jakou cenu.
Tvrdím, že pokud budou ignorovat historickou věrnost, tak je neprodají. A budou si myslet, že Čech na to nemá.
Za vše červená kola u poválečných lokomotiv, světle zelená místo khaki zelené u cisterny ROCO aj (...nemám, pořád váhám). Jsou to zbytečnosti ke škodě naší a ke škodě výrobců.
Objevil se tu člověk, který má možnost ovlivnit budoucí vývoj a ptal se na názory. Já jsem svůj napsal.
Mě nebude vadit, že model 422 bude mít kompresor na druhé straně, pokud u nás taková lokomotiva jezdila. Je mi i celkem jedno, jaká byla dislokace, u které konkrétní dráhy jezdila. Ale konkrétní předloze by měla odpovídat maximálně. Koupím si ji proto, že je to typická lokomotiva našich drah (byť netypická ve své řadě :-)
Zaráží mě přístup některých výrobců, nejmarkantnější je to právě u Fleischmanna, proto přišel na přetřes. Poslední kauza je model němky v N-ku. Prý nebude, protože se mutace předchozích modelů špatně prodávají. Je to tím, že těmi modely byly vozy, které tu jezdily v počtu 1ks (možná o něco málo více) a to kdoví jestli? Rozhodně nebyly typickými. To že lokomotiva, kterou na základě této úvahy odepsali a jezdila tady v počtu několika desítek kusů, by se mohla prodávat lépe, pány manažery nezajímá, popř. to vůbec neví. Kdoví, možná předtím řídili mlékárnu.
Anebo se pletu já a opravdu o ni nebude mezi N-kaři zájem? Kdysi jsem zaslechl, že i 555.0 od ROCA v H0 se neprodávala zrovna podle představ výrobce, a že tedy další serie není na pořadu dne.
Zajímalo by mě jak to je. Kupujete všechno na čem se skví logo ČSD nebo ČD? Nebo si vybíráte?
Kolem brejlovce se tu strhla debata o nepřesných žaluziích a odstávajících madlech. v TT dokonce blbě jezdí. Zajímalo by mě, kolik zájemců tyto věci odradí, a naopak kolik přesto koupí.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Charlie » stř 10 srp, 2011 9:13 pm

To Greenery: Čech na to opravdu nemá, alespoň tedy ten průměrnej.

To je taky jeden z důvodů, proč si sakra rozmyslí za co svoje peníze utratí. A za paskvily to určitě nebude. Tady není situace taková, že se železniční modely kupují dětem na hraní a po rozbití se prostě vyhodí a koupí jiný. Tady je model investice, která se musí většinou dopředu plánovat a musí se na ní s předstihem připravit. Proto Fleischmann svoje modely neprodá, pokud nebudou odpovídat skutečnosti . Nekupujeme hračky pro děti... (ale pro sebe :wink:)
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod v-tec » stř 10 srp, 2011 9:59 pm

Také přidám názor aby měl p. Reichenberg motivaci k další práci:)
Pseudomodely z mé sbírky postupně mizí a více dávám přednost kvalitě, detailnímu zpracování a věrnosti předloze nad kvantitou. Modely se sice dají upravovat, ale kdo má čas a chuť upravovat všechny?! (Navíc je často levnější koupit na úpravu jinou verzi, než ČSD). A jsem ochoten si za kvalitu/věrnost/detail připlatit. Ono to ve finále možná vyjde finančně nastejno (menší sbírka dražších a lepších modelů). Pokud BRAWA přijde s detailním modelem dle předlohy, rád si ho koupím i za vyšší cenu. I když bude cena 2x vyšší, pochopím to. Pokud bude ale 4-10x vyšší (Štokr a další), tak nepatřím do cílové skupiny zákazníků:( To samé platí pro Bpjo od Rivarossi pokud se podaří úpravy aby odpovídal předloze (doufám, že ano, ten model bych moc rád) 555.0 od Roca šla na odbyt, pokud vím, velmi dobře, také jich tu jezdilo dost. Za to mašiny FLM z poslední doby končí zásadně ve slevách. Je ale potřeba aby výrobce znal pravý důvod, proč tam končí...
v-tec
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 10 srp, 2011 9:19 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Martin HO » čtv 11 srp, 2011 8:02 am

Velice zajímavé téma, ale dopátrat se objektivního závěru se mi nějak nedaří.

