Stránka 1 z 6

Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: pon 27 pro, 2010 4:58 pm
od Michal Dalecký
Foto vuz Ba CSD 1 inv. cislo: http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/vuz-ba-csd/
Foto vuz Ba CSD 2 inv. cislo: http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... -ba-csd-2/
Foto vuz As CSD: http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/vuz-aa-csd/
Foto vuz BDa CSD: http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/vuz-bda-csd/
Foto vuz Bac CSD: http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/vuz-bac-csd/
První dojem byl rozpačitý, druhý a třetí dojem již je dobrý. Hlavně v soupravě. Na ty okna si je potřeba zvyknout Jsme zvykli na Tilliga Podstatna informace. Ty velke schudky jsou dosazovaci. Vypadavaji a kulisa je pri velkem vykyvu vyhodi, je treba je lepit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: pon 27 pro, 2010 6:26 pm
od Charlie
Jsou tedy lepší než inovované vozy od Tilligu?

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: pon 27 pro, 2010 6:53 pm
od Michal Dalecký
Od Tilligu je inovovany jen luzkac. Ja udelam srovnavaci test vozu Ba CSD od ROCO a B CSD od Tilliga. Jsou tam tvarove rozdily zejmena ve strese. Zda se ze ROCO je presnejsi.

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: pon 27 pro, 2010 7:01 pm
od George V.
...Tillig vozy už inovoval?

Každopádně můj dojem je velmi rozpačitý. Především pro to, že vozy představují poslední serii vozů z let 1984-1985 (podvozky Goerlitz V.a), čili označení Ba ( a pod.) je absolutní nesmysl. Když už tak Bm a lépe jen B. A 1. třída je už úplný nesmysl, neboť v této podobě nebyla na ČSD nikdy dodána (maximálně tak AB), otázkou je též, jestli i nějaké BDs byly z výroby s podvozky Goerlitz V.a., když poslední byly vyrobeny v roce 1981. Navíc jsem si nikde nevšiml na podvozcích alternátoru - je tam vůbec? Uvidíme, až vylezou s polomáčenkama ČD, ty by mohly být reálnější (samozřejmě místo A vůz AB). Vivat Tillig.

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: pon 27 pro, 2010 7:54 pm
od mnitka
zde něco více obrázků
http://modzel.sk/YCSD

rámy oken jsou sočástí skříně vozu?

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: pon 27 pro, 2010 8:20 pm
od Michal Dalecký
Ano vnejsi ram je v boku skrine. Samotne okno je oramovane jako u jinych modelu.

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: úte 28 pro, 2010 11:22 am
od vorisekml
Kde to má nějaký zdoj elektřiny /alternátor nad nápravou , nebo snad dynamo/? Je to v příbalových dolepovačkách? Chybí madla oken, to by se dalo pořešit potiskem. Hrany čel jsou povedené, jinak čela chudé. Střešní větrače /tvarově/ taky OK. Konečně šedá střecha. Schůdky jsou hodně hračkový /asi daň za bytelnost/. Moc se toho komentovat nedá dokud není model v ruce. Já jsem si z opatrnosti objednal jen BDa/BDs. Ten je od Tillig nejotřesnější a zde je pozitivní efekt největší.

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: úte 28 pro, 2010 11:47 am
od stendy
Michale, kedy urobíš nejakú recenziu v magazíne na "Y-ny"?

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: úte 28 pro, 2010 12:00 pm
od Michal Dalecký
Pokud vyjde cas, ta dnes nafotim Ba-cko spolecne v B-ckem od Tilliga pro srovnani.

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: úte 28 pro, 2010 10:16 pm
od vvitty

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: stř 29 pro, 2010 7:27 am
od mlha
Mají tyto vozy zabudované osvětlení?

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: stř 29 pro, 2010 7:37 am
od George V.
...na to, že modely Tillig a Roco dělí od sebe skoro 15let, to Roco není žádný zázrak, nezlobte se na mne pánové... Tak nějak nevidím smysl výměny Tilliga za Roco (kromě BDs). Počkám si, jestli Tillig bude své vozy inovovat, jak tady několikrát proběhlo. Má velkou šanci udělat ty vozy líp (a nebude s tím mít až tak moc práce). Roco tam má spoustu chyb, zbytečných. Namátkou - chybějící alternátor, nevěrohodně vypadající podvozek - vypadá to, že ložiskové domky jsou mimo osy kol (jako kdysi Schicht), pět šroubů na ložiskovém domku (Goerlitz V. a. má jen čtyři), příliš velké okno ve dveřích s příliš ostrými rohy. Příliš zvýrazněný rám vozu - u skutečného vozu je bočnice odsazená nad ůroveň rámu snad jen na tlouštku plechu - tady by stačila jemná rýha, prostor nástupních schůdků, atd...

P.S. Tak ještě doplním dojmy ze skutečného modelu: Povozek - osa dvojkolí opravdu cca 1mm výškově mimo osu ložiskového domku, podivně vypadající a odstávající brzdové zdrže, pět šroubů na ložiskovém domku - podvozek od Tilliga je lepší, vypadá přirozeněji. Podivně vypadající čelo vozu ve spodní části - přečuhuje přes šachtu tažného háku, taktéž v oblasti nárazníků - kdyby to tak bylo u skutečného vozu, musel by nárazník při maximálním stlačení ten plech promáčknout... Rám vozu - naznačen poměrně silnou rýhou - při použití technologie barvení skříně namáčením, jak se zde několikrát psalo, je neštěstí dokonáno :evil: ... Potisk - škoda mluvit, tady má Tillig navrch (viděli jste potisk nového lůžkáče?). Celkově při pohledu ten vůz na mne působí tak nějak divně, nevěrohodně, především v oblasti vstupních dveří, které se mi navíc zdají poměrně úzké (a to ani nemyslím přesah zelené barvy z čela na střechu - možná vozy z výroby to tak opravdu měly). Navíc se vozy od Roco a Tilliga liší šířkou (u Roca nezamřížovaného) okna v zavazadlovém prostoru. Jsem zvědavý, které je správně. Co pozitivně hodnotím, je provedení rámů oken, které vypadají opravdu přirozeně (byť mají asi ostřejší rohy, než by měly mít). Naopak mne zklamalo provedení (technologie lisování) malých oken ve dveřích, které jsou (i po těch min. 15 letech) stejně mizerné, jak u Tilliga...
Co se týká jízdních vlastností, tak to nevypadá tak zle. Zkoušel jsem spojený BDs od Roco (s nasazenými schody) a B od Tilliga v protisměrném oblouku 422mm a chová se to dobře. Pokud se ty schody dobře přilepí, tak v oblouku 422mm jsou použitelné (méně už asi ne, na rozdíl od Tilliga :evil: ). I souprava Roco+Tillig pak vypadá celkem přirozeně . Mám oba vozy BDs ČSD, od Roco i od Tilliga a přemýšlím, kterého se zbavit... Zatím je to na plichtu (díky Tilligovo oknu vlakvedoucího), tak si asi nechám oba. Ale určitě si nebudu další vozy ČSD od Roco pořizovat. Určitě ne v téhle serii, protože mi nevyhovuje označení; orientuju se v epoše IV spíše na polovinu osmdesátých let...

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: stř 29 pro, 2010 7:50 am
od Michal Dalecký
Tak srovnávací fotografie jsou zde: http://magazin.modely.biz/view.php?cisloclanku=2010120002

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: stř 29 pro, 2010 9:33 am
od 362.001
Možno trochu zbytočne v diskusnom fóre modely.biz teda bežia dve paralelný témy, jednu na tému vozňov Y som založil hneď po výjdení handmusteru vo Viedni do rubriky recenzie modelu.
Tých odlišností a nepresností je tam podstatne viac, ono je to vecou jednotlivca, čo komu vadí, na čo je u modelov citlivý a čo je naopak ochotný prehliadnuť.
Snáď najobšírnejšia debata na tému Y-ov od Roca prebieha už nikoľko strán tu:

http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230301

Inak to lôžko od Tilliga má stále oblé rohy a okná ostávajú na ďalej v zjednodušenom profile, dokonca mi pripadajú až príliš hranaté, teda modelovo možno ešte horšie ako tie, ktorými sa osadzovali doterajšie bautzen/goerlitz/halberstadt klasy. Takže aj v prípade ich možnej inovácie ostávam trochu skeptický.

Re: Vozy rady Y ČSD od ROCO

PříspěvekNapsal: čtv 30 pro, 2010 8:39 pm
od vorisekml
Mě připadá že v rámci šetření udělaly formu jen na jeden podvozek v domění že jsou oba shodné /a že ten alternátor odpustíme/. Jeden podvozek by měl být na volno a kopírovat nerovnosti tratě. Zde jsou oba tuhé. Na chod to nemá výrazný vliv, pokud to nejsou vyloženě skokanské můstky. Na sběr proudu to má vliv velký. Samotný interiér je z jednoho kusu plastu, hnědá sedadla jsou nabarvena. Interiérová příčka na které jsou znázorněny dveře do jednotlivých kupíček je ploché průhledné plexi na kterém je vše natisknuto barvou. Kdo instaluje vnitřní osvětlení tak muto bude hezky prosvítat. U BDa chybí zamřížování okna v zavazadlovém prostoru. Dveře mříž mají. A mimochodem imitace pryžových navalků nad mezivozovýmy přechody je samostatný díl /není společně s můstkem/ a je ODPRUŽENÝ pro maximální kontakt s protějším.