no spoustu koleji profilu u, jaky sou snima problemy?
Plechové kolejivo má dvě základní nectnosti :
1. Bídné " elektrické" vlastnosti.
Ty jsou dány konstrukcí - ocelový plech s tenkou vrstvou niklu. Ať člověk dělá co chce, vždycky se po čase nejde spoj, který zoxiduje ( ani nemusí zkorodovat). To se zásadně děje :
a. v tunelu, kam není přístup
b. ve skryté části kolejiště na nejhůře přístupné koleji
c. ve viditelné části tam, kde je pro odstranění závady potřeba rozebrat půlku kolejiště
2. Výrobní nepřesnosti
Koleje byly vyráběny jednoduchou technikou lisováním. To vedlo k tomu, že v průběhu času docházelo k tolerancím ve výšce, v profilu apod. V praxi to znamená, že ve spoji dvou kolejí se mohou vyskytovat " skoky" v řádech desetin milimetru, které mají pro provoz fatální následky ( vykolejení některých vozidel ). To je možné sice odstranit např. obroušením, ale tím se jen otevře cesta ke korozi (viz 1.)
Když jsem začal stavět "cvičné" kolejiště, vybíral jsem si jenom nepoužité kolejivo. Každou kolej jsem rozebral, očistil lihem a vyleštil hadříkem s Kontaktolem. Spojky jsem ohnul tak, aby docházelo k co nejlepšímu dotyku. Přesto jsem se nevyhnul tomu, že zhruba po dvou letech jsem byl nucen dělat opravy. A na to s tím drncáním jsem přišel také až časem.
Takže vřele doporučuji : " plechové nebrat "