422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod vorisekml » úte 09 srp, 2011 1:25 pm

Můj osobní názor je že by se 300ks série prodaly. Jde o to zvolit správnou předlohu. Třeba ten Königsberg by se nejvíc prodal ve verzi s budkou. Nezapomeňme, že tyto vozy jezdily u ČSD už za první republiky a byly hojně zastoupené. Opravdu nejvíc chybí služební vozy, proto se nejvíc bastlí a pak je hlad po kotlových vozech. Osobní vozy dodávalo v podstatě jen Roco, to co nám naservíroval Fleischmann dopadlo příšerně. Takže osobní vozy taky chybí. Prvotně bych zvolil Zs Dresden nebo služební Pwgi Pr 98 /ten je i zachovaný v Lovosicích/, byť speciálně u něj je cena opravdu vysoká….
Jinak ono by se dalo vybírat třeba u PIKO, ovšem dokud bude žába na prameni v podobě f. Nexus, tak se dočkáme tak akorát další nepříliš předloze odpovídající pošty nebo Wap. Takový Balm lipenka, Nt, Ra….
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » úte 09 srp, 2011 1:43 pm

greenery píše:Pokud budu mluvit za sebe, vysokostěnné uhláky jsem zvažoval pořídit od Brawy i tak a přeznačit. A ceny? Například čtyřnápravové os. vozy předválečné konstrukce, které v několika mutacích ROCO vyrobilo, se dnes prodávají za ceny okolo 1500 Kč a velice rychle mění majitele. Na Aukru jsem za zaznamenal i částky kolem 1700 Kč za třídveřáky.
Poslední serie Hechtů sice na pultech ležela poměrně dlouho, ale obnovené uvedení hrbouna a zprávy o možné české verzi této lokomotivy zájem asi oživí.
A ještě jedna věc, pokud kořistní lokomotivy vydržely v provozu u ČSD určitou dobu a jezdily v hojnějším počtu (třeba řada365), určitě se jedná o vhodnějšího kandidáta než stroj, který byl exotem a zakrátko z provozu zmizel. Zkrátka je důležité, nakolik kořistní vozy a stroje zasáhly do provozu ČSD. Takovou 437.1 si třeba já určitě nekoupím.


To máte samozřejmě pravdu. Ceny Eilzugwagenů i Einheitů v ČSD jsou opravdu vysoko a je to nedostatkový model. Mám je naštěstí všechny až na Fa, ale ten se snad ještě objeví. Rocu jsme navrhovali ty vozy udělat v opačných provedeních než co byly, tzn. ty co jsou ve žlutém popisu, udělat ve starších číslech a naopak, včetně Hechtů, i když např. hytláky jsou omezené tím, že se z nich sundavaly nástřešky což u modelu nejde. Uvidíme jak se k tomu postaví. Myslíme si, že zájem by o ně určitě byl. Jinak ty ceny celkově u Roca lezou nahoru. Meziročně o 4 - 5 (a více) Euro na lokomotivě, takže to taky o něčem svědčí. Od Brawy by mohly být vozy C4ü, B4ü (s nástřešky), tzv. polský Hecht, plus hytlák s nástřeškem uprostřed Pw4R Pr 16. Mohou být i jiné vozy, velké i malé oddíláky, některé dvouosé osobní vozy; pošťáky tu také byly, zkrátka oživení by bylo možný. U těch oddíláků asi budeme muset být zdrženliví protože druhou emisí pův. vozů 4. třídy Roco náš trh už přehltilo a nikdo je moc nechce i když jsou pod 500 Kč. Nicméně u výše vyjmenovaného sortimentu ta možnost je a vozy to jsou opravud luxusní. Cena je ale vysoko. Něco zde bylo až pro druhé válce, jiné už po první (jako třeba oddíláky, kterých bylo hodně), takže jiná provozní čísla nejsou problém. U výše jmenovaných lokomotiv Brawy, to vyjma motorových T 200.2, kterých bylo okolo 40 ks jak u ČSD tak na vlečkách, je už horší. Obě jmevané řady jsou víceméně exoty na dva - tři roky provozu těsně po roce 1945 (i když 488.0 byly zařazeny v elitních výkonech na rychlících, jejich dlouhodobější nasazení zahtilo navrácení Polsku). Je ale fakt, že předělávky řady 488.05 nestály za nic a navíc neodpovídalo takřka nic. Pojezdy by buď měly být v povodních barvách DR, záhy po vyvazovačkách změněné na černé vč. rámu. To je bohužel případ mnoha kořistních parních lokomotiv jak od Roca, tak i Fleischmannu. Ten vyrábí zásadně nesmysly. Jednak červený kola s černým rámem určuje až předpis z roku 1957, rudá hvězda je přikázána od roku 1951 a ten chaos v popisu DR, ČSD a SŽD, to je nesmysl z největších který jsem snad viděl (předpis z roku z června 1945 určoval jak kořistní lokomotivy označit, pokud nešlo o ČS majetek určený dohadami - např. stroje řad 50 a 52 vyrobené u nás za okopace byly považovány za majetek ČSD, tak se původní číslo DRB psalo menším písmem po plechovou tabulku ČSD, která byla vedle nebo nad výsostným znakem CCCP. Původní kořistní značka (trojúhleník s T) se už neaplikovala - existuje několik snímků takto označných lokomotiv. To co FLM je opravdu historický nesmyls první kategorie! Osobně jí také nechci, snad jedině až ve výprodeji spadne o hodně míň a půjde do dílen na úpravu :-) A přitom podklady k tomu jsou. Jediné co sedí je 335.1 která byla dělána podle fotky. V tento okamžik už ale červená kola mají být černá. Lokomotivy 437.15, 536.05 (o tu se snažím u Rivvarosiho), 365.55 (BR 38 Saská), 377.05 (BR 38 Pruský) a 488.05 (Pt 31 PKP) /a jiné ještě méně početné řady/ byly jen v dočasném udržování ČSD a jejich tendry byly vždy označeny jako lokomotivy, přečemž nekteré zůstaly nepřeznačené. Výnos MD č.j. D 88.57 z roku 1947 určil přeznačení kořistních řad 50, 52, 64 a 86 do trvalého užívání ČSD a teprve od této doby byly tyto řady přeznačeny z provizorního označovacího systému (555.05, 555.15, 365.45 a 455.25) do běžného systému ČSD /např. původní 64.285 DR -> 365.401 ćsd -> teprve od 16. 11. 1948 (druhá vlna) a je definitivně převzata do stavu a označena 365.420 ČSD. To jsou dnes už jasné věci podložené ofic. archivními materiály i snímky. To co tedy doposud vyrobilo Roco (365.4), Fleischmann (455.2, 537.05, 437.15 a bohužel nás ještě čeká 377.05) je jen blamáž. Buď ty lokomotivy musí vypadat v označení a vzhledu jinak nebo je lepší je ani nedělat. Tady máme jen prostor k předělání (dýmniční dvířka, odstranění předehřívače, osvětlovací turbíny, napaječe atd.). Jinak jde samozřejmě o pěkné modely, ale ČSD neodpovídají. Nejjednodušší je tedy je přeznačit do provizorního označení a přebarvit pojezd). A přitom řady 64 a 86 do provozu zasáhly výzmanmě a rušeny byly pozdě v 60. letech, s tím, že poté ještě složily jako vytápěcí kotle nebo ve vlečkovém posunu. Bohužel Roco na úpravu BR 64 na typizaci ČSD za mák neslyší a tak v setu bude další nesmysl; s FLM není komunikace absolutně žádná a tak budou dál chrlit nesmysly za hodně peněz a divit se že to lidi nekupují, anebo to český člověk bude kupovat protože nic jiného není a asi jen tak nebude. Proto doufám, že se Brawa se 422.0 chytne a bude mít důvod k vývoji jiné "naší" lokomotivy... Možností toho co jezdilo u nás i ve zbytku Evropy je opravdu hodně.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » úte 09 srp, 2011 3:41 pm

Zajímám se především o epochu I a II, takže z dílny firmy BRAWA už mám spoustu modelů doma. Ale po III. epoše také občas sáhnu, pokud je to zajímavé.

Za kořistní lokomotivy v sloužící v počtu jeden a půl kusu po dobu dvou let jsou nejsem ochoten dát ani korunu, ty ostatní už vyrobily jiní. Za lokomotivy třeba s dílny K.Gölsdorfa jsem ochoten platit a kupovat ve více kusech.

Mj. Brawa chce vyrobit typický náš nákladní vůz (prvotně jim samozřejmě jdo o verzi DB, ale ČSD v mnoha provedeních se samo nabízí - jde o původní Československý výrobek), který už jeden náš výrobce před mnoha lety dělal. Kvalita zpracování je samozřejmě jinde, ale zase kolik jedinců si to u nás pořídí, když vůz bude za nějakých bratru 800? Tedy za jednou tolik než co býval starý model, který navíc začínal na 99 Kč :-) Vím srovnávat se to nedá, ale uvažte, že mnoho lidí takto uvažuje.

Ztr? Jen tipuji. Samozřejmě bych si ho koupil do sbírky, ale jenom protože jde o typicky české vozidlo a abych trochu podpořil prodej. U kořistních vozů by hodně záleželo na provedení. To co nabízí Fleischmann a z půlky také ROCO jsou v oblasti vozů naprosté nesmysly. Za to také nedám ani korunu.

Kdyby BRAWA trochu přemýšlela, tak pozdní výroba kkStB (např. vozy Gg, Jk, Ke) se dá vyrobit udělat poměrně jednoduše v I. až III. epoše, kkStB, ČSD, BBÖ, DR, DB atd. navíc by se na trhu jednalo o jedinečnou věc. Ať si pánové ve firmě BRAWA koupí knihy Stefana Carstense a podívají se co se potulovalo po jejich kolejích po WWII. U osobních vozů to bohužel neplatí, přesto si myslím, že prostor pro rychlíkové vozy ex. kkStB tu je. Nejen za hrbouna, ale i do mezinárodních expresů. To vše opět možné od I. do III. epochy pro několik železničních správ (DB a DR to bohužel nejsou).

Tak trochu jsem doufal, že se BRAWA pokusí o vstup na pole s modely podle předloh z dunajské monarchie. V posledních letech sice vypustila tři vlaštovky, ale šlo to s nima od desíti k pěti. Nevím jak to bylo s prodejem, ale kvalita šla dolů. První zavřený vůz StEG z würtemberského vozu v rámci možností připomínal předlohu, u hlubiňáku to bylo horší, ale ještě to nebylo úplně mimo (alespoň existovala podobná předloha). Ten třetí už byl paskvil, bílá G10 s neexistujícím číslem a popisy.

Třeba ten Königsberg by se nejvíc prodal ve verzi s budkou. Nezapomeňme, že tyto vozy jezdily u ČSD už za první republiky a byly hojně zastoupené.

To je omyl!!! První verze A10 (tedy Om12, Breslau, Essen), které se podobaly pozdější Om21 Königsberg jsou z roku 1923, samotná výroba Om21 běžela od roku 1927. Tyto vozy se k nám dostaly až po WWII. Všechny tři typy 6. voz. sk. existující za první republiky byly vozy v podobě Verbandsbauart, tedy podle výkresů A1, A10 a A2. Pokud by BRAWA chtěla udělat vůz II.epochy ČSD, tak musí použít zavřený vůz G10 (tedy A2) v provedení nejlépe první epochy. Jiné vhodné vozy ve svém programu nemá.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » úte 09 srp, 2011 4:22 pm

Máte samozřejmě pravdu. Každý z nás to vidí jinak, takže Vás určitě potěší verze KkStb, případně nějaká jiná z epochy II v ČSD, pokud bude možnost na ní dosáhnout. U té KkStB mi Brawa dala volnou ruku takže jako patriot volím verzi z PČM k niž mám i podklady. Musím ale sáhnout po anonymní lokomotivě, neboť ty určené pro konkrétní místní dráhy měly o své příslušnosti dvojjazyčný nápis na budce. Každopádně možností se rýsuje vícero.
Ano ve stádiu úvah je vůz který jezdil i u DB, takže naše Zsr (pozď. Ztr). S ostatním jedině souhlas, i když já osobně mám ty kořistní "exoty" vcelku v oblibě, jen je ještě nikdo neudělal tak jak by měly být. Inu co si člověk neudělá to nemá :-) Nicméně musím přiznat, že jsem měl uričté obavy ale jednání s pánem Schiekem z Brawy se neslo v příjemném duchu a ani on si asi nemyslel co že všechni víme a máme. Je to pro mě určitě výzva do budoucna a tak to beru opravdu vážně, proto i ta diskuse, do kterých se normálně nepoušítím. Tady to má dobrou úroveň a tak jsem rád, za vaše názory.
Každopádně jim toho teď nabízím hodně a hodně věcí k výběru a snad je tíha argumentů zlomí. Samozřejmě s nerpělivostí očekávají prodej který rozhodne. Nevím na základě čeho dělají průzkumy ale třeba verzi PKP teď vyřadili, ačkoliv jí zařadili (narozdíl od naší) do tištěnéhé katalogu. Údajně jim přišlo málo objednávek. Naší ale nikdo neobjednával a bude... Zatím nemá katalogové číslo, ale to se brzy změní. Nechci se smířit s tím, že budeme do nekonečna odstaveni na vedlejší koleji. Když Polákům může Roco vyrobit "polonizovaného" sergeje nevidím důvod proč nám by nemohly vyrobit něco našeho. Je to ale jen o pěnězích, jako všechno dneska. Jen na tu kvalitu by měli dbát víc. Každopádně zamračená se ladí již více jak rok a tam by to mohlo být lepší jak u brejlovce. O nedostatcích (madla, chyby ve formě vědí) jen na ně moc neslyší. Chlapi uvídíme, vše se vyvijí. To jsem ale už moc odbočil od hlavního tématu, takže zpět k Brawě a nejen 422.0. U těch nákladních vozů to bude asi složitý. Osobně se bojím "konkurence" s Rocem, protože některý vozy jsou pro ně už připravený - viz ta zetka G10. Otázka zda ji po nějaké době dublovat s jiným provozním číslem ale také kvalitou od Brawy. Potřeboval bych proto znát Váš názor s čím by bylo opravdu žádoucí začít.
Jinak pokud jde o vozy z epochy II a III, tak Heris kladně zareagoval na piváky. První se už připravuje a další se rýsují. Tohle nemá cenu tajit protože série bude relativně malá a pak po nich bude hlad - a zase čím víc se jich prodá, tím víc jich může být - jen prostý zákon trhu. Tam je kvalita výborná a cena ještě lepší (jen by to chtělo zlepšit obal, protože drobounké díly na střechách vozů se lámou). Jiná káva bude čtyřdílná jednotka Bpoj v ČSD od Rivarrosi. Tam je potřeba taky zvýšit zájem aby mohla být odpovídající série vyrobena. Podklady už firma má, teď je třeba udat sérii. Jenže ta jednotka nebude stát méně jak 5 tisíc, takže je to už taky určitý risk. No myslím, že jsem dneska prozradil víc než jsem chtěl...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod mlha » úte 09 srp, 2011 4:55 pm

Ještě by mohl někdo dělat vozy Bai,těch by se taky něco prodalo
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » úte 09 srp, 2011 5:43 pm

mlha píše:Ještě by mohl někdo dělat vozy Bai,těch by se taky něco prodalo


Sice to sem nepatří, ale máte pravdu. To by ovšem chtělo podpořit některé naše výrobce. VDV modely dělají pěkné nákladní vozy ČSD. O osobních ale zatím asi pan Veselý neuvažuje. Bohužel na to je náš trh pořád ještě dost malý a na čistě národní vůz zahraniční výrobce asi jen tak nenachytáme. Bohužel...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod greenery » úte 09 srp, 2011 7:46 pm

Díky za spoustu informací. Přesně jak píšete, podmínkou úspěchu modelu je jeho autentičnost. Pokud se tomuto koníčku někdo věnuje opravdu vážně a je ochoten pustit chlup, zpravidla o železnici také něco ví. Model musí být tedy v první řadě věrohodný. Nikdo z nás nebude utrácet tisíce za nesmysly. To si můžu jít koupit modrého Tomáše do Pompa - taky jezdí po kolejích a ještě se usmívá. Pokud nás má Fleischmann za cvičené opice, je to jeho chyba. Já si od něj model koupím, až zjistím, že odpovídá skutečnosti. Raději budu vlastnit dvě autentické zmenšeniny, než deset nevěrohodných vozidel. Pro mě je důležitá atmosféra celku v modelu - soulad modelu krajiny, staveb a vozidel s časovým obdobím, které modeluju. Pak je to pro mě model, který mi přinese dlouhodobé uspokojení, radost a relax.
Za mě je to epocha III ČSD se vším,co k ní patří, včetně rudé hvězdy a lidových milicí. V té době jsem se narodil, a tam spadá mé vznikající kolejiště. Ale rozhodně nepohrdnu ničím kvalitním z epochy předchozí a navazující, tedy II a IV. Vozidla na přelomu epoch nezmizela mávnutím kouzelného proutku, lze tedy leccos v provozu kombinovat.
Ještě jednou díky za Vaši sdílnost, je vidět, že je nač se těšit.
A k těm oddílovým vozům - typické byly především pro epochu I a II, jenže ono je jaksi není za co zapřáhnout. Tady narážím na další důležitou věc, aby se model dobře prodával, je třeba aby logicky zase jiný, či jiné modely doplňoval. Nemyslím, že by jimi ROCO trh zahltilo, ale ony jsou jaksi k ničemu, kromě vitríny.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 10 srp, 2011 7:03 am

Já se ještě vrátím k 422 - ta zminovaná mašina z Úštěka, měla původně banatý komín? Je to možná blbost že tak toužím mít mašinu s "bání", ale jako kluk sem se do takový mašiny zamiloval a je to můj dávný sen mít ji doma... Úštěk by se mi navíc hodil i do realizovanýho kolejiště...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » stř 10 srp, 2011 8:09 am

ad modely PKP: Loni jsme se s kolegy z Polska bavili na téma prodejnosti modelů. Trochu nám záviděli s jakou rychlostí mizí z pultů brejlovci, protože tehdy se právě série parních lokomotiv PKP od BRAWA neprodávala dobře. Stát je Polsko sice velký, ale modelářská komunita nebude tak početná a zřejmě ne tak bohatá. Možná i to bude důvod změny.

ad HERIS: Bohužel s kvalitou modelů vozů pro přepravu piva to není slavné. Nejde vlastně vůbec o modely HERIS, ale o práci O. Kleina, který je připravoval pro Klein Modellbahn. V katalogu byly tyto vozy už od roku 2005. Ale firma skončila neslavně a těchto pár rozdělaných vozů se povedlo dotáhnout do konce u fy. HERIS. Ale žádná sláva, pohledově dobrá věc, ale technicky špatná. Bohužel, protože vozů za 422.0 je a bude zatraceně málo.

ad G10: Mám ve své sbírce jeden kousek ROCO, jeden Fleischmanna a tři BRAWA. Pokud bude správná verze ČSD ve II.epoše, koupím si i tu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Rtep » stř 10 srp, 2011 9:35 am

Musím souhlasit s Radkem. Pivovarské vozy od pana Kleina a to se přiznám jsme přátelé se moc nepovedly. O sám to i nerad přiznává. Pokud u nich začnu tak šmatlavá kola je první věc. Pokud je někdo máte a vůbec jste si toho všimli tak prosklení na budce tam někdy vůbec není a pokud je tam tak jednou s tmavým rámečken a někdy i bez. Lze to opravit permanetním fixem. Co se týče pojezdu trochu problém jsou kinematiky já je musel předělat, ale práce tak na hodinku. Odlamování oček na střeše lze ostranit úpravou krabičky. Co se týče madel nutno předělat plast je na madle katastrofa. Ale opačně popisy jsou opravdu dobré a všimněte si pokud se podíváte z bočního úhlu tak velký popis pěkně kopiruje úhelníky. tj. není jenom na rovné ploše. Po těchto úpravách to jde. Pokud vezmu cenu 23 Euro za model tak na ty úpravy zcela cena odpovídá. Ale k diskuzi mám jeden poznatek. Protože mám i svoje modely z dřívější doby dělané ručně a i vozy od BV model moc se mi nezdá zaoblení střechy myslím si, že ten poloměr střechy by měl být plošší, ale to je otázka co je správně_? Ale jinak souhlas se všemi poznámkami k BRAWě mám jí dost a opravdu by se tu daly vybrat zajímavé kusy. Jinak by se dala vypsat tipovací soutěž kdo přijde první s lokomotivou 97 kkStB. Do schematu modelů BRAWa by velmi zapadla.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » stř 10 srp, 2011 12:29 pm

Zdravím ve spolek. Ano máte naprostou pravdu, doby kdy nám servírovali nápisy ČSD na všemožných Německých vozech a lokomotivách by měly být již tytam. Bohužel ale ještě pořád nejsou a proto se setkáváme s nesmysly vozů a lokomotiv Fleischmann, Piko a jiných výrobců, kteří si zřejmě pořád myslí, že našinec koupí vše co je takto potištěné. Podle vašich názorů je ale naprosto jasné, že to tak není, a to si musí ty firmy uvědomit, nebo to celé dostanou do stádia kdy těch ČSD nesmyslů mnohdy navíc v Čínské kvalitě budou mít plný sklady a tím to hasne, jak pro nás tak pro ně. Doufám že se nám podaří leccos změnit, i když to není vždycky jednoduchý. Jak jsem psal, byl jsem oslovený původně kvůli brejlovci a už se v tom druhým rokem vezu. Nervů mě to stálo taky dost :-) Ale člověk to dělá především proto, že ho to baví a chce mít doma taky něco "našeho". Někteří jedinci by na tom rádi zbohatli, ale ono to tak jednoduché není. Firmy šetří kde se dá a tak z toho máme hlavně ty modely. Je ale pravda, že když něco zkazí, jako třeba tu T 334.002, což byla moje srdeční záležitost, tak to je potom z mé strany oheň na střeše. Bohužel oni to jsou hlavně obchodníci a tyhle "prkotiny" neřeší. A to je špatně. Známý to boj s větrnými mlýny. Prostě hodně dokážeme ovlivnit, ale to je vše. Pokud si oni postaví hlavu anebo je jim to jedno, vzniká model pokažený a nepřesný. To se odrazí v prodeji a ten je už zajímá - ale to už je pozdě. Do procesu výroby nemáme šanci zasáhnout vůbec. Zatím se tedy moc nepoučili...
S těmi pivními vozy Heris máte samozřejmě pravdu, je to stejně jako chystané zetky G a L kkStB, dílo pana Kleina, který musel svojí firmu zavřít. Bylo v tom i dost politiky, jak bylo jednu dobu možné číst na jeho stránkách které už nefungují vyjma rozloučení. Některé modely se objevily u Roca které formy za nejasnýc hokolností získalo a dnes z nich přináší početné "novinky". Pan Klein má ale stránky nové kde tu a tam něco napíše - viz http://kkmb.at/index.html
Problém s tou kvalitou u piváků je, s tím souhlas. Bude to ale kus od kusu. Já mám zatím jen pivovar Cheb a tam jsou kola naprosto v pořdáku, zaskelní v budce také a kinematiky jdou naprosto volně a hladce. Spřáhla používám Roco KKK, takže naprosto v pohodě. Velká potíž je ale s těmi ulámanými háčky na střeše, což způsobuje opravdu jen způsob zabalení v polystyrenové krabičce (údajně to výrobce již řeší - reklamací je na to moc), ale horší je to s nepružným, lámavým plastem použtým na dosazovací madla a praporečníky (ty jsme nahradil od Roca). Nic se nedá zasunout - otvory jsou malé a neprotažené, takže se musí dovrat. Když už se podaří zasunout tak vypadnou. Musí se lepit. Původní se lámou. Jinak za ty peníze je to vůz výborný. Zaoblení střechy jsem nezkoumal, ale podívám se na to hned jak to dopíšu. Fotek mám vytahaných kvůli ČSD verzím dost, včetně výkresů, takže tam problém nebude. Napíšu to sem za chvíli. U Herise se ještě chceme pokusit o ČSD mutaci pomocného osobního vozu MCi 44, které u nás byly. Samozřejmě to bude verze poválečná, ale pro naše kolejiště pořád vhodná.
S tím Polskem je to zajímavá informace, protože bych řekl, že se jim věnuje čím dál firem. Heris zrovna není výjimkou s rychlíkovými vozy řad 111 - 113. Je to nová forma. Mají ale výhodu v tom, že jezdí do Německa a tak je tam znají. Jak jejich prodej půjde si netroufám odhadnout. Na to se budeme zeptat přímo jich. Každopándně Poláci mají podklady připravené perfektně. Měl jsem možnost vidět několik jejich výkresů a nemají problém. Třeba u Roca jim to vždy udělali přesně tak jak si to namalovali. U nás pořád dělají chyby, přitom kolega jim odevzdává výkresy na vysoké úrovni, a tu a tam rádi vynechají. Jen zatím červený brejlovec 174 mě mile překvapil. Teď nemluvím o formě a kvalitě provedení konečné montáže nebo povrchové úpravě, ale to, že jí opravdu udělali podle výkresu. Dokonce potiskli i podvozky, což nám ještě pár týdnu před expedicí tvrdili, že nejde! Každopádně druhá zelená 3113 měla vypadat úplně jinak, ale tam výkres ignorovali a Číňani jeli podle 082 jen změnili číslo. Byla tam i lokace a změněné nápisy, plus potisk podvozků. Nic z toho se nestalo. Takže tady pro mě "překvapení" a mírné narovnání neboť už jsem byl rozhodnutý se na to vypr.... Bohužel ani potom to není růžový. Ale snad zamračená dopadné lépe. Tam je forma už skutečně dlouho v procesu a ty nedostatky snad budou eliminované. První výlisky snad co nevidět dorazí (z Číny bohužel), ale ten odsunutý termín pro prodej zatím zůstává platný. Tipuji že jí v Lipsku uvidíme :-)
Brawa snad bude Ok, i když s těmi verzemi se nám do "klasiky" opravdu netrefili. I verze KkStB je limitovaná 8 lokomotivami z PČM a několika krauskami. Musíme se držet obou malých vodojemů, což sedí na sérii 178.40 - 44 a 48 - 50 z PČM. Otázka co mi řeknou na ty lokace, protože všechny byly příslušné k našim místním drahám (Kolín - Ledečko - Kácov, Libochovice - Jenšovice a Sudoměřice - Skalsko - Stará Paka). Otázka jak se s tím vypořádat? Zatím v tom mám volnou ruku ale rozhodování není jednoduché. Můžu v KkStB buď udělat lokomotivu anonymní - což ale pak nemůže být PČM a musí jít o Krauss nebo Floridsdorf, anebo to risknu a nakreslím popis pro kolbenku i s dvojjakzyčnou lokací. To ale může prodej tohodle modelu výrazně snížit, neboť půjde jen o jednu dráhu v Čechách a to si firma nepřeje. Druhá věc je, že může dojít na druhou sérii a tam nám nechají prostor pro ČSD v epoše II, tedy můžeme dát staré Rakouské označení s ČSD (přechodné období), nebo rovnou ČSD tabulky, ale otázka kdy se zase dávali na tyto stroje delší vany a kompresory? Ležím kvůli tomu už několik dní v archivu a literatuře, a moc moudrý z toho nejsem. Rád bych znal váš názor. Je možné mi napsat i na mejl. Není také dořešená otázka leptů. Tabulky na lokomotivách KkStB, BBÖ a ČSD byly samozřejmě lité. Samozřejmě spolupráci se nebráním a nabízím vám tak možnost ten model i ovlivnit. Musíme mít zase na paměti, že špatná volba může zhatit celý projekt a to bych opravdu nerad.
Pane Zatřepálku, s baňatými komíny počítat můžete určitě pro verzi KkStB, a časem - projde-li druhá série z prvních let provozu ČSD i s ní. Ta ale může být jen se sací brzdou a krátkými vanami. Bohužel s oběma dlouhými vanami (tolik pro tyhle lokomotivy typickými) se zatím musíme rozloučit, stejně tak jako i s kompresory vpravo. Firma v konstrukci bohužel pro nás vycházela z Rakouských zvyklostí.
Jaroslav Wagner, Liberec
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » stř 10 srp, 2011 1:42 pm

Tak jsem si ještě vytáhnul ten pivák KkMB a vyjma malého prohuntí zadní části skříně (je bohužel viditelné) bych řekl že tvar vcelku vozu odpovídá. Je sice mírně zjednodušená, ale model odpovídá cenové hladině. Potisk bohužel ne zcela sedí vůči tovární fotce. Velký reklmní nápisy má stínování příliš blízko takže zaniká. Popis vozu je nízko (měl by být zhruba v úrovni druhého a třetího schodu. Černý odbelník je nahrazen čtvercem a na rámu jsou nápisy mírně posunuté. Bohužel chybí výrobní šítek Ringhoffer. Některé detaily jsou vypuštěné, např. chybí madla nad vstupními dvěřmi do budky. Osobně si zvýrazním kliky a madla na dvěřích do nákladního prostoru. Taky tažný hák je prapodivně odfláklý, ten určitě odříznout a nahradit pořádným. Ale zase v porovnání s posledním nesmyslem od FLM - krytého vozu na přepravu chemikálií, který se prodává od 800 do 900 Kč je model piváku za nějakých 650,- nesrovnatelným přínosem. Bohužel, musím se přiznat, že jsem na svět těm dvěma vozům FLM (druhý je kyselinák Dynamit Nobel), nechtíc pomohl, protože jeden nejmenovaný obhodník mě požádal o fotky, s tím že je bude FLM vyrábět. Bohužel ta výroba spočívala jen v tom, že vzali staré formy a ty potiskli... Kyseliňák taky neodpovídá, ale tam byli rozhodnuti vyrábět opět Synthesii jako Piko, takže fotka muzejního kořistního vozu z Bratislavy to "maličko" napravila. I ten neodpovídá, oproti Synthesii "sedí" ale o hodně více, halvně v bočnici která je sice nižší ale má alespoň dvě pole. Bohužel to jsou jen další pseudomodely. Další pohroma přijde se setem tří uhláků za bezmála 2 tisíce korun. Tam nesedí nic a cena je ještě vyšší jak za set tří Könisbergů u Brawy. Tudy cesta opravdu nepovede. Příště si už dám pozor a hlavně žádný Fleischmann. Tam je kvalita snad ze všech výrobců nejmizerněnší a oni žijí jen ze jména. Navíc se v rámci hodingu nebaví ani s Rocem, takže pak se nedivte, že vznikají podobné (i když rozdílné) modely jako třeba Utz...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 10 srp, 2011 2:09 pm

[quote="ReichenbergW"] hlavně žádný Fleischmann. Tam je kvalita snad ze všech výrobců nejmizerněnší a oni žijí jen ze jména.

Zdravím vespolek,ač jsem se původně nechtěl do této debaty vůbec zapojit a jen jsem sledoval příspěvky,tato větička mě přeci jen už poněkud vyvedla z míry.Můžete prosím nějak upřesnit čeho se týká ta nejmizernější kvalita ze všech výrobců? :D Vzhledem k tomu,že mám poměrně dost lokomotiv a vagónů od fy.FLM,Roco,Trix,tak myslím mohu říci,že co se kvality použitých materiálů týče,jízdních vlastností a trvanlivosti týče mají ostatní výrobci proti FLM co dohánět. :lol: Nemluvím teď o různých mikroskopických detailech a přesnosti modelu podle předlohy,ale o kvalitě výroby jako takové,byť jsem měl nedávno sám problém s jedním strojem výše jmenované firmy.Nebyl to ovšem problém typu,který řeší třeba kolegové v TT s Brejlovcem,tudíž byl poměrně snadno vyřešen. :P
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » stř 10 srp, 2011 3:02 pm

miroslav lengyel píše:
ReichenbergW píše: hlavně žádný Fleischmann. Tam je kvalita snad ze všech výrobců nejmizerněnší a oni žijí jen ze jména.

Zdravím vespolek,ač jsem se původně nechtěl do této debaty vůbec zapojit a jen jsem sledoval příspěvky,tato větička mě přeci jen už poněkud vyvedla z míry.Můžete prosím nějak upřesnit čeho se týká ta nejmizernější kvalita ze všech výrobců? :D Vzhledem k tomu,že mám poměrně dost lokomotiv a vagónů od fy.FLM,Roco,Trix,tak myslím mohu říci,že co se kvality použitých materiálů týče,jízdních vlastností a trvanlivosti týče mají ostatní výrobci proti FLM co dohánět. :lol: Nemluvím teď o různých mikroskopických detailech a přesnosti modelu podle předlohy,ale o kvalitě výroby jako takové,byť jsem měl nedávno sám problém s jedním strojem výše jmenované firmy.Nebyl to ovšem problém typu,který řeší třeba kolegové v TT s Brejlovcem,tudíž byl poměrně snadno vyřešen. :P


Myslel jsme samozřejmě provední "ČSD modelů" kde se vyrábí jen historicky nevěrohodné nesmysly. V podstatě nic co vyrobili nesedí, buď skříní nebo popisem. Samozřejmě pokud s tím jen jezdíte a je vám jedno jak to vypadá, jsou jízdní vlastnosti slušné, ale určitě ne nejlepší. Obrovské motory určitě hodně vydrží, ale to je tak vše. Něco od nich také mám a do všeho jsem musel sáhnout. Jezdím v digitálu a 6 pinové rozhraní mi také nevyhovuje, stejně tak jako velké žárovky. Tam se prostě zastavil čas. Určitě to neberte jako nějaký útok, ale mám naprosto rozdílné zkušenosti dané jiným úhlem pohledu. Zkrátka FLM není moje gusto. Trix mám jen jednu přestavenou K'of II na T 200.2 a pár na ČSD upravených vozů a tam jsem spokojen. Tohle bych ale v tomto vláknul neřešil a vrátil bych se jen k té Brawě. Sám se už také do diskusí ohledně ostatních výrobců pouštět nebudu neboť mi to jednak polyká moře času, a pak patří to jinam. Omlouvám se :-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 10 srp, 2011 3:42 pm

Já to rozhodně jako nějaký útok neberu,jen bych byl rád,aby někdo nenabyl dojmu,že FLM vyrábí nějaký brak. :D Samozřejmě má v některých mašinách ještě staré motory,ale postupně je obměňuje a se žárovkami je to podobné.Naopak jsem si udělal "radost" koupí mašiny od Trixe a toho kdo vymyslel dát bandáže na první nápravu za běhoun s velkým rozvorem,který mašinu díky pružnému uložení nadnáší bych zazdil.Motor byť moderní a pětipólový,uložený v kotli prima ječí,takže o žádném požitku nemůže být ani řeči.Se značením problém nemám,protože se věnuji DRG a tam doufám je vše OK.Každému samozřejmě vyhovuje něco jiného a proto je také tolik výrobců.Přeji mnoho úspěchů ve Vašem snažení a kolegům mnoho krásných lokomotiv a vagónů podle předlohy. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Deathlosopher, Google [Bot] a 11 návštevníků