422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » pon 18 bře, 2013 8:00 am

Max píše:
ReichenbergW píše: 422.025 sice měla obě krátký ale ty jí následně po převzetí do provozu u ČSD byly prodlouženy jako všem s krátkými vanami (v Rakousku se to nedělalo, ...

Nejsem si jistý zda tomu nebylo jinak. Tak třeba 422.016 měla v roce 1947 ve strojovém grafikonu poznámku : "Na teplické bude jezdit, až bude v Janovicích voda". Proč asi ?


... jasný - až bude v Janovicích voda :-) Ne ale vážně, kdy byly prodloužený (a že byly je víc než zřejmý) nevím, ale datum neznám a ani nemám fotku žádný s krátkejma vanama a označením ČSD. Pokud máte pošlete mi jí a pak už nebude problém to domluvit. Fotek Rakouských mašinek s krátkými vanami je spousta ještě v 60. letech a vydržely jim až do zrušení. U nás ne, takže co s tím provedeme?

Jediný co mám je toto, ale zrovna to nejpodstatnější je ufiklý...
Přílohy
422.025.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Max » pon 18 bře, 2013 11:28 am

Já bych se vůbec nedivil, kdyby to s těma vanama u 422.0 bylo stejný jako s vanama u Papoušků. Kolik jich dojezdilo bez van ? možná půlka ?
V tomhle státě nikdy nebyly peníze na užitečné věci, vždycky se prom...ly na zbytečnosti a lumpárny.
A proto se ani žádné reko nedotáhly dle plánu do konce. Ani Mikáda nedostaly všechny Kylchap, ani všechny 475.1 nedostaly štokra - všechno to usnulo nedokončené. Tak proč zrovna vany u 422 by měly být reko všechny ? ?
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » pon 18 bře, 2013 11:54 am

Max píše:Já bych se vůbec nedivil, kdyby to s těma vanama u 422.0 bylo stejný jako s vanama u Papoušků. Kolik jich dojezdilo bez van ? možná půlka ?
V tomhle státě nikdy nebyly peníze na užitečné věci, vždycky se prom...ly na zbytečnosti a lumpárny.
A proto se ani žádné reko nedotáhly dle plánu do konce. Ani Mikáda nedostaly všechny Kylchap, ani všechny 475.1 nedostaly štokra - všechno to usnulo nedokončené. Tak proč zrovna vany u 422 by měly být reko všechny ? ?


Opakuji nemám foto, nemám foto. A na těch co mám a byly původně s krátkými jsou už předělaný. Co na to V 101?
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » pon 18 bře, 2013 7:12 pm

Existují fotografie řady 178 z období 1918-1925, ale nikdy jsem neviděl obě krátké vany, a to ani u lokomotiv, které tak byly vyrobeny. Podle mě se totiž prodlužovalo už za kkStB. Nemám to detailně zjištěno, ale pozdější rakouské 178 s krátkými vanami jsou původem ze soukromých drah, nikoli lokomotivy stavěné pro státní dráhy. Třeba Schneebergbahn byla postátněna až během WWII. Ale je to jen moje doměnka. Z V101 objem van ověřit nejde, nevím jestli z rakouských soupisů to lze.

A ještě poznatek k 422.031. Podle V101 neměla před válkou tlakovou brzdu a v roce 1948 se vrátila z Rakouska. Je tedy možné, že došlo k dosazení tlakovky a tím pádem i zkrácení vany vlevo v Rakousku.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Max » pon 18 bře, 2013 7:50 pm

Je 031 z roku 48 tou 031 co se předávala k DR 38 ?
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » pon 18 bře, 2013 8:26 pm

A proč by neměla být? Pokud by se jednalo o druhé obsazení bylo by to známo.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Max » úte 19 bře, 2013 9:31 pm

A jakej je důkaz, že se nám od OBB vrátila pravá 422.031 ?
Zkus zalovit o pár měsíců zpátky, byla tam diskuze o 375.026 - opravdová 026 rezavěla od roku 45 v Čadci, poškozená po nehodě, a její číslo zdědila rakouská 16.018, kterou jsme jim ukradli /kradli tehdy všichni, ne jenom my /. A jelikož tedy ta falešná 026 byla rakouská, nemohla mít jednodílné dýmniční dveře /jako je dostal model ROCO / , když v letech 46-48 jezdila v ČB. Ty dveře zůstaly v Čadci na pravé 026. Tak je také zjistili v r.1955 , když ji zkoumali pro NTM Praha.
Proč by se stejná situace nemohla opakovat i s 422.031 ?
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » úte 19 bře, 2013 11:11 pm

Samozřejmě to nemusí být ona, nemohu to prokázat ani vyvrátit. Vzhledem k tomu, že v mých předpokladech nevidím rozpor, tak mohu zatím předpokládat, že to je pravda. Historie železnic není deduktivní věda :)
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » stř 20 bře, 2013 8:54 am

A jeje tady někdo řeší neřešitelný. Ta 422.031 je zatím jediná která pasuje, protože byla rekonstruovaná v Rakousku (resp. v Třetí říši podle původních rakouských zvyklostí) odkud se vrátila v rámci vyrovnání v roce 1948. To se stalo více lokomotivám, např. 423.002 která jezdila ve Vídni pořád s původním ČSD označením velikými litými číslicemi a dokonce si zahrála v Rakouským filmu o jakýchsi špionech. Tam by se asi MAX vyjímal :-) A důkaz o tom že byla 375.026 prohozená za 16.018 neexistuje, takže je to jen kolego tvoje domněnka. Silně pochybuju o tom, že by se vůbec někdo v tý době zabýval přendáváním, dost pracně na původní lokomotivě nanýtovaných dýmničních dveří, když řada jiných hrbounů je ještě ani neměla... Navíc pořad panovala rozluka mezi obnovenými ČSD a SŽ, nehledě na to, že jsem tam dával písmený důkaz k tomu že v Žilině bylo Rakouských hrbounů víc a ty dvojité dveře měly.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod t6791225 » stř 20 bře, 2013 9:13 am

No jeje, tady to začíná zase vřít :-D Dovolím si přihodit jedno video se 422.031 na uvolnění atmosféry :-D http://www.youtube.com/watch?v=eyungIi-Xy4
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » stř 20 bře, 2013 9:50 am

Ale kdepak :-) Jen není třeba pořad hledat blechy, zejména když nejsou. Historie je tak bohatě složitá a mnohdy zapeklitá, že to nemá cenu takhle pitvat. Vždycky to samozřejmě může být lepší a vždycky se něco najde. Ale má to nějaký smysl se hádat o blbostech? Myslím že nemá, realita je prostě taková, něco udělat jde, něco ne a tak si to prostě jeden nechá jak to je (spousta - možná převážná většina - lidí si nedosazuje ani doplňky), anebo si to každý dotvoří jak je mu to nejmilejší. Jestli něco bylo před 60 lety tak či onak je už už dneska naprosto zbytečný řešit natož kvůli tomu pořádat pořádat slovní bitvy. S Brawou je to složitý, jako se všemi výrobci, ale nakonec jsme si to taky nějak vysvětlili a snad něco dalšího i v Brawě připravíme. Zrovna včera přišel první vzorek nastříkanýho a potištěnýho vzorku M 262.101 a už jsme se zase posunuli kousek dál. Dát to sem nemůžu, ale řeknu vám že to dopadlo víc než dobře...
Jinak kolego Vaše krásný video na ještě hezčím kolejišti je moc povedený a tak bych s dovolením poslal odkaz do Brawy ať vidí že je o jejich věci zájem.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Houmr » stř 20 bře, 2013 11:03 am

Video je parádní, hlavně bylo super to dodatečné ozvučení projíždějících vozů, to je paráda. :P
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod t6791225 » stř 20 bře, 2013 9:37 pm

Pánové díky :)
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Max » sob 13 dub, 2013 9:29 pm

Před časem se tady řešil problém různých doplňků na 422.0, jako kompresor nebo návěstní lampy. Takže pro ty co mají rádi všechno jednotné, zde mám ukázku, jak to s lampami vypadalo v praxi :
Přílohy
lampy 422.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod vaclav bar » sob 13 črc, 2013 9:33 am

Zdravím Vás
Už nějakou dobu jsem také hrdým majitelem této velmi povedené mašinky. Myslím ,že je vyrobená na docela vysoké technické úrovni.Vše krásně do detailu vyvedené.Jízdní vlastnosti jsou taky bezvadné,hlavně pomalá jízda. :P
Mám ji v provedení analog ,ale do budoucna uvažuju o digitálu.

Jak už tady bylo napsáno našlo se i pár chyb. Rachotivý zvuk při jízdě kvůli nedocvaknuté části rozvodů - opraveno ihned a bez problému.
Co mám však dělat když na mašině chybí na boční vaně stupačka (stejná chyba jako už u druhého majitele , viz. spikeHO strana16 této diskuse) a na dýmničních dveřích chybí madlo.
Rád bych se tedy zeptal spikeHO jak to řešil ? Zda li mu prodejce zajistil chybějící díly.
Reklamovat celou mašinu se mi vůbec nechce , je vysoká pravděpodobnost ,že zase natrefím na nějakou třeba závažnější jinou vadu.

A druhý dotaz bych měl na Vás ostatní , jak vypadá vrchní část kotle po odstranění té sací brzdy ? Byl by prosím někdo ochotný o detailní foto ?

dík
vaclav bar
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 11 črc, 2013 8:43 am
Bydliště: Ova

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků