422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod vorisekml » pon 14 úno, 2011 6:55 pm

422.0 ČSD proděla za desetiletí služby mnohé proměny které by se musely při úpravě modelu Brawa na 422.0 zohlednit. Nejmarkantnější je osazení kompresoru na pravé straně /né u všech strojů/, jiné pojistné ventily, osazení elektrického osvětlení a tudíž i odpovídajícího turbodynama. Předpokládám že jiné budou také napaječe po kabinou. Předpokládám že odlišností bude víc, kolegové mě doplní. Zatím jsem model neviděl na vlastní oči, ani prototyp a proto nemůžu z několika fotek z Norimberku 2011 posoudit provedení modelu a jeho odlišnosti od naší 422.0.
Zatím jsem zaslechl že probíhají jednání s Brawou a prý jsou jednání na dobré cestě. Takže se možná ČSD verze dočkáme od Brawy. Zda bude plně odpovídat ČSD variantě nebo zda půjde tradičně jen o přetisk zahraniční verze do ČSD mutace nevím.
Naposledy upravil vorisekml dne pon 08 srp, 2011 7:53 pm, celkově upraveno 1
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod medvidek » úte 22 úno, 2011 9:30 pm

Ahoj,když opomenu cenu okolo 500 eur tak diky za každy dobry model ČSD. Rize Česky asi nebude jak pišeš,ale po předělani to bude top model. Lepši než Kleinšrot (kleinbahn)
HO 3-4 epocha čsd DCC začinam. Pořadna mašina ma kotel a komin
Uživatelský avatar
medvidek
 
Příspěvky: 264
Registrován: pon 16 bře, 2009 12:09 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod vorisekml » ned 07 srp, 2011 3:20 pm

Tak šumí info že se Brawa nakonec přeci jen rozhoupala a udělá 422.0 v ČSD verzi. S formou se prý nic moc ladit nebude /z ekonomických důvodů/. To bohužel limituje výběr čísel k realizaci. Naštěstí tady pár čísel s kompresorem vlevo a dlouhou pravou vanou bylo.

Prý by to měla limitovaná 300ks série, řeší i takový věci jako krátký i dlouhý komín bez báně, různý kola nebo rozdílný umístění detailů atd. Takže se těšit bude určitě na co.

Měla by být v 2.kvartále 2012, cena zatím není stanovena. Myslím že se od již prezentované ceny 280,-€ nemůže moc lišit, tolik ČSD úprav nebude, to je moje spekulace.

Takže domácí bastlení zaplať bůh odpadá.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 08 srp, 2011 5:17 am

vorisekml píše:Tak šumí info že se Brawa nakonec přeci jen rozhoupala a udělá 422.0 v ČSD verzi. S formou se prý nic moc ladit nebude /z ekonomických důvodů/. To bohužel limituje výběr čísel k realizaci. Naštěstí tady pár čísel s kompresorem vlevo a dlouhou pravou vanou bylo.

Prý by to měla limitovaná 300ks série, řeší i takový věci jako krátký i dlouhý komín bez báně, různý kola nebo rozdílný umístění detailů atd. Takže se těšit bude určitě na co.

Měla by být v 2.kvartále 2012, cena zatím není stanovena. Myslím že se od již prezentované ceny 280,-€ nemůže moc lišit, tolik ČSD úprav nebude, to je moje spekulace.

Takže domácí bastlení zaplať bůh odpadá.


No bohužel tak uplně ne- správná mašina má banatý komín :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » pon 08 srp, 2011 3:38 pm

Petr Zatrepalek píše:
vorisekml píše:Tak šumí info že se Brawa nakonec přeci jen rozhoupala a udělá 422.0 v ČSD verzi. S formou se prý nic moc ladit nebude /z ekonomických důvodů/. To bohužel limituje výběr čísel k realizaci. Naštěstí tady pár čísel s kompresorem vlevo a dlouhou pravou vanou bylo.

Prý by to měla limitovaná 300ks série, řeší i takový věci jako krátký i dlouhý komín bez báně, různý kola nebo rozdílný umístění detailů atd. Takže se těšit bude určitě na co.

Měla by být v 2.kvartále 2012, cena zatím není stanovena. Myslím že se od již prezentované ceny 280,-€ nemůže moc lišit, tolik ČSD úprav nebude, to je moje spekulace.

Takže domácí bastlení zaplať bůh odpadá.


No bohužel tak uplně ne- správná mašina má banatý komín :D


To nemáte pravdu. Lokomotivy řady 178 se vyráběly jak s litinovými komíny bez báně, tak i s ní. U nás v lokomotivce První Českomoravská. Nicméně modely budou v několika (mnoha) železničních správách od KkStB až po kořistní verzi DRB, i DR východ (několik lokomotiv bylo za valky zavlečeno a zůstalo v provozu DR-Ost do druhé poloviny 50. let); bude taky verze SŽD (zde jako řada Tb). Na modelu mám možnost s Brawou spolupracovat, takže mám poměrně dost čerstvých informací. Z programu byla zatím stažena verze PKP a nově zeřazena variantou ČSD. Bohužel problém je s kompresorem na opačné straně, než jsme více zvyklí. Prozatím je ověřeno, že kompresory vlevo (dle Rakosukého vzoru) byl vybaveny 4 lokomotivy = 422.031, 104, které se vrátily k ČSD v roce 1948 z Rakouska a dále stroje 422.0110 a 111, které jsou zase původními Rakouskými lokomotivami a u ČSD zůstaly jako kořistní. Pro model zatím přichází v úvahu první dvě provozní čísla. Možná je i provozní lokace na sever Čech (výtopna Česká Lípa, pob. výt. Úštěk), nebo pozdější provedení již jako "Pražská dráha" výtopna Praha střed. Zřejmě zvítězí ta první.
Ano první série bude skutečně jen 300 ks, s tím, že je možné ji v pozměném provedení (tzn. depo, inv. číslo, detaily) opakovat. Firma Brawa bohužel zvolila pro model tři základní verze v, pro ČSD, ne příliš typickém provedení. Modely budou vyrobeny se dvěmi krátkými vanami, sací brzdou a baňatým komínem (což je např. původní provedení loko. 178.49 KkStB Arcivévoda Karel ale i dalších strojů z PČM). Tato verze bude osazena výrobními štítky naší Lokomotivky, ostatní pak budou na parním dómu nést ostatní výrobce jako Krauss Linec, Floridsdorf, Steg a Wiener Neustadt.
Druhé provedení bude s dlouhou vanou vpravo a krátkou vpravo, sací brzdou a rovným i baňatým komínen.
Třetí pak v tomtéž provedení s kompresorem a je vhodná pro provedení ČSD.
Model je skutečně propracovaný do nejmenších detailů. Verze ČSD bud pravděpodobně představena v Lipsku. Rýsuje se i možnost výroby některých vozů ze stávajících forem v provedení ČSD...

Ještě oprava a vlastně i doplňek. Naše verze bude čtvrtou výrobní verzí se dvěmi dlouhými vanami, nikoliv tedy krátkými, přičemž levá je z důvodu instalace kompresoru zkrácená tak jako ve skutečnosti. Jen ten kompresor je dle Rakouských zvyklostí vlevo a nikoliv vpravo jak je zvykem u nás. Každopádně i verze se sací brzdou budou vhodné pro popis ČSD, jen do epochy II a částečně III - po válce. Ne všechny lokomotivy nejen u nás tlakovou brzdu obdržely. Každopádně pro provedení ČSD je důležitý jeden díl - osvětlovací turbína která byla pro naši verzi přislíbena vyrobit.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 08 srp, 2011 4:36 pm

Takže ta první čsd verze bude s baňatým komínem? Mě jde o mašinu s banatým komínem, jiný verze mě nezajímají (i když ostatní určitě ano...)
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » pon 08 srp, 2011 5:22 pm

Petr Zatrepalek píše:Takže ta první čsd verze bude s baňatým komínem? Mě jde o mašinu s banatým komínem, jiný verze mě nezajímají (i když ostatní určitě ano...)


Tak to jí asi budete muset oželet nebo si pořídit verzi KkStB, BBÖ, které budou odpovídat epoše I a II. U ČSD se báně z komínu sundavali poměrně brzy, i když výjimky samozřejmě byly. Nicméně komín bude výměnný díl. Na paměti je také nutné mít, že lokomotivy řady 422.0 byly od ČSD vyřazeny nejpozději do roku 1968. A to báńě na lokomotivách většinou nebyly. Muzejní 422.025 je bohužel paskvil, který v provozu takto nikdy nejezdil. Určitě by nebylo vhodné se pouštět do hromadných přestaveb, protože se potom dostaneme do situace jako nyní s hrbouny, kdy verze ČSD od Roca byla odsunuta o více jak rok... Brawa naopak má zájem ČSD vyrábět a jedná se i zcela nových formách. Více prozradit nemohu.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod mnitka » pon 08 srp, 2011 5:56 pm

Koukám..., tohle mě bude nějakou korunu stát :wink:. Ač příznivce páté epochy, tomuto asi neodolám. Modely BRAWA jsou nádherný...
Na parní lokomotivy se chodím zatím jen koukat.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1223
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod fousek » pon 08 srp, 2011 6:35 pm

ReichenbergW: Nevíte, proč v Brawě "bouchly saze" až teď? Dosud nic Českého/ Československého nevyrobili a že nějaké modely pro mutace byly. A najednou zásadní obrat... Nebyl poradce, nebo po úspěchu Roca na našem trhu se na nás začali více soustředit?
fousek
 
Příspěvky: 465
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod vorisekml » pon 08 srp, 2011 7:00 pm

Ta 422.025 dostala baňatý komín až při úpravách na muzejní z 422.027.Od ČSD odešla 422.025 v r.60 do cukrovaru a odtud byla vykoupena a upravena pro nostalgii. Bohužel i ten baňatý komín od 422.027 byl zničen a musel se nahradit novovýrobou. Jinak V ep.III se už báně skoro nevyskytovaly.
Jako co měla Brawa na ČSD připravené? Těch pár německých mašin a vozů? Saze bouchly páč ta 422.0 si o ČSD mutaci přímo říkala. Nářky tuzemských modelářů zaplať bůh byly vyslyšeny a pohnulo se to kupředu. Jinak pokud se bude ta 422.0 solidně prodávat, tak to zpoždění doženeme.... jenže zase je to o penězích. Vemne si uhlák Vtu /Koenigsbreg/ ten je v nabídce několika výrobců a tak si myslím že by se našinec trošku cukal dát za Brawa "uhlák" o 100% vyšší cenu oproti Roco. V podstatě jde o totožný vůz. Jistě Brawa je propracovanější, ale ne o 100%.... Takže je to jen o penězích. Ale samozřejmě díky tomu že se tady pár tisíc brejlovců prodalo, tak už nás snad začnou brát trošku vážně. Tajně doufám že ta 422.0 nezůstane osamocena, KkStB vzorů je dostatek a pokud se bude ten Brawa model dobře prodávat /jako myslím tím ve všech mutacích/ tak by mohla Brawa udělat další stroje co půjdou předělat na naše lokomotivy.
Jinak to ovšem bude mazec, hlavně na šrajtofli. Zamračená, chvíli na to tahle pusinka a nedej bože aby se Roco popošouplo s termínem /jak je jejich dobrým zvykem/ a bude průšvih s penězi.. a kdy není...
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod greenery » pon 08 srp, 2011 7:26 pm

...no nazdar, ........a jestli čtu dobře mezi řádky, bude Hrboun ČSD přímo od ROCO ? Já myslím, že tady je početná skupina modelářů, kteří rádi dají za autentický kvalitní model slušný peníz. Kupovat donekonečna kořistní mašiny s jepičím životem se omrzí. Ale stroje, které tvořily historii našich železnic, ty se budou myslím prodávat slušně. Samozřejmě cena musí odpovídat kvalitě. Já sám si pečlivě vybírám, ale když už se rozhodnu, tak těch peněz mi líto není.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » pon 08 srp, 2011 7:34 pm

fousek píše:ReichenbergW: Nevíte, proč v Brawě "bouchly saze" až teď? Dosud nic Českého/ Československého nevyrobili a že nějaké modely pro mutace byly. A najednou zásadní obrat... Nebyl poradce, nebo po úspěchu Roca na našem trhu se na nás začali více soustředit?


Složitá otázka: Cizí firmy nad námi ohrnovali nos a nyní houfně spolupracují. Dostal jsem se k tomu víceméně náhodou v době, kdy u Roca vznikaly brejlovci (tam ne zcela od začátku). Měl jsem z toho radost, dneska mě už ovládá určitá skepse, protože spolupráce není vždy jednoduchá a někdy hodně složitá. Vznikly tak modely povedené i naprosté propadáky jako třeba T 334.002 od Roca kde nebyly shcopní dodržet vlastní výkres. Je asi dáno tím, že je "krize" a firmy hledají možnosti odbytu všude kde to jen trošku jde. Trh je Německými lokomotivami a vozy přesycený, výrobcí se dublují a našinec toho tolik jejich nenakoupí. O naše modely je tak pochopitelný zájem. U Brawy zatím jde u vývoje typického Rakousko-uherského vozidla o "experiment", kde se čeká jak to dopadne. Myslím, že to ale bude mít ohlas kladný, zejména když jde o lokomotivy které jsou hojně využitelné i na Německých kolejištích. Což nakonec brejlovci i chystaná zamračená jsou také. Co bude dál, to ukáže čas. Už dneska mají návrhy na další vozidla, jak lokomotivy tak vozy, použitelné pro správy celé Evropy. Z tohoto kompromisu musíme jako malý stát těžit.

Jinak k chystanému modelu prozradím ještě toto: bude mít kvalitní motor (zřejmě Maxon), digi rozhraní bude z prostorových důvodů převzaté z jejich enka, takže konektor "jen" 18 pólový. Led osvětlení, příprava na kouřový generátor, prostor pro zvukový reproduktor a digi, kola s okolkem RP 25, mnoho samostatně dosazených dílů - s tím vším je v modelu počítáno. Ty vodní vany budou odlitek z kovu a spolu se spodní částí budky (vrchní bude plast, tak jak je u Brawy zvykem) budou tvořit základ modelu, tak proto je trošku složitější ta úprava do "echtovní" verze ČSD, neboť jde o zcela nový nákladný díl. Každopádně tuto otázku Brawa nezavrhla, ale prozatím půjde o výhled několika "málo" let. Ale jak říkám, musíme počkat až jak půjde prodej, což je vždy pro výrobce to nejdůležitější... Každopádně co jsem měl možnost vidět 3D modely, tak konstrukce je opravdu pečlivě připravená. Cena bude opravdu pod 300 Euro v základní verzi.

Důvodem proč zde "vypouštím" tyto informace, je aby naši obchodníci zachovali chladnou hlavu a nezačali vyvádět divočiny typu hromadných přestaveb (nemyslím teď nikoho konkrétního), které by zhatily další možné série přímo od firmy. Samozřejmě je mi jasné, že tomu zcela zabránit nepůjde a řada modelářů si jistě najde cestu jak si ke "svému" modelu přijít dříve, ale stojíme na tenkém ledě, a další výrobní možnosti stojí jen a jen na odbytu. Nakonec brzy se dočkáme dalších pěkných modelů ČSD (i ČD) i od jiných výrobců (Roco, Rivarrosi, Heris, Tillig a snad i další), takže lidi spíše nebudou stíhat nakupovat. Průzkum trhu dělat taky nemá smysl, lidi většinou koupí až to uvidí. První série ale bude skutečně jen těch 300 ks v ČSD. Bude-li ohlas kladný další série jsou možné. Já osobně budu vždy jen rád, když tihle výrobci půjdou cestou modelového provedení dle skutečnosti, než výrobou drahých "modelů" jejichž základ je pro Československý model pochybný. Jako "železniční historik", mohu-li se tak nazvat, chci aby podklady byly co nejvěrnější. Proto spolu s několika kolegy, se kterými se na tom podílíme, nechci vařit z vody, ale z reálných podkladů. Samozřejmě musíme dělat i kompromisy, neboť výrobce není vždy a na vše ochotný přistoupit...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KKStB/ od Brawa

Příspěvekod stoupa » pon 08 srp, 2011 7:39 pm

Zdravím pánové,já bych se předčasně neradoval, poslední rok to jde s kvalitou u Brawa z kopce :o .Mám týden ET 89 DB a došel s poškrábanou střechou (překryje to patina)a bez reflektoru!!,předtím jsem pro změnu reklamoval poškozený Om 21 (dva) a pro klaničák Rr 20 jsem raději upiloval kus spřáhla,neboť šachtu soudruzi v People Republic China udělali kapánek na těsno.Měl jsem Brawu rád začíná mě sr... jo Kdyby někdo chtěl koupit Krakonoše chce to dekodér originál nebo Zimo s Lenz 21 nepůjde vnitřní osvětlení(jen 4 funkce).
NO NIC PROTI 434.002 ČSD od MIKROMETALKITU za 50 hadrů,ten má tendr místy bez nýtů ala Piko Br 55, lampy jsou jen atrapa a tišťák (dá li se to tak nazvat) by vyškrábal můj mladej z kuprextidu líp :mrgreen: v pátek sem na to koukal a nestačil se divit kdyby do těch lamp udělali holomci alespoň zasklení clearfixem no hlavně že je tam pořadový číslo a certifikát to je to nejdůležitější :lol:
Uživatelský avatar
stoupa
 
Příspěvky: 218
Registrován: čtv 09 dub, 2009 6:43 pm
Bydliště: Palonín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » úte 09 srp, 2011 11:48 am

Pánové, kvalita je bohužel problémem všech současných výrobců a jde pořád dolů. V poslední době jsou vidět bohužel takové věci jako nedočištěné vtoky na výliskách, nesoutisky, nebo i jen prosté upatlání od barvy či poškrábané modely. To by žádný výrobce neměl vůbec vypustit. Kvalita provedení je však jiná věc. A tady má Brawa pořád ještě navrh, byť za jinou cenu. Proto by mě zajímalo kolik lidí by vůbec bylo ochotno jejich modely v ČSD koupit? Zatím je možnost vyjma té 422.0 ze stávajích forem udělat ČSD mutace několika vozů a pár lokomotiv. Tady samozřejmě půjde o modely kořistních vozidel. Jenže ty ceny budou např. oproti Rocu jinde až o polovinu. A tak se ptám, co by jste řekli na osobní a služební vozy ČSD od Brawy v cenách od 1200 - 2000 Kč, nákladní v rozpětí 800 - 1500 Kč? U stávajících lokomotiv není moc na výběr a použít lze jen Köf = T 200.2 (tady cena lehce nad 4000 Kč), a pak už jen parní 94.1 = kořistní 523.15 a Pt 31 alias 488.05. Zde ceny samozřejmě přes 10 tisíc. Přitom u každé musí být série min. 300 ks. Je v našem státě vůbec reálné takovou sérii rozpustit? U 422.0 o tom nepochybuji, ale u těch úprav kořistních lokomotiv a vozů si tak jistý nejsem. Nicméně ta možnost tu je. Třeba ten zmiňovaný uhlák Königsberg je u Roca za polovic. Pravda Brawa je více propracovaná a je možné nechat model udělat v jiném provozním stavu s jiným číslem. To u Roca jde hůř, neboť prvnotní impuls co dělat přijde vždy od nich a my potom musíme vymýšlet co na to dát. Naše návrhy sice akceptují ale ne vždy zrealizují. Tohle u Brawy odpadá. Tam je možné navrhnout - chceme-li Königsberg, tady je podklad, schválí-li to pan Zeller do výroby, je možné vyrábět od 300 ks nahoru. A těch 300 ks je pro sérii dobré číslo. Tam většinou začínají i ostatní výrobci. Více je pro nás asi zbytečné. Je ale i těch 300 reálných prodat? Protože zůstane-li jim to na skladě, příště si můžeme trhnout. Mj. Brawa chce vyrobit typický náš nákladní vůz (prvotně jim samozřejmě jdo o verzi DB, ale ČSD v mnoha provedeních se samo nabízí - jde o původní Československý výrobek), který už jeden náš výrobce před mnoha lety dělal. Kvalita zpracování je samozřejmě jinde, ale zase kolik jedinců si to u nás pořídí, když vůz bude za nějakých bratru 800? Tedy za jednou tolik než co býval starý model, který navíc začínal na 99 Kč :-) Vím srovnávat se to nedá, ale uvažte, že mnoho lidí takto uvažuje.
Jinak hrboun Roco by být měl (s vypouklými dvířky tak jako byla kdysi 375.007 - ta se samozřejmě opakovat nemůže, protože tehdejší cena byla jinde a původní majitélé by asi stříleli). Jestli na jeho odsunutí o rok zaúčinkovala zvýšená poptávka o Rakouskou verzi od nás, nebo jen "problémy" uvnitř firmy nedokáže zodpovědět asi nikdo. Více se o novinkách od Roca a jiných firem dozvíte na podzim, přestože i my co se na tom podílíme jsme ty odevzdané podklady čekali převedené do podoby modelů dříve... Nový Roco katalog je naprosto mimo realitu a jeho vznik je tak zcela diskutabilní.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod greenery » úte 09 srp, 2011 12:29 pm

Pokud budu mluvit za sebe, vysokostěnné uhláky jsem zvažoval pořídit od Brawy i tak a přeznačit. A ceny? Například čtyřnápravové os. vozy předválečné konstrukce, které v několika mutacích ROCO vyrobilo, se dnes prodávají za ceny okolo 1500 Kč a velice rychle mění majitele. Na Aukru jsem za zaznamenal i částky kolem 1700 Kč za třídveřáky.
Poslední serie Hechtů sice na pultech ležela poměrně dlouho, ale obnovené uvedení hrbouna a zprávy o možné české verzi této lokomotivy zájem asi oživí.
A ještě jedna věc, pokud kořistní lokomotivy vydržely v provozu u ČSD určitou dobu a jezdily v hojnějším počtu (třeba řada365), určitě se jedná o vhodnějšího kandidáta než stroj, který byl exotem a zakrátko z provozu zmizel. Zkrátka je důležité, nakolik kořistní vozy a stroje zasáhly do provozu ČSD. Takovou 437.1 si třeba já určitě nekoupím.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků