kolejište po x te

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod MichalM » ned 18 bře, 2007 9:11 pm

Diskuzi jestli plech nebo profil bych s klidem uzavřel verdiktem: PROFIL. Mám doma kupu plechových, dokonce na kolejišti jsem je měl ... pájeli jsme to, ale stejně ty spoje praskaly a nejezdilo to ... navíc jak jsme začali dělat okolní přírodu pomocí různých vodou ředitelných barev a lepidel, tak se zvedla vlhkost a začaly ve velkém rezavět ... patina sice pěkná, ale nejezdilo to vůbec ... jenom na "plný koule", takže takovej rychlík oblouk neoblouk a přes výhybku přidat na 110% aby to přeletělo ... něco jako pomalá jízda nebo plynulý rozjezd, dobrždění se na tom dělat nedalo. Úplně nejhorší byly staré výhybky. Staré kolejiště padlo ... no a doufám, že začnu stavět nové, ale to kompletně z profilů :wink: Plechový koleje mi sice leží ve sklepě, ale asi tam i zůstanou ... možná jim najdu nějaké uplatnění při stavbě ... třeba taková hromada pražců někde u depa se z toho bude dat nařezat ...
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Příspěvekod Sandy » pon 19 bře, 2007 11:13 am

no spoustu koleji profilu u, jaky sou snima problemy?

Plechové kolejivo má dvě základní nectnosti :
1. Bídné " elektrické" vlastnosti.
Ty jsou dány konstrukcí - ocelový plech s tenkou vrstvou niklu. Ať člověk dělá co chce, vždycky se po čase nejde spoj, který zoxiduje ( ani nemusí zkorodovat). To se zásadně děje :
a. v tunelu, kam není přístup
b. ve skryté části kolejiště na nejhůře přístupné koleji
c. ve viditelné části tam, kde je pro odstranění závady potřeba rozebrat půlku kolejiště
2. Výrobní nepřesnosti
Koleje byly vyráběny jednoduchou technikou lisováním. To vedlo k tomu, že v průběhu času docházelo k tolerancím ve výšce, v profilu apod. V praxi to znamená, že ve spoji dvou kolejí se mohou vyskytovat " skoky" v řádech desetin milimetru, které mají pro provoz fatální následky ( vykolejení některých vozidel ). To je možné sice odstranit např. obroušením, ale tím se jen otevře cesta ke korozi (viz 1.)
Když jsem začal stavět "cvičné" kolejiště, vybíral jsem si jenom nepoužité kolejivo. Každou kolej jsem rozebral, očistil lihem a vyleštil hadříkem s Kontaktolem. Spojky jsem ohnul tak, aby docházelo k co nejlepšímu dotyku. Přesto jsem se nevyhnul tomu, že zhruba po dvou letech jsem byl nucen dělat opravy. A na to s tím drncáním jsem přišel také až časem.
Takže vřele doporučuji : " plechové nebrat "
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 19 bře, 2007 3:34 pm

Stavím podobné kolejiště o rozměrech 50x400 cm (podél stěny pokoje), s lokálkou a úvraťovou stanicí (upravená Liteň). Na druhém konci je kolejiště rozšířeno na 1 m, kde je smyčka a trať se otáčí do skrytého nádraží s přesuvnou. Na adrese : http://sweb.cz/Drsna.stena/DS_mimo.html je k prohlédnutí plánek a pár fotek.
-MiŠ-
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod dan » pon 19 bře, 2007 10:04 pm

Mooc pěkný, ale nějak mi tam chybí nějakej pivovar :lol:
dan
 
Příspěvky: 516
Registrován: úte 10 říj, 2006 10:33 pm
Bydliště: Strašín, Říčany

Příspěvekod MichalM » úte 20 bře, 2007 1:52 am

Svatá pravda ... menší vlečka do pivovaru by byla super :lol: Když jsem kdysi dávno plánoval přestavbu starého kolejiště, tak jsem měl pivovar na všech pláncích :lol: a to mi bylo teprve 14-15. Ani nevím, kam se mi na aktuálním plánku ztratil :( asi na něj nějak nezbylo místo :cry: ale zase budou jiné věci :lol:
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Předchozí

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Kulsud a 27 návštevníků