V-tec píše : Zato mašiny FLM z poslední doby končí zásadně ve slevách. Je ale potřeba aby výrobce znal pravý důvod, proč tam končí....
Také jsem si toho všiml. Rozhodně jedním z faktorů je, že němečtí výrobci vyrábí obdobné (ne-li stejné) typy parních lokomotiv, a FLM byl poslední, který pochytil, že stejné modely konkurenčních firem upravené do "československé" podoby lze u nás prodat. A byl nejen poslední, ale i nejdražší. Trh se ale předtím nasytil a vzhledem k tomu, že proti konkurenčním modelům není (alespoň na pohled) rozdíl, končí ve slevě ( a to možná dokonce v ještě větší, aby si je vůbec někdo koupil).

Brejlovci od ROCA jsou známá kapitola. Nicméně přes chyby v žaluziích a madlech, je to zatím pořád nejlepší model na trhu. Nicméně arogance ROCO vůči zákazníkům je neskutečná. Opravit formu tak, aby u dalších serií byly žaluzie modelové, je asi nereálné (lépeřečeno neekonomické). Nicméně zkrátit madla by naměl být problém a přesto ani k takovéto úpravě výrobce nepřistoupil.

Věřím, že časem vznikne i u nás větší konkurence, která snad vyšší věrnosti modelů českých lokomotiv i zahraničních výrobců napomůže.

Poslední poznámka : Modelařím aktivně cca od roku 1960 (v H0 cca od roku 1953).
Tehdy (až do roku 1989) se zde (jak většina ví) dostaly kouipit pouze modely z NDR. Stamovila to tehdejší RVHP. Kvalita byla na tehdejší dobu dobrá a skutečně lidová cena umožňovala zapojení velmi široké veřejnosti (a zejména mládeže) do aktivního provozování naší záliby (pro ty mladší : vagon 10 - 20 kčs, lokomotiva 50 - 100 Kčs).

NDR také vydávala velmi kvalitní modelářský časopis Der Modelleisenbahner. V něm kvanta plánků a údajů o železnici i u nás. A světe div se, spousta plánků od Waltra Herschmanna (který úzce spolupracoval s naším tehdejším předním modelářem Aloisem Vainerem) byla na stavbu českých lokomotiv (zejména parních). Němci si tehdy (a možná i dnes) houfně pro sebe stavěli modely československých lokomotiv.

Kdyby výrobci modelů měli alespoň ponětí o minulosti a tradici výroby československých lokomotiv (které byly a doposud jsou mnohými i ve světě považovány za velmi kvalitní a z hlediska designu za nejkrásnější parní lokomotivy na světě), byli by asi překvapeni, jaký zájem by o jejich autentické modely byl nejen v Evropě, (zejména v Německu, Rakousku, Maďarsku i Polsku), ale i ve světě vůbec.
Martin HO
 

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 11 srp, 2011 9:34 am

Chlapi,ale ono ve slevách toho končí víc ne jen FLM :D záleží totiž na tom jak to má obchodník nasmlouvané,respektive jak je na tom ekonomicky.Někde máte mašiny ještě za původní ceny a drží je.Problém je,že lidi prostě nenakupují :o dílem proto,že nemají za co a ti co mají se zase bojí pustit korunu. :oops: Dělám ve kšeftě 17 let a takovou žumpu jsem ještě nezažil a na tom se shodnu s každým v oboru.Pomalu se to kolo štěstí začíná zastavovat :roll:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 11 srp, 2011 9:41 am

Pánové zdravím a děkuji za vaše názory, ze kterých si rčitě vezmu ponaučení, ať jsou jakékoliv. Určitě mou snahou nebylo hanit modely Fleischmann jako takové. Pár jich také mám, a i když je potisk ČSD odfláknutý a dělaný bez rozmyslu, modely jako takové určitě až tak špatné nejsou. Lokomotivy řady 94, 91 i 86 jsou, pokud se detailů týče, na slušné úrovni. Každopádně jsou už na dnešní požadavky konstrukčně zastaralé, pokud třeba o ty robustní motory jde (i když hodně vydrží), nebo o velké závitové žárovky které zase zabírají hodně místa např. pro lepší dekodéry, které byly do starších modelů jen doplněny 6-pin konektorem, což už dneska už také asi málokomu vyhovuje. Nicméně vozy jsou ve srovnání s ostatními výrobci detailní méně ale stojí mnohdy o hodně víc. Ano hodně výrobků FLM poslední dobou končí v akcích což našinec jistě vítá (naposledy třeba Saz na obilniny, který patří k těm lepším). Bohužel když výrobce zkouší na našince blamáž typu vozu na chemii, který je nesmyslně natištěný na zdánlivě podobný vůz (pět polí v bočnici místo šesti a jinak neodpovídá nic - měl vypadat jako tento malosériový model http://www.masinky.cz/produkt/6882-H0-K ... /index.htm ), tak je někde něco špatně. Ano tady jsem se nechal "oklamat" jedním naším obchodníkem, který s FLM evidentně něco dokáže domluvit, ale bohužel na špatné úrovni. A i on si pak stěžuje, že to nejde a diví se proč... To je začarovaný kruh. Bohužel žijeme v Čechách a tady se ztěží domluví dva, natož pak nějaká skupina, která by výrobci dala jasný podnět. Je to tedy tak, že výrobci a hlavně dovozci neorientujíc se v problematice něco zadají a ve výsledku remcají, že to lidi nekupují. My ale opravdu, jak zde s potěšením pozoruji, nejsme blbci co si model koupí jen proto, že je na něm natištěné ČSD (většina obchodníků svorně tvrdí, že prodej ČSD vítězí nad ČD zhruba 10:1, což taky o něčem svědčí. Lidi dneska chtějí kvalitu. Někdy je v tom zcela namočený výrobce - jako občas Roco - stačí porovnat i to co je dodnes na jejich webu jako mustr - T 334.002, nebo nyní teď ten kotel Rt, kde barva opravdu měla být jiná... To je potom hodně těžké něco dělat. Ještě ale horší je to, když výrobce podklady dostane od dovozce, nebo od někoho se kterým drží přízeň, a ten mu rovnou dá paskvil (jako třeba vozy na chemii a kyselinu od FLM, nebo Pika - tam ještě Gbs, patrák, kotlové vozy, Wap (podpořmě pana Veselého a jeho VDV modely - ten má, ač si to málokdo uvědomuje věrné modely)... Je to škoda, přitom oba výše jmenovaní výrobci mají spoustu pěkných vozů které u nás byly a jezdily, ale donekonečna opakují výrobu nesmyslů. Podklady by se jistě dohromady daly. Jenže...
Nastat může i to co se děje u Roca. Objednají si ČSD mutaci a pak jí nezařadí do programu, nebo jí odsunou ne neurčito. Nakreslená a předáná je i další Němka 555.0. Číslo a provedení zatím nemůžu prozradit abych nedostal vynadáno, ale snad po tom bídném katalogu 2011/2012 bude vše v podzimních novinkách. Zatím přiznali jen nové provozní číslo červeno-žlutého brejlovce 753 090 (omlouvám se ale je to opět DKV Liberec :-) ktéré jsme udělali někdy z kraje roku na jejich popud, neboť byl vyprodaný už od nich. Změna by se měla dotknout i barvy, což by v tomto případě šlo o šedou místo hnědošedé, kterou dílny měly předepsánu ale nebyla - tak se lakovalo klasikou 1100. Předány jsou i jné verze, ale marně se snažím prosadit např. čtyřku v ČSD. Prostě pořád se musíme někomu i něčemu podřizovat.
Zpět ale k Brawě. Ať je Brawa jaká je, jsou nám otevřenější a i když na začátku komunikace sice odpověděli, že nemají žádného specialistu na ČSD a o modely by zájem měli, po vypracovanání prvníh elaborátu co by šlo z mašinky řady 178 vyčarovat, se po loňském Lipsku odmlčely a nakonec se "vztah" zase oprášil přes onoho nejmenovaného obchodníka. Teď je komunikace přímá jak se vedením tak s konstrukcí, takže proběhlo i osobní setkání a teď už nás čeká jen práce a dotažení modelů do finále. Pak může každý soudit. Bude-li prodej je možná reálná šance že se do výroby dostane dlaší lokomotiva. Vše ale souvisí se vším - tedy je nutné dobře udělat, hodně prodat a máme další. Takže moje rozhodnutí je po poradě s řadkou z vás diskutujících i zde mlčících takové: verze ČSD ponese kompresor na levé straně, nebude mít baňatý komín protože nemám důkaz o tom, že se k nám s ním z Rakouska v roce listopadu 1948 vrátila. Číslo lokomotivy bude 422.031, výtopna Česká Lípa, pob. výt. Úštěk, stav z roku 1950 kdy ještě neměla rudou hvězdu. Tím dávám prostor těm kteří si budou chtít model upravit vyloženě podle sebe. Tzn. třeba dosadit hvězdu z leptu nebo změnit domicil na pozdější obodobí do Prahy střed. Pokud by se někdo měl a chtěl podělit o podklady k jiné lokomotivě této verze, budu rád když se mi ozve na mejl. Změnit nebo vydat druhou sérii je možné. Verze KkStB bude vzhledem k omezenému provedení daným dvěma krátkými vanami, jedna z lokomotiv ze série 178.40 - 44 a 48 - 50 z První Českomoravské, jak jsem psal včera. Podklady tu mám ke dvěma provozním číslům, z nichž jedno je 178.49 Arcivévoda Karel, které zřejmě kvůli té české tabulce neprojde, protože model z větší části nakoupí Rakouští a Němečtí zájemci, s čímž firma počítá. Zvolím tedy číslo druhé - zatím neprozradím, protože ještě čekám na reakce z "venku" a na výkres rovnou doplním Rakousko-Českou příslušnost k jedné konkrétní dráze, Když to projde máme vyhráno, když ne bude bez těchto nápisů. Každopádně lokomotivy si místní dráhy půjčovaly a dokonce i onen slavný Arcivévoda o svůj titul přišel o čemž existuje i spis, který řešilo až slavné C. K. Ministerstvo. Neboť šlo o zásah do Českých národních práv k čemuž měla lokomotiva privilégia. Provedení bude samozřejmě s baňatým komínem a sací brzdou. Na červené pojezdy zapomeňme - ty byly pro loko 422.0 netypické i po roce 1957 (i když pár výjimek ke konci provozu bylo), takže samozřejmě rám a kola u obou verzí budou černé. Pouze stínidla nad okny budou bílá. Popisy dle skutečnosti podle autentických záznamů a fotek. Co vy na to? U provedení KkStB mám sice volně ruce ale počítám s tím, že se klidně někdo z venku ozve a bude se silou peněz dožadovat provedení z Rakouska. A tady klidně může dojít na ještě atypičtější provedení v červeno-černo-zelené z lokomotivky Krauss. Budu se za to naše samozřejmě bít, ale můžou mě přeprat :-) Každopádně mají objednány ještě verze BBÖ (do roku 1938), válečné DRB si dodávají sami, po mě pak ještě chtějí poválečné ÖstB (zde mají na výběr ze dvou - okupační zóna Ruska anebo USA, s velkým nápisem Österrechei na boku - zatím se vyslovili pro první. Končit to má verzí Wiener Lokalbahnen a SŽD jako Tb 2235, k niž je fotka.
Pokud jde o vozy čekám na rozhodnutí o tom čím chtějí začít. Pak budeme licitovat dál.
Závěrem ještě jedna "naděje" k Fleischmannu. ČSD verze lokomotivy BR 38 je údajen posunutá až na říjen. Je proto možné že model bude přepracován podle výkresu pro velikost TT, který jsme předali Rocu (na jejich vlastní objednávku). Tam je provedení autentické dle dochovaných spisů a několika málo fotek. Vybrána byla také jednodómová verze, které mělo ČSD ve stavu po přeznačení v dočasném užívání jen dvě. Mělo by tedy jít o lokomotivu 377.0513 sestejně označeným tendem - a tak byla i v roce k 8. 3. 1957 zrušena. Výtopna Buhunín. Pojezd černý bez hvězdy. Revize 1948 - 1950. Tedy stav ještě před výnosem o hvězdách. Moc nadějí tomu sice nedávám, ale u velikosti N se tak stalo (byť loko byla z programu vyřazena - viz i ofic. sdělení firmy FLM). Jak vidíte jednoduchý to opravdu nemáme :roll:
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 11 srp, 2011 9:55 am

miroslav lengyel píše:Chlapi,ale ono ve slevách toho končí víc ne jen FLM :D záleží totiž na tom jak to má obchodník nasmlouvané,respektive jak je na tom ekonomicky.Někde máte mašiny ještě za původní ceny a drží je.Problém je,že lidi prostě nenakupují :o dílem proto,že nemají za co a ti co mají se zase bojí pustit korunu. :oops: Dělám ve kšeftě 17 let a takovou žumpu jsem ještě nezažil a na tom se shodnu s každým v oboru.Pomalu se to kolo štěstí začíná zastavovat :roll:


Musím s Vámi jenom souhlasit. On je "kšeft" opravdu v těžkém propadu. Jsem sice odkojený klubem modelářů na Julisce, hned po jeho vzniku, resp. po jeho přesunu z Karlína a tak, i když jsem se věnoval hlavně historii a knihám, díky tomu propadu "fušuju" opět i do modelů, kde je to ještě o něco lepší jak v té literatuře. Lidi mi už nadávají, že jsem nedokončil co jsem slíbil, což je z jedné strany dáno tím že jsem pořídil strarou chalupu u kolejí na bydlení, která podstupuje generálku a nic není tak čas (a peníze), a pak i tím, že se neprodává tak jako před pár lety a to kniha přeci jen trvá déle jak příprava modelu). Nakonec teď ty modely "žerou" hodně času, ale zase mi přinášejí i uklidnění. Další začarovaný kruh. Propad v prodeji je ale z obou důvodů které citujete. Lidi buď nemají vůbec, nebo nechtějí dát za nesmysl. Firmy neslyší i když pomalu začínají chápat, že tu exuistují i jiné lokomotivy a vozy než jen ty Německé. S úpravou formy na brejlovce je to tragédie. Madla by upravit určitě šly, žaluzie a hlavně ta díra místo výfuku z PG 500 je pro ně neřešitelný problém. Donutilo mě to zadat výrobu mřížky alespoň na ten výfuk. Snad bude i pro ostatní. Musíme to ještě chvíli vydržet a snad se to ještě víc pohne. Víc mě mrzí, že tu máme (nebo měli jsme) několik našich domácích výrobců které jsme nedokázali podpořit natolik že skončili, nebo živoří. A přitom zkušenosti a kvalitu nabídnout také dokaží...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » stř 17 srp, 2011 9:55 am

Protože mě poválečná verze nezajímá a nepředpokládám, že by v nejbližší době měla být i II. epocha ČSD, tak by mi vyhovovala verze taková, aby šla snadno přeznačit. Celočerná verze bez zbytečných symbolů socialismu by byla dostačovala. Pokud by byla přeci jen II. epocha, tak by bylo dobré kdyby se jednalo o jiný stroj - kkStB a ČSD stroje nakonec stejně koupím všechny :)

Každá verze kkStB je dobrá, pokud se bude jednat o model lokomotivy sloužící v Čechách, je to lepší. A pokud to bude model z nějaké z mých oblíbených lokálek do Posázaví (Kolín -Ledečko - Kácov), tak to bude vůbec nejlepší :-) Ale to je moje osobní libůstka a pochopím firmu BRAWA, že se rozhodne pro univerzálnější verzi.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Rudolf » stř 17 srp, 2011 3:46 pm

Vidím to úplně stejně jako Radek. KkStB a ČSD všechny :-) Jen případné symboly socializmu by mohly být zvlášť jako individuálně doma montovaný doplněk - nevyužil bych ho...

BRAWA by měla ale určitě v novinkách veřejně oznámit, že ČSD (a kkStB) verze bude, aby nenastaly hromadné přeznačovací akce a trh se nasytil předem.
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 917
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 18 srp, 2011 12:15 pm

Pánové děkuji za názory a jsem rád, že zde jsou i milovnící starších epoch. Nápisy provedu jak jsem už napsal výše, tzn. KkStB zkusím i vyznačením dráhy. Kolín - Ledečko - Kácov je mě osobně také blízká, ale musím být trošku diplomat a tak asi dojde na Jenšovice - Libochovice, neboť z toho půjde nakonec udělat i ten Arcivévoda, který je ať se nám to líbí nebo profláklý i zahranicemi a tím by se prodej "našeho" typického modelu mohl zvednout. Tak jako to děláme u Roca zkusím dojednat vícero provozních čísel na jednu lokomotivu. Tady by šlo o tři kusy. Z Rakouska se už nyní ozývají hlasy, že Brawa nezvolila typickou variantu ani pro ně, a chtějí dvě dlouhé vany. Verze bez kompresoru je tak možná ještě reálnější než verze s kompresorem vpravo typickým pro ČSD. A tady jsou i možnosti jak kompresor dosadit - těch atypických provedení bylo víc než dost. A jsou i možnosti, že kompresor byl ještě přd vanou která zůstala nezkrácená. Prodá-li se první emise tak je možné žádat další. 300 ks přeci jen není moc, uvážíme-li že modely ve všech verzích budou otevřené celému světu. Modely budou představeny v Lipsku a aktualizace bude i na stránkách Brawy. Nemusíte se o verzi ČSD tedy vůbec obávat. Pokud jde tedy o ní - tak bude 422.031 výtopny Česká Lípa, pob. výt. Ústěk ve stavu z roku 1950, tedy bez hvězdy kterou si každý může dosadit sám dle libosti. Tady nechám prostor pro přestavby. Budu ale našim obchodníkům velice vděčný když se alespoň ze začátku nebudou pouštět do nějakých velkých přeznačovacích akcí, neboť to by další série mohlo neblaze ovlivnit jako bohužel toho hrbouna s ČSD dvířky od Roca. Pokud to někdo z nich čte tak nech%t se mi ozve s případnými požadavky na počty kusů. Pokud se jich sejde více, předám celkoý počet do Brawy aby bylo zajištěné dostatečné množství pro všechny. Jinak někdo se mě soukromě ptal jestli bude i verze i paprskovými koly. Ano je v plánu pro lokomotivu Schnnebergbahn která je tam na pomníku. Je to verze naprosto atypická, ale mají ji už v programu.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » čtv 18 srp, 2011 1:57 pm

Naprosto souhlasím s Rudou ohledně přeznačování. Tomu se dá snadno zabránit transparentním a včasným zveřejňováním úmyslů. Třeba u brejlovce ROCO se to povedlo, ani ne tak díky firmě ROCO, ale díky tomu, že počet dodavatelů podkladů byl v ČR a SR dost velký na to, aby se pravidelně něco profláklo. Každý zájemce tak od začátku věděl, že se na celočervenou verzi dostane a zbývá jen čekat a šetřit. U hrbouna to byla tak partyzánská akce, že i moji rakouští kolegové těžko chápou postup ROCO. Kdyby bylo ROCO sdílnější, vydělaly by na tom obě strany. Jenom díky tomu, že modelů bylo málo, jsem nekoupil další. Teď, když už tuším, že ROCO v historicky krátké době počítá s českou verzí hrbouna s našimi dvířky, si počkám.

Takže záleží jak se k tomu postaví BRAWA. Nemusí slibovat hory doly, ale základní plán nažhaví fantazii kupců :)

A ještě k variantám. Dlouhé vany by některé úvahy odsunuly do pozadí. Naivně bych očekával, že průzkum možností daného modelu bude realizován ještě před vrháním obrázků do katalogu. Když už to tak není, pozitivní na tom je, že obrázky v katalogu nejsou dogma a když přijdou nové informace, tak se s tím dá hnout.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod aklman » čtv 18 srp, 2011 3:19 pm

Na ty paprskova kola sem se ptal ja. Dekuji. Jeste by mne zajimalo zda nevite jestli budou kola v meritku 1140mm/87 (s RP25 okolky by se do ramu vesli...) ?
aklman
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 03 pro, 2009 11:14 am

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 18 srp, 2011 6:15 pm

aklman píše:Na ty paprskova kola sem se ptal ja. Dekuji. Jeste by mne zajimalo zda nevite jestli budou kola v meritku 1140mm/87 (s RP25 okolky by se do ramu vesli...) ?


Kola v měřítku určitě budou, není důvod aby nebyly, rám je vnitřní a místa je dost.

S tím "ohlašováním" je to ale složitější. Výrobci se brání konkurenci, což se možná dá pochopit u modelu zahraničního kde se po něm shodně vrhá několik výrobců najednou. Ale u lokomotivy která je typickou jen pro nás je to asi nesmysl. Problém je ale ještě i jiný, např. u Roca, že oni sami nevědí co a jak zařadit. Dneska nám třeba odsunuli vůz o dva (!) roky na 2013! Jejich počínání je nad moje chápání a tak se k Rocu raději nebudu vyjadřovat. Mají odevzdané výkresy na jednu němku, další brejlovce i na sergeje. Zamračené zatím dvě (ČSD 010 a ČD 041). Vozy ani už snad nepočítám. Osobně nevím co dají do podzimních novinek neboť průběh "výroby" hlavního katalogu už znáte, takže povídačky v ŽM, že to management má pevně v rukou jsou sci-fi. I samotní tvůrci se musí nechat překvapit. O vozech u Brawy zatím není rozhodnuto, ale v nejbližší době bych se měl dozvědět co ze stávajícího programu schválili. Spolupráce je teprve v plenkách, takže je to běh na delší trať. Už nyní ale vím co jim "podsouvat", musíme ale počkat až na příští rok až vyjede řada 178 a jak bude vypadat její prodej. Do katalogu se nedostali ani mnohé další verze a naopak PKP, která v katalogu je byla zrušena. Takže taky jistá nerozhodnost tam panuje.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků