...na to, že modely Tillig a Roco dělí od sebe skoro 15let, to Roco není žádný zázrak, nezlobte se na mne pánové... Tak nějak nevidím smysl výměny Tilliga za Roco (kromě BDs). Počkám si, jestli Tillig bude své vozy inovovat, jak tady několikrát proběhlo. Má velkou šanci udělat ty vozy líp (a nebude s tím mít až tak moc práce). Roco tam má spoustu chyb, zbytečných. Namátkou - chybějící alternátor, nevěrohodně vypadající podvozek - vypadá to, že ložiskové domky jsou mimo osy kol (jako kdysi Schicht), pět šroubů na ložiskovém domku (Goerlitz V. a. má jen čtyři), příliš velké okno ve dveřích s příliš ostrými rohy. Příliš zvýrazněný rám vozu - u skutečného vozu je bočnice odsazená nad ůroveň rámu snad jen na tlouštku plechu - tady by stačila jemná rýha, prostor nástupních schůdků, atd...
P.S. Tak ještě doplním dojmy ze skutečného modelu: Povozek - osa dvojkolí opravdu cca 1mm výškově mimo osu ložiskového domku, podivně vypadající a odstávající brzdové zdrže, pět šroubů na ložiskovém domku - podvozek od Tilliga je lepší, vypadá přirozeněji. Podivně vypadající čelo vozu ve spodní části - přečuhuje přes šachtu tažného háku, taktéž v oblasti nárazníků - kdyby to tak bylo u skutečného vozu, musel by nárazník při maximálním stlačení ten plech promáčknout... Rám vozu - naznačen poměrně silnou rýhou - při použití technologie barvení skříně namáčením, jak se zde několikrát psalo, je neštěstí dokonáno
... Potisk - škoda mluvit, tady má Tillig navrch (viděli jste potisk nového lůžkáče?). Celkově při pohledu ten vůz na mne působí tak nějak divně, nevěrohodně, především v oblasti vstupních dveří, které se mi navíc zdají poměrně úzké (a to ani nemyslím přesah zelené barvy z čela na střechu - možná vozy z výroby to tak opravdu měly). Navíc se vozy od Roco a Tilliga liší šířkou (u Roca nezamřížovaného) okna v zavazadlovém prostoru. Jsem zvědavý, které je správně. Co pozitivně hodnotím, je provedení rámů oken, které vypadají opravdu přirozeně (byť mají asi ostřejší rohy, než by měly mít). Naopak mne zklamalo provedení (technologie lisování) malých oken ve dveřích, které jsou (i po těch min. 15 letech) stejně mizerné, jak u Tilliga...
Co se týká jízdních vlastností, tak to nevypadá tak zle. Zkoušel jsem spojený BDs od Roco (s nasazenými schody) a B od Tilliga v protisměrném oblouku 422mm a chová se to dobře. Pokud se ty schody dobře přilepí, tak v oblouku 422mm jsou použitelné (méně už asi ne, na rozdíl od Tilliga
). I souprava Roco+Tillig pak vypadá celkem přirozeně . Mám oba vozy BDs ČSD, od Roco i od Tilliga a přemýšlím, kterého se zbavit... Zatím je to na plichtu (díky Tilligovo oknu vlakvedoucího), tak si asi nechám oba. Ale určitě si nebudu další vozy ČSD od Roco pořizovat. Určitě ne v téhle serii, protože mi nevyhovuje označení; orientuju se v epoše IV spíše na polovinu osmdesátých let...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně