novinky 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2011

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 19 pro, 2011 12:55 pm

"tak to jsou přesně věci, kterými poctivě udělaný tovární model nedisponuje. " - Abych byl upřímný, zatím jsem žádný "poctivě" udělaný tovární model neviděl, a že mi jich za ta léta rukama prošlo hodně! U některý mašiny odfláklý potisk, u jiný přechody barev, další vypadává kinematika, další se kýve při jízdě, jiný skáčou, maj jiný počet žaluzií, nesedí číslo s typem serie, je to delší nebo kratší než má být, má to blbý pantografy, nemá to vůbec schůdky, odfláknutý a totálně vymyšlený interiér, nefunkční světla, špatný odstín barvy, naprostá vymyšlenost (nikdy to u nás nejezdilo)..... Mám pokračovat dál??? :D Fakt by mě zajímal JEDEN pořádný tovární model čsd/čd co odpovídá realitě, a fungoval aniž bych na tom musel něco opravovat nebo upravovat... To co jsem napsal u bobiny viz výše, jsou prkotiny oproti např. brejlovcům, bardotce (ppně zk...vený žaluzie a nádrž viz výše, o "různých" kvalitách tištáku a pojezdu v mašině raděj nemluvě), 555kám roco, krysám, bastardům, m152, 365, 455... atd atd...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2011

Příspěvekod George V. » pon 19 pro, 2011 1:00 pm

Petr Zatrepalek píše:"tak to jsou přesně věci, kterými poctivě udělaný tovární model nedisponuje. " - Abych byl upřímný, zatím jsem žádný "poctivě" udělaný tovární model neviděl, a že mi jich za ta léta rukama prošlo hodně! U některý mašiny odfláklý potisk, u jiný přechody barev, další vypadává kinematika, další se kýve při jízdě, jiný skáčou, maj jiný počet žaluzií, nesedí číslo s typem serie, je to delší nebo kratší než má být, má to blbý pantografy, nemá to vůbec schůdky, odfláknutý a totálně vymyšlený interiér, nefunkční světla, špatný odstín barvy, naprostá vymyšlenost (nikdy to u nás nejezdilo)..... Mám pokračovat dál??? :D Fakt by mě zajímal JEDEN pořádný tovární model čsd/čd co odpovídá realitě, a fungoval aniž bych na tom musel něco opravovat nebo upravovat... To co jsem napsal u bobiny viz výše, jsou prkotiny oproti např. brejlovcům, bardotce (ppně zk...vený žaluzie a nádrž viz výše, o "různých" kvalitách tištáku a pojezdu v mašině raděj nemluvě), 555kám roco, krysám, bastardům, m152, 365, 455... atd atd...


Tak ČSD/ČD asi fakt ne (z vagónů velmi blízko ideálu Vindobona od A.C.M.E), možná dejme tomu Sergej, ale třeba taková V200 od Roca, co se týká čistoty zpracování...very good.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2011

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 19 pro, 2011 1:06 pm

Tak tohle neposoudím, neb skopčácký mašiny až na Němky, BR64, BR86, BR01.5 a pár dalších mně naprosto unikají... Sergej - na první pohled hezký model, při bližším pohledu a porovnání s monografií už je vše jinak (nesedí vzhled mašiny vůči serii případně číslování či drobné detaily). Tedy pokud jde o český verze, ostatní hodnotit moc nemohu... Jízdní vlastnosti modelu ale pro mě super!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2011

Příspěvekod George V. » pon 19 pro, 2011 3:26 pm

Petr Zatrepalek píše:Tak tohle neposoudím, neb skopčácký mašiny až na Němky, BR64, BR86, BR01.5 a pár dalších mně naprosto unikají... Sergej - na první pohled hezký model, při bližším pohledu a porovnání s monografií už je vše jinak (nesedí vzhled mašiny vůči serii případně číslování či drobné detaily). Tedy pokud jde o český verze, ostatní hodnotit moc nemohu... Jízdní vlastnosti modelu ale pro mě super!



...já se sergejem nemám problém (letohradská 225).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2011

Příspěvekod George V. » úte 20 pro, 2011 5:05 am

No ono Roco jak co, ještě teď umí udělat pořádný modely. Ta V200 není tak stará, stejně tak BR64 alias 365.4. Z poslední doby považuji za perfektní třeba vagón Utz a nebo Vd ČSD...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2011

Příspěvekod radeksindy » úte 20 pro, 2011 1:17 pm

Z poslední doby považuji za perfektní třeba vagón Utz a nebo Vd ČSD...

Hmmm, zajímavé. 8) To mají být ty poctivé tovární modely ? :lol:
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod George V. » úte 20 pro, 2011 3:49 pm

...máš nějaké výhrady? Mě se líbí. Nejsou třeba úplně věrné českým předlohám, ale řemeslně jsou zpracované velmi dobře.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2011

Příspěvekod radeksindy » úte 20 pro, 2011 10:16 pm

Řemeslně možná dobře zpracované jsou, také to nejsou původně modely ROCO, ale ještě Klein MB. Řemeslné zpracování přeci není jediný pohled na model. Ještě tady máme tu modelovou stránku a tam to nějak vázne. Rozhodně bych je nenazval perfektní a ani jako pořádný model.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod greenery » stř 21 pro, 2011 8:31 am

Ahoj

kupoval jste někdo tenhle set http://www.elektrickevlacky.cz/modelova ... _3739.html ?
Stojí to za ty peníze? Jezdily ty vozy u nás?
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod radeksindy » stř 21 pro, 2011 9:09 am

Ano, jezdily. Dokonce už od roku 1920, a v případě těch větších jich bylo dohromady skoro 3000. Z toho 1/3 s brzdou. Další kusy se sem dostaly po válce, ale už ne v takovém množství. Provedení s odebranou budkou je pro III. epochu správné.

Rozhodně patří skříně těchto vozů k tomu nejlepšímu, co velkosérioví výrobci nabízejí. Trochu mě zaráží cena, u Fleichmanna poslední dobou se nestačím divit. Za ty peníze to podlě mě stojí jen v případě naprosto bezchybně provedených popisů, ale ty bohužel neznáme. Prodejce udává II. epochu, ale na vozech prosvítá provedení nápsů pro III. epochu. A jak už bylo zmíněno, odebraná budka je záležitostí poválečnou.Po zkušenostech s jinými modely vozů Fleischmann bych se divil, kdyby byly vozy úplně správně. Za tuto cenu se dá koupit set tří vozů od BRAWA, kde je kvalita a modelové provedení minimáně o třídu výše.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod George V. » stř 21 pro, 2011 12:53 pm

...s popisem ČSD?

Mohl bys trochu upřesnit, co to bylo za vozy, odkud se vzaly? Napadají mne původní rakousko-uherské, ale to by byly spíše z portfolia fy. Roco (KMB), a nebo německé prvoválečné reparace (jako třeba lokomotivy ř. 425)?....
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2011

Příspěvekod radeksindy » stř 21 pro, 2011 1:22 pm

S popisem ČSD zatím ne, ale to snad není to hlavní. Nebo máš pocit, že je lepší mít za kazdou cenu hromadu nesmyslných vozů s popisem ČSD namísto modelových se správným popisem třeba DRG? Ve druhé epoše si například stačí otevřít knihu Železnice v Sudetech, aby člověk pochopil, že vozy DRG nebyly na kolejích ČSD žádná vzácnost.

ČSD po WWI dostaly reparace (vozové) pouze v souvslosti s Hlučínskem, celkem 77 nákladních vozů. Taková pestrá směs vozů z celého Německa. Dalších 2600 vozů si koupily ČSD v době nedostaku vozů pro přepravu uhlí (bylo potřeba zásobovat Vídeň, k tomu se ČSR zavázala) v Německu. Většina podle výkresu A10 (ten větší vůz), pár stovek i podle A1 (menší vůz). Dalších 1500 si pak koupily přes svoje společnosti cukrovary, ale po finančních problémech skončily v roce 1929 u ČSD také. K tomu je potřeba zahrout ještě dalších asi 620 vozů podle A2, podle DB označovaná později jako G10 (vyrábí skoro všichni, ale jediná BRAWA pořádně).
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod greenery » stř 21 pro, 2011 1:36 pm

...díky za info, už jsem něco našel i na Parostroji.
Jj, Brawa má krásné modely. Zatím nemám na to (hlavně čas), si to sám přeznačovat, takže beru za vděk, tím co je.
Vozů cizích správ mám už dost, jen těch ČSD se nějak nedostává :)

Podle foto na Parostroji se zdá být model OK
http://www.parostroj.net/katalog/nv/ima ... reslau.jpg
http://www.parostroj.net/katalog/nv/ima ... slau_a.jpg

U typu Essen není fotka.
Jen ten malej s nižšími bočnicemi jsem nenašel.

Vypadá to, že vagony tohoto typu nemá Fleischmann špatný, co jsem tak okukoval. Nemá modelovaný vnitřek, ale je u toho náklad. Jeden vychází na cca 640. No, je to dost.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod Petr Šimáček » stř 21 pro, 2011 1:46 pm

Popisy odpovídají třetí epoše, lze je k obrazu II.epochy ČSD předělat. Vozy vlastním a hodnotím je ( samozřejmě subjektivně ) jako průměr...

http://www.parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=188&odkud=120&obdobi=0&ktere=0&razeni=0
http://www.parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=185&odkud=120&obdobi=0&ktere=0&razeni=0
http://www.parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=187&odkud=160&obdobi=0&ktere=0&razeni=0

...teď vidím, že Greenery byl rychlejší...! :D
HO, konec 1. + začátek 2. epochy v českých zemích
Petr Šimáček
 
Příspěvky: 70
Registrován: úte 30 pro, 2008 3:55 pm
Bydliště: Praha

Re: novinky 2011

Příspěvekod George V. » stř 21 pro, 2011 3:22 pm

radeksindy píše:Dalších 2600 vozů si koupily ČSD v době nedostaku vozů pro přepravu uhlí (bylo potřeba zásobovat Vídeň, k tomu se ČSR zavázala) v Německu. Většina podle výkresu A10 (ten větší vůz), pár stovek i podle A1 (menší vůz). Dalších 1500 si pak koupily přes svoje společnosti cukrovary, ale po finančních problémech skončily v roce 1929 u ČSD také.


...mohl bys, prosím, upřesnit v kterém to bylo roce? Pro mne je to nová informace, měl jsem vždy za to, že jsme byli ve výrobě vagonů soběstační, vždyť jenom těch vagonek, co u nás bylo...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků