Papousek ve velikost H0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

soukolí pro papousek

Příspěvekod Herr Kylchap » úte 02 úno, 2010 12:27 pm

Dobry Den,

novinka MMC:

Obrázek

Obrázek

s pozdravem,

Herr Kylchap
Herr Kylchap
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 26 led, 2010 5:05 pm

Příspěvekod A2C » úte 02 úno, 2010 12:42 pm

Tak to je nádherné, dá sa to niekde kúpiť?
MMC je obchod?
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

MMC

Příspěvekod Herr Kylchap » úte 02 úno, 2010 12:45 pm

Herr Kylchap
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 26 led, 2010 5:05 pm

Re: soukolí pro papousek

Příspěvekod michal_n_cz » úte 02 úno, 2010 3:08 pm

Herr Kylchap píše:Dobry Den,

novinka MMC:

Obrázek

s pozdravem,

Herr Kylchap


Vypadají moc pěkně, ale dvojkolí vlevo má na první pohled špatný úhlel mezi otvory pro uchycení spojnic = z toho co je na fotografii lokomotiva smontovat nepůjde!

Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod radeksindy » úte 02 úno, 2010 5:50 pm

Moc pěkný. Při pohledu na tu sadu dvojkolí mě spíš mrzí, že si firma vybrala papoucha 477.0 namísto třeba 464.0. To by bylo jiny kafe :)
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 02 úno, 2010 9:33 pm

Pěkné, ale musím se přidat k radkovu povzdechu...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Popopo » stř 03 úno, 2010 7:10 am

Vzájemná poloha čepů se seřizuje až při montáži spojnic, tohle problém není.
Kola jsou opravdu super.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod radeksindy » stř 03 úno, 2010 6:29 pm

Vzájemná poloha čepů se seřizuje až při montáži spojnic

Jenomže levé kolo má otvory pro čepy posunuté skoro o 180 stupňů, zatímco to pravé asi 90. To dvojkolí je špatně sesazeno. Při montáži spojnic bude pozdě :D
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod alf » stř 03 úno, 2010 6:31 pm

Nádhera,ale stejně si to většina z nás těžko koupí...obávám se,že zdejší český projekt "pod 33tisíc" taktéž..Přesto smekám před zdejšími tvůrci :)
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

kola, kola, kolečka

Příspěvekod michal_n_cz » stř 03 úno, 2010 10:45 pm

radeksindy píše:Vzájemná poloha čepů se seřizuje až při montáži spojnic

Jenomže levé kolo má otvory pro čepy posunuté skoro o 180 stupňů, zatímco to pravé asi 90. To dvojkolí je špatně sesazeno. Při montáži spojnic bude pozdě :D


Obojí je možné. Méně náročné a pravděpodobně častější je, že se dvojkolí sestaví samostatně již se správným úhlem v požadované toleranci a už se nic nemění a po vložení do rámu vše sedí jak má hned. Případně se na osičky již vloží ložislové domečky, které pak třeba budou odpružené - záleží na konstrukci. Tato varinta je praktičtější z hlediska povrchové úpravy a to jak kol a tak rámu lokomotivy. Případné úpravy/opravy lokomotivy budou jednodušší.
Existují případy, že se dodává hřídel a kola samostatně, a slisovává se to až v rámu. Jsou takto ale vyrobeny i komerční sériové modely. Např. hračkový kleinbahn to takto měl, má to u některých mašin Fleischmann, Maerklin. U Fleischmanna je to ostatně pěkně vidět v kusovnících ND co jsou pdf. na netu - disky a hřídely jsou u některých mašin extra položka. Po domácku bez vybavení příslušnými přípravky je to skoro nemožné.
Např. Weinert to řeší tak, že buďto dodává rámy již předmontované a tímto je to fakticky již vyřešeno, nebo dodává samostatně kola resp. sady kol a jen u modelů, kde nejsou nerozebiratelně zalisované v rámu - typicky např. pro Roco modely.
Pak existuje varianta co používá Romford - hřídelky jsou zakončeny čtyřhranem a závitem a v kolech je také čtyřhran a zahloubení pro matici. Tímto se vymezí přesná poloha. Matku je pak vhodné zadeklovat, aby to vypadalo. Zas je pak problém nalepit ten dekl přesně na střed - viz např. Albatros co jezdil ve Lhotce - běhouny jako takové přímo nešmajdaly, ale na jednom šmajdal jen ten dekl. Jiný úhel než 45° nebo 90° s tím udělat nepůjde - ale to by mohl potvrdit nebo vyvrátit nejlíp Popopo. Zahlédl jsem na picase jeho kola na papoucha. Možná je více druhů hřídelek ?
Pak je tu ještě jedna věc co s tím na první pohled nesouvisí a to jak je provedena izolace pravého a levého dvojkolí: buďto je odizolováno plastovou vložkou jen jedno kolo mezi hřídelkou a diskem - disk a obruč je z jednoho kusu materiálu - typicky Fleichmann a tuším i Weinert to tak má.
Nebo jsem už viděl kola co mají izolaci na obou stranách, ale tato je mezi diskem a obručí. Disk je vlisován nebo vlepen do obruče zevnitř přes nějakou mě neznámou izolační folii či co. Hřídel a disk jsou kov na kov na obou stranách. Toto je dobré protože obruč může být soustružená z materiálu dobrými el. vlastnostmi např. z Neusilberu a disk je zase z jiného vhodnějšího pro odlévání resp. odstředivé lití - mosazný odlitek, případně odlitek z bílého kovu.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Popopo » čtv 04 úno, 2010 8:04 am

Kolečka, která jsem si pro Papouška pořídil, jsou ala Romford, tedy se čtyřhranem. Výhoda je velmi snadné sesazení. Trochu mě trápilo těch 90°, ale je to kompromis s ohledem na náklady. A jak píše jeden guru: pokud někdo vidí obě strany lokomotivy zároveň a tedy může tento kompromis odhalit, bude mít rozhodně problém s něčím jiným...
Paprsky kol jsou v mém případě plastový výlisek. Jinak klasická kola ala Romford mají středy z kovu a případná izolace je pod obručí.

Seřizování čepů při montáži není pozdě. Pro takové to domácí seřizování bez přípravků je to OK. Kolečka ale samozřejmě nemohou být nalisována na fest a předpokládá se, že spojnice nemají na čepech mega vůle.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 04 úno, 2010 8:15 am

alf píše:Nádhera,ale stejně si to většina z nás těžko koupí...obávám se,že zdejší český projekt "pod 33tisíc" taktéž..Přesto smekám před zdejšími tvůrci :)


Ono je to vše o penězích - charitu si v dnešní době nemůže nikdo dovolit. Těch 170 EUR bude sice za stavebnici včetně pojezdu nereálných určitě, ale nerad bych aby cena stavebnice vyšla dramaticky výš. Pochopitelně postavený model je zcela v jiné kategorii - navíc bude-li s dekodérem, patinovaný a včetně ozdobných linek... Práce na něm se musí přiměřeně zaplatit... Německý konkurent má uplně stejnou politiku - z charity ten model do své produkce nezavádí... Jo kdyby se našel odbyt pro 1000 a více kusů, už by stálo za řeč něchat to lisovat z plastu v Číně a dostat cenu na 6-7 tisíc :D

Navíc s Pavlem tu mašinu chceme hlavně pro sebe, takže zisková stránka věci u stavebnic je alespoň pro mne na druhém místě. Bohužel dlouholetá praxe mne naučila, že když dám co nejnižší doporučenou cenu, obchodník případně "překupník" bez živnostáku ten model stejně pořádně omastí. A jeho ziskovou marží 150-300% opravdu nebudu podporovat. Proto mám už od počátku nastavenou cenu v rozpětí "obvyklém" pro daný typ komodity a spektrum klientů. Tuhle mašinu si nekoupí nikdo kdo není modelář nebo člověk bez vztahu k vláčkům (narážím na případné reklamace plynoucí z nešetrného zacházení s maloseriovým výrobkem).
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod A2C » sob 06 úno, 2010 10:07 pm

To je myslím že v poriadku ak to nebude aj do tých 170€, stále sa však bude jednať o chuťovku. Nebudem určovať cenu za akú by sa to malo predávať, nemáme tu ani prototyp takže dohady o cene sú úplne mimo, myslím si však osobne že sa bude jednať o vymakanú maketu. Mal by som určite záujem ale mám určité limity (som štátny zamestnanec) a tak si nemôžem vyskakovať nad. Papagája by som určite chcel na rodinnom kolajisku vidieť a darovať ho tatkovi, však sa uvidí na konečnej cene. To aby si z toho priekupníci neurobili kšeft sa nedá úplne zabrániť, bohužiaľ :cry:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod vvitty » ned 07 úno, 2010 11:57 am

A2C: naopak, tomu se zabranit da celkem dobre. Pro zacatek staci nastavit rozumne cenu, aby byla prijatelna pro prodavajiciho, kupujiciho, a neumoznila dostatek prostoru pripadnym prekupnikum :)
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod A2C » ned 07 úno, 2010 12:36 pm

Alebo to predať konkrétnym osobám a nie vyhláseným priekupníkom :lol:
(popravde priekupníci mi už riadne pijú krv)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků